Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2019, 14:35   #281
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Leugens...... America first duidt op Amerika en niet op de Amerikaanse bevolking...
Het zijn jullie die dat er van maakt...
lees het nog eens rustig

parcifal sprak over eigen burgers eerst ( dat zijn naar het schijnt de bewoners van Amerika en dus Amerka)
Hier is het 'eigen volk' eerst

Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2019 om 14:35.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 14:37   #282
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je mag ook inhoudelijk reageren, hoor.
deed ik hoor

Ik kan het ook niet helpen dat ge erg selectief zijt in het aannemen van zaken of er gewoon andere standaarden op nahoudt
Blijkbaar is 'eigen extremisme' minder ernstig dan 'islam extremisme' of zo
Oud 8 juni 2019, 14:43   #283
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
altijd grappig als ge het zelf bevestigt en dan nog probeert te vergoedelijken ook door : jamaar die anderen doen dat ook
Neen, dat geeft aan dat het geen argument is dat hout snijdt...
Als zij denkt dat het wel een argument is dat hout snijdt dan moet ze ook de andere kant bekijken...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 juni 2019 om 14:43.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 14:46   #284
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
is dat dat boekje bovenop de plank in je keuken in Durbuy ?
Neen, zij komt af dat er een paar extremistische groeperingen zijn in de islam, maar de rest is wel goed...
alleen al hun achteruitstelling van de vrouwen, die voor de hele islam geldt maakt dat zij geen gelijk heeft en de ogen sluit voor wat de gevolgen van het binnenhalen en pamperen van die godsdienst betekent...

ik lees de koran niet en ik zal hem nooit lezen, maar ik zie wel de kopvodden rondlopen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 juni 2019 om 14:46.
Oud 8 juni 2019, 14:47   #285
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deed ik hoor

Ik kan het ook niet helpen dat ge erg selectief zijt in het aannemen van zaken of er gewoon andere standaarden op nahoudt
Blijkbaar is 'eigen extremisme' minder ernstig dan 'islam extremisme' of zo
neen, dat deed je niet. Een krant als De Morgen, zeer progressief ingesteld, vooral als het de islam(ieten) betreft, zal daar nooit negatief over berichten indien niet echt noodzakelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 14:51   #286
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het wordt toch echt tijd dat je eens uit die simplistische Clichés stapt hoor.
Mijn vrouw is in april dit jaar Belgische geworden (na 6 jaar hier te wonen en jaren van talencursussen en een heus inburgeringstraject)
Dat je dat zomaar krijgt is debiele nonsens.

Kom eens buiten.
Hoe zit het dan met al diegene die zelfs in de derde generatie onze taal nog niet spreken???

Kan het zijn dat uw vrouw niet via de vluchtelingenstroom is binnengekomen maar het op legale wijze heeft gedaan...?
Oud 8 juni 2019, 14:54   #287
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
lees het nog eens rustig

parcifal sprak over eigen burgers eerst ( dat zijn naar het schijnt de bewoners van Amerika en dus Amerka)
Hier is het 'eigen volk' eerst
Hewel als het al de bewoners van Amerika zijn, dan is het juist 'eigen volk' eerst en niet eigen burgers eerst...

En in Vlaanderen kan men moeilijk spreken van eigen burgers eerst want in la Belgique zijn die Vlaamse bugers maar tweederangs burgers...
Oud 8 juni 2019, 15:17   #288
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hewel als het al de bewoners van Amerika zijn, dan is het juist 'eigen volk' eerst en niet eigen burgers eerst...
Er is toch iets mis met jouw begrijpend leesvermogen hoor

Een burger is in staatsrechtelijke een lid van de inwoners van een staat
Als ze hier spreken over 'eigen volk eerst' is het overduidelijk dat ze daar niet meteen mee bedoelen inwoners

Er is dus een verschil

Citaat:
En in Vlaanderen kan men moeilijk spreken van eigen burgers eerst want in la Belgique zijn die Vlaamse bugers maar tweederangs burgers...
Je gezever terzijde wil je dus ergens bedoelen dat 'eigen volk eerst' dient geïnterpreteerd te worden als 'inwoners van Vlaanderen eerst' ?

Ge zegt het maar hé

Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2019 om 15:18.
Oud 8 juni 2019, 15:20   #289
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Een topic vol babyboomers die internet en memes niet begrijpen
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 15:33   #290
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat geeft aan dat het geen argument is dat hout snijdt...
Ik zie niet in waarom jouw reactie dat zou moeten aantonen.
Gij ontkent of bevestigt niet expliciet dat ge het VB daarvoor zou staan ....al wat je zegt is : ahja maar die anderen dan

Citaat:
Als zij denkt dat het wel een argument is dat hout snijdt dan moet ze ook de andere kant bekijken...
hierse... nu doet de het in feite weer

Moeten we de bruine saus van het VB bezien als loutere zelfverdediging, marie ?
Ge zegt het maar hé

Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2019 om 15:33.
Oud 8 juni 2019, 15:43   #291
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, zij komt af dat er een paar extremistische groeperingen zijn in de islam, maar de rest is wel goed...
alleen al hun achteruitstelling van de vrouwen, die voor de hele islam geldt maakt dat zij geen gelijk heeft
hangt ervan af hoe je de gradatie ziet van goed en slecht hé
Mij kan heel dien islam ook gestolen worden, vind het gewoon achterlijke middeleeuwse mentaliteit etc...
Ik spreek ook voor parcival denkelijk ( btw 't is geen zij maar een hij voor zover ik weet )
Wat hij bedoelt met extremistisch en slecht moge duidelijk zijn

Citaat:
en de ogen sluit voor wat de gevolgen van het binnenhalen en pamperen van die godsdienst betekent...
Deed die datte of doet bij uitbreiding links dat zoals ge hier al den tigste keer komt claimen ?
Toch vreemd dat we daar nooit voorbeelden of anekdotes van zien.
Bij mijn weten _ uiteraard kan ik mis zijn _ is er nog niemand vanuit het minder rechtse-kamp ( ik hou het dus ruim) die hier bv ooit gezegd heeft: ah ja het is hun godsdienst en hun achterstand die ze wat poten doet rammen...dus laat ze maar doen

Citaat:
ik lees de koran niet en ik zal hem nooit lezen, maar ik zie wel de kopvodden rondlopen...
Da's tenminste eerlijk
Maar dan moet ge dat ook ni zeggen hé : "lees misschien even de Koran"
Ge weet er blijkbaar niks of weinig van óf ge hebt uw informatie uit tweede hand óf ge ziet naar de uitkomst in de praktijk en gaat ervan uit dat het allemaal zo gedicteerd staat
Oud 8 juni 2019, 15:54   #292
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
neen, dat deed je niet. Een krant als De Morgen, zeer progressief ingesteld, vooral als het de islam(ieten) betreft, zal daar nooit negatief over berichten indien niet echt noodzakelijk.
?
Was dat de inhoud volgens jou ?
Je wou dus ergens een reactie horen van mij in trend van :
oh oei als ook De Morgen dat al schrijft dan moet er allemaal wel iets van aan zijn....ge had al dien tijd overschot van gelijk,Zipper

kijk, dit
Citaat:
Neen, simpelweg de islam

Als zelfs De Morgen (toch niet echt een verdachte bron, nietwaar) beweert dat de helft vd Belgische moslims extremist zijn, wie ben ik dan om die krant tegen te spreken ??
was oa jouw opmerking in reactie op de post van parcival dat het enkel om bepaalde varianten (Wahabisme en Islamisme) ging

Ik weet niet of ge het beseft maar ge geeft hem nog gelijk ook daar het slechts de helft is...als het simpelweg de islam is dan moet het uiteraard 100% zijn

Niet dat het daarom minder erg zou zijn
Dat is heel ernstig te noemen

Mijn reactie daarop was dat het me niet uitmaakt welk soort wacko's en welk soort extremisme het is.
Maar blijkbaar valt uwen euro niet echt
Wat wilt ge ? Die 500000 wacko's te lijf gaan met een legertje andere wacko's en die dan nog de volledige politieke macht in de schoot werpen ?

goe bezig
Oud 8 juni 2019, 15:58   #293
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een topic vol babyboomers die internet en memes niet begrijpen
spreek voor jezelf Nietzsche babyboomer
Oud 8 juni 2019, 16:06   #294
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteraard..maar dat zal wel een anoniem figuur zijn vermoedelijk
Wat doe je in feite met eventuele opdrachtgevers patrickve ?
Dat zijn zakenmensen he. Het is niet verboden om zaken te doen. Uiteindelijk is diegene die tot actie over gaat de enige die telt. Als je alle drijfveren die iemand heeft om iets te doen (een opdrachtgever is gewoon maar een van de drijfveren) gaat gebruiken om verantwoordelijkheid te propageren, dan ga je op den duur iedereen moeten beschuldigen. Iedereen veroorzaakt wel een drijfveer bij iemand anders. Die opdrachtgevers hebben ook hun drijfveren gehad, hun "opdrachtgevers" en zo voort.

En ja, anonimiteit is nodig als je een politieke mening wil uiten die aanleiding zou kunnen geven tot bedreigingen, EN je geen zin hebt om die bedreigingen te affronteren, want uiteraard zullen die bedreigingen ook anoniem zijn. Dat is gewoon om het moeilijk te maken he

Citaat:
Dat was me al langer duidelijk
Volgens mij hangt er een grote poster van Darwin met bijhorend handig voorziene keukenrolhouder boven je bed
Ik heb dan ook beslist om mijn unieke politieke overtuiging het anarcho-darwinisme te noemen. Spijtig genoeg bestaat dat al, en komt niet helemaal overeen met mijn visie, omdat die officieel denken dat men zo een "betere wereld" bekomt, terwijl ik helemaal geen betere wereld nastreef.

Citaat:
Ah maar daar ben ik het mee oneens...allez 't is te zeggen hoe ruim je het begrip van strijd en termineren ook in passieve of latente zin gaat doortrekken
Strijd is inderdaad in de meeste gevallen totaal latent: bijvoorbeeld "rijkdom willen verwerven", welke een strijd daad is ten aanzien van mede marktspelers. Strijd wil niet noodzakelijk zeggen: fysisch geweld. Strijd wil gewoon zeggen "zorgen dat-ie niet overleeft". Dat kan op vele manieren anders dan door fysisch geweld. In de meeste gevallen gewoon door ontbering. De meeste "overwinningen" in de natuur gebeuren niet door fysisch geweld, maar door resources gebruikt te hebben die de andere nodig had. Wij gaan daar weer naartoe hoor. Dat is de essentie van het Malthusiaanse idee.

Citaat:
"survivel of the fittest" wilt gewoon zeggen dat de best aangepaste de beste kansen maakt om te overleven...da's dus vrij passief en kan zelf betekenen dat het in noodzakelijke symbiose met een andere soort zal zij,
Niet echt he. Want als hij "de beste" kansen maakt, moet hij dus zorgen dat de andere zijn kansen kleiner zijn. Symbiose is een tijdelijk pact, maar op lange termijn is symbiose gevaarlijk. Als de partner minder afhankelijk is van U, dan gij van hem, wordt je gedomestikeerd door hem. Als je partner U kan overmeesteren zodat je enkel nog de nuttige functie voor hem levert, dan ben je gedomestikeerd. Dan ben je zelf niet echt meer meester van uw "gevecht", en als die partner nu nog eens uw functie gaat herbouwen op zijn geprefereerde manier, dan besta je eigenlijk niet meer, en ben je geassimileerd. Dus uw specificiteit is dan herleid tot een nutsfunctie in zijn bestaan. De dag dat hij die nutsfunctie niet meer nodig heeft, stopt het voor jou zelfs helemaal.

Citaat:
Het gaat dus niet over de de 'fittest' in zin van het grootste competitieve vermogen om een ander actief te verdringen, uit te sluiten of te gaan overheersen....al komt dat er misschien wel vaak om neer
Dat is eigenlijk equivalent. Als je fittest bent, is dat omdat je ervoor gezorgd hebt dat de andere niet fittest is he. Door de toer de France te winnen, heb je ervoor gezorgd dat alle anderen verloren hebben.

Citaat:
tjah maar dan bekijk je weer feiten na datum hé

Ik bedoel :
Het is best denkbaar (andere wereld / andere mogelijkheden) dat organismen ( leuke denkpiste met die machine-wereld van je) in perfecte harmonie _misschien moeten sommigen elkaar zelfs niet opvreten_ voor miljarden jaren ... en zelfs de theoretische eeuwigheid
Dus dan hadden we geen Darwin, Malthus etc om dat zelfs nog maar vast te stellen
Nee, dat is doodgewoon niet mogelijk. Vanwege eindige resources, zal de grootste resource hog altijd winnen. Omdat hij de resources van anderen nodig heeft. Er bestaat niet zoiets als Darwinistisch in harmonie leven. Ik heb er ook lang over gedaan om dat te beseffen. Dat wil dus gewoon zeggen dat een "ideale wereld" niet enkel niet bestaat of niet bereikbaar is, maar zelfs conceptueel geen zin heeft. Een utopie is maw een logische inconsistentie. De enige utopie die bestaat is als je de enige eindoverwinnaar bent, de meester van het universum, waar een groot stuk universum "uw lichaam" geworden is. Ik noem dat "god".

Heb je het concept van "paperclip maximizer" bekeken ? Ik zie niet hoe men onder die redenering uit kan.

ah hier se ...ik had eerst dit nog moeten lezen
Maar wat je zegt dat zou gelden voor machines ( ongelimiteerde resources : alhoewel ) kan je theoretisch ook voor biologische wezens beschouwen
[/quote]

Nee, omdat het veel en veel te moeilijk is om biologische wezens te ontwerpen, in vergelijking met machines. Biologie is perfect om via "random search" tot levende entiteiten te komen. Random search darwinistische evolutie is biologisch optimaal. Maar eens men voldoende intelligentie heeft om tot design te komen, is biologie een nachtmerrie, in vergelijking met machine bouw. Wat men de "singulariteit" noemt, is eigenlijk een soort van "fase transitie" in de evolutie, die van random search naar intelligent design gaat. Natuurlijk is het goed mogelijk dat de machine bouw techniek uiteindelijk carbon gebaseerd zal zijn. Dat kan ik niet raden. Maar het zal geen biologie zijn zoals wij kennen, doodgewoon omdat die niet geschikt is om gemakkelijk totaal nieuwe en betere ontwerpen te maken.

Citaat:
Nu ben je weer behoorlijk sociaal darwinistisch bezig
Het verschil zou hier net kunnen zijn dat ze gewoon hun ding doen ....niks overnemen etc
Want ergens spreek jezelf een beetje tegen hé
Ongelimiteerde resources maar toch zou de menselijke soort door hen (op welke manier dan ook) ophouden door hun komst
Omdat de race naar die ruimte resources uiteraard zelf enorm veel aardse resources nodig zal hebben, he, EN omdat de mens een bedreigende factor zou vormen. Er is geen enkele REDEN voor een intelligente machine die in competitie leeft met andere intelligente machines, om resources te verspillen aan mensen die bovendien ook een potentiele vijand kunnen zijn. Tenzij in gedomestikeerde vorm, als huisdier, misschien Wie weet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2019 om 16:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 16:08   #295
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Toen ik de wilde zeeën van het Internet, gezeten zijnde op mijn 'surfplank' in mijn overjarige Bermuda short al even overjarig Hawaii t-shirt de Borsalino en een gestolen zonnebril op en onder het luid zingen van "En we gon nog ni nor huis, belange ni belange ni" trotseerde, botste ik eensklaps op een tekst waar over nagedacht kan worden.

De tekst blokletterde ... 'Gij noemt mij racist, mijnheer?'

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juni 2019 om 16:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 16:14   #296
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Eigen volk eerst" op alle mogelijke manieren.

Een ideale voedingsbodem voor racisme, discriminatie en polarisatie.
De essentie van natie vorming he. Een pact tegen de vijand. En de vijand, dat zijn de anderen buiten het pact.

Vandaar dat je natie-vorming best doet met gelijkgezinden, die bovendien winnaarsbloed in hun aderen vloeien hebben. Op voorwaarde dat ze jou ook willen, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2019 om 16:15.
Oud 8 juni 2019, 16:17   #297
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat agressie agressie uitlokt.

Wat FDW voorstelt is geen inclusief verhaal maar een EXCLUSIEF verhaal : het Eigen volk als witte Eiland-bewoners in een bruine zee van Vreemdelingen, Islamieten en transmigranten.

Dat is een ideaal recept voor een ramp, polarisatie en geweld langs beide kanten.
Het zou fijn zijn moest hij daar gewoon eerlijk voor uitkomen. Die bokshandschoenen, om alle vreemdelingen terug in de bruine zee te meppen, waren nog niet duidelijk en eerlijk genoeg vind ik.

Die gast van Schild en Vrienden met die Kalashnikov op zijn bed, dat was al eerlijker.

Maar denk jij echt dat het anders kan ? Het leven is een strijd. Niet altijd met een machine pistool, de keuze van de strategie kan anders zijn. Maar uiteindelijk is de bedoeling toch om zelf te overleven, en anderen het onderspit doen te delven. Ik denk niet dat je daar onderuit kan.
Oud 8 juni 2019, 16:17   #298
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Snel doodschieten dus, al die kinderen?
Het zekere voor het onzekere. Dit zijn ook doodsbedreigingen in zekere zin, he.
Oud 8 juni 2019, 16:20   #299
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met 'eigen burgers eerst' bvb?
Bij gelukte natie vorming is volk en burgers hetzelfde.

Kijk hoe de Amerikanen het gedaan hebben: de oorspronkelijke bewoners uitgeroeid, om van hun eigen volk allemaal burgers te maken. Lebensraum ingenomen, en nu zijn zij een van de machtigste naties ter wereld.
Oud 8 juni 2019, 16:24   #300
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Duitse Dolkstootlegende is geen fictie maar een gevaarlijke nationalistische complottheorie en die wordt nu quasi LETTERLIJK herhaald door Marie in een moderne context.
Het vilifieren van de te vernietigen vijand is een aloud gekende manier van doen he. Het is inderdaad wel grappig dat in dit geval toevallig exact hetzelfde (een dolkstoot) werd gebruikt, dat wel

In feite heeft het geen belang of die vilifierende aanval echt heeft plaatsgevonden of niet: van zodra men hem geloofd krijgt is het in orde, en is de ontmenselijking aan de orde. De Holocaust is niet anders (die heeft toevallig wel plaatsgevonden, maar het belangrijkste is dat men het gelooft als vilifierend proces). Eens je de "dolkstoot" (of gaskamer) historie geloofd krijgt, ben je een onaanraakbare winnaar, want je kan de underdog spelen.
Het helpt natuurlijk wel als het echt heeft plaatsgevonden, maar het moet wel "heel verschrikkelijk" gemaakt worden om genoeg underdog effect te krijgen, en "harten te bewegen voor uw zaak".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be