Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2019, 06:24   #281
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Och het was gewoon een laag bij de grondse aktie. De instelling in kwestie heeft gezegd dat het VB hun geld in hun VB gat kunnen steken.
Case closed.
... en daarmee tevens getoond dat hun "liefdadigheid" op de tweede plaats komt, na hun politieke voorkeuren, he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 06:26   #282
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen. Zij krijgen allemaal dezelfde scholing, maar de meesten beginnen met een taalachterstand, ook al zijn ze hier geboren. Met alle gevolgen vandien. Niet alleen de allochtonen kinderen maar ook de andere kinderen dragen de gevolgen, omdat het peil pijlsnel zakt in scholen met veel allochtone kinderen, dit wegens hun gebrek aan taalkennis. Dat is niet de schuld van de leerkrachten maar van ouders wiens kinderen nooit iets anders gezien en gehoord hebben dan wat ze via hun, op hun land van afkomst gerichte schotels ingelepeld krijgen.
Inderdaad. Onze school stuk, en dan nog het verwijt dat die school geen mirakels kan doen. Maar oesje, het zal niet hun fout zijn natuurlijk.

Dat is wel raar, want al die 2de generatie Chinezen, Vietnamezen en Polen, die spreken even plat Antwaarps als iedereen daar. Er moet "iets" zijn dat die mensen "anders" maakt he, en nee, het is niet hun lichtjes gebruind velleke.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2019 om 06:31.
Oud 2 december 2019, 06:40   #283
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Juist,mijn kleinzoon,3.5 jaar oud en bijzonder intelligent én goed van tongriem gesneden moet dus in zijn eerste kleuterklasje mede zorg dragen dat Eva,het is een lief meisje,daar niet van,zo snel mogelijk onze taal oppikt...

De vraag is,vindt iedereen dit normaal,ik alvast niet....

Die leergierige kleuter van mij wordt sowieso afgeremd aangezien hij zich niet kan bezig houden met wat zijn horizon kan verruimen,maar zijn aandacht moet richten op een weliswaar lief persoontje dat sowieso qua Nederlands naar een hoger niveau dient gebracht te worden....
het is om zeep, zeg ik u.
uw perfect arische kleinzoon gaat voor de rest van zijn leven vallen voor dubieuze exotische vrouwen en prostituées uit het oostblok.
en dan nog mag je van geluk spreken, ik moet u niet vertellen wat er gebeurd zou zijn mocht uw kleinzoon kleine Rachid hebben moeten bedienen met zijn snelle tongriem.

hoe oud is m, 3,5 zei je hé, ja, dat is een leven om zeep.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2019 om 06:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 06:44   #284
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uw perfect arische kleinzoon gaat voor de rest van zijn leven vallen voor dubieuze exotische vrouwen en prostituées uit het oostblok.
en dan nog mag je van geluk spreken, ik moet u niet vertellen wat er gebeurd zou zijn mocht uw kleinzoon kleine Rachid hebben moeten bedienen met zijn snelle tongriem.

Oud 2 december 2019, 06:50   #285
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
ja de leeftijd van 0 tot 6 jaar is zo belangrijk voor de vorming vd persoonlijkheid hé ...

ik hoop maar dat svennies ermee kan lachen.
Oud 2 december 2019, 10:07   #286
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Onze school stuk, en dan nog het verwijt dat die school geen mirakels kan doen. Maar oesje, het zal niet hun fout zijn natuurlijk.

Dat is wel raar, want al die 2de generatie Chinezen, Vietnamezen en Polen, die spreken even plat Antwaarps als iedereen daar. Er moet "iets" zijn dat die mensen "anders" maakt he, en nee, het is niet hun lichtjes gebruind velleke.
In Brussel ken ik nochtans heel wat Hongaren Polen Bulgaren en Zuid Amerikanen die in het beste geval na vele jaren wat Engels spreken.
De kinderen ja....maar die gaan dan ook in het NL of Frans naar school.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 10:59   #287
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist,mijn kleinzoon,3.5 jaar oud en bijzonder intelligent én goed van tongriem gesneden moet dus in zijn eerste kleuterklasje mede zorg dragen dat Eva,het is een lief meisje,daar niet van,zo snel mogelijk onze taal oppikt...

Die leergierige kleuter van mij wordt sowieso afgeremd aangezien hij zich niet kan bezig houden met wat zijn horizon kan verruimen,maar zijn aandacht moet richten op een weliswaar lief persoontje dat sowieso qua Nederlands naar een hoger niveau dient gebracht te worden....
Dat is inderdaad een probleem.

Het dochtertje van een vriendin ging heel graag naar school, haalde de beste punten. Tot ze gedwongen naast een negerinnetje moest gaan zitten. Het negerinnetje sprak weinig Nederlands en het dochtertje van de vriendin moest haar maar helpen.
Resultaat....het dochtertje van de vriendin haar punten verslechterden zienderogen, ze ging ook niet graag meer naar school omwille van de haar opgedrongen medeleerlinge.
Win-win? Niet in dit geval.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:06   #288
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Het dochtertje van een vriendin ging heel graag naar school, haalde de beste punten. Tot ze gedwongen naast een negerinnetje moest gaan zitten. Het negerinnetje sprak weinig Nederlands en het dochtertje van de vriendin moest haar maar helpen.
Resultaat....het dochtertje van de vriendin haar punten verslechterden zienderogen, ze ging ook niet graag meer naar school omwille van de haar opgedrongen medeleerlinge.
Ik geloof er gewoon niks van!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:09   #289
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

die vriendin heeft dan geluk, in tegenstelling tot de kleinzoon van Svennies die compleet verloren is, zal deze dochter later nooit veel moeten hebben van die grote negerlul. waardoor haar kinderen hun vader mogelijks wel zullen kennen.
Oud 2 december 2019, 11:10   #290
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik geloof er gewoon niks van!
jij hebt niet te bepalen of iemand liegt.

Waarom zou Skobelev over zoiets liegen overigens.
Oud 2 december 2019, 11:19   #291
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:23   #292
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
die vriendin heeft dan geluk, in tegenstelling tot de kleinzoon van Svennies die compleet verloren is, zal deze dochter later nooit veel moeten hebben van die grote negerlul. waardoor haar kinderen hun vader mogelijks wel zullen kennen.
De waarheid is eerder dat de meeste ouders niet met het feit kunnen omgaan dat hun "superbegaafde" kind eigenlijk maar middelmaat is in tegenstelling tot wat ze dachten.

En dan moet alles eraan geloven behalve hunne fantaziek.

Laatst gewijzigd door dpg : 2 december 2019 om 11:28.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 11:32   #293
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In Brussel ken ik nochtans heel wat Hongaren Polen Bulgaren en Zuid Amerikanen die in het beste geval na vele jaren wat Engels spreken.
De kinderen ja....maar die gaan dan ook in het NL of Frans naar school.
Waarom lukt dat dan niet met die anderen, wiens kinderen dus blijkbaar GEEN NL of FR op school leren, waardoor achterstand, waardoor armoede, en waardoor bajesklant ?

Want dat was de originele redenering he: de gevangenissen zitten vol moslims WANT slechte school, foei foei.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2019 om 11:36.
Oud 2 december 2019, 11:33   #294
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 2 december 2019, 11:34   #295
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien is het nu tevens uitgelegd waarom die negerinnen zo slecht nederlands spreken: ze worden enkel maar geholpen door slechte leerlingen ! Wat een schandaal !
Oud 2 december 2019, 11:34   #296
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De waarheid is eerder dat de meeste ouders niet met het feit kunnen omgaan dat hun "superbegaafde" kind eigenlijk maar middelmaat is in tegenstelling tot wat ze dachten.

En dan moet alles eraan geloven behalve hunne fantaziek.
Zoiets verklaart geen plotselinge wijziging, dat zal elke ouder en leerkracht u kunnen uitleggen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 december 2019 om 11:40.
Oud 2 december 2019, 11:47   #297
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet gij mij eens uitleggen hoe die kleuter afgeremd wordt. Tenzij hij niet zo intelligent is als gij wilt laten uitschijnen. Kan die zijn kleurkunsten minder ontwikkelen?
Mijn kleindochter van 4 helpt met veel plezier een klasgenoot die nog geen Nederlands kan. Die allochtone kleuter woont nog maar recent in België. Dat contact met die buitenlandse kleuter verruimt m.i. haar zicht op de wereld. En ze leert communiceren met anderen die de Nederlandse taal nog niet machtig zijn.
Ik denk dat als er een probleem is, dat vooral in de geest van sommige ouders zit.

PS ouders die zelf jarenlang in het buitenland gewoond en gewerkt hebben zijn veel opener van geest.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 12:53   #298
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Weet het niet hoor Anna. Dat dochtertje heeft nu al een ferme afkeer ontwikkeld van negerinnetjes.
Oud 2 december 2019, 12:57   #299
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij hebt niet te bepalen of iemand liegt.

Waarom zou Skobelev over zoiets liegen overigens.
Wie het niet gelooft kan mijn rug op, ik steek daar niets mee in mijn zakken of iemand dat nu gelooft of niet. Die vriendin werkte samen met die van ons, waarom zou ze liegen? Ze is bij de directie van de school en de leerkracht in kwestie gaan zeggen dat het gedaan moest zijn haar naast een taalonkundige te zetten. Het jaar daarop is ze naar een andere school gegaan.
Oud 2 december 2019, 13:10   #300
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Humanitaire initiatieven belachelijk maken om wat neonazi stemmen te winnen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191128_04742341
Ze moeten dat belachelijk hoog budget dat ze aan verkiezingspropaganda hebben uitgegeven in mei ergens aan terugverdienen hé.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be