![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe je neutraliteit af toetst gaf ik al aan, bijvoorbeeld homoseksualiteit als perversiteit , gelijk aan pedofilie zien en vinden dat ze behandeld moeten worden, via aversietherapie of duiveluitdrijving, of zeggen" die mensen hebben gelijke rechten in de samenleving en dat is ook mijn uitgangspunt. Dus opnieuw deel ik uw mening niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
|
![]() [quote=alice;9225370]
Citaat:
![]() Godsdienstvrijheid bestond zelfs in verschillende tijdperken in de geschiedenis. Toen zelfs 100% van de bevolking religieus was. Een wet die stelt: 'laten we gelovigen met rust laten die het verkeerde opperwezen aanbidden' is exact hetzelfde als ' laten we alle gelovigen doden die het verkeerde opperwezen aanbidden'. Er is géén verschil in 'religieuze inspiratie'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=geertvdb;9225492]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik verwees trouwens naar de onmogelijkheid van neutraliteit m.b.t. open rechtsnormen (redelijkheid, billijkheid, openbare orde, openbare zeden, goede huisvader, enz.). Het spreekt nogal voor zich dat de wetgeving zelf op een proces niet ter discussie staat en het kader en de toetssteen is waarbinnen juryleden moeten oordelen. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 16 januari 2020 om 16:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
Jij wil de vrijheid van een bakker om geen huwelijkstaart te bakken voor een homokoppel aan banden leggen, terwijl dat duidelijk om een inperking van de vrijheid van die bakker gaat. Tegelijkertijd heeft dat homokoppel nog altijd de vrijheid om elders een taart te bestellen. Net zoals geen enkele arts verplicht kan worden aan een euthanasie mee te werken, zou ook geen enkele bakker verplicht moeten worden om op bestelling een homotaart te bereiden. Akkoord? Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 16 januari 2020 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() [quote=alice;9225497]
Citaat:
de afschaffing van de slavernij in de 19e eeuw was 100% religieus geinspireerd. de grootvader van Charles Darwin bvb was een grote voorstander van de afschaffing, en hij deed dat met de bijbel in zijn hand. ge moet wel een minimum aan basis kennis hebben over een onderwerp voor ge u mengt in een discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U beweert, maar onderbouwt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u onnozel acht, beschouwt een ander op een heel andere wijze. We zitten immers in de wereld van de meningen. En die zijn vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En juist dat is helemaal niet bewezen, laat staan aan te nemen als een onwrikbare zekerheid. Nemen we eens een voorbeeld. Stel dat een homoseksueel vermoord wordt en het motief onweerlegbaar verbonden zou zijn met de visie van de moordenaar op homoseksualiteit. Dan gaat u ervan uit dat de gelovige die vanuit zijn religie afkeurend staat tegenover homloseksualiteit, de moordenaar sowieso zou vrijspreken. Dat is hier heel duidelijk een premisse zonder enige grond. Of eigenlijk wel: de grond is uw vooringenomenheid. Het lijkt er dus op dat u zich schuldig maakt aan wat u hier gelovigen voor de voeten werpt: denken vanuit een dominant element. Bij is dat uw negatieve kijk op geloof en gelovigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit genuanceerd pad kan alice blijkbaar niet aan. Ze gaat er schijnbaar van uit dat gelovigen door hun visie op bepaalde menselijke gedragingen sowieos in een negatieve spiraal zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het nu evenwel zo zijn dat er een rechtsgang is geweest waarbij de bakkers (het ging immers om twee onderscheiden zaken) gelijk hebben gekregen en hun handelswijze niet tegenstrijdig was aan de rechten van het homokoppel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens jouw redenering kan iedereen dit, volgens mij een ( beperkt aantal) mensen vanuit hun religie gewoon niet. Juist omdat voor hen de wetgeving zelf ter discussie staat omdat hun religie daar niet mee in overeenstemming te brengen is en ze die dogma's als superieur zien. U ontkent dat die mensen bestaan, ik en blijkbaar advocaten ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u onderstreept wel prachtig mijn punt, klanten weigeren op basis van iemands seksuele geaardheid brengt mensen schade toe, net wat de wet op discriminatie verbiedt, dan wil je toch niemand die uw mening heeft in een jury die zou moeten oordelen over de toegebrachte ( morele ) schade? Ik merk ook op dat u hier opnieuw persoonlijk probeert te spelen, want ik neem niet "mijn mening" als uitgangspunt maar de wet die discriminatie op basis van seksuele geaardheid verbiedt. Wanneer u geen discussie kunt voeren op basis van inhoud maar steeds persoonlijk wordt, wat doet u hier dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U keurt enkel zwaar fysiek geweld af maar niet het stigmatiseren, uitsluiten van mensen met een andere seksuele geaardheid en dan verwacht u wat? Een lintje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet iemand aan u uitleggen dat wanneer je geen taart mag kopen of bestellen bij je bakker omdat je homoseksueel bent, je dan gediscrimineerd wordt? Stel u zelf eens de vraag waarom u dit uitgelegd moet worden?
|
![]() |
![]() |