![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk argument was puur medisch gezien fout. Covid-19 doet zich onder vele vormen voor, maar de twee belangrijkste symptomen zijn zware "vermoeidheid" en koorts, gevolgd door hoesten. Al de rest is zwaar afhankelijk van de persoon en kan je dus niet gebruiken als differentiele diagnose. Men zegt nu dat de koorts "licht" is. Terwijl men aan een van mijn collega's gezegd heeft dat hij "niet genoeg" koorts had, en "als de koorts met een doliprane weggaat, dan is het geen covid-19". Men slaat maar wat uit zijn botten. Covid-19 is ononderscheidbaar van griepachtige aandoeningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ook is het 'belachelijk' dat ge een wandeling moogt maken in de buurt...werd zelfs aangeraden om een frisse neus te halen ......oh wat gezellig en gezond in een stedelijke omgeving ![]() Maar moogt ge niet uw wagen nemen om richting de Ardennen te gaan stappen Okay deels is dat meer risico voor verspreiding omdat daar dan nog tanken en een pitstop bij komt zien voor wat voeding maar toch Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
We hebben nog altijd Skype of zoiets om contact te houden. Trouwens die fundamentele vrijheden, pfff... Ik zie hier buren die gaan wandelen met het gezin, iets wat ze normaal nooit doen. Ik heb het gevoel dat alles er gemoedelijker aan toe gaat, mensen zijn rustiger en de buren praten meer met elkaar, mits afstand te houden uiteraard. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boduo : 22 maart 2020 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw keuze. Dat is uw recht. Maar je moet ook de keuze van een andere respecteren die dat niet wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) ongelofelijk besmettelijk is 2) op griep lijkt (maar korter) 3) U totaal suf maakt en uw bloeddruk laat dalen 4) bij verschillende mensen (waar de besmettingsketting evident is) als gemeen kenmerk heeft van koorts en grote vermoeidheid 5) zich blijkbaar overal propageert 6) geen griep kan zijn want bij gevaccineerden en niet-gevaccineerden geen verschil lijkt te maken ? Misschien is er zo een virusken aan het surfen. Maar gezien er zo een GEKEND virusken aan het surfen is, lijkt het redelijk waarschijnlijk he. Het was GEEN verkoudheid, het was daarvoor VEEL TE HEFTIG. Ik heb nooit "niet kunnen opstaan" van "een verkoudheid". Het was geen bacterie. Ik was onder antibiotica. En het kon geen griep zijn, maar leek er goed op. Dus wat is het dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet niks "structureels" behalve op de ziekenzorg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Maar ik heb de keuze niet. En het zou kunnen zijn dat ik toch beter zou gaan fietsen, want anders ga ik kilos bij doen. Die kilos die ik verloren heb door dat virusken. (6 kilo op een week).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want pas op ... 't schijnt dat dat op en neer gaat...voor dezelfde prijs lig je volgende week in ic Maar dat brengt me op het volgende punt Is het geen goed idee dat we de genezen verklaarde personen met een soort merkteken ( jodenster maar dan in positieve zin ) voorzien ? Zo kunnen/mogen die mensen zich vrijelijk tussen het volk begeven als buffer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mensen markeren als plaagdrager, geniaal plan. Geef ze een ratel.
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mensen die macht (of genoeg geld hebben).
Maar ja, tot de testen uit de fabrieken rollen per miljoenen, zullen alleen "belangrijke" mensen getest worden. Wie bepaald wie er belangrijk is... Juist ja. Ben benieuwd hoever mijn dure DKV me gaat brengen.
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet ver. Als ge niet doodziek van de corona zijt, zetten ze u thuis in quarantaine en daarmee basta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge doodziek zijt, dan ga je toch niet tegenspartelen, en dan is die DKV verzekering een ferm voordeel, je gaat nadien geen vieze facturen krijgen. En als je die wel krijgt, dan krijg je dat integraal terug.
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voila, dat is ook wat de tweede arts die ik sprak zei. Feit blijft dat ik de seizoensgriep wel al heb gehad (en heb laten vaststellen door een arts).....het hele gezin heeft die toen achtereen gehad. Het is niet onmogelijk dat ge de griep twee keer krijgt, maar.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() Mijn idee is dat het al wijd circuleert onder de bevolking met een massa asymptomatische dragers.
In Korea hebben ze gezien dat 20-30's daarmee rond lopen, dat rond strooien, zonder er iets van te weten.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat voor mezelf, en dat ik onder de 80% van de mensen val die niet zo heel ziek worden.
![]() |
#300 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De collega van wie ik het betrapt heb, speelt in een rock band, en hij heeft het van zijn bassist betrapt die ziek als een hond toch een concert is gaan geven in 't stad in een café met hem... Je kan niet zomaar "testen", je moet daar een voorschrift voor hebben. En er zijn niet genoeg tests, en de officiele politiek hier is nu om enkel maar "therapeutisch" te testen. Trouwens, ik hoest nog altijd. Maar ik hoestte daarvoor al 3 weken, daarom was ik in behandeling voor een bronchitis. Ik heb dat geregeld: als ik een zware verkoudheid opdoe (een begin februari) dan heb ik nadien vaak een bronchitis die een maand aansleept. Dat ging beter en beter met die behandeling, tot ik dat ding betrapt heb, en mijn longen uitgehoest heb die weekend. Ik heb van de arts die dacht dat ik griep had, een cortisone inhalatie voorgeschreven gekregen, maar ik heb die stopgezet een paar dagen later, toen ik las dat cortisone bijzonder gevaarlijk is met covid-19. Maar mijn hoest was al serieus gekalmeerd, ik hoest vooral veel 's morgens, of als ik buitenkom en er frisse lucht is. Maw, ik hoest "een beetje". Citaat:
En men weet ook niet hoe goed de immuniteit werkt. Misschien kan je het wel een tweede keer opdoen. Meestal heb je dan veel mildere symptomen. Met griep is dat ook zo. Vandaar dat het vaccin "niet werkt" in 30% van de gevallen, je kan toch griep hebben, maar die lijkt dan meer op een verkoudheid. Ondertussen propageer je ze wel. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2020 om 06:39. |
||
![]() |
![]() |