Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2020, 18:41   #281
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Er is echter geen zekerheid dat je het gehad hebt veronderstel ik. Het is gewoon een vermoeden.
Zoals het bij de dokters ook maar een vermoeden was dat ik het niet gehad heb...

Elk argument was puur medisch gezien fout. Covid-19 doet zich onder vele vormen voor, maar de twee belangrijkste symptomen zijn zware "vermoeidheid" en koorts, gevolgd door hoesten. Al de rest is zwaar afhankelijk van de persoon en kan je dus niet gebruiken als differentiele diagnose.

Men zegt nu dat de koorts "licht" is. Terwijl men aan een van mijn collega's gezegd heeft dat hij "niet genoeg" koorts had, en "als de koorts met een doliprane weggaat, dan is het geen covid-19".

Men slaat maar wat uit zijn botten. Covid-19 is ononderscheidbaar van griepachtige aandoeningen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 18:45   #282
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat men "de mensen een geweten wil schoppen". Macht en zo he.

Maar het was ook zo dat men eerst hoopte dat de mensen uit zichzelf braaf zouden zijn. Ze zijn het niet geweest. Maar dat is normaal ook: gedurende weken heeft men zitten zeggen dat het belachelijk was om zich teveel zorgen te maken, het was zoals een griepje.

Het probleem is ook dat men "bezoekjes" wil vermijden, en als je de fiets pakt, dan kan je naar vrienden gaan. Je mag enkel maar sporten buiten, als je binnen 200 meter van je woonst blijft.
idd
Zo ook is het 'belachelijk' dat ge een wandeling moogt maken in de buurt...werd zelfs aangeraden om een frisse neus te halen ......oh wat gezellig en gezond in een stedelijke omgeving
Maar moogt ge niet uw wagen nemen om richting de Ardennen te gaan stappen
Okay deels is dat meer risico voor verspreiding omdat daar dan nog tanken en een pitstop bij komt zien voor wat voeding maar toch

Citaat:
Ik vind dat ook belachelijk. Ik had graag gefietst, maar ik doe het niet, want stel dat ik van mijn fiets val en naar het ziekenhuis moet, dan is het daar een circus van je welste. Het is nu het moment niet om ziekenzorg nodig te hebben, al was het maar voor een gebroken been...
Dat is ook één van de redenen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 18:47   #283
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij niet dat ze mij de vraag gesteld hebben. Die beslissing is door een heel klein groepje mensen genomen, en dan navolgers.
Ja, directe democratie was het inderdaad niet. Ik denk trouwens dat directe democratie in deze materie niet zou geholpen hebben. Het zou te lang duren vooralleer men iedereen kan inlichten betreffende het voortschrijdend inzicht. Ik denk dat we in België althans de juiste beslissingen nemen.

Citaat:
Nog eens: je offert fundamentele individuele vrijheden niet op voor het overleven van een paar procent van de bevolking he.
Juist wel, en met plezier. Als ik mensenlevens kan redden door een tijd af te zien van een pint te drinken op een terras of met vrienden af te spreken, geen probleem.

We hebben nog altijd Skype of zoiets om contact te houden.

Trouwens die fundamentele vrijheden, pfff...

Ik zie hier buren die gaan wandelen met het gezin, iets wat ze normaal nooit doen. Ik heb het gevoel dat alles er gemoedelijker aan toe gaat, mensen zijn rustiger en de buren praten meer met elkaar, mits afstand te houden uiteraard.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 18:47   #284
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals het bij de dokters ook maar een vermoeden was dat ik het niet gehad heb...

Elk argument was puur medisch gezien fout. Covid-19 doet zich onder vele vormen voor, maar de twee belangrijkste symptomen zijn zware "vermoeidheid" en koorts, gevolgd door hoesten. Al de rest is zwaar afhankelijk van de persoon en kan je dus niet gebruiken als differentiele diagnose.

Men zegt nu dat de koorts "licht" is. Terwijl men aan een van mijn collega's gezegd heeft dat hij "niet genoeg" koorts had, en "als de koorts met een doliprane weggaat, dan is het geen covid-19".

Men slaat maar wat uit zijn botten. Covid-19 is ononderscheidbaar van griepachtige aandoeningen.
Een van je collega's: het is afhankelijk v.d. persoon . Dáár zit het !

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 maart 2020 om 19:02.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 18:53   #285
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het punt is dat men "de mensen een geweten wil schoppen". Macht en zo he.

Maar het was ook zo dat men eerst hoopte dat de mensen uit zichzelf braaf zouden zijn. Ze zijn het niet geweest. Maar dat is normaal ook: gedurende weken heeft men zitten zeggen dat het belachelijk was om zich teveel zorgen te maken, het was zoals een griepje.
Er zijn ook jongeren die er lak aan hebben wat er met de ouderen gebeurt. We zien vaak dit onverantwoord gedrag op de weg. Echter nu zijn de gevolgen groter, het is geen weekend ongeval met een paar doden meer.

Citaat:
Het probleem is ook dat men "bezoekjes" wil vermijden, en als je de fiets pakt, dan kan je naar vrienden gaan. Je mag enkel maar sporten buiten, als je binnen 200 meter van je woonst blijft.
Ja, dit is een punt. Opnieuw een gebrek aan verantwoordelijkheidzin.

Citaat:
Ik vind dat ook belachelijk. Ik had graag gefietst, maar ik doe het niet, want stel dat ik van mijn fiets val en naar het ziekenhuis moet, dan is het daar een circus van je welste. Het is nu het moment niet om ziekenzorg nodig te hebben, al was het maar voor een gebroken been...
Dan is het toch eigenlijk jouw eigen keuze om niet te fietsen? Trouwens, dit is wel verantwoordelijk gedrag want je hebt gelijk, hoe minder volk op de spoed, hoe beter.
Oud 22 maart 2020, 18:54   #286
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Maar je bent toch ook niet zeker dat je het gehad hebt? Enkel een test kan daarover uitsluitsel geven.
Oud 22 maart 2020, 19:32   #287
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist wel, en met plezier. Als ik mensenlevens kan redden door een tijd af te zien van een pint te drinken op een terras of met vrienden af te spreken, geen probleem.
Dat is uw keuze. Dat is uw recht. Maar je moet ook de keuze van een andere respecteren die dat niet wil.
Oud 22 maart 2020, 19:35   #288
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je bent toch ook niet zeker dat je het gehad hebt? Enkel een test kan daarover uitsluitsel geven.
Tuurlijk kan ik dat niet weten. De vraag is "wat heb ik dan wel gehad, dat:
1) ongelofelijk besmettelijk is
2) op griep lijkt (maar korter)
3) U totaal suf maakt en uw bloeddruk laat dalen
4) bij verschillende mensen (waar de besmettingsketting evident is) als gemeen kenmerk heeft van koorts en grote vermoeidheid
5) zich blijkbaar overal propageert
6) geen griep kan zijn want bij gevaccineerden en niet-gevaccineerden geen verschil lijkt te maken ?

Misschien is er zo een virusken aan het surfen. Maar gezien er zo een GEKEND virusken aan het surfen is, lijkt het redelijk waarschijnlijk he.

Het was GEEN verkoudheid, het was daarvoor VEEL TE HEFTIG. Ik heb nooit "niet kunnen opstaan" van "een verkoudheid". Het was geen bacterie. Ik was onder antibiotica. En het kon geen griep zijn, maar leek er goed op. Dus wat is het dan ?
Oud 22 maart 2020, 19:36   #289
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn ook jongeren die er lak aan hebben wat er met de ouderen gebeurt. We zien vaak dit onverantwoord gedrag op de weg. Echter nu zijn de gevolgen groter, het is geen weekend ongeval met een paar doden meer.
Voor de betrokkenen maakt dat totaal niks uit. Als het U overkomt, is het een drama, en als het U niet overkomt, zijn het statistieken.

Het doet niks "structureels" behalve op de ziekenzorg.
Oud 22 maart 2020, 19:37   #290
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is het toch eigenlijk jouw eigen keuze om niet te fietsen?
Juist. Maar ik heb de keuze niet. En het zou kunnen zijn dat ik toch beter zou gaan fietsen, want anders ga ik kilos bij doen. Die kilos die ik verloren heb door dat virusken. (6 kilo op een week).
Oud 22 maart 2020, 19:40   #291
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk kan ik dat niet weten. De vraag is "wat heb ik dan wel gehad, dat:
1) ongelofelijk besmettelijk is
2) op griep lijkt (maar korter)
3) U totaal suf maakt en uw bloeddruk laat dalen
4) bij verschillende mensen (waar de besmettingsketting evident is) als gemeen kenmerk heeft van koorts en grote vermoeidheid
5) zich blijkbaar overal propageert
6) geen griep kan zijn want bij gevaccineerden en niet-gevaccineerden geen verschil lijkt te maken ?

Misschien is er zo een virusken aan het surfen. Maar gezien er zo een GEKEND virusken aan het surfen is, lijkt het redelijk waarschijnlijk he.

Het was GEEN verkoudheid, het was daarvoor VEEL TE HEFTIG. Ik heb nooit "niet kunnen opstaan" van "een verkoudheid". Het was geen bacterie. Ik was onder antibiotica. En het kon geen griep zijn, maar leek er goed op. Dus wat is het dan ?
ik zou je toch maar eens laten testen
Want pas op ... 't schijnt dat dat op en neer gaat...voor dezelfde prijs lig je volgende week in ic

Maar dat brengt me op het volgende punt
Is het geen goed idee dat we de genezen verklaarde personen met een soort merkteken ( jodenster maar dan in positieve zin ) voorzien ?
Zo kunnen/mogen die mensen zich vrijelijk tussen het volk begeven als buffer
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:10   #292
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Want pas op ... 't schijnt dat dat op en neer gaat...voor dezelfde prijs lig je volgende week in ic

Is het geen goed idee dat we de genezen verklaarde personen met een soort merkteken ( jodenster maar dan in positieve zin ) voorzien ?
Je kan jezelf niet laten testen op vraag, anderen beslissen wel voor u.

En mensen markeren als plaagdrager, geniaal plan. Geef ze een ratel.
Oud 22 maart 2020, 22:19   #293
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je kan jezelf niet laten testen op vraag, anderen beslissen wel voor u.

En mensen markeren als plaagdrager, geniaal plan. Geef ze een ratel.
testen is enkel voorbehouden voor bv's.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:21   #294
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
testen is enkel voorbehouden voor bv's.
Voor mensen die macht (of genoeg geld hebben).

Maar ja, tot de testen uit de fabrieken rollen per miljoenen, zullen alleen "belangrijke" mensen getest worden. Wie bepaald wie er belangrijk is... Juist ja.

Ben benieuwd hoever mijn dure DKV me gaat brengen.
Oud 23 maart 2020, 00:07   #295
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor mensen die macht (of genoeg geld hebben).

Maar ja, tot de testen uit de fabrieken rollen per miljoenen, zullen alleen "belangrijke" mensen getest worden. Wie bepaald wie er belangrijk is... Juist ja.

Ben benieuwd hoever mijn dure DKV me gaat brengen.
Ik heb die ook, van't werk.

Niet ver. Als ge niet doodziek van de corona zijt, zetten ze u thuis in quarantaine en daarmee basta.
Oud 23 maart 2020, 00:13   #296
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb die ook, van't werk.

Niet ver. Als ge niet doodziek van de corona zijt, zetten ze u thuis in quarantaine en daarmee basta.
Is toch de betere methode, of zou u graag in een IC gelegen hebben, met buizen in al uw lichaamsopeningen?

Maar als ge doodziek zijt, dan ga je toch niet tegenspartelen, en dan is die DKV verzekering een ferm voordeel, je gaat nadien geen vieze facturen krijgen. En als je die wel krijgt, dan krijg je dat integraal terug.
Oud 23 maart 2020, 00:23   #297
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Voila, dat is ook wat de tweede arts die ik sprak zei.

Feit blijft dat ik de seizoensgriep wel al heb gehad (en heb laten vaststellen door een arts).....het hele gezin heeft die toen achtereen gehad.

Het is niet onmogelijk dat ge de griep twee keer krijgt, maar....
Oud 23 maart 2020, 00:26   #298
Tavek
Banneling

Standaard

Mijn idee is dat het al wijd circuleert onder de bevolking met een massa asymptomatische dragers.

In Korea hebben ze gezien dat 20-30's daarmee rond lopen, dat rond strooien, zonder er iets van te weten....
Oud 23 maart 2020, 00:31   #299
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn idee is dat het al wijd circuleert onder de bevolking met een massa asymptomatische dragers.

In Korea hebben ze gezien dat 20-30's daarmee rond lopen, dat rond strooien, zonder er iets van te weten....
Ik hoop dat voor mezelf, en dat ik onder de 80% van de mensen val die niet zo heel ziek worden.
Oud 23 maart 2020, 06:17   #300
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Kijk, ik dacht dat het logisch was dat men mij zou testen, daarom belde ik ook. Niet om in paniek te slaan, maar omdat er zogezegd in Grenoble toen geen gevallen waren (de week daarop hadden ze er 23).

De collega van wie ik het betrapt heb, speelt in een rock band, en hij heeft het van zijn bassist betrapt die ziek als een hond toch een concert is gaan geven in 't stad in een café met hem...

Je kan niet zomaar "testen", je moet daar een voorschrift voor hebben. En er zijn niet genoeg tests, en de officiele politiek hier is nu om enkel maar "therapeutisch" te testen.

Trouwens, ik hoest nog altijd. Maar ik hoestte daarvoor al 3 weken, daarom was ik in behandeling voor een bronchitis. Ik heb dat geregeld: als ik een zware verkoudheid opdoe (een begin februari) dan heb ik nadien vaak een bronchitis die een maand aansleept. Dat ging beter en beter met die behandeling, tot ik dat ding betrapt heb, en mijn longen uitgehoest heb die weekend.

Ik heb van de arts die dacht dat ik griep had, een cortisone inhalatie voorgeschreven gekregen, maar ik heb die stopgezet een paar dagen later, toen ik las dat cortisone bijzonder gevaarlijk is met covid-19. Maar mijn hoest was al serieus gekalmeerd, ik hoest vooral veel 's morgens, of als ik buitenkom en er frisse lucht is. Maw, ik hoest "een beetje".

Citaat:
Kijk, het probleem is dat de test enkel werkt als je veel virussen hebt. Als je genezen bent, heb je normaal gezien niet veel of geen virussen meer. Je hebt dan wel anti-lichamen, maar ik denk niet dat daar al een test voor is.

En men weet ook niet hoe goed de immuniteit werkt. Misschien kan je het wel een tweede keer opdoen. Meestal heb je dan veel mildere symptomen. Met griep is dat ook zo. Vandaar dat het vaccin "niet werkt" in 30% van de gevallen, je kan toch griep hebben, maar die lijkt dan meer op een verkoudheid. Ondertussen propageer je ze wel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2020 om 06:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be