Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2020, 19:00   #281
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben nooit gedoopt geweest maar ik was eens als "waarnemer" bij een doop vd faculteit rechten aan UFSIA. Ze moesten o.m. een gepelde banaan door hun onderbroek halen, doorgeven aan de volgende en de laatste moest die banaan opeten.

Ze brachten de schachten ook naar het Schipperskwartier (rosse buurt in A'pen) en die moesten aan de vitrinedame vragen om haar handtekening te zetten op hun bil met een alkoolstift.
Zo’n dingen. Ook een kakje opeten, maar dat was dan van chocolade.
Oud 3 september 2020, 19:01   #282
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Leuk.

...
Oud 3 september 2020, 19:09   #283
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zo’n dingen. Ook een kakje opeten, maar dat was dan van chocolade.
En een mannelijke schacht besmeuren met mayonaise en een vrouwelijke met ketchup en die moesten samen cocktailsaus maken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 19:17   #284
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een mannelijke schacht besmeuren met mayonaise en een vrouwelijke met ketchup en die moesten samen cocktailsaus maken.
Smeerlapperij was er niet bij. Zelfs geen bloem.
Oud 3 september 2020, 21:36   #285
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp dat niet. Als ik aan iemand zeg "eet een vis op, kots hem uit" en die ONNOZELAAR DOET DAT, dan heb ik daar geen schuld aan he.
Mijn bedoeling was niet dat er straffen dienen uitgedeeld td worden aan die psychopaten omwille van 't vernederen van andere psychopaten in spe (die 'n jaar later dezelfde sadistische streken uithalen met nieuwe schachten), want die weten waar ze aan beginnen & gaan er mee akkoord-met hun volle verstand, als ze dat al hebben.

Maar voor de "Spekkies & C°, die hier niet om gevraagd hebben.

Je mag me uitlachen hoor.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 22:09   #286
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ja, iedereen die boven het maaiveld uitsteekt is elite in sommigen hun ogen.
Je wordt niet zomaar maar aangeduid om het belangrijkste overheids propaganda instrument te leiden. Dat vergt trouw aan 'de elite'.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 22:11   #287
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dit! Mensen die hier een racistische moord van willen maken helpen de zaak echt niet vooruit en halen de zaak weg van de essentie. Gelukkig heeft Sven Mary dat begrepen.
Wel. Het schijnt nochthans dat het woordje 'neger' op zich al racistisch is. Toch als het gepeupel het woord in de mond neemt.
Oud 4 september 2020, 00:35   #288
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er een beetje vanaf waar ze saus moeten maken om dit in te schatten.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 00:40   #289
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kwestie is dat er niks normaal is aan deze doop en dit studentengenootschap.

Ik ben ook gedoopt en ik werd nooit uitgescholden, bepist en ik heb niemand moeten pijpen. Dat racisme is gewoon een van de vele inherente psychische problemen van dat Reuzegom uitschot.
Ik snap niet dat je hier racisme in ziet. Ik vraag me af hoe gechoqueerd je freile zieltje gaat zijn als je weet wat voor kwetsende woorden en daden er nodig zijn om een Full Member te worden van een support MC. Laat staan een 1st tier MC. In se ook een 'doop'
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 04:46   #290
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Mijn bedoeling was niet dat er straffen dienen uitgedeeld td worden aan die psychopaten omwille van 't vernederen van andere psychopaten in spe (die 'n jaar later dezelfde sadistische streken uithalen met nieuwe schachten), want die weten waar ze aan beginnen & gaan er mee akkoord-met hun volle verstand, als ze dat al hebben.

Maar voor de "Spekkies & C°, die hier niet om gevraagd hebben.

Je mag me uitlachen hoor.
Ik heb mij altijd afgevraagd, wie doet er nu mee met zo een dingen ? Als beginnend student was ik daar ook aan begonnen omdat ik dacht dat het plezant was, en dat het "moest", maar je houdt toch altijd je vrije oordeel he. Het is toch niet omdat je in groep bent, dat je dingen gaat doen die je anders niet zou doen omdat je ze niet meer plezant vindt.

Zuipen, dat vond ik best OK, zingen en onnozel doen en lachen, daarvoor was ik gekomen, ik zuipte toen graag (nu stukken minder) maar eens het begon met smeerlapperijen die ik niet plezant vond, ben ik gewoon weggegaan, gewoon omdat ik dat niet leuk vond. Ik doe geen dingen die ik echt niet leuk vind en waar ik geen andere reden heb om die te doen he. Wie wel ? 't is toch niet omdat een andere student die 1 of 2 jaar ouder is dan gij U zegt van onnozel dinges te doen, dat ge dat ook doet, nee ?

Ik begrijp dus niet dat er mensen zich zo laten mismeesteren. Op een zeker moment vind je dat toch niet meer plezant en stop je ermee ?

Is trouwens grappig, mijn oudste heeft net hetzelfde gedaan, zonder dat wij daar maar over gesproken hadden. Is er ook aan begonnen, vond het nadien toch totaal idioot, niet meer plezant en erover, en is het ook afgebold.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2020 om 04:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 04:48   #291
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ik snap niet dat je hier racisme in ziet.
Het punt is dat racisme nu de enige basis van beschuldiging is in deze nieuwe wereld, he. Geen racisme, geen schuld. En aangezien mensen vinden dat er daar toch ergens dingen niet door de beugel kunnen, moet het wel racisme zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 09:38   #292
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Oud-voorzitter studentenkoepel: "Sanda Dia was 2 maanden voor fatale doop mikpunt van racistisch incident door Reuzegom"
Oud 4 september 2020, 09:42   #293
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat racisme nu de enige basis van beschuldiging is in deze nieuwe wereld, he. Geen racisme, geen schuld. En aangezien mensen vinden dat er daar toch ergens dingen niet door de beugel kunnen, moet het wel racisme zijn.
Gij gaat zeker kunnen uitleggen wat er niet racistisch is aan de reuzegommers logica dat "zwarten voor blanken moeten werken".

Laatst gewijzigd door Bach : 4 september 2020 om 09:44.
Oud 4 september 2020, 11:33   #294
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mij altijd afgevraagd, wie doet er nu mee met zo een dingen ? Als beginnend student was ik daar ook aan begonnen omdat ik dacht dat het plezant was, en dat het "moest", maar je houdt toch altijd je vrije oordeel he. Het is toch niet omdat je in groep bent, dat je dingen gaat doen die je anders niet zou doen omdat je ze niet meer plezant vindt.

Zuipen, dat vond ik best OK, zingen en onnozel doen en lachen, daarvoor was ik gekomen, ik zuipte toen graag (nu stukken minder) maar eens het begon met smeerlapperijen die ik niet plezant vond, ben ik gewoon weggegaan, gewoon omdat ik dat niet leuk vond. Ik doe geen dingen die ik echt niet leuk vind en waar ik geen andere reden heb om die te doen he. Wie wel ? 't is toch niet omdat een andere student die 1 of 2 jaar ouder is dan gij U zegt van onnozel dinges te doen, dat ge dat ook doet, nee ?

Ik begrijp dus niet dat er mensen zich zo laten mismeesteren. Op een zeker moment vind je dat toch niet meer plezant en stop je ermee ?

Is trouwens grappig, mijn oudste heeft net hetzelfde gedaan, zonder dat wij daar maar over gesproken hadden. Is er ook aan begonnen, vond het nadien toch totaal idioot, niet meer plezant en erover, en is het ook afgebold.
Dat is ook mijn gedacht.
Wie 't er niet mee eens is, zich er niet in kan vinden, 't niet plezant vindt, doet er niet aan mee, die haakt gewoon af.

Enkel de extremen blijven, ze weten immers wat hun te wachten staat als ze kost wat kost bij dat clubje willen horen.

Zelfs zuipen heb ik nooit plezant gevonden, niemand die me ooit heeft kunnen overhalen om 't toch maar te doen.
Oud 4 september 2020, 11:35   #295
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ik snap niet dat je hier racisme in ziet. Ik vraag me af hoe gechoqueerd je freile zieltje gaat zijn als je weet wat voor kwetsende woorden en daden er nodig zijn om een Full Member te worden van een support MC. Laat staan een 1st tier MC. In se ook een 'doop'
Wat is een support MC?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 11:37   #296
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Gij gaat zeker kunnen uitleggen wat er niet racistisch is aan de reuzegommers logica dat "zwarten voor blanken moeten werken".
Stel je toch zo niet aan.
Alle schachten kregen dezelfde behandeling.

Als 't puur racistische motieven waren kreeg de kleurling zelfs niet de kans om zich kandidaat te stellen om deel uit te maken van hun clubje, om later zelf schachtentemmer te worden & anderen op zijn beurt dat soort praktijken te laten ondergaan.
Oud 5 september 2020, 04:31   #297
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-was~a5222d1c/
Et voila zie de start van "doofpotoperatie" 2020xcyvbylkz.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-aan~adb6e723/
Duidelijk dat "justitie niet werkt", al "zeker niet" zoals het moet?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...s%20uit%201830.

We betalen er nochtans genoeg voor.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 5 september 2020 om 04:49.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 04:53   #298
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Stel je toch zo niet aan.
Alle schachten kregen dezelfde behandeling.

Als 't puur racistische motieven waren kreeg de kleurling zelfs niet de kans om zich kandidaat te stellen om deel uit te maken van hun clubje, om later zelf schachtentemmer te worden & anderen op zijn beurt dat soort praktijken te laten ondergaan.
Dat is een foute redenering. Daarom dat ik verwees naar het 'huisneger' fenomeen. Eigenaardig dat het reuzegom racistisch discours hier als een 'grap' wordt voorgesteld. U weet het blijkbaar ook beter dat de LOKO die in het verleden reeds lieten blijken een probleem te hebben met Reuzegoms attitudes (zie artikel) maar wandelen werden gestuurd.

En u weet precies ook goed wat er allemaal gebeurd is gedurende die twee dagen foltering om te kunnen concluderen dat Sanda niet speciaal geviseerd werd. Dat terwijl het onderzoek zelfs nog niet is afgelopen.

Dus...U kan uitleggen wat er niet racistisch is aan de reuzegommers logica dat "zwarten voor blanken moeten werken"?

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2020 om 05:04.
Oud 5 september 2020, 05:46   #299
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, als je er zo graag wil "bijhoren" dat je maar alles laat welgevallen dan ben je toch maar een mossel.
Oud 5 september 2020, 05:49   #300
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het wordt je ergens ook wel door de strot geduwd he. Bijvoorbeeld, waar ik woon kan een werkgever je voor de zotste dingen ontslaan zonder opzeg. Omdat je voor de verkeerde football club supportert bv. MAAR als je kan aantonen dat je bent ontslagen omwille van je huidskleur, sexuele geaardheid of religie da heeft die werkgever het spek aan zijn been.

Dan ga je toch wel eens bevragen of je niet de racismekaart kan trekken. It's your ticket out.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be