Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2020, 21:20   #281
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De Zweden zijn gedisciplineerd genoeg om voldoende afstand te houden waar nodig. Dan heb je inderdaad geen maskertjes nodig.
Het is zeer vermoeiend om steeds maar weer dezelfde leugens te moeten ontkrachten.

Nee, de zweden zijn niet gedisciplineerder dan de Belgen. Dat is een leugen die verzonnen is door onze overheid om het eigen falen op de bevolking af te schuiven.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 21:21   #282
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dus zelfs op het openbaar vervoer slagen ze er in om afstand te houden.
Dat moeten daar grote treinen en bussen zijn.
Openbaar vervoer: Zweden

Het reizen is toegelaten voor Belgen en residenten in België, mits een veiligheidswaarschuwing waarbij aangemaand wordt de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie en de plaatselijke regels (hygiëne, sociale afstand van anderhalve meter, dragen van mondmaskers op het openbaar vervoer) strikt te respecteren, en grote groepen of nauwe bijeenkomsten te vermijden om besmetting te voorkomen.

https://diplomatie.belgium.be/nl/Die...dviezen/zweden

Nog iets ?

En dit: bevolkingsdichtheid

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=12

Laatst gewijzigd door Rudy : 7 oktober 2020 om 21:34.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 21:22   #283
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom stelt u toch steeds diezelfde vraag.
Ik neem aan dat je nog geen dierbare hebt (bent) verloren. Duidelijk.
Et alors ?
We offeren continu anderen op om onze maatschappij draaiende te houden en ons levenscomfort niet op te geven.
Aan andere infectieziektes, verkeer, vervuiling, .... En u, net zoals alle anderen heeft daar geen probleem mee.
Maar voor corona is plots elke dode er één teveel.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 21:24   #284
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Aan u dezelfde vraag:

Hoeveel vrienden en familie hebt u al verloren door corona? Hoeveel doden hebt u al zien liggen?

Het vreemde is dat de doemberichten die we uit bergamo gekregen hebben eigenlijk nergens anders herhaald zijn. Niet op plaatsen met maatregelen, en niet op plaatsen zonder maatregelen.
Het is precies alsof het daar om een ander, veel dodelijker virus ging.
negeren we gewoon Spanje?
Oud 7 oktober 2020, 21:24   #285
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zeer vermoeiend om steeds maar weer dezelfde leugens te moeten ontkrachten.

Nee, de zweden zijn niet gedisciplineerder dan de Belgen. Dat is een leugen die verzonnen is door onze overheid om het eigen falen op de bevolking af te schuiven.
Vermoeiend voor u ?

Het blijft louter uw persoonlijke mening.
Oud 7 oktober 2020, 21:26   #286
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Aan andere infectieziektes, verkeer, vervuiling, .... En u, net zoals alle anderen heeft daar geen probleem mee.
Maar voor corona is plots elke dode er één teveel.
Spreek voor jezelf a.u.b
Oud 7 oktober 2020, 21:27   #287
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

Er zijn veel mensen die discipline verwarren met draagvlak.
Vraag aan een Zweed van dag en nacht een masker te dragen, ook al is er in de verste verte niemand te bekennen, dan gaat die dat ook niet doen.
Wij hebben hier de laatste maanden zoveel totaal onzinnige maatregelen te slikken gekregen met vaak de meest idiote argumentatie (maskers draag je uit beleefdheid of om te beseffen dat het virus er nog is), dat het draagvlak bij de bevolking volledig weg is.
Dat heeft niks met discipline te maken.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 7 oktober 2020, 21:27   #288
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
negeren we gewoon Spanje?
2
Oud 7 oktober 2020, 21:29   #289
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw argumentatie is zeer ongeloofwaardig.
Als u echt zo bekommert was om de zwakkeren zou u even verontwaardigd zijn over de jaarlijkse tot 650.000 griepdoden.
Voor zover ik weet, hebt u nooit gepleit voor maatregelen zoals bubbels, mondmaskers, beperking op samenkomsten, enz ... om deze "genocide" tegen te gaan.
Bij de griep zijn het nochthans ook de zwakkeren die het bekopen zodat de sterkeren hun levenscomfort niet moeten opgeven.
Wat maakt coviddoden belangrijker dan griepdoden?
Ik ben eigenlijk nooit tegen de maatregelen geweest die de veiligheidsraad genomen heeft en heb hier indertijd ook gezegd dat de opstoot die we in julli hebben gehad te wijten was aan het verlaksen van de maatregelen.
Voor een griepuitbarsting, natuurramp, etc... bestaan er ook procedures ter info.
Dit ff voor alle duidelijkheid.
Wat doden betreft, gelijk waar, griep, kanker, het verkeer, etc... Elke dode die men kan vermijden is meegenomen.
Voor gekende doodsoorzaken zoals griep, kanker, het verkeer, etc... worden er ook maatregelen genomen om dat aantal te beperken hé.
Het is dus niet dat daar niets voor gedaan wordt en daar sta ik ook achter.
Op die vlakken staat de wetenschap ook niet stil en dat kan ik allen maar toejuichen. Neem nu bvb kanker. Welke vooruitgang hebben we daar de laatse jaren niet gehad om het antal doden verder te kunnen beperken ?
Dat het probleem bij Covid iets moeilijker ligt heb ik hier ook al menig maal uitgelegd.
Covid kan je moeilijk gaan vergelijken met bvb de griep gewoonweg omdat we er nog veel te weinig over weten.
Het evenwicht volksgezondheid-economie-moreel, dat is eigenlijk de leidraad die men probeert te volgen en daar sta ik voor de volle 100% ook achter.
Maar dan moet je wel die 3 punten in hun geheel bekijken en niet elk appart. Dat dit niet eenvoudig is, dat ga ik zeker niet ontkennen.
En eigenlijk doen alle landen net hetzelfde, of proberen dat toch zo te doen, op enkele uitzonderingen na mss.
Dat andere doodsoorzaken nu ineens van minder belang zouden zijn is eigenlijk een misverstand. Je hoort het trouwens ook in de media. Er is nog plaats genoeg over in onze ziekenhuizen, blijf dus zeker niet thuis als je een andere aandoening hebt.

Laatst gewijzigd door kojak : 7 oktober 2020 om 21:30.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 21:29   #290
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Openbaar vervoer: Zweden

Het reizen is toegelaten voor Belgen en residenten in België, mits een veiligheidswaarschuwing waarbij aangemaand wordt de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie en de plaatselijke regels (hygiëne, sociale afstand van anderhalve meter, dragen van mondmaskers op het openbaar vervoer) strikt te respecteren, en grote groepen of nauwe bijeenkomsten te vermijden om besmetting te voorkomen.

https://diplomatie.belgium.be/nl/Die...dviezen/zweden

Nog iets ?
Je bent er dingen aan het bijtypen.
Als ik op de link klik zie ik enkel:
Volgens de medische statistieken van het European Center for Disease Control (ECDC) is de corona-virus infectiegraad in Zweden momenteel gemiddeld. Het openbaar vervoer functioneert zoals gewoonlijk, maar aan reizigers wordt gevraagd om niet op een zetel naast een andere reiziger plaats te nemen. Hotels, restaurants en bars zijn open, doch met een gereduceerd aanbod. De meeste musea zijn gesloten en alle evenementen zijn beperkt tot maximaal 50 personen.

Trouwens dat gaat over adviezen van het Belgisch consulaat.
Oud 7 oktober 2020, 21:31   #291
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Vermoeiend voor u ?

Het blijft louter uw persoonlijke mening.
Lol, uw stelling dat Zweden meer gedisciplineerd zijn is ook niet meer dan uw mening.

Of heb je ergens een link naar een onderzoek dat dit heeft aangetoond?
Oud 7 oktober 2020, 21:32   #292
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Spreek voor jezelf a.u.b
Ah, wanneer hebt u dan ooit ingezeten met de jaarlijks tot 650.000 griepdoden?
Hebt u ooit voor hen een masker gedragen, in bubbels geleefd, uw bewegingsvrijheid beperkt?
Nee, nooit.
Ik zoek hier vergeefs op dit forum een draad waarin mensen zoals u pleiten voor maatregelen om de slachtoffers van griep te redden. U hebt het zelfs nooit in overweging genomen.
Het is makkelijk om hier de moraalridder te spelen, maar uw daden (of gebrek aan)vertellen iets anders.
Oud 7 oktober 2020, 21:35   #293
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk nooit tegen de maatregelen geweest die de veiligheidsraad genomen heeft en heb hier indertijd ook gezegd dat de opstoot die we in julli hebben gehad te wijten was aan het verlaksen van de maatregelen.
Voor een griepuitbarsting, natuurramp, etc... bestaan er ook procedures ter info.
Dit ff voor alle duidelijkheid.
Wat doden betreft, gelijk waar, griep, kanker, het verkeer, etc... Elke dode die men kan vermijden is meegenomen.
Voor gekende doodsoorzaken zoals griep, kanker, het verkeer, etc... worden er ook maatregelen genomen om dat aantal te beperken hé.
Het is dus niet dat daar niets voor gedaan wordt en daar sta ik ook achter.
Op die vlakken staat de wetenschap ook niet stil en dat kan ik allen maar toejuichen. Neem nu bvb kanker. Welke vooruitgang hebben we daar de laatse jaren niet gehad om het antal doden verder te kunnen beperken ?
Dat het probleem bij Covid iets moeilijker ligt heb ik hier ook al menig maal uitgelegd.
Covid kan je moeilijk gaan vergelijken met bvb de griep gewoonweg omdat we er nog veel te weinig over weten.
Het evenwicht volksgezondheid-economie-moreel, dat is eigenlijk de leidraad die men probeert te volgen en daar sta ik voor de volle 100% ook achter.
Maar dan moet je wel die 3 punten in hun geheel bekijken en niet elk appart. Dat dit niet eenvoudig is, dat ga ik zeker niet ontkennen.
En eigenlijk doen alle landen net hetzelfde, of proberen dat toch zo te doen, op enkele uitzonderingen na mss.
Dat andere doodsoorzaken nu ineens van minder belang zouden zijn is eigenlijk een misverstand. Je hoort het trouwens ook in de media. Er is nog plaats genoeg over in onze ziekenhuizen, blijf dus zeker niet thuis als je een andere aandoening hebt.
Dus, als ik u goed begrijp : als we coronadoden kunnen beperken tot 650.000/jaar, mogen wel al de huidige maatregelen laten vallen?
Dit is voor u aanvaardbare collateral damage?
Oud 7 oktober 2020, 21:35   #294
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Zweden heb je 2 zaken op dat gebied.
Niet alleen hun discipline maar ook hun van nature uit terughoudendheid.
De Noorderse mentaliteit is op dat vlak niet vergelijkbaar met de onze.
Mensen leven er meer op zichzelf, en dat heeft ook met hun klimaat te maken.
Maw, hun sociale contacten zijn veel minder 'close' dan de onze.
Oud 7 oktober 2020, 21:37   #295
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Enige link naar een sociologische studie die stelling van de betere discipline onderbouwt ?
Oud 7 oktober 2020, 21:38   #296
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, en in Italië en Spanje hebben ze dan weer de gewoonte om mekaar continu af te lebberen bij wijze van spreken.
Daardoor hebben ze ook zoveel besmettingen.
Aangezien wij die gewoonte niet hebben, zullen de ziekenhuizen hier ook niet overspoeld geraken.

Laatst gewijzigd door Rapture : 7 oktober 2020 om 21:38.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 21:38   #297
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent er dingen aan het bijtypen.
Als ik op de link klik zie ik enkel:
Volgens de medische statistieken van het European Center for Disease Control (ECDC) is de corona-virus infectiegraad in Zweden momenteel gemiddeld. Het openbaar vervoer functioneert zoals gewoonlijk, maar aan reizigers wordt gevraagd om niet op een zetel naast een andere reiziger plaats te nemen. Hotels, restaurants en bars zijn open, doch met een gereduceerd aanbod. De meeste musea zijn gesloten en alle evenementen zijn beperkt tot maximaal 50 personen.

Trouwens dat gaat over adviezen van het Belgisch consulaat.
Het citaat is te lezen in de link pagina.
Wat ik heb bijgetypt is de link naar de post van Blue Sky ivm bevolkingsdichtheid.

Is het consulaat niet betrouwbaar misschien ?
Oud 7 oktober 2020, 21:39   #298
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, als ik u goed begrijp : als we coronadoden kunnen beperken tot 650.000/jaar, mogen wel al de huidige maatregelen laten vallen?
Dit is voor u aanvaardbare collateral damage?
Je kan maatregelen pas laten vallen als je een zaak onder controle hebt.
En dat geldt voor gelijk welke zaak.
Heben we momenteel Covid onder controle ?
Oud 7 oktober 2020, 21:40   #299
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het citaat is te lezen in de link pagina.
Wat ik heb bijgetypt is de link naar de post van Blue Sky ivm bevolkingsdichtheid.

Is het consulaat niet betrouwbaar misschien ?
https://www.thelocal.se/20200710/swe...ree-face-masks

Unlike in countries such as the UK and Germany, Sweden has not introduced a requirement for face masks on public transport and does not recommend them among the general public, even after the World Health Organisation recommended that governments advise mask usage in crowded environments.

Representatives of the Swedish Public Health Agency have repeatedly said the science backing masks is not strong enough to balance out the fears, and that it could give people a false sense of security, leading them to leave home while showing symptoms or relax on other proven measures such as hygiene.

Just two percent of the Swedish population have started wearing masks due to the coronavirus, a recent survey showed, although that figure rises to 15 percent in so-called 'vulnerable areas', where residents were shown to be following coronavirus guidelines from other sources such as the WHO in addition to Sweden's authorities.
Oud 7 oktober 2020, 21:44   #300
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en in Italië en Spanje hebben ze dan weer de gewoonte om mekaar continu af te lebberen bij wijze van spreken.
Daardoor hebben ze ook zoveel besmettingen.
Aangezien wij die gewoonte niet hebben, zullen de ziekenhuizen hier ook niet overspoeld geraken.
Klopt, en de gevolgen waren ook hier duidelijk merkbaar.
Dus ook een reden waarom je niet zo maar landen met elkaar kan & mag vergelijken. Er komt nog veel meer bij kijken dan gewoon maar wat getalletjes. Een fout die hier trouwens regelmatig gemaakt wordt.
Bijkomend zijn er zo ook de bevolkingsdichtheid, de welstand, de mentaliteit, etc.. allemaal factoren die ook meespelen.

Laatst gewijzigd door kojak : 7 oktober 2020 om 21:46.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be