Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2020, 15:57   #281
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik heb ook liever Walen dan sommige Nederlanders die op Vlamingen neerkijken, maar ben verder wel een liefhebber van Nederland. Overal wonen toffe mensen uiteindelijk. En ik heb nooit de diversiteit van de Lage Landen ontkend. Voor mij is dat ook mijn vaderland, Nederland + België + Luxemburg en een stukje Noord-Frankrijk. Verder vind ik het Rijnland in Duitsland ook een streek waarin ik me cultureel herken.

En iedereen kijkt tegen de dingen anders aan. Ik vind ook dat we genoeg met de Nederlanders gemeen hebben verder. Zo zie ik het.

Nu ja, laatst ik in Limburg was vielen mij vooral de vrouwen op. Het accent heeft iets.
Wij hebben de mooiste en best geklede vrouwen van de lage landen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 16:03   #282
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wij hebben de mooiste en best geklede vrouwen van de lage landen.
Dat viel me inderdaad op. Veel stijlvolle en aantrekkelijke vrouwen toen ik in Hasselt was in december 2019.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 16:15   #283
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
25,46% van de kiezers in de kieskringen in het Vlaamse gewest stemden voor NV-A. Dat is bijlange geen meerderheid.
Beweren dat 'de Vlaming' een regering met NV-A wenste is dus niet waar.

We spreken trouwens over de Belgische regering. 16% van de geldig uitgebrachte stemmen ging naar NV-A. Dat is ook geen hoeveelheid om eisen te stellen.

Waarom ook spreken van 'de Vlaming wilde...' Waarom niet van 'de Brusselaars wilden..' of 'De Limburgers wilden...' of de Maaslanders wilden...'? of 'de Oostkantonners wilden....'
De Vlamingen wilden een meerderheid van Vlaamse verkozenen in de federale regering... maar in la Belgique kon dat niet...
Dus deze regering, waar la Belgique zijn klauw op gelegd heeft staat de meerderheid van de Vlamingen niet aan... Vooral omdat het ten slotte zij zullen zijn die het uiteindelijk gelag moeten betalen...
Hier iets anders komen beweren is met de mensen hun voeten spelen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 16:17   #284
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Omdat Brussel ronduit laks is geweest.
Maar deze al te pijnlijke waarheid mag niet openbaar gezegd worden in la Belgique...
Die waarheid krijgen onze Belgische regeringsleden niet over de lippen...
Oud 20 oktober 2020, 16:19   #285
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De ideale en degelijke combinatie is Vlaamsgezinde Belgicist te zijn. Dan zou alles veel beter gaan in plaats van dat eeuwig gedram en gezeur van die enggeestige Vlaams-nationalisten te moeten aanhoren.
Als we al eens zouden beginnen met van de franstaligen te vragen dat ze la Belgique niet verwarren met hun eenzijdige franstalige eisen...
Daarna en niet ervoor zou men aan Vlaamsgezinden kunnen vragen om België ook als hun land te zien...
Over bekrompenheid gesproken... U ziet die waar die niet is en waar die overduidelijk wel is doet u alsof uw neus bloedt...
Oud 20 oktober 2020, 16:22   #286
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Met Nederland moeten we samenwerken. Ik heb nooit iets anders gezegd. Maar iedereen moet zijn eigen potje blijven koken. Wij zijn geen Nederlanders en de Nederlanders zijn geen Belgen. Luister nog eens naar Stef Bos ( = Nederlander). Een zeer mooi lied. Die heeft het begrepen en hij woont in België volgens zijn zeggen:

https://www.youtube.com/watch?v=bCYm4h3QzeM
Ga onze franstalige broers hetzelfde vertellen over Frankrijk... Ze vallen achterover van verontwaardiging...
Oud 20 oktober 2020, 16:27   #287
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat ik al op Vlamingen gevallen ben, die me het volgende zeiden : "We hebben liever de Walen dan de Nederlanders". Ik heb natuurlijk hen een uitleg gevraagd en hun antwoord was dat "er niets gemeens met de Nederlanders was, buiten de taal". "De Walen zijn cooler, minder arrogant. OK, ze spreken niet dezelfde taal maar dat is niet erg. Voor de rest zijn ze zoals wij".
Ik herinner me heel goed dit gesprek. Het waren trouwens Limburgers. Voetbalfanaten en ze steunden..............Standard. De Luikse ploeg dus. Het soort dat zich verplaatst om naar matchs te gaan kijken en dus om hun ploeg te supporteren.
En heb je nog niet door dat daar enorm hard voor gewerkt is door la Belgique die Nederland zag als de grote vijand... en enorm bevreesd was voor Vlamingen die wegens taalovereenkomst zich naar Nederland en niet naar Bruxelles zouden wenden...

Ik heb die afkeer van Nederland die vele Vlamingen door hun opvoeding werd meegegeven pas begrepen toen ik mijn franstalige man zijn minachting en achterdocht van Hollanders zag... Het was bijna, iets minder dan toch, zo erg dan de francofone haat tegen Duitsland... die het grote frankrijk tot twee maal toe had durven aanvallen en bedreigen aanvallen...
Over hun eigen francofone aggressie geen woord... Het is toch normaal dat een grote taal en kultuur zoals het frans steeds meer lebensraum nodig heeft...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 oktober 2020 om 16:32.
Oud 20 oktober 2020, 16:28   #288
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik al op Vlamingen gevallen ben, die me het volgende zeiden : "We hebben liever de Walen dan de Nederlanders". Ik heb natuurlijk hen een uitleg gevraagd en hun antwoord was dat "er niets gemeens met de Nederlanders was, buiten de taal". "De Walen zijn cooler, minder arrogant. OK, ze spreken niet dezelfde taal maar dat is niet erg. Voor de rest zijn ze zoals wij".
Ik herinner me heel goed dit gesprek. Het waren trouwens Limburgers. Voetbalfanaten en ze steunden..............Standard. De Luikse ploeg dus. Het soort dat zich verplaatst om naar matchs te gaan kijken en dus om hun ploeg te supporteren.
:trololooo:
Oud 20 oktober 2020, 16:33   #289
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat wat cultuur bepaalt?
Zal een West-Vlaming dezelfde moedertaal spreken?
Zal een West-Vlaming op dezelfde manier carnaval vieren. Enz...
Pajoske, alle West-Vlamingen blijven niet opgesloten in zijn eigen bekrompen milieu hoor...

Ten andere de meeste Limburgers en zeker diegene waar ik mee opgevoed ben, ook niet...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 oktober 2020 om 16:34.
Oud 20 oktober 2020, 16:36   #290
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is - weeral - heel toevallig.
Oud 20 oktober 2020, 16:37   #291
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een groot aantal Brusselaars is laks (geweest). Die beseffen blijkbaar nog altijd niet dat als ze elkaar ontmoetten er niet moet gekust worden en men afstand dient te behouden.
bron: Brusselaar.
En de overheid heeft laten begaan... al vanaf het begin...
Kan zijn dat ze zelfs niet meer durven optreden tegen heel wat buitenlandse grondgebieden op hun eigen grond...
Oud 20 oktober 2020, 17:33   #292
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar de politie kan niet constant alle cafes en restaurants aflopen om te zien of alles ok is. Dat gaat gewoonweg niet.
Nu is het simpel: gesloten, dat kunnen ze wel goed opvolgen.
Dat is onzin.
Ze moeten trouwens enkel de restaurants aflopen.
Als het verplegend personeel een tandje kan bijsteken, dan kunnen de flikken dat ook.
Ik moet het trouwens ook doen. Als die corona maatregelen hebben impact op de software die ik schrijf. (Venootschapsbelasting)
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 18:27   #293
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En heb je nog niet door dat daar enorm hard voor gewerkt is door la Belgique die Nederland zag als de grote vijand... en enorm bevreesd was voor Vlamingen die wegens taalovereenkomst zich naar Nederland en niet naar Bruxelles zouden wenden...

Ik heb die afkeer van Nederland die vele Vlamingen door hun opvoeding werd meegegeven pas begrepen toen ik mijn franstalige man zijn minachting en achterdocht van Hollanders zag... Het was bijna, iets minder dan toch, zo erg dan de francofone haat tegen Duitsland... die het grote frankrijk tot twee maal toe had durven aanvallen en bedreigen aanvallen...
Over hun eigen francofone aggressie geen woord... Het is toch normaal dat een grote taal en kultuur zoals het frans steeds meer lebensraum nodig heeft...
Geef gewoon toe dat u het moeilijk hebt dat er Vlamingen zijn die helemaal niets tegen de Walen en de Franstalige Belgen in het algemeen hebben. Ze steunen zelfs een Waalse voetbalploeg : de drama voor Marie!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 19:02   #294
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is onzin.
Ze moeten trouwens enkel de restaurants aflopen.
Als het verplegend personeel een tandje kan bijsteken, dan kunnen de flikken dat ook.
Ik moet het trouwens ook doen. Als die corona maatregelen hebben impact op de software die ik schrijf. (Venootschapsbelasting)
zal dan ieder keer dat de virus terug meer slachtoffers maakt steeds weer en opnieuw, opnieuw om de perceptie dat de politiek iets doet de restaurants gesloten worden?

De virus is er en zal blijven aanvallen

Terwijl het volgens mij Mega verspreiden via Trein en bus ongemoeid gelaten word.

!
1.5 jaar kon gereageerd worden tegen het gesjoemel van de politiek en men keek er naar deed niets, gaat het nu ook deze weg op met de bestrijding van het virus? Is het teveel de koorts te meten van iedereen die de kleine ruimte van bus en Trein in wil

Zodat verspreiding geminimaliseerd word, de personen met koords kunnen verzorgd worden
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 oktober 2020 om 19:06.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 19:08   #295
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef gewoon toe dat u het moeilijk hebt dat er Vlamingen zijn die helemaal niets tegen de Walen en de Franstalige Belgen in het algemeen hebben. Ze steunen zelfs een Waalse voetbalploeg : de drama voor Marie!
Ik heb ook niks tegen Walen. Maar ik heb wel iets tegen transferts.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 19:11   #296
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vermoed dat er door de gevolgen van de corona regels meer doden door zelfmoord zijn dan door de corona zelf.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 19:18   #297
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze is wel met een Franstalige getrouwd, maar goed.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 21:05   #298
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Man, ik ben met een franstalige getrouwd... Wat kom je hier zever vertellen...
Oud 20 oktober 2020, 21:13   #299
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niks tegen Walen. Maar ik heb wel iets tegen transferts.

De Walen zijn onze grootste klanten. Wij betalen ons voor een groot stuk terug. Bovendien nemen de transfers elk jaar af.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 21:29   #300
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Walen zijn onze grootste klanten. Wij betalen ons voor een groot stuk terug. Bovendien nemen de transfers elk jaar af.
lol

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be