![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS tegenover de inbreng vanuit Limburg aan de economie en cultuur van Antwerpen mag ook wel wat dankbaarheid staan. Ik zie dat ze nu weer toeteren over Paul van Ostaijen. Ge weet toch dat zijn moeder een Limburgse was? Ik deel trouwens verschillende gemeenschappelijke Maaslandse voorouders met Paul van Ostaijen. Laatst gewijzigd door pajoske : 20 februari 2021 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, geen enkel. Met dank aan Vic Anciaux en de VU.
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch één, meen ik dan.
Als Brussel onafhankelijk wordt, volgens "het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Brusselse Hoofdstedelijke gewest" dan neemt het wel een derde van de Belgische schuld mee. Iemand nog gevolgd hoe het tegenwoordig zit met de schuld en het begrotingstekortje?
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen 1/3, Wallonie 1/3, Brussel 1/3.
Lijkt me logisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog een voorbeeld van hoe dom Vlaamse politici zijn: straks is Brussel een volledig eigen gewest/staat (los van VL), en staat het vol Vlaamse instellingen! Dom Vlaanderen bouwt rustig verder in een stad die niet eens tot het eigen grondgebied behoort:
- Herman Teirlinckgebouw (Vlaamse overheid) ![]() - ZIN (vernieuwing WTC-torens) (Vlaamse overheid) ![]() ![]() - Nieuw gebouw VRT ![]() - Enz... Zijn we straks dus allemaal kwijt. Hoog tijd dat Vlaanderen STOPT met investeren en bouwen in Brussel! Gelukkig heeft de privésector meer verstand. VTM verhuisde al naar de nieuwe hoofdstad Antwerpen ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 20 februari 2021 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg je er maar bij neer dat Vlaanderen Brussel kwijt is. Dat kon je al weten toen de federation Bruxelles-Walloni het levenslicht zag. Nu nog de uitbreiding van Bruxelles bewerkstelligen zodat de corridor overbodig wordt om te kunnen aansluiten bij Frankrijk, en het doel dat in 1830 geen kans maakte is bereikt.
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij kunnen nog altijd verkocht worden op de vrije markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
|
![]() WTC is eigendom van Beffimo, de Vlaamse overheid is huurder ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Vlaamse overheid kan na de Vlaamse onafhankelijkheid in Vlaanderen iets huren. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 februari 2021 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() Het Herman Teirlinckgebouw is eigendom van de Zwitserse holding Baloise, de Vlaamse overheid is huurder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door stropdrager : 20 februari 2021 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst dachten de Belgicisten ons vast te houden in Brussel,omdat we daar zogezegd veel eigendom zouden verliezen na de Vlaamse onafhankelijkheid.
Daarna bleek het dat we die gebouwen gewoon huren. Daar ging de Belgicistische verankeringspolitiek. ![]() Wie laatst lacht ,best lacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tijde van het VKN werd de verfransing teruggedraaid door de oprichting van Nederlandstalige scholen. En na het Belgische separatisme nam de verfransing in sneltempo toe, precies omdat die scholen werden gesloten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
2° In Lille kan de Vlaamse gemeenschap geen gemeenschapsbevoegdheden uitoefenen. Het verschil is dus hemelsbreed. En precies die bevoegdheden - als die tenvolle benut worden - vormen een zeer belangrijke hefboom om het tij te doen keren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar men moet dat natuurlijk wel willen. Lees: er geld voor over hebben. Want dat gaat natuurlijk geld kosten den daar wringt nu net het schoentje, vrees ik. Betreffende tweetaligheid: België is niet tweetalig; Vlaanderen en Wallonië zijn ééntalig en enkel Brussel is bestuurlijk tweetalig. (Afgezien van de Vlaamse en Waalse faciliteitengemeenten.) In het programma van het VB wordt voor Brussel voorzien in een voorlopig speciaal statuut. Dat is totaal iets anders dan een tweetalig Vlaanderen. 2° Een zelfstandig Vlaanderen met Brussel hoeft geen mini-belgië te zijn, omdat het een andere staatsstruktuur zal hebben dan het huidige België, waarin de Vlaamse meerderheid die meerderheid niet kan valoriseren door het bestaan van: de grendelgrondwet, het belangenkonflikt en de alarmbelprocedure. Citaat:
Citaat:
Op termijn kan ze er niet gedijen bij gebrek aan een taalpolitiek die dat toelaat zoals in de faciliteitengemeenten. Maar toegegeven, vroeger deelde ik uw mening, maar het is net mijn realpolitiek die maakte dat ik het anders ben gaan zien.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben eerder geneigd van toe te juichen dat Brusselse Franstaligen naar Vlaanderen komen wonen.
Ze zijn er als het ware gedoemd tot assimilatie omdat ze niet anders kunnen dan hun kinderen naar het NL-onderwijs te sturen. Bovendien verminderen ze op die manier de Franstalige gewicht in Brussel ten voordele van de Nederlandstaligen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |