Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2021, 11:24   #281
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom een zelftest tegen de mensenrechten zou zijn.
Ik zou eerder het omgekeerde denken: namelijk, het testen van mensen wordt verplicht om ieders recht op een gezond leven te kunnen garanderen. Immers, zonder testen kan je niet garanderen dat de omgeving gevrijwaard blijft van schadelijke virussen..
Waanzinnig dat dergelijke zaken zelfs maar overwogen kunnen worden. Ik heb 40-45 echt nooit begrepen, maar ondertussen begrijp ik het wel. De meerderheid van de bevolking heeft echt de capaciteiten niet om na te denken. Die vinden het geruststellend dat anderen dat voor hen doen en die volgen blindelings wat de authoriteit zegt. Het is een serieuze wake up call geweest voor mij en het verontrust mij enorm.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:29   #282
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waanzinnig dat dergelijke zaken zelfs maar overwogen kunnen worden. Ik heb 40-45 echt nooit begrepen, maar ondertussen begrijp ik het wel. De meerderheid van de bevolking heeft echt de capaciteiten niet om na te denken. Die vinden het geruststellend dat anderen dat voor hen doen en die volgen blindelings wat de authoriteit zegt. Het is een serieuze wake up call geweest voor mij en het verontrust mij enorm.
Inderdaad. Dat is wat deze situatie eigenlijk leert. Fascisme is gemakkelijk. Er moet gewoon maar de juiste smoes hard genoeg verteld worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2021 om 11:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 11:41   #283
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Dat is wat deze situatie eigenlijk leert. Fascisme is gemakkelijk. Er moet gewoon maar de juiste smoes hard genoeg verteld worden.
Inderdaad, als iets maar vaak genoeg word herhaald, gaan de mensen het zien als een waarheid.
Als je dat verhaal dan nog eens kan laten ondersteunen door "experten", durven vele het zelfs niet eens meer in twijfel trekken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 13:03   #284
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gek he. En het zotte is dat zelfs de nazihunters op dit forum er ongelooflijk vatbaar voor zijn. Je zou toch denken dat dit soort mensen de mechanismen van wat er nu gebeurt zouden snappen he. Maar het zijn de eersten die staan te springen om niet gevaccineerden te taggen met een soort merkteken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 maart 2021 om 13:05.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 13:17   #285
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gek he. En het zotte is dat zelfs de nazihunters op dit forum er ongelooflijk vatbaar voor zijn. Je zou toch denken dat dit soort mensen de mechanismen van wat er nu gebeurt zouden snappen he. Maar het zijn de eersten die staan te springen om niet gevaccineerden te taggen met een soort merkteken.
Helemaal niet gek.
Iedereen word beïnvloed door extrene factoren.
Oud 6 maart 2021, 17:09   #286
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Van de vakbond mag de horeca niet op 1 mei open. t Zal voor den tweede zijn.
Oud 6 maart 2021, 21:12   #287
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doet me denken aan een ingenieur-werfleider die vroeg aan meestergast "Wat denk JIJ over dit probleem ?" Reaktie: "Meneer, gij hebt lang gestudeerd en kunt goed denken. Wij niet, we krijgen daar hoofdpijn van".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 21:29   #288
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De zelftesten, correctie, de sneltesten kunnen gebruikt worden door iedereen.
En dus zouden sommige die gaan opleggen om ergens toegang toe te krijgen.

Men zou zo de sneltesten kunnen gaan gebruiken om te eisen dat bepaalde huidige maatregelen worden afgeschaft.
Het is dus niet dat je zelf het recht niet hebt om zo'n test te gebruiken, maar winkels en horeca zaken zouden zo'n test kunnen eisen voor je binnen mag.
Het mondmasker is ook een voorwaarde om ergens toegang toe te krijgen.
Dat is -ook al geloof ik er weinig in- ook bedoeld om mezelf en anderen te beschermen. De sneltest zou dat ook kunnen betekenen. Het is een extra hulpmiddel in de strijd. Ik snap wel dat het mondmasker niet verraadt of je al dan niet besmet bent.

Dat men de sneltesten zou kunnen gebruiken om te eisen dat bepaalde huidige maatregelen afgeschaft worden, lijkt me wel een goede zaak, ik ben niet echt een pro-maatregelaar; dus hoe minder hoe liever.
Mensen die positief snel-testen, kunnen dan tijdelijk (want ze zieken uit of sterven) de toegang ontzegt worden, maar niet definitief.. eenmaal gezond kan je weer binnen. Helemaal anders dus dan wat bepaalde groepen willen bekomen met het vaccinatie-paspoort. Ook met vaccinatie kan je positief zijn of besmet raken, nietwaar? Toch opteert men om gevaccineerden wel te laten bidden in Mekka en anderen niet. De één mag reizen, de ander niet; etc... daar staan mensen voor te juichen hé...

Ik ga akkoord met Hoofdstraat dat de sneltesten maar voor 80% betrouwbaar zijn, ik heb er ondertussen ook ervaring mee, maar dat is dus meer betrouwbaar dan het mondmasker.. het zou helemaal mooi zijn als die testen 100% betrouwbaar zijn. Ik zie het in dat geval zoals een alcoholslot op een wagen..

In ieder geval, met wat we afgelopen jaar meegemaakt hebben, zou ik er niet van verschieten dat er zoiets komen zal. De vaccinaties werken maar voor XX %, idem wat de meeste maatregelen betreft; het virus is een blijvertje en het beleid wil geen gezichtsverlies... maar men zal toch iets moeten doen, als men horeca een kans wil geven..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 21:30   #289
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat doet me denken aan een ingenieur-werfleider die vroeg aan meestergast "Wat denk JIJ over dit probleem ?" Reaktie: "Meneer, gij hebt lang gestudeerd en kunt goed denken. Wij niet, we krijgen daar hoofdpijn van".
Ja, dat is waarom de ene braaf de experts volgt en de andere zich wat meer vragen stelt bij hetgeen de experts zeggen...
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 22:37   #290
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar kan ik niet mee akkoord gaan.
Om zoveel maanden te kunnen overleven op je spaarboekje, daarvoor moet ge verdomme flinke reserves hebben. Terwijl er veel handelszaken zijn die wel degelijk economisch gezond zijn, maar geen eigenaar hebben met zulke spaarboek.
Niet alleen dat. De vraag is of degene die een spaarboekje hadden om de periode door te komen EN dan nog eens de reserve hadden om terug op te starten ook dat nog gaan doen.

Het risico is immers enorm dat voor je het weet de broodrovers van de regering je opnieuw gaan verplichten te sluiten.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 6 maart 2021 om 22:38.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 22:48   #291
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja en nee. (of het prachtige Duitse Jein is hier van toepassing, ik ken geen andere taal die zo een woord heeft)

Ja, in de zin van:
- ik schrik er ook van hoe sommige van mijn vrienden en kenissen kritiekloos in het hele verhaal meestappen. En dat zijn an sich hoogopgeleide mensen. Soms meer dan schrik gezien ik minstens 1 persoon ken (goede vriend) die de politie op zijn buren heeft afgestuurd omdat ze een BBQ in de tuin hadden. (En ja dan maak je jezelf wel de bedenking dat die in WO2 misschien ook wel een telefoontje naar de gestapo zou hebben gedaan als hij weet zou hebben dat er ergens een jood zat...)

Nee, in de zin van:

Het merendeel van de mensen die ik goed genoeg ken om te denken dat ze eerlijk hun mening geven toch veel twijfels over het hele verhaal hebben. En van degenen die je niet goed genoeg kent denk ik dat waarschijnlijk heel veel ook veel twijfels hebben, maar het niet luidop durven zeggen omdat ze jou niet goed genoeg kennen.

Er is met Covid met zoals met veel andere zaken (eg klimaatopwarming, migratie...) een verstikkend klimaat waarin mensen schrik hebben om te zeggen wat ze echt denken en er in de media maar 1 mening aan bod komt.
Oud 6 maart 2021, 22:58   #292
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Van de vakbond mag de horeca niet op 1 mei open. t Zal voor den tweede zijn.
Dat zou nu écht de mop zijn...

Laatst gewijzigd door kojak : 6 maart 2021 om 22:58.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 23:15   #293
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Er is met Covid met zoals met veel andere zaken (eg klimaatopwarming, migratie...) een verstikkend klimaat waarin mensen schrik hebben om te zeggen wat ze echt denken en er in de media maar 1 mening aan bod komt.
Wat Covid betreft is het volgens mij niet schrik, wel eerder gelatenheid en een afwachtende houding die wordt aangenomen.
Hoewel er een zeker besef is van noodzaak stel ik vast dat het geduld begint op te geraken. Er worden vragen gesteld in de stijl van waarom mag dit en waarom dat niet. En dit wordt ook in de dagelijkse omgang geventileerd.
Ondertussen zijn er ook al kustburgemeesters die zich roeren. Dedecker op kop, en Tommelein hier is ook niet zo gelukkig.
Neen, het gaat niet zozeer om schrik. Mensen stellen zich vragen.

Totaal een andere reactie dan op klimaatopwarming waar het nog te veel ver mijn bed is. Zolang de zon maar schijnt en het warm is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 23:22   #294
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2

Nu begrijp ik het mechanisme achter de holocaust.

Volgen. De pree is belangrijker dan mensen hun leven.

In 40 / 45 kregen verplegers 30 reichsmark per maand extra om kinderen te vergiftigen.
En ze deden het.

200000 keer.

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 maart 2021 om 23:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 23:22   #295
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan moet de kelner erbij blijven staan en nagaan of je de procedure correct doet en de resultaten zelf nagaan, dat is quasi dezelfde overtreding.

Ik hoop dat er zelftests komen met anal swabs, het schijnt dat die betere resultaten geven. Dat wordt wat aan de ingang van een café.
Ik hoorde daarjuist een expert vertellen dat er ondertussen gewerkt wordt aan de praktische uitvoering van die snel- of zelftest.
Er zou gedacht worden aan een registratie van de test via je smartphone wat dan 24 uur geldig zou blijven.
De testen (kits) zouden zelf, de klant dus, moeten aangekocht worden.

Ik zit met één probleem: met mijn Nokia GSM gaat dat waarschijnlijk niet lukken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 23:50   #296
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik hoorde daarjuist een expert vertellen dat er ondertussen gewerkt wordt aan de praktische uitvoering van die snel- of zelftest.
Er zou gedacht worden aan een registratie van de test via je smartphone wat dan 24 uur geldig zou blijven.
De testen (kits) zouden zelf, de klant dus, moeten aangekocht worden.

Ik zit met één probleem: met mijn Nokia GSM gaat dat waarschijnlijk niet lukken.
Een "oude" Nokia GSM ?
Prijs jezelf gelukkig !!!
Een smartphone is ook niet álles hoor. Dikwijls een hoop onverklaarbare miserie, vooral als je in een groot gebouw bent.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 06:17   #297
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een "oude" Nokia GSM ?
Prijs jezelf gelukkig !!!
Een smartphone is ook niet álles hoor. Dikwijls een hoop onverklaarbare miserie, vooral als je in een groot gebouw bent.
Voor alles is er altijd een verklaring.

Vroeger had me geen verklaring voor bliksem, dus werd één of andere god bedacht. Hoewel men nu kan verklaren hoe bliksem tot stand komt, zijn er nog steeds mensen die geloven in goden. Voor die mensen zijn dingen (die voor anderen duidelijk zijn) nog steeds 'onverklaarbaar'.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 06:32   #298
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is waarom de ene braaf de experts volgt en de andere zich wat meer vragen stelt bij hetgeen de experts zeggen...
Er is wel een verschil met Boduo's verhaaltje: als dat denken in functie staat van uw werkgever, kan je zeggen, en dat is eigenlijk wat die gast zegde: "ik ga mij niet moe maken om denkwerk te leveren waar GIJ voor betaald wordt".

Het is echter helemaal anders als het denkwerk is waar je zelf het nut van hebt, bijvoorbeeld, begrijpen dat men U aan het belazeren is of niet he !

Als de verkoper U zegt: "bon, volgens mij is die som 5000 Euro, wilt ge het nakijken ?", dan zegt ge toch niet "ha, gij zijt veel beter in rekensommekes dan ik, ik word daar moe van" he... .(hoewel het mij niet eens zou verbazen...)
Oud 7 maart 2021, 06:37   #299
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zo zie je maar dat men weeral gewoon bezig is met het dwang- en papierwerk gedoe, en niet met het sanitaire. Of ge dat nu op uw smartphone hebt of niet, maakt niks uit voor uw gezondheid he.

Ik vermoed dat je wel flesjes zal kunnen kopen met "positief" spul, en "negatief" spul om uw testen laten administratief te gebeuren zoals ge dat het liefste wilt, bijvoorbeeld positief om niet naar uw werk te moeten, en negatief om op cafe te mogen.

Ik kan totaal begrijpen dat er plekken zijn waar men testen wil doorvoeren, zoals ziekenhuizen, WZC, en bij werkgevers: ik kan het perfect normaal vinden dat je in een omgeving waar je bij anderen gedwongen wordt, een wat minder virale omgeving wil.

Maar dan moet men gewoon de test aan de ingang afnemen. En dan moet men U individueel, voor Uzelf, toelaten om te zien wat uw toestand is, zonder dat dat verder iemand aangaat. Zodat je bijvoorbeeld de verplaatsing niet maakt om vast te stellen dat je niet binnen mag. Of voor zelf-opgelegde regels als je met vrienden samenkomt.

Maar al dat gedoe moet in de eerste plaats afhangen van de noodzaak daarvan. Bijvoorbeeld zou gans die machinerie enkel maar moeten toegepast worden als de IC voor meer dan 60% bezet is of zo.
Oud 7 maart 2021, 09:59   #300
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het mondmasker is ook een voorwaarde om ergens toegang toe te krijgen.
Dat is -ook al geloof ik er weinig in- ook bedoeld om mezelf en anderen te beschermen. De sneltest zou dat ook kunnen betekenen. Het is een extra hulpmiddel in de strijd. Ik snap wel dat het mondmasker niet verraadt of je al dan niet besmet bent.

Dat men de sneltesten zou kunnen gebruiken om te eisen dat bepaalde huidige maatregelen afgeschaft worden, lijkt me wel een goede zaak, ik ben niet echt een pro-maatregelaar; dus hoe minder hoe liever.
Mensen die positief snel-testen, kunnen dan tijdelijk (want ze zieken uit of sterven) de toegang ontzegt worden, maar niet definitief.. eenmaal gezond kan je weer binnen. Helemaal anders dus dan wat bepaalde groepen willen bekomen met het vaccinatie-paspoort. Ook met vaccinatie kan je positief zijn of besmet raken, nietwaar? Toch opteert men om gevaccineerden wel te laten bidden in Mekka en anderen niet. De één mag reizen, de ander niet; etc... daar staan mensen voor te juichen hé...

Ik ga akkoord met Hoofdstraat dat de sneltesten maar voor 80% betrouwbaar zijn, ik heb er ondertussen ook ervaring mee, maar dat is dus meer betrouwbaar dan het mondmasker.. het zou helemaal mooi zijn als die testen 100% betrouwbaar zijn. Ik zie het in dat geval zoals een alcoholslot op een wagen..

In ieder geval, met wat we afgelopen jaar meegemaakt hebben, zou ik er niet van verschieten dat er zoiets komen zal. De vaccinaties werken maar voor XX %, idem wat de meeste maatregelen betreft; het virus is een blijvertje en het beleid wil geen gezichtsverlies... maar men zal toch iets moeten doen, als men horeca een kans wil geven..
Nu, mondmaskers verhinderen verspreiding, dat doen testen niet.
En het grootste nadeel van testen is dat ze enkel werken als er voldoende virussen aanwezig zijn.
Wat wil zeggen dat iemand wel besmet kan zijn, maar toch een negatieve uitslag heeft op een test.
Gewoon omdat er te weinig virussen aanwezig zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be