![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens volgende site is de oorlog in Afghanistan nooit gestopt. Afghanistan: oorlog op oorlog Opgepast Europa want u haalt het gevaar binnen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat Biden het mooi heeft samengevat:
"als zelfs het Afghaanse leger niet wil vechten voor het land, waarom zouden wij dat dan moeten doen?"
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter herhaling: Trump had dit al door en wilde niet dat Amerikaanse jongens sneuvelden in "verre oorlogen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die persconferentie van de taliban. De steken gelijk Orban langs links voorbij.
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ziet er voor de ‘modernen’ en ‘geëmancipeerde’ Afghanen en zeker de vrouwen niet goed uit. Het zal langzaamaan gaan, maar het zal keiharde sharia worden. Eerst op het platteland en uiteindelijk ook in Kaboul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Tja, ik moet zeggen dat ik ergens gaandeweg mijn mening heb veranderd. Het is intriest, maar de manier waarop zowat gans dat Afghaanse leger zonder enige slag of stoot zich heeft overgegeven, geeft toch echt te denken.
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een groot deel zal Taliban-gezind zijn. Daarbij het zijn mannen, voor die verandert er nauwelijks iets.
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze willen islam, wel ze krijgen islam.
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Deze overwinning zal extreme moslims in Egypte, Algerije enz... ook wel een boost geven. Het zal echt niet beperkt blijven tot Afghanistan.
![]() |
![]() |
#294 |
Minister-President
|
![]() En iedereen die hier van het zelfde wil opsturen naar ginds. Ze hebben nu een eigen land waar ze in hunnen nikab kunnen zwemmen.
Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 17 augustus 2021 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Afghanistan nog een eeuw achter ligt op Egypte en Algerije.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in Egypte is het leven ven niet islamieten ook niet veel waard. Afijn, wij zullen zien.
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afghanistan is zoals ik nu zie enkel in Kaboul de tribale fase overstegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schrift is heilig, wat inhoud dat er eigenlijk geen liberalisering kan zijn, want dat is tegen de wil van Allah en dus blasfemisch. Er bestaat dus geen milde vorm. OK een land kan tijdelijk seculier bestuurd worden met de juiste dictator aan de top die de haatbaarden laat afslachten. (Zie Egypte... , Kadhaffi, Sadam, ... ) Maar kijk naar Turkije, de huidige mafklapper omarmt de Islam en ze zijn al bezig te "hervormen" Alleen heeft die het toerisme nodig, en beseft dat, dus laat hij het een en ander oogluikend toe. Maar vandaag of morgen is dat gedaan of enkel nog in toeristische compounds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
Wat er wel geimpliceerd werd is dat de VS hun heroïne rat line kunnen vergeten. De prijs van het goedje zal stijgen is te verwachten. Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2021 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom moesten wij ginder orde brengen? Als zij zelf niets maar dan ook niet er voor deden om het te bereiken. Ze “speelde” zich verschuilend achter ons, verwijzend naar ons >> Politie, militair, politieker om de poen ja, maar niet om hun eigen land op te bouwen of te verdedigen!!!! En die toneelspelers zouden nu verder onderhouden willen worden in de westerse wereld omdat die zo gezegd ons gesteund hebben? In plaats van te parasiteren en de grote man te spelen moesten ze gestreefd hebben naar een degelijk en niet corrupt Afghanistan! Waardoor de taliban onderhuids kon verder leven onder groot deel van de bevolking. De steeds weerkerende grote fout van het “westen” is dat wij nog altijd overal ter wereld met de mentaliteit van de christelijke kolonisten “het hen ginder gaan leren” want wij zouden de slimste, de humaanste, de toekomst zijn….. Alleen blijkt China en de Russen in Afrika, Azië, zuid Amerika zonder veel tamtam of het opleggen van levensvisie gebonden aan financieel gewin voor de ivorentorens ginder of militair vertoon wel steeds meer voet aan wal te krijgen. Dat wij steeds weer onze levensvisie ginder opdringen meestal geruggesteund door groot militair vertoon word niet door de meerderheid van de bevolking gewardeerd maar ervaren als bezetting. Wat totaal nutteloos is en alleen maar geld opbrengt aan de militaire industrie. Dit Afghanistan gedoe heeft ook België veel geld gekost en waarom??? De bevolking daar willen onze levenswijze niet, wel de sharia punt uit. Erdogan en co zijn hun grote voorbeelden die ze volgen. Hoeveel tijd, energie en massa’s financiële middelen werden hier al in hen gepompt om hen te integreren en zie het resultaat in Brussel, Gent, enz…. ze leven gewoon verder zoals in hun thuis land. Hun getto’s worden steeds groter. Zo groot dat zelfs politie er niet meer binnen durft. Ze kijken via parabool naar hun thuisland TV en streven en eisen er hier naar steeds meer van hun sharia gebruiken hier te doen inburgeren. Ze accepteren ons alleen als het hen geld opbrengt, idem aan wat er gebeurd is in Afghanistan! Zacht beginnend met bv de hoofddoek en dan doen ze verder met steeds meer op te eisen wat beantwoord aan hun geloof-voorschriften…ze verander nooit. Principieel erkennen ze onze rechtbanken niet, ze tolereren het tot ze die kunnen vervangen door hun sharia. De overwinning op het "westen" zullen ze zeker ook hier in het islam midden vieren, al is het in het geheim! Zien daarin waar de toekomst hier naartoe moet volgens hen, naar de sharia. Ze hebben tijd ... veel tijd, ons geld is alop gesoupeerd, de schulden hemels hoog, sociale woningen ingepalmd. Hoe zal het hier zijn binnen 20 jaar??? Ieder voor zich zoals in Afghanistan.. De democratie word hier misbruikt, onze humane wetten en gebruiken worden misbruikt om hun ding te verkrijgen net zoals in Afghanistan enz. Ze redeneren als de taliban, wij hebben tijd, veel tijd maar uiteindelijk overwinnen we iedereen. Ik herinner mij een oud boerke die zei: van wilde konijntjes kan je onmogelijk tamme konijntjes maken.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 18 augustus 2021 om 04:34. |
|
![]() |
![]() |