![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mogen zelfs kandidaat-zwangeren zo'n pasje krijgen. Het gaat hem niet om het nul-risico; het gaat hem om een zo laag als mogelijk risico, zolang het maar acceptabel blijft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bijgewerkt artikel in DS geeft nog meer en nog interessantere informatie prijs:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kans om nu dood te gaan, gewone oorzaken + corona, is vergelijkbaar met de kans om aan dezelfde leeftijd, in de jaren 90 gewoon dood te gaan. Corona heeft niet eens de sterfte per leeftijdsklasse zodanig verhoogd, dat we de sterfte in die leeftijdsklasse in de jaren 90 voorbij zouden steken. Die sterfte was afgenomen door medische vooruitgang de laatste 20-30 jaar, en die is door corona nu weer weg. Maar je kan toch niet zeggen dat het leven in de jaren 90 "onacceptabel gevaarlijk" was he. Ik weet wel dat ik altijd maar hetzelfde zeg, maar mensen zijn gewoon alle proporties kwijtgeraakt door al die propaganda in de media en door de overheden en dokters. Echt, corona is niet zo een killer als overal verteld wordt. Ja, er worden mensen ziek van en gaan eraan dood, maar dat is van alle tijden. Nog anders: de kans om aan corona te sterven is even groot als de kans om dit jaar aan kanker te sterven. Vind je het risico om aan kanker te sterven onredelijk groot ? Flip je daarvan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat schandalig is aan die toestand, is dat de WHO vorig jaar, toen het evident was dat mensen die reeds besmet waren geweest eigenlijk vrij hadden mogen rondlopen, alles eraan gedaan heeft om laten te geloven dat zo een vorm van immuniteit niet bestond. Mochten Deense studenten nu slim zijn, dan houden ze enorme corona feestjes om zo rap mogelijk besmet te geraken, zodat ze aan hun pasje geraken (want vaccins mogen ze niet hebben he !). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een open vraag of de bureaucratische lasten zullen opwegen tegen de baten. Hoeveel moeite zal het burgers kosten om hun paspoort aan te vragen? Hoelang houdt immuniteit aan en wat zijn pasjes waard als gevaccineerden toch nog (nieuwe varianten) blijken te verspreiden? Welke autoriteiten houden data bij en hoelang? Duwt zo’n systeem mensen die vaccins om medische redenen niet kunnen nemen uit de samenleving? Ik zie nog eerder een systeem gebaseerd op een recente test: negatief = go, positief = no go. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan. "toegang tot het hoger onderwijs". Je bent student, maar je bent te braaf geweest, en je bent nog niet ziek geweest. Je kan ook geen vaccin krijgen, je bent te jong. Wat doe je dan om toch uw studies mogen voort te zetten ? Lijkt het niet de moeite om een snotvalling op te doen, zodat je je paspoortje dan hebt ? Een student riskeert niks he.
En tot aan 40 jaar lijkt mij dat zelfs een rationele manier om aan uw pasje te geraken. Daarboven begint het wat riskanter te worden, maar ook weer niet overdrijven. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2021 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die krijgen immers ook het pasje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor dit systeem te laten werken moet je naar een 0 risico of anders heeft het geen nut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() Bwa, hij minimaliseert het toch waar hij zegt "Het is niet gezegd dat...", terwijl het artikel duidelijk stelt dat het pasje ook bestemd is voor natuurlijke geimmuniseerden.
Zie je het al voor je, Schoof op restaurant omgeven door natuurlijk geimmuniseerden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je 10 of 1000 andere mensen besmet ... het een is 100 keer erger dan het andere; en de gevolgen zijn bij een reproductiegetal boven de 1 ... Als 1 mens mij besmet, is het met 1 variant en met de virusload die hij of zij verspreidt; als 10 mensen mij besmetten .... juist. Amai mijn kloten zeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bij het jonge volkje: gevolg van een grote toeter.
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dusdanig is de ideale propagatie die waar de mensen die niet zwaar ziek worden, elkaar veel besmetten, en de mensen die wel zwaar ziek worden, geisoleerd zijn van die propagatie. |
|
![]() |
![]() |