Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2025, 02:31   #281
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Bestuurder (39) die fietser (59) doodreed in Zelzate en vluchtmisdrijf pleegde, had geen rijbewijs en was onder invloed van alcohol én drugs

Als je op die leeftijd nog niet geleerd bent is het niet meer aan de samenleving nog geld in je te steken, op een paar euro voor die laatste kogel na.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2025, 04:38   #282
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Drifters van Balkan Krew beschieten en bekogelen politie met vuurwerk en stenen in Voeren

Als het over het autoverkeer gaat worden rechtsen plots links en ontkennen ze het bestaan van de tragedie van de meent. In Nederland heeft de 'rechtse' gevallen regering een streep getrokken door rekeningrijden, ook in België wil de 'rechtse' regering niet aan rekeningrijden beginnen. En dus duurt de tragedie van de meent voort, de files, de (lawaai)vervuiling, de enorme oppervlakte die wordt ingenomen en verlelijkt door miljoenen stilstaande auto's, kanker, ...

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 9 juni 2025, 07:48   #283
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Drifters van Balkan Krew beschieten en bekogelen politie met vuurwerk en stenen in Voeren

Als het over het autoverkeer gaat worden rechtsen plots links en ontkennen ze het bestaan van de tragedie van de meent. In Nederland heeft de 'rechtse' gevallen regering een streep getrokken door rekeningrijden, ook in België wil de 'rechtse' regering niet aan rekeningrijden beginnen. En dus duurt de tragedie van de meent voort, de files, de (lawaai)vervuiling, de enorme oppervlakte die wordt ingenomen en verlelijkt door miljoenen stilstaande auto's, kanker, ...
In het artikel:
Er was steun nodig van de omliggende Waalse politiezones en de federale politie uit Eupen en Brussel om de situatie op te lossen. Pas rond 4 uur zondagochtend kon een grote politiemacht de rust laten wederkeren. De deelnemers van Balkan Krew uit België, Nederland, Luxemburg en Duitsland vertrokken uiteindelijk terug naar huis.

Het parket van Limburg startte ondertussen een onderzoek naar een criminele organisatie en kwaadwillige belemmering van het verkeer. In het onderzoek kon op dit moment al één voertuig van een deelnemer in beslag worden genomen. De zaak wordt nu verder onderzocht.

Onbegrijpelijk
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2025, 17:20   #284
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Met dit weer vandaag veel meer fietsers tegen gekomen dan autodebielisten toen ik naar de Kalmthoutse heide fietste. Geen enkele fietser iets verkeerd zien doen maar wel drie keer bijna omver gereden door een autodebielist.

1. Ik vertraag aan een voorrangsweg. Een vrachtwagenchauffeur op de voorrangsweg vertraagt ook en doet teken dat hij zijn voorrang afgeeft. Ik bedank hem en rij ongeveer gelijktijdig met een autodebielist die van iets rechtser tegenover me komt de voorrangsweg op. Ik moet alles dichtslaan want hoewel ik rechtdoor moet en hij (rechts) afslaat vindt de autodebielist dat hij voorrang heeft. Hij reed niet als eerste de voorrangsweg op. Ik denk zelfs dat ik eerst was.

2. Een autodebielist die me ziet afkomen draait een gehandicaptenparking op dus ik denk dat ik door kan maar hij zet zich in achteruit en rijdt achteruit de tegenoverliggende parking in waardoor ik weer alles moet dichtslaan hoewel ik niet hard reed op mijn trage hybride stadsfiets. Zelfs had ik geweten dat hij niet gehandicapt was - ik ging ervan uit dat wel zo was vermits hij niet in staat scheen zichzelf voort te bewegen - dan nog had hij geen voorrang. Tijdens het manoeuvres doen heeft men nooit voorrang. Nooit. Eigenlijk was dit een poging tot doodslag want hij had me recht in de ogen gekeken.

3. Nr 3 ben ik gelukkig al vergeten. Dat was de eerste. Mijn dag was een half uurtje na de laatste al weer goed dankzij het goede weer en de rust in het natuurgebied. Voor hetzelfde geld was heel mijn vrije dag naar de kloten. Op de terugweg enkel een Tesla tegen gekomen die zo vriendelijk was zijn voorrang af te geven zodat ik niet moest stoppen en mijn voeten op de grond zetten. Goed gezind thuis gekomen

Oud 11 juni 2025, 18:44   #285
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Fluvius wil hogere nettarieven ... zodat mensen zonder auto financieel mee opdraaien voor het zwaarder maken van het net voor de autodebielisten die (slechts zeer) langzaam beginnen overschakelen van vergiftigen naar bestelen.

Oud 13 juni 2025, 16:12   #286
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Men houdt het niet voor mogelijk. Een voorrang eisende ambulance met werkende zwaailichten en loeiharde sirene komt afgereden en twee auto's ervoor wijken uit zodat die het kruispunt op kan maar het wordt groen en een autodebielist van de overkant komt gewoon het kruispunt op en in de weg gereden. 'Ik ga toch nog ff door dat groen rijden want ik wil hier niet voor het rood eindigen, de ambulance moet maar ff wachten' of zoiets moet die autodebielist met het IQ van een rottende radijs gedacht hebben. De helft van de autodebielisten zou moeten verboden worden ooit nog met hun moordwapen te rijden.

Oud 13 juni 2025, 16:35   #287
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men houdt het niet voor mogelijk. Een voorrang eisende ambulance met werkende zwaailichten en loeiharde sirene komt afgereden en twee auto's ervoor wijken uit zodat die het kruispunt op kan maar het wordt groen en een autodebielist van de overkant komt gewoon het kruispunt op en in de weg gereden. 'Ik ga toch nog ff door dat groen rijden want ik wil hier niet voor het rood eindigen, de ambulance moet maar ff wachten' of zoiets moet die autodebielist met het IQ van een rottende radijs gedacht hebben. De helft van de autodebielisten zou moeten verboden worden ooit nog met hun moordwapen te rijden.
Ik wandel iedere ochtend rond 8 uur naar de winkel. Onderweg zie ik dan 10 of 15 fietsen bakfietsen en e-bikes.

Ik zou er iedere morgen 9 op de 10 een bekeuring kunnen geven voor.....GSM terwijl ze rijden. Rijden op de rijweg terwijl er een verplicht fietspad is. Niet stoppen aan het rode licht noch aan zebrapad voor voetgangers. Rijden op het voetpad.
Als ik er ene tegenkom die geen overtreding begaat zal het veel zijn.

Ik moet tijdens mijn wandeling nog altijd de eerste auto tegenkomen die niet stopte aan het zebrapad dat ik oversteek. Alle auto's stoppen braafjes aan het rode licht en tot nu toe ben ik geen auto tegengekomen die op het voetpad reed.

Ik ben die fietsterreur grondig beu en ik ben niet alleen laat dat duidelijk zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2025 om 16:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2025, 21:45   #288
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik wandel iedere ochtend rond 8 uur naar de winkel. Onderweg zie ik dan 10 of 15 fietsen bakfietsen en e-bikes.
Tof, rond 5u in de ochtend zie ik niemand als ik met mijn "laagvliegend monster" door het Brusselse kruis -gemiddelde snelheid 21km/u-. Om 14u is het een heel ander verhaal, en als ik een gemiddelde snelheid van 14 km/u haal, mag ik blij zijn.
Boordcomputer, heerlijk toch.
Citaat:
Ik zou er iedere morgen 9 op de 10 een bekeuring kunnen geven voor.....GSM terwijl ze rijden.
Voor een agent of GAS ambtenaar, 1 foto, en de kassa rinkelt.
Citaat:
Rijden op de rijweg terwijl er een verplicht fietspad is.
Rijden op het voetpad.
Hier gaat u een beetje in de fout, als het fietspad door omstandigheden te gevaarlijk is, mag de fietser zelf beslissen op een ander deel van de openbare weg te rijden, maar het voetpad is de laatste keuze, bij voorkeur de fiets aan de hand, of stapvoets indien het soort fiets aan de hand niet toelaat.
Citaat:
Niet stoppen aan het rode licht noch aan zebrapad voor voetgangers.
Dat zijn fietsers in fout, en weerom, 1 agent of GAS ambtenaar met een "geijkt" apparaat, en de kassa rinkelt, als ze de moeite wille doen.
Citaat:
Correct, als fietser maak ik ook overtredingen. In 95% van de gevallen onbewust.
Citaat:
Ik moet tijdens mijn wandeling nog altijd de eerste auto tegenkomen die niet stopte aan het zebrapad dat ik oversteek. Alle auto's stoppen braafjes aan het rode licht en tot nu toe ben ik geen auto tegengekomen die op het voetpad reed.
Ik weet niet waar u woont, maar mijn ervaring als fietser geeft me aan dat ik verdomd defensief moet rijden, of ik ga snel een hospitaal mogen bezoeken.
Citaat:
Ik ben die fietsterreur grondig beu en ik ben niet alleen laat dat duidelijk zijn.
Ik ben het volmondig met u eens. Teveel idioten op de weg.
Oud 14 juni 2025, 13:39   #289
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou er iedere morgen 9 op de 10 een bekeuring kunnen geven voor.....GSM terwijl ze rijden. Rijden op de rijweg terwijl er een verplicht fietspad is. Niet stoppen aan het rode licht noch aan zebrapad voor voetgangers. Rijden op het voetpad.

Brussel is blijkbaar een hellhole vol mongolen. In Antwerpen met meer fietsers maar ook een betere fietsinfrastructuur ziet men dat amper, omzeggens niet. Als ik hier een keer in een maand, 's zomers een keer in de week, een fietsende fietser met een gsm bezig zie is dat al veel, 1/10000 dus. 9/10 ... lol ? Volgens mij gebruik je wat teveel hallucinogene middelen of lieg je ronduit. Hier zijn het voetgangers en autodebielisten die men constant met de gsm bezig ziet.

Dat veel fietsers niet stoppen voor voetgangers klopt. Ik ben een van de weinigen die dat wel doen en krijg geregeld rare blikken. Maar daar is ook een reden voor, stoppen met een fiets is helemaal anders dan met een auto. De verkeersregels en -infrastructuur zouden daar meer rekening mee moeten houden. Autodebielisten rijden minder snel door het rode licht dan fietsers en fietsers negeren het rode licht minder dan voetgangers (in de stad), dat klopt. Maar toch staan autodebielisten meer in de weg van voetgangers en fietsers die groen hebben, omdat ze voortdurend kruispunten en zebrapaden bezetten waar ze niet meer afraken. Als men dat beschouwd als door het rood rijden wat het in feite is dan zijn het de autodebielisten die het meest door het rood rijden. En ik zie meer autodebielisten op fietspaden staan dan fietsers op trottoirs rijden. Misschien is dat in Brussel wel zo waar de verkeersinfrastructuur achter loopt en fietsers geen plaats krijgen van de autodebielisten.

En dan hebben we het nog niet over de echte terreur, de terreur die men gebruikt als marteling in Guantanamo en andere gevangenenkampen om mensen te breken: aanhoudend luid lawaai. Volledig ongrondwettelijk bovendien. Als we de wet zouden toepassen werd autoverkeer, de echte terreur, onmiddellijk verboden.

Fietsers zijn niet verplicht op het fietspad te rijden als dat niet berijdbaar is. Er zijn verschillende 'fietspaden' bestaande uit door autodebielisten kapot gereden opritten die ik ook mijd omdat ik ze te hard voel in mijn rug en te dikwijls stukken heb. Geregeld begaan gefrustreerde mongoloïde autodebielisten daar verkeersovertredingen door te claxonneren zonder dat er gevaar is.

Laatst gewijzigd door Vlad : 14 juni 2025 om 13:46.
Oud 14 juni 2025, 15:42   #290
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Brussel is blijkbaar een hellhole vol mongolen.
Naar mijn gevoel, ja.
Citaat:
In Antwerpen met meer fietsers maar ook een betere fietsinfrastructuur ziet men dat amper, omzeggens niet. Als ik hier een keer in een maand, 's zomers een keer in de week, een fietsende fietser met een gsm bezig zie is dat al veel, 1/10000 dus. 9/10 ... lol ? Volgens mij gebruik je wat teveel hallucinogene middelen of lieg je ronduit. Hier zijn het voetgangers en autodebielisten die men constant met de gsm bezig ziet.
Op de route die ik rij is het eerder een uitzondering als een autodebilist niet met iets anders bezig is dan met het verkeer.

Citaat:
Dat veel fietsers niet stoppen voor voetgangers klopt. Ik ben een van de weinigen die dat wel doen en krijg geregeld rare blikken.
Klopt. Mijn reactie is meestal "ik lig hier toch goed, ga maar".
Citaat:
Misschien is dat in Brussel wel zo waar de verkeersinfrastructuur achter loopt en fietsers geen plaats krijgen van de autodebielisten.
Integendeel, ik heb vooral last van voetgangers die het verschil niet kennen tussen voetpad en fietspad. En van steppers/speedelekers die hun topsnelheid als minimumsnelheid zien.
Citaat:
Fietsers zijn niet verplicht op het fietspad te rijden als dat niet berijdbaar is. Er zijn verschillende 'fietspaden' bestaande uit door autodebielisten kapot gereden opritten die ik ook mijd omdat ik ze te hard voel in mijn rug en te dikwijls stukken heb.
Dat schreef ik al eerder, maar als "ome agent" moeilijk wil doen, sta je dat uit te leggen aan een politierechter.
Citaat:
Geregeld begaan gefrustreerde mongoloïde autodebielisten daar verkeersovertredingen door te claxonneren zonder dat er gevaar is.
Claxons gebruiken voor "hier ben ik", om de leuke jongedames te overtuigen, de mensen die opgepikt moeten worden te waarschuwen en "new york seconds" te bekrachtigen zijn een GAS boete waardig. Maar daar beginnen onze ambtenaren niet mee.
Oud 15 juni 2025, 09:09   #291
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ferrari gaat over de kop op Grote Baan in Helchteren, chauffeur neemt de vlucht
Houthalen-HelchterenZondagmorgen rond 8 uur is op de Grote Baan in Helchteren een Ferrari over de kop gegaan en op zijn dak beland. De chauffeur vluchtte weg na de crash en is nog spoorloos. De auto werd getakeld.

Het is niet duidelijk hoe het ongeval precies kon gebeuren, maar er raakte geen ander voertuig bij betrokken. De wagen versperde de volledige rijweg ter hoogte van Kievitwijk na de crash. De politie Carma kwam ter plaatse. De chauffeur van de Ferrari nam na het ongeval de vlucht en wordt opgespoord door de politie. Het onderzoek loopt nog. De wagen werd getakeld.

https://www.hbvl.be/regio/limburg/ho.../71935059.html
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2025, 09:10   #292
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ferrari gaat over de kop op Grote Baan in Helchteren, chauffeur neemt de vlucht
Houthalen-HelchterenZondagmorgen rond 8 uur is op de Grote Baan in Helchteren een Ferrari over de kop gegaan en op zijn dak beland. De chauffeur vluchtte weg na de crash en is nog spoorloos. De auto werd getakeld.

Het is niet duidelijk hoe het ongeval precies kon gebeuren, maar er raakte geen ander voertuig bij betrokken. De wagen versperde de volledige rijweg ter hoogte van Kievitwijk na de crash. De politie Carma kwam ter plaatse. De chauffeur van de Ferrari nam na het ongeval de vlucht en wordt opgespoord door de politie. Het onderzoek loopt nog. De wagen werd getakeld.

https://www.hbvl.be/regio/limburg/ho.../71935059.html
Waarschijnlijk werd de wagen gestolen door mensen die de PK's niet meester waren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2025, 10:54   #293
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juni 2025 om 10:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2025, 10:56   #294
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk werd de wagen gestolen door mensen die de PK's niet meester waren.
En-of onder invloed van drugs. Nog minder meester...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2025, 07:47   #295
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Pillen pakken om terreur te kunnen zaaien: Belgen nemen massaal medicatie: ‘Soms behandelen we geen ziekte, maar een levensstijl’
Citaat:
De Belgische ziekteverzekering gaf in 2023 ruim 7,2 miljard euro uit aan farmaceutische producten. In tien jaar is het budget dat de Rijksdienst voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering (RIZIV) aan terugbetalingen voor geneesmiddelen moet besteden met bijna 80 procent gegroeid. Bovendien versnelt de groei van de overheidsuitgaven aan medicatie jaar na jaar ...

Oud 22 juni 2025, 09:42   #296
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of gehuurd om er de dikke ahmed of mustafa mee uit te hangen op een trouwerij...
Oud 22 juni 2025, 11:58   #297
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brussel is blijkbaar een hellhole vol mongolen. In Antwerpen met meer fietsers maar ook een betere fietsinfrastructuur ziet men dat amper, omzeggens niet. Als ik hier een keer in een maand, 's zomers een keer in de week, een fietsende fietser met een gsm bezig zie is dat al veel, 1/10000 dus. 9/10 ... lol ? .

Ik zou toch die andere en betere pillen gebruiken en wat beter rondom U kijken.

Ik zou zeggen loop even door met je onzin.

En dat zijn nog maar alleen diegenen door de politie betrapt En dat op een kleine voormiddag

AntwerpenIn de Antwerpse binnenstad is donderdagvoormiddag een controle gehouden gericht op fietsers die de verkeersregels overtreden. Er werden tientallen boetes uitgeschreven voor door het rood rijden en gsm-gebruik.

https://www.gva.be/regio/antwerpen/r.../39140284.html

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 juni 2025 om 11:58.
Oud 22 juni 2025, 18:13   #298
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou toch die andere en betere pillen gebruiken en wat beter rondom U kijken.

Ik zou zeggen loop even door met je onzin.

En dat zijn nog maar alleen diegenen door de politie betrapt En dat op een kleine voormiddag

AntwerpenIn de Antwerpse binnenstad is donderdagvoormiddag een controle gehouden gericht op fietsers die de verkeersregels overtreden. Er werden tientallen boetes uitgeschreven voor door het rood rijden en gsm-gebruik.

https://www.gva.be/regio/antwerpen/r.../39140284.html
Dan vraag ik me toch af waar die controleacties hebben plaatsgevonden. Dat moet ergens zijn waar ik nooit passeer, ergens in de nabijheid van een scholencluster ofzo. Waar ik fiets is de gsm op de fiets gebruiken amper mogelijk. Men moet veel te dikwijls onverwacht in de rem want het rijdt er vol mongolen op vier wielen.

Oud 25 juni 2025, 06:04   #299
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De belangrijkste bron van die geluidsvervuiling is het auto- en vrachtwagenverkeer. Dat veroorzaakt elke dag weer kop- en lijfzorgen voor 92 miljoen Europeanen, en voor 58 miljoen van hen ook 's nachts.

Al dat lawaai is niet onschuldig. In heel Europa veroorzaakt geluidsvervuiling 66.000 vroegtijdige overlijdens per jaar, zo'n 1,1 procent van alle overlijdens.

Voor België gaat het om 1.600 te vermijden doden per jaar. Bron.
Een genocide dus ...

Oud 25 juni 2025, 08:21   #300
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik me toch af waar die controleacties hebben plaatsgevonden. Dat moet ergens zijn waar ik nooit passeer, ergens in de nabijheid van een scholencluster ofzo. Waar ik fiets is de gsm op de fiets gebruiken amper mogelijk. Men moet veel te dikwijls onverwacht in de rem want het rijdt er vol mongolen op vier wielen.
Deze mongool gebruikt anders ook nooit zijn GSM tijdens het rijden op vier wielen. Ook naast het verkeer gebruik ik amper een GSM want ik ben tegen dat vergif dat onze samenlevingen tegenlevingen heeft gemaakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be