Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen?
CD&V 0 0%
VLD 5 10,20%
Vooruit 1 2,04%
NVA 16 32,65%
VB 15 30,61%
PVDA 3 6,12%
GROEN 1 2,04%
andere partij 5 10,20%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 3 6,12%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2024, 15:42   #281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
zoals gewoonlijk sla je weer bepaalde dingen door elkaar. Je verwart sociale constructies met biologische realiteiten.
Neen, hoor. Dat doe ik zeker niet. Het is geen "biologische realiteit" als men jongeren probeert iets aan te praten als "je bent waarschijnlijk in een verkeerd lichaam geboren". Het is net een vast gegeven dat zovele pubers met hun uiterlijk, met hun lichaam, met al die fysieke veranderingen en nieuwe gevoelens worstelen. Die genderideologie brengt geen oplossing, maar creëert een nieuw probleem.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 15:52   #282
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En laat het nu zo goed zijn dat onze democratische rechtstaat net de vrijheid garandeert dat je in alle vrijheid, als die jonge kerel Eli, mag zeggen dat je grote vraagtekens plaatst bij homoseksualiteit.
De taak van het onderwijs is hier om de basiswaarde van gelijkwaardigheid toelichten en bijbrengen.
De vrijheid van elk individu is dat hij daar desondanks toch het zijne van mag denken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 16:11   #283
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het ene is onverbrekelijk verbonden met het andere.
Natuurlijk niet. Je bent man of je bent vrouw. Dat is een biologische realiteit.

Het kerngezin dat bestaat uit man/vrouw is geen biologie, het is een sociale constructie. Een sociale constructie die voorbijgestreefd is. Gezinnen kunnen evengoed bestaan uit vrouw vrouw, man man, single man, single vrouw, 2 mannen en een vrouw, etc..
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 16:14   #284
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hier ga je toch echt wel in tegen de partijlijn van PVDA hoor, die staan wel degelijk achter LGBTQ rechten.
Ik sympathiseer met sommige lijnen v.d. PVDA.
Voor de rest ben ik niet geïnteresseerd.
OK ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 16:23   #285
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je LGBTQ+ niet moet uitleggen aan peuters van 4 logisch. Je gaat geen integralen uitleggen aan die gasten als ze nog niet tot 10 kunnen tellen. Je moet dus ook niet beginnen over transgenders, non binairen en alle andere exotische flavours als ze amper weten wat het verschil tussen een penis en een vagina is.

Maar kan je me eens vertellen waarom homo's in de kast moeten blijven zitten. Dat begrijp ik niet zo. Moet je het ook voor jezelf houden als je hetero bent? En waarom exact?
Ikzelf zeg niets over een kast. Het was die jongen die zegde dat je dat best voor jezelf houdt.
Hetero's vormen de overgrote meerderheid v.d. mensen. Waarom zou je dat voor jezelf houden ?
Je moet van een minderheid geen meerderheid maken...
En omgekeerd.

Laatst gewijzigd door Boduo : 4 juni 2024 om 16:24.
Oud 4 juni 2024, 16:27   #286
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de kast blijven zitten is niet de juiste uitdrukking. Ik denk dat "hou dat voor jezelf" meer iets is als, je hoeft er niet altijd over bezig te zijn.
Ik kan me trouwens geen enkele gelegenheid voor de geest halen waar ik tegen iedereen zei, hallo, ik ben Xenophon en ik ben hetero.

Het maakt me niets uit wat je bent en je hebt geen spreekverbod, maar na een tijdje denk ik, ja ok, je bent homo, ik weet het nu al wel.
2 !
Wij kennen toevallig een lesbische & een homo.
Vooral die homo is een heel sympathieke man & hij wordt door iedereen aanvaard, zonder enig probleem.
Oud 4 juni 2024, 16:33   #287
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Kinderen hebben 1 papa en 1 mama. punt. niks uit te leggen.

Dat die papa of die mama dan ne vreemde voor dat kind in huis neemt, is niet het probleem van die andere kinderen.
100 % akkoord !
Oud 4 juni 2024, 16:36   #288
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat ik zeg. We vinden het nodig om in het westen op school heel duidelijk te maken dat man en vrouw gelijkwaardig zijn. (iets wat al wel eens moet duidelijk gemaakt worden in sommige klassen met erg veel nieuwkomers). Is het dan ook niet normaal van aan die kinderen ook duidelijk te maken dat in een gezin ook de situatie dat er bv twee moeders of twee vaders zijn, normaal is en dat dit géén misprijzen van de andere leerlingen verdient ?

Het gaat om gelijkwaardig zijn, niet om het biologisch gegeven man of vrouw.

Leerkrachten horen geen zever te vertellen.

Daar heb je een punt. Ik pleit niet om de opvoedkundige taak naar de school te verplaatsen. Maar wel om de leerlingen een aantal basisregels mee te geven hoe het in een westerse democratie werkt.
Kinderen...
van welke leeftijd ?
Oud 4 juni 2024, 16:36   #289
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ikzelf zeg niets over een kast. Het was die jongen die zegde dat je dat best voor jezelf houdt.
Hetero's vormen de overgrote meerderheid v.d. mensen. Waarom zou je dat voor jezelf houden ?
En omgekeerd.
Alleen hebben de meeste mensen er helemaal geen boodschap aan dat iemand met z'n seksuele voorkeuren te koop loopt. Tenzij het een smeuïge roddel kan zijn.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 juni 2024 om 16:38.
Oud 4 juni 2024, 16:40   #290
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen hebben de meeste mensen er helemaal geen boodschap aan dat iemand met z'n seksuele voorkeuren te koop loopt. Tenzij het een smeuïge roddel kan zijn.
Oud 4 juni 2024, 16:45   #291
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de kast blijven zitten is niet de juiste uitdrukking. Ik denk dat "hou dat voor jezelf" meer iets is als, je hoeft er niet altijd over bezig te zijn.
Ik kan me trouwens geen enkele gelegenheid voor de geest halen waar ik tegen iedereen zei, hallo, ik ben Xenophon en ik ben hetero.

Het maakt me niets uit wat je bent en je hebt geen spreekverbod, maar na een tijdje denk ik, ja ok, je bent homo, ik weet het nu al wel.
Totaal akkoord.

En eigenlijk geld dat ook voor religie.

Als tante Nonneke in habijt komt preken , dan is mijn reactie in gedachte :"ja tante, we weten het al, uw kledij verteld het sprookjesverhaal al".

En hetzelfde denk ik ook bij een muzel.
Bij een moslima ben ik huiverachtig :"als ik iets tegen u zeg, krijgt u dan geen klappen van uw mannelijke familieleden?" .
Bijkomend :"Omdat ik als dhimmie of slaaf een moslima probeerde te verkrachten, al was het maar in gedachte"
Oud 4 juni 2024, 16:52   #292
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet dat helemaal niet uitleggen hoor. Er is geen enkele kleuter die daarbij stilstaat. Die groeien op met dergelijke situaties en vinden dat vanzelfsprekend. Het is exact door bepaalde opvoedkundige interventies dat kinderen zich vragen gaan stellen. Het ideefix dat een gezin bestaat uit man en vrouw is een sociale constructie. Als je die sociale constructie niet uitlegt aan een kind staan die daar niet bij stil hoor. Dan aanvaarden die gewoon dat die constructie evenzeer kan bestaan uit vrouw/vrouw, man/man, single vrouw of single man
U mist het punt. Wanneer kinderen gepest worden op school omdat zij twee mama‘s hebben, dan zal men toch eens op een gegeven ogenblik moeten uitleggen aan de pesters en aan de andere kinderen op school waarom sommige kinderen twee mama’s hebben. Dat lijkt me de evidentie zelf. Dat is ook de taak van een school overigens.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2024 om 17:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 16:56   #293
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sympathiseer met sommige lijnen v.d. PVDA.
Voor de rest ben ik niet geïnteresseerd.
OK ?
OK, maar je geeft wel aan dat je er gaat op stemmen.

En finaal gaat het daarom hee... De enquête gaat niet over sympathie & steunbetuigingen.

Voel je enige schaamte omdat je PVDA kiezer bent ?
Oud 4 juni 2024, 17:18   #294
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En omgekeerd.
Naast het punt...

Waarom zou je niet mogen zeggen dat er ook een minderheid is ? Dat er niet één vaststaande gezinssituatie zelfs al is die numeriek minder groot ? Wat is er eigenlijk verkeerd aan de realiteit bekijken en bespreken zoals die er IRL is ?

Het is net het absolute karakter van die jonge gast zijn stelling die (m.i.) niet thuishoort in een klas, laat staan in de maatschappij in bredere zin. Namelijk dat je 'niet mag' spreken over homo's of lesbiennes in de school, en zijn ergerlijk zwakke argument daarvoor is dat het niet mag tegen moslims.

Dat neigt naar normen segregatie, iets wat toch totaal vloekt met de verlichting en zelfs het EVRM ?

In dergelijke vraagstukken vervalt men veel te snel in absolute stellingen 'mag absoluut niet' versus 'mag altijd'.

Ik kan me niet voorstellen dat er één leerkracht is die over LGBTQ vraagstukken gaat beginnen 'preken' en zieltjes wil winnen. Maar het is wel degelijk een stuk van de realiteit, wel, erken dat dan toch ? Trouwens, waarom zou iemand een waardeoordeel moeten publiek maken over de gezinssituatie van een ander kind op school ?

Voor mij is het voldoende dat zowel die moslimjongen als een kind van 2 homo's of lebiennes gelukkig is in hun gezin. En ik zie echt geen enkele reden waarom 1 van die 2 zou moeten zwijgen over zijn ouders.

We leven in 2024...
Oud 4 juni 2024, 17:25   #295
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2 !
Wij kennen toevallig een lesbische & een homo.
Vooral die homo is een heel sympathieke man & hij wordt door iedereen aanvaard, zonder enig probleem.
Boduo, wie zijn dat, die 'wij' ? Spreek je nu over je lokale kaartersclub ? Of je lokale PVDA afdeling ? Of gebruik je deze taalkundige constructie gewoon omdat de meeste mannen die onder de sloef liggen spreken in de 'wij vinden dat...' vorm ?
Oud 4 juni 2024, 17:26   #296
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is geen enkel bewijs dat kinderen die gelijkslachtige ouders enig nadeel ondervinden. Ik zou bijna zeggen integendeel. En het gaat hier om het belang van het kind, niet om kost wat kost het in stand houden dwingende en soms ouderwetse familiepatronen. De maatschappij verandert nu eenmaal.
Er zijn op onze gehele wereld letterlijk NUL kinderen met "gelijkslachtige" ouders.

Maar het staat in het cultuur-marxistisch handboek dat de betekenis van woorden afbreken noodzakelijk is om de rest van de maatschappij ook af te breken, om zo de valse droom van collectivisme te kunnen invoeren. Voor de zoveelste keer.

De betekenis van het woord papa of mama staat NIET ter discussie, hoewel smerige communisten en fascisten dromen van wél.

En als we niet luisteren als individu, dan worden we finaal toegevoegd aan de honderden miljoenen doden die uw collectivisme, is het nu van de communistische dan wel de fascistische variant, op zijn geweten heeft.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 juni 2024 om 17:41.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2024, 17:28   #297
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kinderen...
van welke leeftijd ?
Als er in de betreffende klas een kind zit dat bv twee moeders heeft, mag dat wat mij betreft zeker toegelicht worden. Of wil jij ook zoals onze jonge moslim dat doet , dat het onder de mat moet worden geschoven ?

Elk kind praat graag over zijn ouders, waarom zou dat kind dat niet mogen doen ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 juni 2024 om 17:29.
Oud 4 juni 2024, 17:32   #298
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een scholier veel sexuele bijbedenkingen heeft als hij vertelt dat hij twee mama's of twee vaders heeft.
Oud 4 juni 2024, 17:35   #299
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een scholier veel sexuele bijbedenkingen heeft als hij vertelt dat hij twee mama's of twee vaders heeft.
Niemand, want men gaat denken dat hij een alien is. Mensen ontstaan immers door een papa en een mama. Een andere weg is niet mogelijk.
Oud 4 juni 2024, 17:41   #300
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand, want men gaat denken dat hij een alien is. Mensen ontstaan immers door een papa en een mama. Een andere weg is niet mogelijk.
Mensen zijn geen morons, Jan... Al die kinderen weten even goed als jij en ik dat we hier niet in de biologieles zitten maar dat het gaat over de gezinssamenstelling.

Net zoals een adoptiekind twee ouders heeft, net zoals een draagmoederkind twee ouders heeft enz enz. Heeft een kind uit de vondelingenschuif dat in een gezin is opgenomen geen vader en moeder ? En zie jij er een probleem in moesten die adoptieve ouders toevallig twee lesbo's of twee homo's zijn ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be