![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,20% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
16 | 32,65% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
15 | 30,61% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,20% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Dat doe ik zeker niet. Het is geen "biologische realiteit" als men jongeren probeert iets aan te praten als "je bent waarschijnlijk in een verkeerd lichaam geboren". Het is net een vast gegeven dat zovele pubers met hun uiterlijk, met hun lichaam, met al die fysieke veranderingen en nieuwe gevoelens worstelen. Die genderideologie brengt geen oplossing, maar creëert een nieuw probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vrijheid van elk individu is dat hij daar desondanks toch het zijne van mag denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet. Je bent man of je bent vrouw. Dat is een biologische realiteit.
Het kerngezin dat bestaat uit man/vrouw is geen biologie, het is een sociale constructie. Een sociale constructie die voorbijgestreefd is. Gezinnen kunnen evengoed bestaan uit vrouw vrouw, man man, single man, single vrouw, 2 mannen en een vrouw, etc..
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetero's vormen de overgrote meerderheid v.d. mensen. Waarom zou je dat voor jezelf houden ? Je moet van een minderheid geen meerderheid maken... En omgekeerd. Laatst gewijzigd door Boduo : 4 juni 2024 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kennen toevallig een lesbische & een homo. Vooral die homo is een heel sympathieke man & hij wordt door iedereen aanvaard, zonder enig probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van welke leeftijd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen hebben de meeste mensen er helemaal geen boodschap aan dat iemand met z'n seksuele voorkeuren te koop loopt. Tenzij het een smeuïge roddel kan zijn.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 juni 2024 om 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eigenlijk geld dat ook voor religie. Als tante Nonneke in habijt komt preken , dan is mijn reactie in gedachte :"ja tante, we weten het al, uw kledij verteld het sprookjesverhaal al". En hetzelfde denk ik ook bij een muzel. Bij een moslima ben ik huiverachtig :"als ik iets tegen u zeg, krijgt u dan geen klappen van uw mannelijke familieleden?" . Bijkomend :"Omdat ik als dhimmie of slaaf een moslima probeerde te verkrachten, al was het maar in gedachte"
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2024 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En finaal gaat het daarom hee... De enquête gaat niet over sympathie & steunbetuigingen. Voel je enige schaamte omdat je PVDA kiezer bent ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je niet mogen zeggen dat er ook een minderheid is ? Dat er niet één vaststaande gezinssituatie zelfs al is die numeriek minder groot ? Wat is er eigenlijk verkeerd aan de realiteit bekijken en bespreken zoals die er IRL is ? Het is net het absolute karakter van die jonge gast zijn stelling die (m.i.) niet thuishoort in een klas, laat staan in de maatschappij in bredere zin. Namelijk dat je 'niet mag' spreken over homo's of lesbiennes in de school, en zijn ergerlijk zwakke argument daarvoor is dat het niet mag tegen moslims. Dat neigt naar normen segregatie, iets wat toch totaal vloekt met de verlichting en zelfs het EVRM ? In dergelijke vraagstukken vervalt men veel te snel in absolute stellingen 'mag absoluut niet' versus 'mag altijd'. Ik kan me niet voorstellen dat er één leerkracht is die over LGBTQ vraagstukken gaat beginnen 'preken' en zieltjes wil winnen. Maar het is wel degelijk een stuk van de realiteit, wel, erken dat dan toch ? Trouwens, waarom zou iemand een waardeoordeel moeten publiek maken over de gezinssituatie van een ander kind op school ? Voor mij is het voldoende dat zowel die moslimjongen als een kind van 2 homo's of lebiennes gelukkig is in hun gezin. En ik zie echt geen enkele reden waarom 1 van die 2 zou moeten zwijgen over zijn ouders. We leven in 2024... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boduo, wie zijn dat, die 'wij' ? Spreek je nu over je lokale kaartersclub ? Of je lokale PVDA afdeling ? Of gebruik je deze taalkundige constructie gewoon omdat de meeste mannen die onder de sloef liggen spreken in de 'wij vinden dat...' vorm ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het staat in het cultuur-marxistisch handboek dat de betekenis van woorden afbreken noodzakelijk is om de rest van de maatschappij ook af te breken, om zo de valse droom van collectivisme te kunnen invoeren. Voor de zoveelste keer. De betekenis van het woord papa of mama staat NIET ter discussie, hoewel smerige communisten en fascisten dromen van wél. En als we niet luisteren als individu, dan worden we finaal toegevoegd aan de honderden miljoenen doden die uw collectivisme, is het nu van de communistische dan wel de fascistische variant, op zijn geweten heeft.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 juni 2024 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er in de betreffende klas een kind zit dat bv twee moeders heeft, mag dat wat mij betreft zeker toegelicht worden. Of wil jij ook zoals onze jonge moslim dat doet , dat het onder de mat moet worden geschoven ?
Elk kind praat graag over zijn ouders, waarom zou dat kind dat niet mogen doen ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 juni 2024 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me moeilijk voorstellen dat een scholier veel sexuele bijbedenkingen heeft als hij vertelt dat hij twee mama's of twee vaders heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand, want men gaat denken dat hij een alien is. Mensen ontstaan immers door een papa en een mama. Een andere weg is niet mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals een adoptiekind twee ouders heeft, net zoals een draagmoederkind twee ouders heeft enz enz. Heeft een kind uit de vondelingenschuif dat in een gezin is opgenomen geen vader en moeder ? En zie jij er een probleem in moesten die adoptieve ouders toevallig twee lesbo's of twee homo's zijn ? |
|
![]() |
![]() |