![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Canabis legaliseren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
65 | 49,62% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,82% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 46,56% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() alcohol is als je het zuiver objectief vetenschappelijk gaat nemen een vreselijke harddrug, maar niemand ziet er een probleem in , net omwille van die inburgering |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat ik niet zonder koffie zou kunnen al zou ik wel iets missen. Een echte drug is het dus niet, zoniet moet ge cola ook een drug noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
koffie, cola zijn softdrugs bij mijn weten, net als cannabis ( even in zuivere vorm verondersteld, voor verdere problematiek te vermijden ) je kan perfect zonder, maw je bent niet echt fysisch verslaafd aan dat spul maar je gaat wel iets missen.. dat is dus de psychische verslaving |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar dan stelt zich nog de vraag of eenieder dat niet voor zichzelf mag beslissen ( even weer veronderstelt dat het de maatschappij geen hinder brengt ) maar waarom burgeren ( of hebben ) we gsm, microwaves, en al wat nog komen zal dan wel automatisch in tewijl het lange niet risicoloos is ( gezondheidsvlak dan ) en dit voor allen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik geen kennissen die het middel gebruiken, dus ik heb er niet echt ervaring mee. Maar ik zette er gewoon informatie van in mijn psychologieboek (UGent) over de lichamelijke schadelijkheid van opium en derivaten. Nuja, u kunt gerust gelijk hebben hoor; dat morfine wel degelijk gevaarlijk kan zijn... (een opzoekwerkje voor later ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mij lijkt het logisch dat als je sereen over drugs wilt debateren dat ge daar onmiddelijk van moet loskoppelen :
1) allerhande neveneffecten ( gelijk gezondheid , weet ik veel nog ....) 2) het verdere meer kostenplaatje buiten gezondheid 3) de eventuele 'vergelijkbare' hinder tov derden daar zowat 99% van de menselijke activiteiten dit gemeen hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar neem me niet kwalijk dat ik hier ga afsluiten @boeha en @Bobke
maar 't is alm laat, ik ben volkomen in roes van die oooh zo wel ingeburgerde inheemse traditionele harddrug en ik moet morgen vroeg op... |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie kan nu weten dat ge drugs gebruikt als er geen overlast is? Komt iemand huiszoekingen doen bij u ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tjah waarom is men tegen iets .... ?
lol daar zijn allerlei ander redenen voor denkbaar , niet ? waarom is m'n bv tegen migranten, homo's, republikeinen..... ? dat heeft vooral met inburgering te maken peinsen lijkt me neem nu mijn moeder, daarvoor was het ondenkbaar dat ik destijds een kleine bijdrage zou leveren tot een samenleving waarin het de dag van vandaag de gewoonte/norm is dat men gemiddeld drie sequentiele monogame relaties zou hebben in de duur van één leven |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() angst voor wat men niet kent, niet gewoon is ... lijkt me dat in eerste instantie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de 'gewone' man kent het niet, en staat er ongelovig sceptisch tegen
voor hem/haar zijn cannabis en heroïne zo onwereldlijks ... allee, ik weet niet hoe gij daar tegenover staat maar los van al, los van de introductie van alweer een neiuwe 'pest' en los van de 'illigale status' van cannabis hoe staat gij aar tegenover ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verdaraaid is dat nu ni erg ik begin al fouten te typen van de legale harddrugs se
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |