Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 februari 2005, 09:21   #281
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Tja, dit zal argumenteren op zijn VB's zijn zeker. Een heel eigen waarheid en geschiedenis. Draaien en keren, spelen met uit verband gerukte waarheden. Ik neem aan dat men nu zal beweren dat het de linkerkant van de VU is die was afgescheurd en later het VB heeft gevormd. Onzet over de rechtse en neo-nazi stromingen in de VU neem ik aan.

Moet hiertegen geargumenteerd worden? Zijn er mensen die er zo weinig van afweten dat ze dit zouden geloven?

Xavier Buisseret kennen ze bij het VB ook niet, neem ik aan?
Maar gij kent er zeker niets van!
Het is van gezien op de radio, van ene die het heeft horen zeggen op TV, en die het dan aan de schoonmoeder van zijn zuster heeft gezegd.
Jong als ge niet weet waarover ge spreekt, bent U beter dat U zwijgt.
En wat die Xavier hier komt bij doen, weet ik ook nog niet zo goed.
De marsen op Voeren zijn steeds gebeurt in de schoot van de Volksunie.
fernand is offline  
Oud 12 februari 2005, 16:11   #282
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Het is van gezien op de radio, van ene die het heeft horen zeggen op TV, en die het dan aan de schoonmoeder van zijn zuster heeft gezegd.
Waarom is een banane krom ?

"Een banane is niet krom ! ", zeggen de Blokkers.
Dorian is offline  
Oud 12 februari 2005, 16:50   #283
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Waarom is een banane krom ?

"Een banane is niet krom ! ", zeggen de Blokkers.
Neen ze is nie krom maar gebogen.
fernand is offline  
Oud 12 februari 2005, 20:52   #284
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Heb de reportage nu pas gezien. Best wel te smaken. Kom aantal keer mooi in beeld
Oud 13 februari 2005, 00:45   #285
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als je het echt niet weet stel ik voor dat je in google deze drie woorden opzoekt: Xavier Buisseret VMO
waarnemer is offline  
Oud 13 februari 2005, 09:03   #286
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Als je het echt niet weet stel ik voor dat je in google deze drie woorden opzoekt: Xavier Buisseret VMO
Het gaat hem hier niet om Xavier, het gaat hem hier WIE het VMO heeft opgericht, en dat is zeker geen Xavier geweest, en ook niet het Vlaams Blok, maar wel de VOLKSUNIE!.
Dat de mensen van hey VMO, bij het veraad, en de doodsteek van de Volksunie, naar het Vlaams Blok zij overgestapt betwist ik geenszins.
Maar ik betwist dat het VMO is opgericht bij het Vlaams Blok.
En beste vriend, niet alleen mensen van het VMO zijn overgegaan naar het Vlaams Blok, maar ok sossen, CVP ers, liberalen, en Volksunie stemmers.
Of denkt U werkelijk dat het allemaal NIEUWE kiezers zijn?
Maar als ze sos, cvp, of iets anders stemden. Dan waren ze geen rasoisten, nazisten of andere tisten, neen dan waren het verstandige kiezers. Hoe verdwaast moet men zijn om al die zever te blijven slikken.
Wat Xavier hierbij komt doen, weet ik niet. En neen ik moet niet googlen, ik weet best wie dat is. Maar U weet alleen wat U wordt voorgekauwd.
En ja Erickson, weet ik ook wie dat is, en Verijcke ook. Dus ik moet niet googlen.
fernand is offline  
Oud 16 februari 2005, 23:51   #287
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het gaat hem hier niet om Xavier, het gaat hem hier WIE het VMO heeft opgericht, en dat is zeker geen Xavier geweest, en ook niet het Vlaams Blok, maar wel de VOLKSUNIE!.
Dat de mensen van hey VMO, bij het veraad, en de doodsteek van de Volksunie, naar het Vlaams Blok zij overgestapt betwist ik geenszins.
Maar ik betwist dat het VMO is opgericht bij het Vlaams Blok.
En beste vriend, niet alleen mensen van het VMO zijn overgegaan naar het Vlaams Blok, maar ok sossen, CVP ers, liberalen, en Volksunie stemmers.
Of denkt U werkelijk dat het allemaal NIEUWE kiezers zijn?
Maar als ze sos, cvp, of iets anders stemden. Dan waren ze geen rasoisten, nazisten of andere tisten, neen dan waren het verstandige kiezers. Hoe verdwaast moet men zijn om al die zever te blijven slikken.
Wat Xavier hierbij komt doen, weet ik niet. En neen ik moet niet googlen, ik weet best wie dat is. Maar U weet alleen wat U wordt voorgekauwd.
En ja Erickson, weet ik ook wie dat is, en Verijcke ook. Dus ik moet niet googlen.
Citaat:
Dus doe niet onozel, en geeft toe dat het VMO een orde is en was van de volksunie, en het was om schild gene klop te krijgen, dat ze zijn opgericht.
Ik noem roepen dat de Volksunie en niet het VB de VMO hebben opgericht om de link tussen het VMO en het Blok te ontkennen zwaar rond de pot draaien. Gezien de tijdsvolgorde kan het VB natuurlijk het VMO niet hebben opgericht. Omgekeerd is dichter bij de waarheid.

We mogen hopen dat het prille VB niet hetzelfde gedachtengoed had als het VMO. Maar het is er wel met verwant, niet met dat van de SP, de CVP, de liberalen enz. Van waar sommige kiezers later ook mogen gekomen zijn. VMOers hebben zelfs voor het VB in het parlement gezeten. En onder meer het racisme was gemeenschappelijk.

Het VB schijnt nu systematisch de link met het VMO te ontkennen, terwijl iedereen anders die wel ziet. Men spreekt zelfs van het VMO als basis van het VB. Wie er niet zo dichtbij stond dat hij de hoofdrolspelers bij hun voornaam noemt kan zelf de argumenten vergelijken op het internet. En meteen zien wat "Xavier" betekende voor de prille beweging.

We mogen hopen dat het VB niet meer de ideeën heeft van het prille VB. Maar waar is de geloofwaardige breuk? De naamsverandering? Het duidelijk afstand nemen van vroegere standpunten? Het afscheid nemen van de mensen die extreme, onaanvaardbare zaken op papier hebben gezet? Of zijn ze juist allemaal in hetzelfde tempo geëvolueerd van hun vroegere duidelijke mening naar de huidige dubbelzinnige toestand? De doorstroming aan de top, de vernieuwing van het leiderschap? De machtsgreep van de basis? Die duidelijk met hun stemgedrag zegt wat kan en wat niet kan in het partijprogramma?

Citaat:
Dillen is nu niks meer waard. Nutteloos om hem erbij te betrekken. zijn invloed op het Belang is nihil.
En wat is de relevantie van de uitspraken over Dillen. De voorzitter voor het leven die het concept heeft bedacht, zijn opvolger zorgvuldig heeft aangewezen om zijn lijn door te trekken. Dit is het soort politiek argumenteren dat er een spelletje van maakt en alleen punten probeert te scoren. Maar politiek gaat, soms letterlijk, over mensenlevens.
waarnemer is offline  
Oud 17 februari 2005, 08:34   #288
fernand
Europees Commissaris

Standaard

En wat is de relevantie van de uitspraken over Dillen. De voorzitter voor het leven die het concept heeft bedacht, zijn opvolger zorgvuldig heeft aangewezen om zijn lijn door te trekken. Dit is het soort politiek argumenteren dat er een spelletje van maakt en alleen punten probeert te scoren. Maar politiek gaat, soms letterlijk, over mensenlevens.

Dat over dillen is eerstens niet van mij.

Neen ik heb het niet over ontkennen dat de mensen van het VMO naar het Vlaams Blok zijn overgelopen, zoals U beweerd.
Maar over hetgeen beweerd wordt dat het Vlaams Blok de oprichter is ven het VMO.
En het VMO was zeker niet rasistisch zoals U hier laat doorschemeren. Het VMO was opgericht, en had als eerste doel de Vlamingen die actie voerden , te beschermen van de tegenacties van de Walen.
Zoals het beschoten worden van de kamping enz. Dat was het doel van de VMO, een strijdbare groepering welke de bescherming bood aan sprekers, zodanig dat deze niet gemolestreerd werden.
Leer eens Uw geschiedenis en leer Quoten alvorens hier onwaarheden te stellen!

Laatst gewijzigd door fernand : 17 februari 2005 om 08:36.
fernand is offline  
Oud 17 februari 2005, 08:44   #289
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat over dillen is eerstens niet van mij.

Neen ik heb het niet over ontkennen dat de mensen van het VMO naar het Vlaams Blok zijn overgelopen, zoals U beweerd.
Maar over hetgeen beweerd wordt dat het Vlaams Blok de oprichter is ven het VMO.
En het VMO was zeker niet rasistisch zoals U hier laat doorschemeren. Het VMO was opgericht, en had als eerste doel de Vlamingen die actie voerden , te beschermen van de tegenacties van de Walen.
Zoals het beschoten worden van de kamping enz. Dat was het doel van de VMO, een strijdbare groepering welke de bescherming bood aan sprekers, zodanig dat deze niet gemolestreerd werden.
Leer eens Uw geschiedenis en leer Quoten alvorens hier onwaarheden te stellen!
Het VMO was vooral een zootje ongeregeld, een paramilitaire militie "pur sang".

Zie hier Bert Eriksson "in actie" 8)

Laatst gewijzigd door Pietje : 17 februari 2005 om 08:51.
Pietje is offline  
Oud 17 februari 2005, 08:51   #290
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het VMO was vooral een zootje ongeregeld, een paramilitaire militie "pur sang".
heb onlangs gehoord dat die vooral in antwerpen bezig waren en dat de VU en zeker F Van der elst er niet te veel moesten van weten.
maar dat is ook maar van horen zeggen.
Ik kan me wel voorstellen dat Voorpost zich graag vergelijk met de VMO of er toch niks negatief zal over zeggen..
Oud 17 februari 2005, 08:54   #291
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
heb onlangs gehoord dat die vooral in antwerpen bezig waren en dat de VU en zeker F Van der elst er niet te veel moesten van weten.
maar dat is ook maar van horen zeggen.
Ik kan me wel voorstellen dat Voorpost zich graag vergelijk met de VMO of er toch niks negatief zal over zeggen..
Idd, de "beschaafde" vlaamsnationalisten waren het VMO liever kwijt dan rijk. En Voorpost is zowaar in de plaats gekomen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 17 februari 2005 om 08:55.
Pietje is offline  
Oud 17 februari 2005, 16:18   #292
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Idd, de "beschaafde" vlaamsnationalisten waren het VMO liever kwijt dan rijk. En Voorpost is zowaar in de plaats gekomen.
Blijf er af jong.

Het zijn de beschaafde Schiltz en anciau die het hebben opgestart.
fernand is offline  
Oud 17 februari 2005, 17:16   #293
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het VMO was zeker niet rasistisch zoals U hier laat doorschemeren.
Neen, in die tijd waren neonazistische milities als de VMO nog niet echt met de huidige racistische thema's bezig, tenzij je de Walenhaat ook in dat perspectief bekijkt.

Het pure (vooral anti-arabische) racisme als openlijke ideologie binnen en buiten de Vlaams-nationalistische beweging is pas begonnen eind jaren '80 onder invloed van de rabiate standpunten van het Vlaams Blok.

En Schiltz? Die was de eerste om de VMO'ers "luizen" of "wandluizen" te noemen, lang vóór het VB bestond, dus als iemand beweert dat hij ze zelf heeft opgericht, zal hij of zij dat concreet moeten aantonen.

En Bert Anciaux was nog een brave chirojongen toen de VMO ontbonden werd.
Als u vader Anciaux bedoelt, dat was een relatief progressieve Brusselse VU'er, die als Brussels gemeenteraadslid en schepen veel gedaan heeft voor de tolerantie ten aanzien van niet-Europese migranten. Dus wat zou zo iemand een neonazi-militie gaan oprichten.
malinois is offline  
Oud 17 februari 2005, 17:42   #294
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Neen, in die tijd waren neonazistische milities als de VMO nog niet echt met de huidige racistische thema's bezig, tenzij je de Walenhaat ook in dat perspectief bekijkt.

Het pure (vooral anti-arabische) racisme als openlijke ideologie binnen en buiten de Vlaams-nationalistische beweging is pas begonnen eind jaren '80 onder invloed van de rabiate standpunten van het Vlaams Blok.

En Schiltz? Die was de eerste om de VMO'ers "luizen" of "wandluizen" te noemen, lang vóór het VB bestond, dus als iemand beweert dat hij ze zelf heeft opgericht, zal hij of zij dat concreet moeten aantonen.

En Bert Anciaux was nog een brave chirojongen toen de VMO ontbonden werd.
Als u vader Anciaux bedoelt, dat was een relatief progressieve Brusselse VU'er, die als Brussels gemeenteraadslid en schepen veel gedaan heeft voor de tolerantie ten aanzien van niet-Europese migranten. Dus wat zou zo iemand een neonazi-militie gaan oprichten.
Ja, dan waren ze zeker geen lid van de Volksunie.
Het VMO is opgericht geworden in de schoot van de Volksunie alleen om er voor te zorgen dat de progresieve heren als schiltz en papa anciaux geen klop kregen als ze een spreekbeurtje hielden.
En het VMO was geen neonaziclube. Dat is er achteraf van gemaakt door de eerlijke en politiek correcten!
Wanneer de Vlamingen werden beschoten op hun Voerenwandeling, werd er daarover, en nu nog met geen woord over gerept.
Maar wanneer het VMO de schutters beschoot. Oei, oei, dan waren de neonazis daar.
Al wat Vlaams is wordt steeds met neonazi, fasist en andere koosnaampjes bedacht.
Dus neonazi, fasist, rasist hebben al hun betekenis verloren, ze worden steeds te pas en meestal te onpas gebruikt.
Mensen welke geen nazi ideën hebben, en ze worden voor nazi gescholden, zullen in de toekomst zelfs geen verschil meer zien tussen een "nazi" en een nasi.
fernand is offline  
Oud 17 februari 2005, 20:57   #295
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dan waren ze zeker geen lid van de Volksunie.
Het VMO is opgericht geworden in de schoot van de Volksunie alleen om er voor te zorgen dat de progresieve heren als schiltz en papa anciaux geen klop kregen als ze een spreekbeurtje hielden.
En het VMO was geen neonaziclube. Dat is er achteraf van gemaakt door de eerlijke en politiek correcten!
Wanneer de Vlamingen werden beschoten op hun Voerenwandeling, werd er daarover, en nu nog met geen woord over gerept.
Maar wanneer het VMO de schutters beschoot. Oei, oei, dan waren de neonazis daar.
Al wat Vlaams is wordt steeds met neonazi, fasist en andere koosnaampjes bedacht.
Dus neonazi, fasist, rasist hebben al hun betekenis verloren, ze worden steeds te pas en meestal te onpas gebruikt.
Mensen welke geen nazi ideën hebben, en ze worden voor nazi gescholden, zullen in de toekomst zelfs geen verschil meer zien tussen een "nazi" en een nasi.
Hoe komt het dan toch dat Bert Eriksson ("fürher" van het VMO) zo'n adoratie voor Hitler had. Ik heb hem op TV (reportage RTBF) zelf horen verklaren : "Ik ben echt begeesterd door die man" en "Hitler heeft één grote fout gemaakt, namelijk de oorlog verloren"..........

En waarom ging het VMO dan paramilitaire trainingen volgen in de Ardennen ??? Gewoon voor de sport zeker ???
Pietje is offline  
Oud 17 februari 2005, 23:47   #296
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan toch dat Bert Eriksson ("fürher" van het VMO) zo'n adoratie voor Hitler had. Ik heb hem op TV (reportage RTBF) zelf horen verklaren : "Ik ben echt begeesterd door die man" en "Hitler heeft één grote fout gemaakt, namelijk de oorlog verloren"..........

En waarom ging het VMO dan paramilitaire trainingen volgen in de Ardennen ??? Gewoon voor de sport zeker ???
Waarom volgen er jongerengroepen, "paramilitaire trainingen.
Voor de funn.
Ik ken zelfs een ganse familie, zoons en dochters die een paramilitaire training hebben gevolgd, met het springen als toemaatje.
Wat Bert Erikson verklaart is voor zijn eigen rekening, zoals de heer winston churchil ook Adolf als beste politicus heeft bestempeld.
Adolf heeft zeker ook zeer goede dingen gedaan, zoals bij verkeersovertredingen gedaan door kopstukken van de partij, die hun wagen af te nemen , als men dit moest doen hier dan waren de haene, verhofstadt, en andere ministers reeds aangewezen op het openbaar vervoer.
Ik heb zeker geen adoratie van de heer adolf, maar ik weet graag wat er is gebeurdt, en niet van één zijde.
En ik ben bij d para geweest, inderdaad gewoon voor de sportieve kant van de opleiding.
Wanneer U alle mensen welke een paramilitaire opleiding als notoire nazis beschouwd.............. dan hebben we veel nazis in België.

En als laatste, de trainingen die ze ORGANISEERDEN, waren trainingen zoals een karateka heden ten dage volgd, ZONDER dat er daar vragen bij gesteld worden.
Een wapenbezitter oefend zich op een kaart, en een karateka, judo, kendo, oefend zich op een persoon. En daar heb ik nog nooit een slecht woord over gehoord. Oeps, het boksen nog vergeten!

Laatst gewijzigd door fernand : 17 februari 2005 om 23:48.
fernand is offline  
Oud 18 februari 2005, 17:34   #297
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna al wat Vlaams is heb ik lief.
En bijna al wat Vlaams is zal zich beledigd voelen als ze door gelijk wie op één lijn worden gezet met het VMO, dat zichzelf weliswaar ook Vlaams noemde (tot ergernis van de meeste Vlamingen), maar van een verwerpelijk extreem-rechtse soort, die dweepte met nazi-symbolen en met vermaarde colaborateurs als Verschaeve, Staf Declercq en Mussert.
malinois is offline  
Oud 18 februari 2005, 17:46   #298
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
En bijna al wat Vlaams is zal zich beledigd voelen als ze door gelijk wie op één lijn worden gezet met het VMO, dat zichzelf weliswaar ook Vlaams noemde (tot ergernis van de meeste Vlamingen), maar van een verwerpelijk extreem-rechtse soort, die dweepte met nazi-symbolen en met vermaarde colaborateurs als Verschaeve, Staf Declercq en Mussert.
Nogmaals, als de VMO er niet was geweest, had de VU nooit kunnen gaan plakken, betogen, voordrachten geven. De VMO was nodig. Nu is zo'n organisatie niet meer nodig. Maar toen wel, en toen was er inderdaad een fascinatie voor bvb. Verschaeve. Deze man was/is/blijft dan ook een grote man in de Vlaamse Beweging. En zo'n symbolen, als Verschaeve, Borms, e.d. maakt het allemaal toch alleen maar mooier. Ik ben gehecht aan symboliek. En zo vele anderen ook.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 18 februari 2005, 18:16   #299
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, jonge, hoe ik het moet uitleggen,, omdat ge er iets zou van snappen. Het is een onbegonnen taak wanneer men spreekt over dingen waar men geen weet van heeft.
En alleen weet wat er iemand heeft verteld van ene die het geizn heeft van ene die het geoort heeft van tv.
Slaap maar rustig verder, en wanneer U weet wat het VMO heeft betekent voor de Volksunie. Doe dan eens Uw hoed af, en buig demoedig het hoofd!
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be