Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 10:20   #281
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
? Wie is er hier mytomaan? Het VB heeft nooit de kiesdrempel gesteund!
een beetje consequent zijn jan, het vb heeft wel degelijk het nieuwe kiessysteem mee goedgekeurd
muys is offline  
Oud 14 maart 2005, 10:24   #282
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
een beetje consequent zijn jan, het vb heeft wel degelijk het nieuwe kiessysteem mee goedgekeurd
Nope, bij mijn weten is u onthouden nog geen goedkeuring!
jan hyoens is offline  
Oud 14 maart 2005, 10:51   #283
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u hebt gelijk, excuseer voor mijn onterechte aantijging, missen is menselijk he
muys is offline  
Oud 14 maart 2005, 10:54   #284
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
? Wie is er hier mytomaan? Het VB heeft nooit de kiesdrempel gesteund!
Uw partij heeft die kiesdrempel we degelijk meegestemd.
Piet Hein is offline  
Oud 14 maart 2005, 11:01   #285
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het Belang stemt als 'enige oppositiepartij' altijd tegen, men onthield zich niet toevallig of zonder reden ...
niet hypocriet zijn hé.
Oud 14 maart 2005, 11:32   #286
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
het Belang stemt als 'enige oppositiepartij' altijd tegen, men onthield zich niet toevallig of zonder reden ...
niet hypocriet zijn hé.
Tja, in een democratie moet je niet alleen voor of tegen stemmen he! Je mag je ook onthouden! Maar toegegeven tactisch was dit een blunder waarmee de niveanen ons blijven achtervolgen omdat het enige is wat ze ons kunnen verwijten!
jan hyoens is offline  
Oud 14 maart 2005, 12:23   #287
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan begrip op brengen voor de strategie die nu gevoerd wordt optie2 dus. Maar dan mag je geen maanden meer wachten om tot aktie over te gaan. Je schrijft dat als je nu uit de regering zou stappen het voor iedereen makkelijk zou maken en men zou over gaan tot de orde van de dag. Misschien wel, maar dan heb je pas een signaal gegeven aan je kiezers dat je het ook echt meent!!! En dat is vele belangrijker.
kijk, als je nu zegt "we stappen er over een week uit as bhv niet gesplitst is", weet je wat dan gebeurt ? dat vld het nog 2 weken rekt in de hoop dat we eruitstappen, cdv ons niet volgt en het vlaams kartel gebroken is (illustratie_artikel in knack deze week) Als dat gebeurt is er (zie hoger) ook geen splitsing.
De deadline is een moeilijke zaak, je kan er één geven en hopen dat hij gehaald wordt maar als je voor het halen van die deadline anderen nodig hebt (die er daarbovenop nog eens belang bij hebben dat die NIET gehaald wordt) stel je jezelf enorm kwetsbaar op.
We hebben een signaal gegeven door 5 kartelmensen niet meer te laten meestemmen, dat is een sterk signaal, als volgende week er nog 5 dat zouden doen en de week erop ... op een bepaald moment heb je geen meerderheid meer.
(zo zet je spa spirit en vld WEL onder druk, omdat alsde meerderheid gebroken is en er een meerderheid cdv/vb zou komen de paarsen hun postjes kwijt zijn)

Citaat:
Je geloofwaardigheid zal erop vooruitgaan alsook je kiezers!
klopt, maar dan ga je voor je eigen geloofwaardigheid, dan zeg je eigenlijk
"we stappen eruit, dus we krijgen bhv niet gesplitst, maar om onze kiezers gaan we nu ..."
en dat willen we net niet doen.

als we bhv gesplitst krijgen is onze geloofwaardigheid gered, lukt het niet hebben we gegokt en verloren, maar dan hebben we tenminste geprobeerd bhv echt te splitsen.

Citaat:
Nu ik hoop met je mee dat de derde mogelijkheid van optie2 waarheid wordt. Want uiteindelijk draait het erom om vlaanderen vooruit te helpen en te beschermen tegen de arrogante, hebberige franstaligen.
compleet akkoord.
Citaat:
Ik blijf erbij als het de cd&v en n-va echt te doen was om vlaanderen onafhankelijk te maken of op zijn minst terug de macht te geven die hun toekomt hadden ze in coalitie moeten gaan met het vlaams belang. Dan had je pas iets kunnen bereiken...
dit is wel een foute redenering, het is nva echt te doen om onafhankelijkheid.

het is de cdv daar niet om te doen, cdv wil macht. cdv heeft daarnaast een kwetsbare linkerflank (acv en zo). en je kan tegen die linkerflank zijn maar je moet er rekening mee houdendat die er wel is.

Als in men scenario we uitkomen op 3_A DAN kan cdv het aan zen achterban verkocht krijgen om met het VB in zee te gaan. Vorig jaar wilde nva wel echt praten met het blok maar leterme wilde dit niet,

anyway, cdv wil macht, in vlaanderen staat cdv veel sterker dan op federaal niveau, en dus als vlaanderen meer macht krijgt zal de cdv ook meer macht hebben daardoor. Daarom is het vrij haalbaar om cdv zover te krijgen extra federaliseringen en zo te doen, en dat is een stap richting onafhankelijkheid,

maar maak je geen illusies, cdv gaat momenteel niet voor onafhankelijkheid.
(tenzij ze zouden radicaliseren_wat wel eens zou kunnen in 3_A)

@strijder:
Citaat:
samen werken met alle vlaamse partijen zonder uitsluiting en voor een maal eens allemaal rechtstaan en op de tafel slaan tegen over onze waalse vrinden. vijf minuten politieke moed!!!!
zoals ik zei heeft nva die moed en cdv ook, het zijn spa en vld die die blijkbaar niet hebben.

en waarom haal je in deze discussie de ijzerbedevaart erbij ?
hoe is die hier relevant ?

Citaat:
mischien rekende het vlb op de eerlijkheid van de andere partijen tegen over de vlaamse kiezers maar woord breuk licht meer in hun lijn
ik heb geprobeerd uit te leggen waarom we u voorstel niet gesteund hebben, kan je op mijn reactie ook even reageren ipv u zelfde pointe gewoon te herhalen ?

Citaat:
vijf minuten politieke moed was er nodig,bourgeois eigen woorden.geen regings deelname,maar ja de naaam verraad alles
dit heb ik ook reeds gezegd, kan je dan als je deze boeg wil nemen even op mijn reactie reageren aub ipv u eigen stelling klakkeloos te herhalen ?

Citaat:
koop een spiegel kijk er in en denk eens goed na, ik hoop dat je daar na kun slapen met een gerust geweten
en op welke manier is deze reactie van u dan inhoudelijk iets anders dan wat schieten op anderen ?leg me dat even uit aub.

Citaat:
zonder kartel waren jullie er niet meer bij
strijder, dat klopt, en kan je nu even iets doen ? 2 simpele vraagjes beantwoorden,

1 waarom niet meer ?
2 als dat zo is, HOE konden wij dan op tafel slaan ?
bij pakweg de vorming van de regering vorig jaar ? en - domme vraag misschien - als jij in onze plaats was op 13 juni vorig jaar, wat zou je anders (beter) gedaan hebben ?

[size=3]
Citaat:
[size=3]en de cdnv en daar vormen ze ook en kartel mee[/size]
daartoe zijn we gedwongen door die ondemocratische kiesdrempel die het vb mee ondersteunde dacht ik.[/size]

en @jan
Citaat:
Maar toegegeven tactisch was dit een blunder waarmee de niveanen ons blijven achtervolgen omdat het enige is wat ze ons kunnen verwijten!
was het enkel een blunder omdat anderen het u verwijten ?
komaan, zou je het ook een blunder noemen als de niveanen het u niet konden verwijten ? (indien ja of nee, zeg ook even waarom aub)

mvg.melf
Melf is offline  
Oud 14 maart 2005, 12:33   #288
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ik dacht dat cdenv en n-va de filosofie samen uit samen thuis hoog in het vaandel dragen ...tenminste voor het vlaamse niveau. Of was de n-va toch enkel het opstapje voor de cdenv.
ilfalco is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:04   #289
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Het Blok roept nu al een meer dan een half jaar
“N-VA verraad Vlaanderen”.

Het Blok moet werkelijk de wanhoop nabij zijn,
want in Overijse heb ik op geen enkel ogenblik
ook maar één beschuldiging naar N-VA of het
Vlaams Kartel gehoord.

Integendeel, de Burgemeesters, de trekpaarden van de splitsing BHV
weten maar al te goed waar het schoentje wringt.

De burgemeesters weten dat tot na het nieuwjaarverlof
de onverwijlde splitsingsprocedure een normale, zij het trage,
weg heeft doorlopen.

In de eerste helft van januari zijn de echte vertagingsmaneuvers
open en bloot komen te liggen.
Natuurlijk volgens het Blok de schuld van N-VA en het Vlaams Kartel.

Ik hoor de Blokkers al brullen, N-VA had zich dan maar uit de
Vlaamse regering moeten terugtrekken.

Dit zou inderdaad goed uitkomen voor het Blok.
1- De politieke belangstelling voor N-VA zou wegvallen.
2- De Blok-hoop komt in vervulling dat de CD&V gemakkelijker
door de knieën gaat voor de VLD en Sp.a,
en er een zeer nadelige splitsing uit de bus komt.
3- Hoe nadeliger de splitsing van de kieskring, hoe meer
hoop voor het Blok op winst aan kiezers.

Inderdaad de vervaldata gesteld door N-VA samen met CD&V
werden overschreden, zonder dat er verdere vooruitgang werd
geboekt in het dossier BHV.
Natuurlijk volgens her Blok, weer eens de schuld van N-VA
die voor de 189 keer verraad pleegden tegen Vlaanderen.

Vast staat dat zelfs de vervaldata die gesteld werden, geen enkel
invloed hadden op het gedrag van VLD en Sp.a.

N-VA en haar kartelpartner zullen in elk geval een andere
strategie moeten zoeken om de regeringspartners verder
onder druk te zetten.
Maar ook dat zal door het Blok, als het 190ste verraad
van N-VA worden afgekondigd.

Van Verraad tot Verraad naar de Vlaamse staat.
Ok tot zover uw zoveelste scheldtirade aan het adres van het Vlaams Blok/Belang. We kennen dat refrein van uw hand reeds. Het wordt stilletjes aan een vrij afgezaagd ritueel om dergelijke larie iedere dag op dit forum te moeten lezen. Men zou voor minder een aversie krijgen van het N-VA logo, ware het niet dat ik véél N-VA'ers ken die een iets genuanceerder verhaal brengen én eindelijk willen dat de armen in elkaar geslagen worden om de Vlaamse onafhankelijkheid te verwezenlijken. Mijn beste, u moet ééns de moeite doen om de VB-webstek te raadplegen www.vlaamsbelang.org. Of de VB-webstek www.splits.be (Ik neem aan dat u door al dat gescheld én al die frustratie een beetje research kan gebruiken. Kwestie van afwisseling niet waar) daar staat namelijk een mooi pdf documentje op te blinken dat haarfijn uitlegd hoe men B-H-V zonder compromissen én wel onmiddellijk kan splitsen. Naar mijn mening heeft het VB of althans haar studiedienst er nog té veel tijd aan besteed. Eén zinnetje lijkt mij in deze zelfs voldoende. Een gewone simpele Vlaamse meerderheid kan in de Kamer in de Senaat een voorstel met GEWONE meerderheid goedkeuren. En voila de splitsing is voltrokken. Als de Franstaligen de alarmprocedure in werking stellen moeten de Vlamingen voor één keer even arrogant zijn als de Franstaligen. Of gaan de Franstaligen het einde van dit land voltrekken? En kameraad, wat denkt de N-VA, uw partij... de splitsing goed te keuren zonder de stemmen van het VB? Of zijn ze zo naïef te geloven dat de Franstaligen een dergelijk voorstel, dat hen VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL stemmen zal kosten, zullen steunen? Hoe je 't ook draait of keert. De N-VA heeft één grote stommiteit begaan door toe te treden tot de Vlaamse regering, terwijl de splitsing van B-H-V nog niet voltrokken was. Onverwijld? Ja wadde!

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:05   #290
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Uw partij heeft die kiesdrempel we degelijk meegestemd.
Onthouden is niet goedkeuren. Trouwens had het VB tegengestemd had dit voorstel ook voltrokken geweest hoor! De stemmen van Spirit in CDh waren reeds voldoende!

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:08   #291
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
en @jan was het enkel een blunder omdat anderen het u verwijten ?
komaan, zou je het ook een blunder noemen als de niveanen het u niet konden verwijten ? (indien ja of nee, zeg ook even waarom aub)

mvg.melf
Nee, als we tegen hadden gestemd had het geen verschil gemaakt! De goede vrienden van de nva; VLD, sp.a en groen hadden toch een meerderheid en dus was de kiesdrempel er sowieso gekomen. Maar het heeft de forumniveanen een stok gegeven die ze hier tot vervelens toe gebruiken om de discussie te ontlopen! Telkens als clemens of giserke in nauwe schoentjes komen te staan mag je er op rekenen dat ze met dit "verwijt" afkomen!
jan hyoens is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:13   #292
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Ok tot zover uw zoveelste scheldtirade aan het adres van het Vlaams Blok/Belang. We kennen dat refrein van uw hand reeds. Het wordt stilletjes aan een vrij afgezaagd ritueel om dergelijke larie iedere dag op dit forum te moeten lezen. Men zou voor minder een aversie krijgen van het N-VA logo, ware het niet dat ik véél N-VA'ers ken die een iets genuanceerder verhaal brengen én eindelijk willen dat de armen in elkaar geslagen worden om de Vlaamse onafhankelijkheid te verwezenlijken. Mijn beste, u moet ééns de moeite doen om de VB-webstek te raadplegen www.vlaamsbelang.org. Of de VB-webstek www.splits.be (Ik neem aan dat u door al dat gescheld én al die frustratie een beetje research kan gebruiken. Kwestie van afwisseling niet waar) daar staat namelijk een mooi pdf documentje op te blinken dat haarfijn uitlegd hoe men B-H-V zonder compromissen én wel onmiddellijk kan splitsen. Naar mijn mening heeft het VB of althans haar studiedienst er nog té veel tijd aan besteed. Eén zinnetje lijkt mij in deze zelfs voldoende. Een gewone simpele Vlaamse meerderheid kan in de Kamer in de Senaat een voorstel met GEWONE meerderheid goedkeuren. En voila de splitsing is voltrokken. Als de Franstaligen de alarmprocedure in werking stellen moeten de Vlamingen voor één keer even arrogant zijn als de Franstaligen. Of gaan de Franstaligen het einde van dit land voltrekken? En kameraad, wat denkt de N-VA, uw partij... de splitsing goed te keuren zonder de stemmen van het VB? Of zijn ze zo naïef te geloven dat de Franstaligen een dergelijk voorstel, dat hen VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL stemmen zal kosten, zullen steunen? Hoe je 't ook draait of keert. De N-VA heeft één grote stommiteit begaan door toe te treden tot de Vlaamse regering, terwijl de splitsing van B-H-V nog niet voltrokken was. Onverwijld? Ja wadde!

Koen Vermant
BHV splitsen zou heel simpel zijn; ware het niet dat je dan ook SPA en VLD moet meekrijgen. Hoe gaat het VB dit doen?
instromaniac is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:16   #293
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Nee, als we tegen hadden gestemd had het geen verschil gemaakt! De goede vrienden van de nva; VLD, sp.a en groen hadden toch een meerderheid en dus was de kiesdrempel er sowieso gekomen. Maar het heeft de forumniveanen een stok gegeven die ze hier tot vervelens toe gebruiken om de discussie te ontlopen! Telkens als clemens of giserke in nauwe schoentjes komen te staan mag je er op rekenen dat ze met dit "verwijt" afkomen!
Wat een flauw excuus, meestemmen omdat het toch sowieso ging goedgekeurd worden. Waarom stemt het VB dan tegen die "herdenking" van de holocaust in het EP als je toch weet dat de overgrote meerderheid voor is?
instromaniac is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:16   #294
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
BHV splitsen zou heel simpel zijn; ware het niet dat je dan ook SPA en VLD moet meekrijgen. Hoe gaat het VB dit doen?
cd&v/n-va had daartoe een unieke kans, zij konden alles blokkeren door te weigeren in een vlaamse regering te stappen voor B-H-V gesplitst was. dan waren vld en spa wel verplicht om federaal zo snel mogelijk te handelen.
muys is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:17   #295
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Wat een flauw excuus, meestemmen omdat het toch sowieso ging goedgekeurd worden. Waarom stemt het VB dan tegen die "herdenking" van de holocaust in het EP als je toch weet dat de overgrote meerderheid voor is?
het vb heeft niet meegestemd, maar zich onthouden
muys is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:22   #296
jan hyoens

Standaard

Citaat:
het vb heeft niet meegestemd, maar zich onthouden
heeft er iemand een woordenboek Nederlands-niveaans? "onverwijld" is "voor sint juttemis", "onthouden" is "tegen stemmen",....
jan hyoens is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:26   #297
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
heeft er iemand een woordenboek Nederlands-niveaans? "onverwijld" is "voor sint juttemis", "onthouden" is "tegen stemmen",....
een cursus begrijpend lezen kan je beter gebruiken...

Iedereen weet wel dat het Blok niet voor gestemd heeft maar zich onthouden heeft - en het zo mee goedgekeurd heeft / laten passeren.

nogmaals: opmerkelijk.
Oud 14 maart 2005, 13:36   #298
jan hyoens

Standaard

Citaat:

Iedereen weet wel dat het Blok niet voor gestemd heeft maar zich onthouden heeft - en het zo mee goedgekeurd heeft / laten passeren.

Schizofrenie

Korte omschrijving
De DSM-IV spreekt van schizofrenie als de tekenen van de stoornis minimaal zes maanden aanhouden. Bovendien moet er sprake zijn van verslechterd functioneren op het werk, op het gebied van sociale contacten en de mogelijkheid om voor zichzelf te zorgen.

Verder kunnen de volgende symptomen voorkomen: (verschillen per individu)

Verstoord denken en spraak
Bij mensen met schizofrenie kan er een verstoord denken en spraak voorkomen. Een voorbeeld hiervan is een formele denkstoornis. Een formele denkstoornis is een stoornis waarin er problemen ontstaan in het produceren en het organiseren van gedachten. Dit kan er voor zorgen dat er verwarring ontstaat over wat iemand bedoelt, maar ook andere problemen op het gebied van communicatie. Een veel voorkomende formele denkstoornis is ‘onnauwkeurige associatie’, waarin men van de hak op de tak springt (hetgeen op de ontvanger onlogisch overkomt), terwijl men zelf overtuigd is dat men duidelijk en logisch spreekt.
Naast een formele denkstoornis zijn er neologismen, dit zijn zelf verzonnen woorden die enkel betekenis hebben voor de persoon zelf. Sommige mensen met schizofrenie uitten deze neologismen. Ook kan er sprake zijn van perseveratie, waarin men continu woorden en beweringen blijft herhalen, en van Clang, dit is het uitten van rijm om zichzelf uit te drukken.

...
jan hyoens is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:42   #299
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en iedereen weet ook dat moest het vb tegengestemd hebben het nog zou gepasseerd zijn, waar melkt u nu eigenlijk over?
muys is offline  
Oud 14 maart 2005, 14:22   #300
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
en iedereen weet ook dat moest het vb tegengestemd hebben het nog zou gepasseerd zijn, waar melkt u nu eigenlijk over?
ik melk er niet over, ik vind het opmerkelijk. zeker gezien hyoens zich zoals gewoonlijk weert als een duivel in een wijwatervat.
Cf uw eigen reply: "een beetje consequent zijn jan, het vb heeft wel degelijk het nieuwe kiessysteem mee goedgekeurd"

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be