Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2005, 21:27   #281
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Daar zijn we dus, er zijn kosten aan.
Dat wilt dus zeggen dat iemand daar kapitaal in moet investeren.
Niemand doet dat als dat kapitaal niet rendeert of een jaar later de zaak weer afgebroken is of de huur niet betaald wordt.
De oplossing van dit dilemma zou eruit kunnen bestaan dat de eigenaar de woonst gratis ter beschikking stelt onder voorwaarde dat de huurder het pand onderhoud en kleine herstellingen uitvoert.
Een goede zaak voor beiden. Indien de eigenaar vakmensen laat werken om het pand op te knappen moet hij betalen. Nu vind er een ruil plaats met gesloten beurs. De huurder levert arbeid ipv huurgeld.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 21:28   #282
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Je vergeet de migratie. Er zijn volgens mij in Belgie tegen de 2 mijoen mensen zonder papieren. Hoewel ik moet tegeven dat je daar geen cijfers kunt opplakken.
Dus zit daar toch een probleem ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 21:31   #283
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja soms kan dat meer opbrengen dan verhuren. En ondertussen slapen er mensen op de straat. Il dort dans la rue et des logements sont vides. De titel van een vroegere actiecampagne in Brussel van daklozen. Binnenkort komt er een nieuwe.
Dan is er duidelijk iets fout nietwaar en zijn de huurprijzen eigenlijk nog te laag. Eigenaars zijn geen sociale werkers hoor.
Oud 5 maart 2005, 21:32   #284
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Dat zou een heel erg goede zaak zijn ook al denk je van niet.
Iedereen kan dan weer een gezonde woning kopen of huren tegen minimale prijs. We hebben wij toch lak aan een speculant? Dat ze op de chinese beurs gaan speculeren?
Mijn punt: geen investeerders, geen huurwoningen... Dat heeft niks met speculatie te maken, niemand investeert graag in dingen die niet opbrengen of waar de staat haar klauwen op legt. En als het te erg wordt gaan de lieve centen gewoon richting het buitenland. En wie gaat dan jullie ideeën betalen?

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 21:36   #285
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Doordat sommigen meer grond in privé bezit nemen dan ze zelf nodig hebben om te leven, sluiten ze anderen uit van gebruik en dwingen hen in de klauwen van huisbazen.

Hoezo dit principe is gedateerd zoals je eerder schreef??

Nog altijd geldig dus. Het is een wetmatigheid net zoals de zwaartekracht blijft bestaan ook al leert de mens vliegen.
Onzin, we spreken hier over woningen, of wil je dat ik je een wei verhuur aan een interessante prijs? In grond moet je niet investeren, in woningen wel. Grond is compleet irrelenvant in deze discutie. Zelfs al zou je alle bouwgrond nationaliseren, je daklozen blijven dakloos.

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 5 maart 2005, 21:37   #286
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ja dat is waar.
Daarom dat wij in zijn voor 1) een koppeling van huurprijs en KI (waarvoor binnenkort zelfs een wetsvoorstel gaat binnen gaan van een politieker) en 2) een quota van basishuurprijzen voor de lage inkomens welke nog lager moeten worden dan 1*
Bv; aangepaste woning voor 4 mensen, drie slaapruimte's, badkamer en voldoende leefruimte aan laat ons zeggen 100€. (en dat hoeven geen nieuwe te zijn) En bovendien een vermogensonderzoek naar eerdere eigendommen!
Als ik voor honderd euro zo een woning kan huren verkoop ik onmiddelijk mijn huis. Nu woon ik veel kleiner en het kost mij meer aan vaste kosten en onderhoud.
Oud 5 maart 2005, 21:41   #287
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oplossing van dit dilemma zou eruit kunnen bestaan dat de eigenaar de woonst gratis ter beschikking stelt onder voorwaarde dat de huurder het pand onderhoud en kleine herstellingen uitvoert.
Een goede zaak voor beiden. Indien de eigenaar vakmensen laat werken om het pand op te knappen moet hij betalen. Nu vind er een ruil plaats met gesloten beurs. De huurder levert arbeid ipv huurgeld.
Waarom zou hij dat doen ?
Hij riskeert dat het huis verder afgebroken wordt.
Kan hij beter verkopen en dat geld beleggen.
Oud 5 maart 2005, 21:43   #288
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
Mijn punt: geen investeerders, geen huurwoningen... Dat heeft niks met speculatie te maken, niemand investeert graag in dingen die niet opbrengen of waar de staat haar klauwen op legt. En als het te erg wordt gaan de lieve centen gewoon richting het buitenland. En wie gaat dan jullie ideeën betalen?
Dat is vroeger al altijd zo geweest en het ging goed. U ziet immers dat de straten vol staan met huizen!
Normaal gezien koop je een huis voor jezelf en hetgeen u verhuurt is tegen kostprijs. Immers u hebt toch nog altijd flinke meerwaarde bij verkoop. De huur is voldoende om het pand blijvend te onderhouden. Dat je er geen directe winst op maakt was vroeger ook zo, maar ondertussen maak je ook geen verlies en gaat het niet kapot.
Dus er zal wel gekocht worden, maar nu door de juiste mensen die hun huuropbrengsten terug aan het huis besteden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 21:44   #289
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik voor honderd euro zo een woning kan huren verkoop ik onmiddelijk mijn huis. Nu woon ik veel kleiner en het kost mij meer aan vaste kosten en onderhoud.
U ziet dat wij ijveren voor een goede zaak!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 21:45   #290
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, we spreken hier over woningen, of wil je dat ik je een wei verhuur aan een interessante prijs? In grond moet je niet investeren, in woningen wel. Grond is compleet irrelenvant in deze discutie. Zelfs al zou je alle bouwgrond nationaliseren, je daklozen blijven dakloos.
Het is duidelijk dat we hier te doen hebben met mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen en altijd geld te weinig zullen hebben.
Oud 5 maart 2005, 21:55   #291
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat we hier te doen hebben met mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen en altijd geld te weinig zullen hebben.
Inteligent hoor, heb je dat zelf gevonden?
Eerst de mens van zijn primair basisrecht ( een lapje grond) beroven en hem dan verwijten dat hij niet voor zichzelf kan zorgen.
Welvaart is het product van grond en arbeid. Zonder grond geen welvaart dus.
Zonder arbeid ook geen welvaart maar dat kan dan wel volledig toegeschreven worden aan de "luierik".
Oud 5 maart 2005, 21:55   #292
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of wil je dat ik je een wei verhuur aan een interessante prijs?
direct - een wei is alles wat ik nodig heb - en me gerust laten he
Citaat:
In grond moet je niet investeren
Inderdaad ik wil maagdelijke grond. Grond waarin geen enkele speculant heeft geinvesteerd. Ik hoef hun investeringen niet. Vindt zelfs dat ze hun rommel van[size=7] MIJN[/size] grond moeten afhalen. Weg ermee dus.
Citaat:
Grond is compleet irrelenvant in deze discutie. Zelfs al zou je alle bouwgrond nationaliseren, je daklozen blijven dakloos
Als je ze een caravan geeft en ze hebben een stuk grond waar ze mogen wonen dan zijn ze niet dakloos. Maar ja wat moet de goegemeente daar dan van denken he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 21:59   #293
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als je ze een caravan geeft en ze hebben een stuk grond waar ze mogen wonen dan zijn ze niet dakloos. Maar ja wat moet de goegemeente daar dan van denken he.
Ha, nu komt de kat op de koord. De grond is niet genoeg, er moet ook iets opstaan. En wie gaat die gratis caravans leveren?

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 5 maart 2005, 22:00   #294
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en daarin investeren is tijd- en geldverspilling...

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 5 maart 2005, 22:13   #295

Standaard

Citaat:
Ha, nu komt de kat op de koord. De grond is niet genoeg, er moet ook iets opstaan. En wie gaat die gratis caravans leveren?
Omgekeerde logica he. Waar staat ge nu - dan doe ik eens een goedkoop voorstel.......
Nu betaald ge veel meer voor sociaal woningen. Maar er zijn wel 75000 wachtenden waaronder nen hoop van uw eigen volk. Wat betreft de allochtonen wist ik het al wel zeker natuurlijk maar volgens mij kijkt het vlaams belang even hard op het eigen arme vlaamse volk neer als dat ze dat op de anderen doen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 5 maart 2005, 22:16   #296

Standaard

Citaat:
[size=7]V[/size]oila en hier is het bewijs. Hoe ze echt over de armen denken. Het enige waarin ze niet discrimineren is om op je neer te kijken omdat je anders gefortuneerd bent dan zij.
Oud 5 maart 2005, 22:20   #297

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat we hier te doen hebben met mensen die bij alles dat ze lezen denken wat gaat ons dat kosten en toch altijd geld teveel zullen hebben. Het zijn ook mensen die een zondebok nodig hebben om al hun eigen gebreken op te projecteren. Jullie waren waardige tegenstanders. Ttz uit het feit dat jullie beginnen te schelden en stront te smijten leidt ik maar af dat jullie argumenten op zijn.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2005 om 22:25.
Oud 5 maart 2005, 22:22   #298
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, we spreken hier over woningen, of wil je dat ik je een wei verhuur aan een interessante prijs?
Je hoeft helemaal geen wei te verhuren. Dat zou betekenen dat je die wei niet nodig hebt voor eigen gebruik. Bovendien dient de huur naar de gemeenschap te gaan en niet naar de toevallige "bezitter". En voor de andere weilanden die je wel zelf gebruikt dien je eveneens huurgeld te betalen aan de gemeenschap ipv van deze waarde in eigen zak te stoppen.

Citaat:
In grond moet je niet investeren, in woningen wel.
Correctie, in grond zou je niet moeten investeren. Helaas is grond en de Natuur in het algemeen herleid tot koopwaar en moet je er in deze maatschappij harde valuta voor neertellen.

Citaat:
Grond is compleet irrelenvant in deze discutie.
Vind je ? Ontken je ook dat de huurprijzen gerelateerd zijn aan de grondprijzen?

Citaat:
Zelfs al zou je alle bouwgrond nationaliseren, je daklozen blijven dakloos.
Wie heeft het over nationaliseren?
Dan ontrek je opnieuw het gebruik van de Natuur aan het individu.
Daklozen zijn dakloos omdat hen de toegang tot de Natuur is ontzegt.
Als ze het recht hadden ergens 4 palen in de grond te kloppen waren ze niet meer dakloos.
Oud 5 maart 2005, 22:26   #299

Standaard

Citaat:
Als ze het recht hadden ergens 4 palen in de grond te kloppen waren ze niet meer dakloos.
Schitterend... die moet ik onthouden.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2005 om 22:26.
Oud 5 maart 2005, 22:28   #300
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand zit te wachten op jou investeringen.
Er wordt alleen geeist dat recht wordt gedaan aan ieder burger.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be