![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Parlementslid
|
![]() Tout le monde a déj�* entendu parler des Assassins. Mais quelle est l'histoire derrière ce mot ? Elle remonte �* un peu moins de mille ans.
Au tout début de l'Islam, il y eut un schisme, une séparation, un schisme. D'un côté les Sunnites (qui forment la majorité) et d'un autre côté les Chiites. Une branche se sépara des Chiites : ce sont les Ismaéliens. En 1040, un dénommé Hassan Sabbâh naquit �* Qom. Après des études �* Ray et une vie mouvementée, il s'empara en 1090 avec l'aide de quelques partisans la forteresse d'Alamut (situé près de Ghazvin), réputée imprenable. Il devint alors connu comme étant le Vieux de la Montagne. Il commença une lutte sans merci contre les Seldjoukides par une innovation : l'assassinat politique. Selon la légende, les disciples du Vieux de la Montagne étaient formés au niveau doctrinaire et militaire de façon intensive. Après quoi, ils partaient tuer des grandes personnalités. Généralement, lesdits disciples ne survivaient pas �* leurs missions : ils étaient immédiatement abattus après leur forfait. Ce qui ne leurs posait pas trop de problèmes : ils étaient certains d'atteindre le paradis. Selon l'idée communément admise, le terme Assassins viendrait du terme arabe hashishiyun (en français : mangeurs de haschich). Les tueurs étaient en général drogués avant d'aller accomplir leurs méfaits. La mort étant la seule issue pour la victime et le tueur. Mais il y a d'autres interprétations... Selon Amin Maalouf dans son superbe roman « Samarcande », le terme Assassiyoum ne signifierait pas mangeurs de hashich... mais fidèle au Assass, le fondement de la foi. Les oreilles étrangères auraient transformés le Assass en Hashish. Selon une autre interprétation, le terme aurait été mal compris, il n'aurait pas la signification que l'on prête mais plutôt « disciple de Hassan ». D'après certains écrits, les ordres militaires chrétiens, dans leurs croisades, auraient commandités des meurtres �* la secte des Assassins, mais rien n'est moins sur. La secte des Assassins fut anéantie par Hulagu, un petit fils de Gengis Khan en 1256. Ils émigrèrent en Syrie Pour la petite histoire : en 1964, Denys de la Patellière tourna « La fabuleuse aventure de Marco Polo ». Dans le film, Marco Polo est confronté au Vieux de la Montagne. L'action se situe �*... Bamiyan, facilement reconnaissable par les fameux Bouddhas géants détruits en 2001 par les Talibans. LEWIS Bernard, Les Assassins. Terrorisme et politique dans l'islam médiéval, Bruxelles, Complexe, 2001, 208 p., (Historiques; 3). - ISBN : 2-87027-845-4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tja, misschien verwar ik de Assasijnen met een ander nomadisch volk, maar ik denk toch dat ik juist zit. Alles is mogelijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 juni 2005 om 16:49. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |||||||
|
![]() Citaat:
Zet die blokkertjes in de regering ! Geef ze het ministerie van onderwijs. En LOL dat we gaan hebben.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 juni 2005 om 18:50. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien uw redenering waar is dan moet u kunnen aantonen welke invloed de Spaanse cultuur op onze cultuur heeft gehad, om daarna te bewijzen dat juist op die elementen de Spaanse cultuur beïnvloed werd door de islamitische van de Moren. Graag dus eens een concreet voorbeeld van een dergelijke cultuuroverdracht. Een vraag gesteld door een VB'er... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
|
![]() Jan
Wilt u aub eventjes naar boven scrollen en mijn laatste post lezen over de Assasijnen. Wie heef er volgens u gelijk?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn dus nog échte historici! Vlaanderen heeft niet alleen leeuwen gehad die niet uit Africa komen maar uit Engeland. Vlaanderen heeft de alcohol uitgevonden door mede te stoken, de arabieren hebben er dan een naam aan gegeven. De algebra komt van de pietjesbakspelers die hun kansen berekenen, Vlaamse pietjesbakspelers en de arabieren hebben daar een naam aan gegeven.... Moet ik doorgaan of mag ik nu al solliciteren voor de job van minister van onderwijs als de blokkertjes het voor het zeggen krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stichter slaagde erin een hele beweging op poten te zetten die zich ook richtte tegen de kruisvaarders. Een van de deelgroepen daarin waren de "fedawies", diegenen die zichzelf opofferden om de tegenstander te treffen (een soort zelfmoordcommando's). Deze groep vond men vooral in Syrië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ah, nu ik je aandacht heb, wanneer geef je dat vat?
![]() |
![]() |
#291 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 9 juni 2005 om 21:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb gemerkt dat Ossaert Posse uit NL nog geantwoord heeft. Hij zal helaas moeten wachten tot morgen voor een antwoord.[edit]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 9 juni 2005 om 21:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Nog een reden waarom je strips niet serieus moet nemen: In de Rode Ridder (de albums met Klingsor en de Tempeliers) bevinden deze Assassijnen zich in Afrika en zijn het best toffe jongens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Europees Commissaris
|
![]() De vlag van Wales heeft ook iets weg van de Vlaamse Leeuw...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||
|
![]() [edit]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 juni 2005 om 15:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
Staaf, kopieër bovenstaande tekst aub.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |