Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2006, 01:58   #281
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
nee, ze zijn zwaar ondervertegenwoordigd, dat is net het probleem.
Wat verwacht ge dan van een ongeschoolde bevolkingsgroep die hier amper veertig jaar is en via gezinshereniging ongeschoolden blijft invoeren ?
Bekijk het eens positief kijk naar degenen die het wel gemaakt hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 02:54   #282
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat verwacht ge dan van een ongeschoolde bevolkingsgroep die hier amper veertig jaar is en via gezinshereniging ongeschoolden blijft invoeren ?
Bekijk het eens positief kijk naar degenen die het wel gemaakt hebben.
zelfs de derde generatie is zwaar ondervertegenwoordigd. degene die het wel gemaakt hebben zijn zeer klein in aantal. het aantal allochtonen op onze universiteiten nu is bedroevend laag.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 03:01   #283
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Of nog leuker, moeten we dan allochtonen (in dit geval Polen) invoeren om deze beroepen uit te oefenen ?
Voor de rest, dat ze het dan doen. Niemand houd ze tegen.
niemand houdt ze effectief tegen, er zijn echter wel heel wat barrières die bepaalde jongeren tegenhouden om te gaan studeren.
Oud 22 januari 2006, 03:05   #284
ingenious

Standaard

Citaat:
Kan ik er aan doen dat ik uit een eenvoudig arbeidersgezin kom ?

Te weinig kansen gekregen dus ?
De schuld van ons onderwijs ?

Ik denk dat ge een en ander door elkaar haalt.
Volgens mij situeren de knelpunt beroepen zich niet bij de hoger opgeleiden.
knelpuntberoepen hebben niks met hoog/laaggeschoold vandoen. http://vdab.be/opleidingen/knelpuntberoepen.shtml

en ik studeer nog, maar mijn persoonlijke situatie is niet relevant. het maar om aan te tonen dat uw 'ik begrijp dat ge uw jobke wilt verdedigen' geen hout snijdt.
Oud 22 januari 2006, 03:08   #285
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Studeren zal wel wat geld kosten, maar er bestaan bij mijn weten ook studiebeurzen.
Maar de rest, als men hier al één of twee generaties woont, kan dit toch niet meer als uitvlucht gebruikt worden. En als dit zo is, dan wordt het wel dringend tijd om deze ouders met de vinger te wijzen. Ze worden wel verondersteld om zich te integreren, anders zal het nooit lukken.
studiebeurzen zijn verre van zaligmakend. ten eerste zijn ze in de verste verte niet kostendekkend, laat staan dat ze enigzins het gederfde inkomen kunnen compenseren. ten tweede krijg ja dat niet zomaar, je moet er nogal wat papieren voor bij elkaar zoeken. ten derde zijn studiebeurzen een mooi staaltje mattheuseffecten. een basisbeurs voor elke student zou veel effectiever zijn.

bovendien heeft dit bitter weinig met integratie te maken.
Oud 22 januari 2006, 09:09   #286
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Heeft u ook aan die meisjes gevraagd of die hogere studies ze wel interesseert.
Wanneer ze ervan uitgaan dat ze huisvrouw en moeder willen worden is hun keuze gemakkelijk te begrijpen.
ik baseer me enkel op wat die docente zij:

ze had redelijk veel oudere allochtone meisjes in haar klas die eerst naad en snit gestudeerd hadden, die moesten nu om hun job in de zorgsector te behouden een professionele bachelor halen.
En dat kunnen ze zonder enig probleem aldus die docente.

Nu ik weet dat het maar 1 bron is, maar mijn toekomstig schoonbroer is onderwijspsycholoog en die zei dat dat verhaal heel goed kon kloppen...

Indien het waar is, denk ik wel dat het debat verplaatst en veel adequatere oplossingen toelaat ...
Oud 22 januari 2006, 09:22   #287
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dan richt ge u tot de “zwakkere groep” en niet tot “de allochtonen”.
De mate van scholing lijkt mij objectiever vast te stellen dan het al of niet allochtoon zijn
Als je eerst voortdurend rondbazuint dat de allochtonen te weinig werk doen, profiteren van onze SZ, ... dan vind ik het enorm hypocriet om daarna te willen spreken over laaggeschoolden als ge het probleem wilt aanpakken.
Feit is dat ze deel zijn van die zwakkere groep. Dat Dewinter hen wil uitsluiten op basis van hun afkomst maakt zijn interventie racistischer als het voorstel zelf (vind ik).

Ik ben het er wel mee eens dat er betere methode zijn om deze zwakkere groepen te bereiken. En scholing is daar inderdaad een belangrijke factor.
Een beleid naar participatief onderwijs zal niet veel kosten, en zal in staat zijn structurele verandering te realiseren.
Oud 22 januari 2006, 10:09   #288
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niemand houdt ze effectief tegen, er zijn echter wel heel wat barrières die bepaalde jongeren tegenhouden om te gaan studeren.
Maar nogmaals. De eerste voorwaarde om aan hogere studies te kunnen beginnen, is minstens zijn beroepsschool afmaken. En nu moet ge mij toch eens wijsmaken welke barrières daar zijn (afmaken beroepsschool) voor tweede en derde generatie migranten ? Het is gewoon een gebrek aan motivatie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 10:14   #289
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, ze zijn zwaar ondervertegenwoordigd, dat is net het probleem.
En waarom moet het een probleem zijn dat "allochtonen" ondervertegenwoordigd zijn in hogere onderwijsrichtingen?

Heeft U er een probleem mee dat onnatuurlijke blondjes ondervertegenwoordigd zijn in hogere onderwijsrichtingen? Vindt U dat men quota moet gaan opleggen voor blauw- groen- en bruinogigen?

Men heeft in een maatschappij ongeschoolden, laaggeschoolden, hooggeschoolden, vakmensen etc. nodig. Vind jij het noodzakelijk dat in al die verschillende categorieën de mensen moeten worden opgedeeld naargelang hun haar of huidskleur? (we hebben nu 70% blonde loodgieters, dus het wordt hoogtijd dat we bruinharige loodgieters positief gaan discrimineren, want in de maatschappij lopen 80% bruinharigen rond 8) ).

Als ik Vandenbroucke hoorde op P&D sprak hij even over de "groep jonge werkloze ongeschoolden" het ging over 11000 personen als ik me goed herinner, waaronder 4000 allochtonen! En dan? die 4000 maakten 70% uit van de groep jonge werkloze allochtonen zei hij. So? werd er ook een aparte studie gemaakt over de afkomst van die 7000 andere jonge werkloze ongeschoolden?
Kan je me even vertellen waarom een allochtoon wiens ouders het vertikken om te integreren, hun kinderen nederlands te leren, hen de juiste leer- en werkattitude bij te brengen etc.... op een andere manier moet worden begeleid dan een blonde jongere wiens ouders zich dagelijks lazarus zuipen, hun kinderen geen correct nederlands aanleren, hen niet de juiste leer- en werkattitude bijbrengen?
Waarom vind je in het laatste geval dat die kinderen gewoon "brute pech" hebben, maar dat andersgekleurde kinderen dringend extra hulp (boven de standaard sociale voorzieningen) moeten krijgen?
Toch niet omdat het die blonde ouders "hun eigen schuld" is? En dat dié hun verantwoordelijkheid maar hadden moeten opnemen? Terwijl in de andersgekleurde groep enkel onwetenden rondhangen? Onwetend? na drie generaties? Hoeveel generaties gaan die integratie/assimilatie-onwilligen nodig hebben om zich in deze maatschappij in te passen? Zij WILLEN gewoonweg niet, begrijp dat nu toch eens.Zij willen hun eigen halal bakker, hun eigen halal beenhouwer, hun eigen halal kleren, hun eigen halal straat en liefst hun eigen halal stad hebben. Bovendien willen ze hun eigen halal bruiden en bruidegommen blijvend importeren. Dat ze dan toch ook hun eigen halal scholen oprichten? En bovendien hun eigen halal sociaal systeem, want daar heeft Allah ook voor gezorgd.

Maar d�*�*r krijgen de machtshebbers dan ineens een probleem, want ondertussen hebben ze al grote delen halal steden ingepalmd, ondertussen zijn er al gebieden waar "de Belgische Staat" amper nog een vinger in de pap te brokken heeft behalve om uitkeringen te betalen. En dùs moeten wij onnozele burgers maar een tegenoffensief gaan uitvoeren? Zelf wat gaan integreren in de halal gebieden (zoals in Nederland, waar men nu aan "witte" burgers kortingen verleent om toch maar aub op vreemd grondgebied te gaan wonen in Amsterdam).

Niemand heeft me ooit verplicht om mijn kinderen naar school te doen in een klas met 50% kinderen uit lagere sociale milieus, die geen leerattitude van thuis uit krijgen en die liever spijbelen en in het café hangen dan te studeren. Men zou me voor gek verklaren indien ik zulke scholen doelbewust zou gaan opzoeken zodat mijn kinderen aan die andere kinderen de "juiste" attitude zouden kunnen doorgeven. Nochtans wordt er wel verwacht dat ik volkomen akkoord ga dat mijn kinderen in een klas zitten waar de helft geen Nederlands verstaat, die niet de juiste leerattitude hebben en die liever spijbelen en rondhangen dan naar school te gaan. Zodat mijn kinderen hen zowel het Nederlands als de leefattitude zouden kunnen doorgeven....Want �*nders, verdorie ben ik racist!

En dus nee, ik WIL niet dat mijn kinderen op die manier gestraft worden omdat de ouders van andere kinderen hun ouderlijke plichten weigeren op te nemen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 januari 2006 om 10:21.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 10:15   #290
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
studiebeurzen zijn verre van zaligmakend. ten eerste zijn ze in de verste verte niet kostendekkend, laat staan dat ze enigzins het gederfde inkomen kunnen compenseren. ten tweede krijg ja dat niet zomaar, je moet er nogal wat papieren voor bij elkaar zoeken. ten derde zijn studiebeurzen een mooi staaltje mattheuseffecten. een basisbeurs voor elke student zou veel effectiever zijn.

Het laat de arbeidersklasse (waartoe we de migranten maar gemakkelijkshalve zullen onderbrengen) toe om hogere studies aan te vangen.
Integreren zullen ze zelf moeten doen. Das juist.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 10:23   #291
rik47
Gouverneur

Standaard

,,De politiek verkleutert'' Ook JM Dedecker keldert waanzinnig plan.

Jean-Marie Dedecker verzet zich tegen het sinterklaasbeleid
Het banenplan van minister van Werk Frank Vandenbroucke (SP.A) is senator Jean-Marie Dedecker (VLD) een doorn in het oog. Woensdag probeerde hij daarover in het Vlaamse parlement tevergeefs een discussie los te weken. Vandaag gaat hij door op zijn elan en schoffelt hij de minister genadeloos onderuit. Jean-Marie Dedecker: een opinie.
De angst voor het Vlaams Belang houdt het Vlaams parlement in een wurggreep waar iedereen alleen aan afkloppen denkt om de strijd te kunnen staken. Ondertussen doet de regering voort, vaardigt ze regels uit, strooit ze kwistig rond met de subsidiepot en presenteert ze oplossingen waarbij geen commentaar geduld wordt.''

,,Erger zelfs, als er een minister al een antwoord geeft op een parlementaire vraag, applaudisseren de partijleden van op de banken als blije kleuters en weigert de parlementsvoorzitter als kleuterleider het debat te openen. De maatregelen van positieve discriminatie voor vijftigplussers en allochtonen bij sollicitaties is minstens een politiek debat waard, maar omdat het woord allochtoon ter sprake komt, moet de knip blijkbaar op de lippen en mag minister Vandenbroucke autoritair het geld van de belastingbetaler uitdelen.''

,,Het is niet omdat het van een Oxfordiaan komt dat het per definitie goed is. Sedert 1 juli vorig jaar konden vijftigplussers van het Vandenbroucke-fonds 150 euro per maand krijgen als ze weer aan de slag gaan, de zogenaamde 'weerwerkpremie'. Zegge en schrijve VEERTIEN werknemers hebben er gebruik van gemaakt. Terug naar af na amper zes maanden. Van de 32 federale jongerenbanenplannen (Rosetta en co) heeft er nagenoeg geen enkel gewerkt. Het heeft alleen een vorm van economisch kannibalisme opgeleverd waarbij de ene generatie de arbeidsvoordelen van de andere opeet. Onze arbeid is zo hoog belast dat het een luxeproduct is geworden en dat men nu in solden moet aanbieden. Dienstencheques zijn daar een voorbeeld van. Daar moet men iets essentieels aan doen in plaats van een sinterklaasbeleid te voeren.''

Bron: krant Het Nieuwsblad.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 10:31   #292
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gut och gut! je moet je gezinssituatie neerpennen (misschien inderdaad nogal moeilijk als je de zonen van je broers als je eigen kinderen blijft importeren, maar soit), je moet je inkomen neerpennen (is dat zooo moeilijk?) en je moet je adres neerpennen. Als je dat allemaal niet kan, dan vrees ik dat je er op de unief ook niet veel van gaat bakken.

Dat studiebeurzen niet kostendekkend zijn kan best zijn, hangt af van de inkomsten van je ouders en het aantal kinderen en kan in sommige gevallen netjes 2500 euro bedragen of meer. En waarom kunnen "allochtonen" geen studentenjob erbij nemen zoals het gros van de autochtone studenten? Heb je er trouwens enig idee van hoe onze Belgische allochtoon Abou Jahjah die hier azielig kwam aangewaaid er dan toch in geslaagd is om zijn studies volledig op Belgisch grondgebied uit te voeren?

En over welk "gederfd" inkomen heb je het? Ofwel studeer je ofwel niet. Je ouders moeten toch niet stoppen met werken omdat jij studeert? Of zou je willen dat allochtonen nog een maandelijks loon werden uitbetaald omdat ze WILLEN studeren?

Of vind je het aanvaardbaar dat kinderen niet mogen studeren omdat ze zo snel mogelijk een extra inkomen of uitkering moeten binnenbrengen om naar nonkel Ali en tante Fatima in het Rif te kunnen sturen? In dat geval is dat die mensen hun eigen beslissing en zie ik niet in waarom IK daarvoor zou moeten bijdragen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 januari 2006 om 10:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 10:57   #293
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
knelpuntberoepen hebben niks met hoog/laaggeschoold vandoen. http://vdab.be/opleidingen/knelpuntberoepen.shtml

en ik studeer nog, maar mijn persoonlijke situatie is niet relevant. het maar om aan te tonen dat uw 'ik begrijp dat ge uw jobke wilt verdedigen' geen hout snijdt.
Toekomstig jobke dan.
Oud 22 januari 2006, 16:17   #294
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ge zit er volledig naast. Een van de doelgroepen is gekozen op basis van afkomst, huidskleur en nationaliteit. En nu moogt ge met zoveel redenen afkomen als ge wilt, maar de selectie volgens die criteria is verboden bij wet en strafbaar. Uw grove taal over balzak, fuck en zeik heeft niet de minste relevante waarde en zal daar niet veel aan veranderen...
Ik zit dus volledig juist!

Maar één van de doelgroepen zijn allochtonen, maar al de rest neemt het eigenbelang ook in de zeik omdat ze blinde haat prediken tegenover die éne doelgroep en zodoende de hele inspanning naar de meerdere doelgroepen naar de kloten helpen!

Fuck die éénzijdige blindheid van het eigenbelang!
Droopy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 16:20   #295
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door Droopy : 22 januari 2006 om 16:21.
Droopy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 16:50   #296
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
Als je eerst voortdurend rondbazuint dat de allochtonen te weinig werk doen, profiteren van onze SZ, ... dan vind ik het enorm hypocriet om daarna te willen spreken over laaggeschoolden als ge het probleem wilt aanpakken.
Niets hypocriet aan, er zijn voldoende jobkes die niet ingevuld geraken. (zevende dag vanmorgen) Stuur er de werklozen op af, wie weigert straffen. Simpel hé.
Citaat:
Feit is dat ze deel zijn van die zwakkere groep. Dat Dewinter hen wil uitsluiten op basis van hun afkomst maakt zijn interventie racistischer als het voorstel zelf (vind ik).
Gij hoort toch andere dingen dan ik. Er is geen sprake van uitsluiten maar van voortrekken.
Oud 22 januari 2006, 17:05   #297
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Gij hoort toch andere dingen dan ik. Er is geen sprake van uitsluiten maar van voortrekken.
Dewinter benadrukte dat hij voorstander is van dergelijke voortrekmaatregels voor autochtonen, maar niet voor allochtonen ...
Als je mensen in gelijke toestand anders behandelt om wille van hun afkomst ...

Dan is dat wel hypocriet ... roepen dat het een racistisch voorstel is, waarna je vraagt om het zo te wijzen dat het juist racistisch wordt.

ma bon, tis maar een detail ...het voorstel is gewoon slecht
Ik vond enkel de reactie van dewinter immens hypocriet en erg goedkoop.
Oud 22 januari 2006, 17:26   #298
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewinter benadrukte dat hij voorstander is van dergelijke voortrekmaatregels voor autochtonen, maar niet voor allochtonen ...
Als je mensen in gelijke toestand anders behandelt om wille van hun afkomst ...

Dan is dat wel hypocriet ... roepen dat het een racistisch voorstel is, waarna je vraagt om het zo te wijzen dat het juist racistisch wordt.

ma bon, tis maar een detail ...het voorstel is gewoon slecht
Ik vond enkel de reactie van dewinter immens hypocriet en erg goedkoop.
Waar en wanneer benadrukte hij dat dan wel ?
Ik ben daar geen kind aan huis vandaar.

Laatst gewijzigd door Bobke : 22 januari 2006 om 17:26.
Oud 22 januari 2006, 18:05   #299
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waar en wanneer benadrukte hij dat dan wel ?
Ik ben daar geen kind aan huis vandaar.
hmm tis een ja en nee

in het parlement (18-1) heeft hij gezegd geen objectieve reden te zien waarom allochtonen op dezelfde positieve discriminatie recht zouden hebben als de senioren en gehandicapten.

Nu moet ik wel ook toegeven dat hij in dezelfde zitting heeft gezegd tegenstander te zijn van die positieve discriminatie en voorstander was van de problemen bij de wortel aan te pakken.

bron de webstek van het belang.
Oud 22 januari 2006, 18:11   #300
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hmm tis een ja en nee

in het parlement (18-1) heeft hij gezegd geen objectieve reden te zien waarom allochtonen op dezelfde positieve discriminatie recht zouden hebben als de senioren en gehandicapten.

Nu moet ik wel ook toegeven dat hij in dezelfde zitting heeft gezegd tegenstander te zijn van die positieve discriminatie en voorstander was van de problemen bij de wortel aan te pakken.

bron de webstek van het belang.
Klinkt al beter.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be