![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
'k weet overigens ook wel waar ik liever zou wonen.. maar een mens heeft het niet altijd zoals hij het wilt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uitgegeven en hield dan zesduizend frank over van mijn dop voor al de rest...Later vond ik dit halve krot dat nu afgebroken wordt, dat vierduizend goedkoper uitviel. Ik ben bereid om tijdelijk weer eens boven mijn stand te huren (ipv dakloos) en daaarin af te wachten tot mij hier plaatselijkeen soc. woning toegewezen wordt. Met een jaartje of zo geduld lukt dat wel. Neeneen, ik ben al van de zee afgerukt, vroeger, door altijd maar te verhuizen naar waar de baas het vroeg, voor het werk. Nu ik niet meer werk, laat ik me niet meer verpotten naar het binnenland. De Ardennen die heb ik al grondig verkend per campingcar, een tiental jaar. Dat was toen ook al niet mijn eigen keus. Ik hou van zand, en heb daar zelfs een liedje op gemaakt. Je bos-strand- en duinzanger Eno2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() Verhuis naar Turkije. Als die bij de EU komen zal daar ineens plaats genoeg vrij komen! Alle dagen zon, zee en strand!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de Turken zijn er ook nog. Grapje. Nog drie jaar en ik kan gaan en staan waar ik wil... Laatst gewijzigd door eno2 : 3 augustus 2006 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 augustus 2006 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() Blijf maar in Vlaanderen, het is hier schoon genoeg. Als onafhankelijke staat zouden we economisch en sociaal zeer goed boeren. Ge gaat het nog nooit zo goed gehad hebben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zouden zelfs iedereen een riant basisinkomen kunnen geven zonder dat men hoeft te werken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() Ik heb iets gevonden een paar honderd meter van mijn deur en een straat van de zeedijk af.
Twee slaapkamers, afzonderlijke kitchinette, klein terrasje, 425 E, alle verbruik (gas, electriciteit, water) inbegrepen. Na omrekening zal ik dus 75 E per maand méér moeten uitgeven dan nu. Maar ik kan het spook van de dakloosheid vergeten. Wel een oud gebouw dat hopelijk nog een paar jaar blijft staan, want zolang moet ik nog op de wachtlijst parkeren voor een sociale woning. Het is revolterend, hoe de huurprijzen nog verder uit de pan gerezen zijn... Onbetaalbaar gewoon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() Huursubsidies, dat is wat armen DIRECT nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al afgevraagd hoeveel van je huur en appartementbezetting naar die vriendelijke, ietwat slome belastingsinner gaat?
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Moet ik me er zorgen om maken soms welke schijf van de huur de eigenaar aan de belastingen moet afdragen?
Ik heb al zorgen genoeg aan mijn kop om met de mij resterende 325 eurootjes het einde van de maand te halen, het optimale rendement van de huisjesmelkers zal mij een extra zorg wezen... Ik wou dat je het kasteel van mijn vorige eigenaar in een exclusieve bosrijke buurt voor superrijken eens kon bezoeken en tegelijk controleren op belastingsontduiking bij deze succesvolle boekhouder en dito- verhuurder van minder stabiele woningen, die ik, van mijn kant, niet eens op tijd onbewoonbaar verklaard krijg, vanwege het gebrek aan overheids-enthousiasme. Nee, ik kan echt niet wenen om de geaccidenteerde peripathieën van de huisjesmelkers met de belastingsinspecteur. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2006 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() Ik heb bij de vrederechter getekend om eind september het pand te verlaten.
In mijn nieuwe woning kan ik pas begin october in. Probleem. Verplicht met vakantie gaan? Ik heb er geen budget voor. En uit ervaring weet ik dat de aandrang om niet terug te keren me wel eens te groot kan worden. Me bij het OCMW melden voor een tijdelijke plaatsing? 't Staat hier vol caravans. Daar eens een maandje trachten in door te brengen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() Zou er aan de kust geen jobke te vinden zijn, zodat met de centjes die er verdiend worden, een kamer in een fatsoenlijke hotelletje kan gehuurd worden?...
Maar ja, werken... Men moet er nog goesting voor hebben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn meester is juist aan het uitrusten dus ...............
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |