Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 21 mei 2006, 07:11   #281
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het Vuil-B blijft beweren, tegen alle mathematica in, dat het de meerderheid zou zijn, dus ofwel
-geeft het eindelijk toe dat het geen meerderheid in de gemeenschap is, om te kunnen beweren dat het zogezegd gestigmatizeerd wordt en dan is de vraag of een vrijwillige politieke keuze van een minderheid in Vlaanderen wel gestigmatizeerd kan worden: twijfelachtig... (dan kan de PVDA dat ook zeggen)
-ofwel blijft bij zijn pretentie dat het een meerderheid is en dan is er gewoon geen stigmatizering in de gemeenschap mogelijk...
jaja 't is al lang goed
born2bewild is offline  
Oud 21 mei 2006, 07:26   #282
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een getuigenis dat mijn stelling net bevestigt: kiezers stemmen op het Vlaams Belang omdat dit de enige partij is die hun racisme vergoelijkt en minimaliseert, ergo hun laakbaar, crimineel gedrag legitimeert. Pure normvervaging. Goed dat KDG de puntjes nog eens op de i zet. 8)
Dit is een van die typische cirkelredeneringen van de VB-tegenstanders. Hierdoor blijven ze maar rondjes draaien en komen nooit tot de werkelijke inzichten, en bijgevolg ook nooit tot oplossingen. Men is dan zo verblind dat men nog steeds strategieën blijft verdedigen die in de praktijk niet blijken te werken. Geysels en zijn eeuwig cordon, De Gucht en zijn uitspraak over de mestkevers en hier "het VB is racistisch" zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek. Niet dat het mij stoort, daar de voortdurende stigmatisering en diabolisering geen enkel gewin meebrengt voor de personen die eraan meedoen. Alleen onze partij wordt er beter van. Immers, door kiezers te beledigen en van onterechte dingen te beschuldigen win je ze geenszins terug. Je bevestigt ze en duwt ze in een hoekje waardoor ze heel trouw worden aan de geviseerde.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 mei 2006, 07:49   #283
pinophai
Partijlid

Standaard

Citaat:
VB-stemmers zijn er natuurlijk in alle maten en gewichten. Maar zelfs het meest argeloze slachtoffer van de VB-manipulatie moet beseffen dat zijn stem voor deze partij van hem een medeplichtige maakt.

Tactisch is het niet erg verstandig wat hij zegt; intellectueel is er echter een speld tussen te krijgen. Degucht is dan ook een van die zeldzame liberalen die op mijn sympathie kan rekenen.
Gij hebt groot gelijk jongen, hier is geen speld tussen te krijgen. Het is zelfs zo dat Jos Geysels persoonlijk mede-verantwoordelijk is voor deze slachtpartij wegens uitvinden van het cordon en zo het Belang groot te maken.
Ere wie ere toekomt.
Oud 21 mei 2006, 08:03   #284
pinophai
Partijlid

Standaard

Citaat:
Een getuigenis dat mijn stelling net bevestigt: kiezers stemmen op het Vlaams Belang omdat dit de enige partij is die hun racisme vergoelijkt en minimaliseert, ergo hun laakbaar, crimineel gedrag legitimeert. Pure normvervaging. Goed dat KDG de puntjes nog eens op de i zet. 8)
Ik heb al veel gehoord en gelezen over het hoe en waarom ik op het Vl.Belang zou stemmen. Ik ken trouwens veel mensen die op het Belang stemmen, en ook zij hebben nog nooit de juiste reden van hun stemgedrag mogen vernemen. Maar gij weet het natuurlijk wel he, uw profetische ziel is alwetend.
Oud 21 mei 2006, 08:56   #285
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Karel De Gucht heeft zopas een miljoen stemmen voor zijn VLD gerecupereerd.
Vertel eens Staaf, hoe zie jij dat?
Volgens de laatste peiling (Le Soir) haalt de VLD nog nauwelijks 17 pct, en dat was voor de Antwerpse moorden en de wanhoopsdaad van De Gucht.
Blijkbaar zien steeds meer mensen in dat ze niet vrijblijvend voor de VLD kunnen blijven stemmen.

Laatst gewijzigd door baarle : 21 mei 2006 om 09:02.
baarle is offline  
Oud 21 mei 2006, 09:10   #286
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de gucht heeft de moed getoont om te zeggen waar het op staat ipv electorale berekeningskes te maken en te denken 'we zullen maar zwijgen, dan kost het ons geen stemmen' zoals de bange honden van SP.A.
Ach er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Als je ideeën en je schots&scheve waardepatronen niet meer aanslaan, dan kan je je daar maar beter bij neerleggen. Dat is wat De Gucht doet: de VLD heeft gediend, nu nog wat wild om zich heen slaan en dan après moi le déluge.

De VLD heeft haar kans gehad en nauwgezet verknoeid. Basta la comedia.

Laatst gewijzigd door baarle : 21 mei 2006 om 09:11.
baarle is offline  
Oud 21 mei 2006, 09:37   #287
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Uw argumenten hebben me overdonderd. Volgende keer stem ik zeker Spirit !
HELP!
ericferemans is offline  
Oud 21 mei 2006, 09:39   #288
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En mijn IQ is ook hoger dan 50, dus kan ik momenteel weinig doen in de Belgische politiek.
Niet stoefen hé!
De doctor, had die niet gezegd: "In vergelijking met Dewinter is de stand van je IQ 5-0". Dat is dus 5 hé!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 mei 2006 om 09:39.
ericferemans is offline  
Oud 21 mei 2006, 09:46   #289
ericferemans

Standaard

[quote=Amon_Re;1717796]
Citaat:
Dat mocht niet omdat het hun macht ten onder zou halen, de rijke, machtige blanken wisten dat, als Mandela te machtig zou worden, dat ze zouden verdreven worden, finaal kwam het daar op neer, macht & geld, het racistisch gegeven is maar een klein gegeven in dit geval.
Wisten dat ze "verdreven" gingen worden?? En dat is nu zo gebeurd, dus???

Citaat:
Denk je nu echt dat iemand als De Klucht tegen het VB is omwille van racisme? Geloof je dat echt? Ik heb nog een mooie brug staan anders....
Natuurlijk heeft het Vb vele onaangename eigenschappen:
Het is niet alleen racistische, xenofoob maar daarenboven oerconservatief, holebifoob, reactionnair, tegen de vakbonden, tegen een meerpartijenstelsel, tegen de democratie, autoritaristisch, fundamentalistisch-katholiek, tegen multinationale ondernemingen (hop naar de geitebrei) enz... enz...

Citaat:
Het demoniseren van VB is enkel & alleen omdat ze hun macht niet willen afstaan.
Het demoniseren gebeurde door het VB zelf. Door zich als onmogelijk op te stellen, door de internationale menselijke waarden (de elementaire!) te verloochenen stellen zij zich inderdaad als morele duivels op. Prachtig om zo'n kleedje aan te passen op het songfestival, maar moeilijk om mee te leven.

Citaat:
Zeg nu es zelf, wat is tegenwoordig nog het verschil tussen SP, VLD & CD&V? Zo'n grote verschillen zijn er al lang niet meer,
Lees hun programma's eens, kijk eens naar hun debatten, lees eens een krant.

Citaat:
en de politiek in België zit al jaren vastgeroest
Een spectaculaire instorting, zoals deze die zou ontstaan indien het VB aan de macht komt hebben we niet, neen
ericferemans is offline  
Oud 21 mei 2006, 09:48   #290
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Een spectaculaire instorting, zoals deze die zou ontstaan indien het VB aan de macht komt hebben we niet, neen
bange blanke man
born2bewild is offline  
Oud 21 mei 2006, 09:49   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het demoniseren gebeurde door het VB zelf. Door zich als onmogelijk op te stellen, door de internationale menselijke waarden (de elementaire!) te verloochenen stellen zij zich inderdaad als morele duivels op. Prachtig om zo'n kleedje aan te passen op het songfestival, maar moeilijk om mee te leven.
Alweer de zoveelste verdraaiing uit het grote leugenpaleis van Feremans. Welke "internationale menselijke elementaire waarden" (sic) verloochent het Vlaams Belang dan wel?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 mei 2006, 09:53   #292
pinophai
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alweer de zoveelste verdraaiing uit het grote leugenpaleis van Feremans. Welke "internationale menselijke elementaire waarden" (sic) verloochent het Vlaams Belang dan wel?
Laat ze maar doen, stemmen zijn stemmen.
Oud 21 mei 2006, 10:05   #293
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wisten dat ze "verdreven" gingen worden?? En dat is nu zo gebeurd, dus???
Let me rephrase that: "Ze vreesden verdreven te worden", beter zo? Muggezifter...

Citaat:
Natuurlijk heeft het Vb vele onaangename eigenschappen:
Het is niet alleen racistische, xenofoob maar daarenboven oerconservatief, holebifoob, reactionnair, tegen de vakbonden, tegen een meerpartijenstelsel, tegen de democratie, autoritaristisch, fundamentalistisch-katholiek, tegen multinationale ondernemingen (hop naar de geitebrei) enz... enz...
Toch jammer dat de politieke partijen deze punten nooit aanhalen & maar blijven doordrijven op "racisme", een begrip die steeds meer uitgehold wordt.

Citaat:
Het VB stelt zich niet "onmogelijk" op, net zoals uw partij wordt ze verkozen door het volk. Net zoals uw partij heeft ze daarom het recht haar mening te zeggen & te verdedigen, ongeacht of jij & ik ermee akkoord zijn.

Citaat:
Lees hun programma's eens, kijk eens naar hun debatten, lees eens een krant.
Hun programma's? Zoals de belofte van de VLD om het migrantenstemrecht nooit toe te staan? De huidige politieke partijen die in de regering zetelen hebben al lang geen integriteit meer, 't zijn allemaal klojo's die enkel aan eigen hun eigen portemonnee denken

Der wordt vanalles in ons strot geramt door die bende hale garen & wij moeten dat maar bljven slikken... Sorry, ik heb er genoeg van.

Citaat:
'T is maar een kwestie van tijd vrees ik, met de huidige partijen komt het volgens mij nooit meer goed
Amon_Re is offline  
Oud 21 mei 2006, 10:09   #294
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Gucht heeft inmiddels de halve wereld bezocht.
...en komt nu tot dezelfde conclusie als menige voorganger op Belgische Buitenlandse Zaken:

Enkel binnen het Koninkijk hebben zijn woorden enig gewicht.....

Maar,hij is er weer maar eens in geslaagd het gewicht aan de verkeerde kant te leggen!
kelt is offline  
Oud 21 mei 2006, 12:10   #295
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat Karel De Gucht zo'n grote impact op u had. Dan moet het wel een groot man zijn, niet?

De Gucht een groot man?

Ben jij al vergeten hoe hij met schofterige achterbakse leugens zijn beledigng aan die Nederlandse minister probeerde te ontkennen en de schuld op de schouders van een journalist te leggen?

Een laffe achterbakse schofterige leugenaar is hij, maar wat hij zeker niet is is een groot man.
Die nemen hun verantwoordelijkheid voor hun uitspraken en daden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 mei 2006 om 12:11.
daiwa is offline  
Oud 21 mei 2006, 12:24   #296
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

De Gucht,

De mestkevers zullen met de verkiezing met U afrekenen.
Toch bedankt voor de stigmatisering en de vele stemmen
die U oneliners het VB weer zal opleveren.
Trouwens van rascisten gesproken, leuk wat u in Congo allemaal hebt verkondigt

Laatst gewijzigd door xmordan : 21 mei 2006 om 12:26.
xmordan is offline  
Oud 21 mei 2006, 12:24   #297
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=bob.;1716873]Volgens de ' De Gucht logica ' zijn nu :

-alle VLD-kiezers schuinmarcheerders en huwelijksbrekers

-alle SP.a-kiezers corrupte en geldverbrandende gluiperds

-alle CD&V-kiezers warm en koud blazende ambivalenten

En wat zegt JM Dedecker van zijn vriend's uitspraken ?
/quote]

Die zegt: '' ik heb De Gucht nog nooit horen zeggen dat de kiezers van de PS verantwoordelijk zijn voor de corruptie die al decennia lang heerst in Wallonié.''

Dus hij gaat er zeker niet mee akkoord.
daiwa is offline  
Oud 23 mei 2006, 03:43   #298
waarnemer
Burgemeester

Standaard

[quote=daiwa;1719032]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
Volgens de ' De Gucht logica ' zijn nu :

-alle VLD-kiezers schuinmarcheerders en huwelijksbrekers

-alle SP.a-kiezers corrupte en geldverbrandende gluiperds

-alle CD&V-kiezers warm en koud blazende ambivalenten

En wat zegt JM Dedecker van zijn vriend's uitspraken ?
/quote]

Die zegt: '' ik heb De Gucht nog nooit horen zeggen dat de kiezers van de PS verantwoordelijk zijn voor de corruptie die al decennia lang heerst in Wallonié.''

Dus hij gaat er zeker niet mee akkoord.
Hij heeft gezegd dat kiezers die blijven stemmen op het VB mee een verantwoordelijkheid hebben voor wat die partij doet. (En hij heeft niet gezegd wat er hier allemaal in het subforum staat) Dit lijkt me een open deur intrappen. Iedereen weet dat toch.
Alleen dat mag niet gezegd worden. Alleen het VB mag heelder groepen een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid opleggen. Zij mogen dat zelfs als het niet klopt. Dus het was fout.

De voorbeelden hierboven gaan natuurlijk niet op omdat het niet over de politiek van partijen gaat en niet over een systematische toestand gaat. Dedecker zou slimmer moeten zijn.

Overigens zou ik dat over geldverbranden willen nomineren voor het record van flauwe opmerking.

En politiek is geen soap, geen vorm van tijdsverdrijf of amusement. Kiezen is het nemen van een verantwoordelijkheid voor zichzelf en voor anderen.
waarnemer is offline  
Oud 23 mei 2006, 04:10   #299
Bruce Wayne
Vreemdeling

Bruce Wayne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Philip Dewinter: "Mensenrechten zijn valse schijnwaarden"
Bruce Wayne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be