Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 22 mei 2006, 17:56   #281
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Op uw vraag kan ik niet antwoorden. Ik ken u namelijk niet. Maar indien u op het VB stemt, hebt u - zoals Karel Degucht terecht opmerkt - steun verleend aan een partij die voor racisme is veroordeeld en het zondebokmechanisme hanteert. Dat geeft te denken natuurlijk.
Als ik uw bekropen redenering volgt is iemand die voor de spa stemt ook verantwoordelijk voor de vele corruptie schandalen!!
Degucht kan het allemaal mooi uitleggen net als het referendum in frankrijk en Nederland.
Die arrogante zak ging het de Nederlanders eens uitleggen maar in belgie hebben ze de kloten niet had om een referendum te houden.
Dan ist ook gemakkelijk om neer te kijken op de andere en het vingertje op te steken.
ago is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:02   #282
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het VB werd dan ook niet veroordeeld.

Mijn belastinggeld gaat jammer genoeg ook naar jouw partij, maar daar heb jij niks op tegen, zeker?
Ik heb geen partij. Ik volg niet slaafs wat een fuhrer zegt. Ik kan voor mezelf denken. Moet je ook eens doen voor de verandering.
Jampie is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:08   #283
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago Bekijk bericht
Als ik uw bekropen redenering volgt is iemand die voor de spa stemt ook verantwoordelijk voor de vele corruptie schandalen!!
Degucht kan het allemaal mooi uitleggen net als het referendum in frankrijk en Nederland.
Die arrogante zak ging het de Nederlanders eens uitleggen maar in belgie hebben ze de kloten niet had om een referendum te houden.
Dan ist ook gemakkelijk om neer te kijken op de andere en het vingertje op te steken.
Dedecker zegt vandaag in de Standaard ongeveer hetzelfde als De Gucht.

Dedecker :'Extremistische ideologiën creëren een vijandbeeld maar halen zelf de trekker niet over-ze wijzen wel de richting aan waarin geschoten wordt.
Zwakkelingen en labielen worden geïndoctrineerd, ontmenselijkt en geïntoxiceerd door haatgevoelens met individuele ontsporing tot gevolg'.
Jampie is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:14   #284
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht

Dedecker :'Extremistische ideologiën creëren een vijandbeeld maar halen zelf de trekker niet over-ze wijzen wel de richting aan waarin geschoten wordt.
Zwakkelingen en labielen worden geïndoctrineerd, ontmenselijkt en geïntoxiceerd door haatgevoelens met individuele ontsporing tot gevolg'.

Die laatste kwalificatie doet me onmiddellijk aan Jampie zelf denken.
De zwakke en labiele (s)linksaard wordt geïndoctrineerd met de multiculturele heilsfabel, ontmenselijkt tgo zijn blanke medemens en wordt geïntoxiceerd door haatgevoelens die hij ontwikkelt tegenover iedeeren die zijn multiculturele mantra niet deelt, met individuele ontsporing tot gevolg.
Knorretje is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:20   #285
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Die laatste kwalificatie doet me onmiddellijk aan Jampie zelf denken.
De zwakke en labiele (s)linksaard wordt geïndoctrineerd met de multiculturele heilsfabel, ontmenselijkt tgo zijn blanke medemens en wordt geïntoxiceerd door haatgevoelens die hij ontwikkelt tegenover iedeeren die zijn multiculturele mantra niet deelt, met individuele ontsporing tot gevolg.
Ik weet niet of je het door hebt, maar de 'individuele ontsporing' is een verwijzing naar de racistische moord in Antwerpen.
Trek uw conclusie VB-papegaaien. Dedecker vindt jullie labiele zwakkelingen.
Jampie is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:32   #286
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de 'individuele ontsporing' is een verwijzing naar de racistische moord in Antwerpen.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar de 'individuele ontsporing' is een verwijzing naar het politiek correct geblaf en schijnheilig vertoon op bepaalde fora en in de pers.
Trek uw conclusie Spa/Spirit-papegaaien. De kiezer in het stemhokje vind overduidelijk dat jullie hypocriete, corruptie en geweldminnende boeven zijn die oncapabele beleidsvoerders leveren (hetgeen zich weer vertaalt in een links beleid van straffeloosheid, in de eerste plaats naar de allochtone geweldenaars die overmatig onze steden teisteren).Dedecker wil met jullie linkse boeven niet eens meer in een volgende regering stappen.
Knorretje is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:40   #287
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je het doorhebt, maar de 'individuele ontsporing' is een verwijzing naar het politiek correct geblaf en schijnheilig vertoon op bepaalde fora en in de pers.
Trek uw conclusie Spa/Spirit-papegaaien. De kiezer in het stemhokje vind overduidelijk dat jullie hypocriete, corruptie en geweldminnende boeven zijn die oncapabele beleidsvoerders leveren (hetgeen zich weer vertaalt in een links beleid van straffeloosheid, in de eerste plaats naar de allochtone geweldenaars die overmatig onze steden teisteren).Dedecker wil met jullie linkse boeven niet eens meer in een volgende regering stappen.
Het gaat nochtans over het extremisme in dat interview, zowel links als rechts. Links noemt hij niet bij naam, het VB wel. Labiele zwakkelingen vindt hij jullie.
Jij fulmineert zo tegen Spa/spirit. Denk je omdat ik niet in de VB-leugens geloof dat ik automatisch voor die partijen stem. Ik heb al ongeveer voor alle partijen gestemd. 't Is te zeggen, ik stem op personen, politici die volgens mij goed werk leveren, ongeacht hun partij. Enkel op extremisten en fundamentalisten stem ik niet.
Maar de laatste verkiezingen heb ik steeds geprobeerd om op politice met een uitgesproken Vlaams profiel te stemmen. En bij het VB zijn er zo geen. Die zijn anti-Vlaams en berokkenen Vlaanderen veel schade.
Jampie is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:40   #288
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trek uw conclusie Spa/Spirit-papegaaien.
Inderdaad, ze hebben zich nu al verraden met hun verklaring voor volgende verkiezingen
Oud 22 mei 2006, 18:47   #289
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Jampie ;Ik heb al ongeveer voor alle partijen gestemd.
Van labiliteit gesproken ...
Knorretje is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:50   #290
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Waar zij voor pleiten is voor bepaalde vormen van ethnische scheiding: racisme. Zij wensen mensen te deporteren. Zij wensen mensen te discrimineren. Het is dus niet ernstig om te stellen dat zij aansturen op massamoord.
Anderzijds is vreemdelingenhaat, en rassenhaat, haat tegenover mensen van arabische origine of met een islamitische godsdienst niet toelaatbaar.
Ik ben er zeker van dat u heel wat zaken verward:
Zou het voor u een bewijs van niet-racisme zijn indien er een zwarte Vlaamse volksvertegenwoordiger bij het Vl.Belang zou komen?
Ik ben ervan overtuigd dat dit mogelijk is bij het Vl.Belang zolang die mensen met een andere huidskleur de visie van Vl.Belang ondersteunen.
Het is dus geen racistische partij, het is een cultuurzuiverheidspartij.
Ik haat de Islam maar niet haar mensen, ik wil de Islam hier onmogelijk maken met alle mogelijke middelen... maar ik ben geen racist...ik ben gek op Marokkaanse meiden (zonder hoofddoek)

P.S. Ik ben nog geen Vlaams Belanger!
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''

Laatst gewijzigd door Webcrusader : 22 mei 2006 om 18:53.
Webcrusader is offline  
Oud 22 mei 2006, 18:54   #291
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En jij denkt dan meteen dat het enkel over het VB gaat.

Wie schoot er Pim Fortuyn overhoop?

Wie Theo Van Gogh?

Wees blij dat er hier een VB is anders hadden we in Vlaanderen misschien ook allang onze Pim en Theo.
Oud 22 mei 2006, 18:55   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen partij. Ik volg niet slaafs wat een fuhrer zegt. Ik kan voor mezelf denken. Moet je ook eens doen voor de verandering.
Jij hebt al op zowat alle partijen gestemd ook al heb je geen fürher. Daar gaat mijn belastinggeld dus evenzeer naartoe.
Oud 22 mei 2006, 19:06   #293
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Van labiliteit gesproken ...
Voila, jij geeft toe altijd naar het stemhokje te gaan en zonder nadenken steeds hetzelfde bolletje te kleuren.
Jampie is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:06   #294
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik vind 'voeling met de bevolking' niet zo belangrijk. Een politicus moet tegen de stroom durven in te gaan, het volk aan het denken zetten, het inspireren en uitdagen en tarten met uitspraken waar het zelf niet opkomt. Alleen zo wordt het volk echt voor een keuze gesteld. Indien alle politici klakkeloos het volk zouden nabauwen, zou dat de diversiteit van de politieke opinies verschrikkelijk verschralen.
Een politicus moet voeling hebben met de mensen, een minister (of om't even welke andere politicus) is er om het volk te dienen.
Hoe kan een politicus nu goed regeren als'm verdomme niet weet wat er bij de mensen leeft?

Citaat:
Voil�*. Toch al een deel van de opzet geslaagd.
Ja, begin langsaam meer te denken dat ze allemaal zot zijn in de Wetstraat
Amon_Re is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:07   #295
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En jij denkt dan meteen dat het enkel over het VB gaat.

Wie schoot er Pim Fortuyn overhoop?

Wie Theo Van Gogh?

Wees blij dat er hier een VB is anders hadden we in Vlaanderen misschien ook allang onze Pim en Theo.
Die hebben we sinds twee weken geleden ook. Alleen zijn ze willekeurig uitgekozen op basis van hun huidskleur.
Jampie is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:07   #296
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is larie. Immers, voor het totstandkomen van de eerste redactie van de wet was er geen misdaad. Een wezenlijk beginsel in de rechtspraak is immers "nulla poena sine lege". In deze heeft men een wet gemaakt om een bepaalde mening tot misdaad te herleiden. Dat was de eerste stap. Daarna werden de criterium van die misdaad verder uitgewerkt en dit alles vertrekkend van wat het Vlaams Blok allemaal zegde. M.a.w. er werd a posteriori gewerkt: wat eerst geen misdaad was, tot misdaad bestempelen om vervolgens de inhoudelijke criteria wat die misdaad uitmaakte steeds verder bepalen. De toetssteen van dit alles was het Vlaams Belang. Na die tweede fase ging men tot aanpassing over van de procedures om een gemakkelijke veroordeling mogelijk te maken. Niet langer door een volksjury (dat durfde men immers niet: stel je eens voor dat de volksjury, ondanks de aanpassingen van de wet, toch niet meegaand is...), maar wel door een beroepsrechter.
Heb je soms ergens een linkje met een tijdslijn van al dit gebeuren? Kan best nuttig zijn om alles es op een rijtje te zetten
Amon_Re is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:10   #297
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is larie. Immers, voor het totstandkomen van de eerste redactie van de wet was er geen misdaad. Een wezenlijk beginsel in de rechtspraak is immers "nulla poena sine lege". In deze heeft men een wet gemaakt om een bepaalde mening tot misdaad te herleiden. Dat was de eerste stap. Daarna werden de criterium van die misdaad verder uitgewerkt en dit alles vertrekkend van wat het Vlaams Blok allemaal zegde. M.a.w. er werd a posteriori gewerkt: wat eerst geen misdaad was, tot misdaad bestempelen om vervolgens de inhoudelijke criteria wat die misdaad uitmaakte steeds verder bepalen. De toetssteen van dit alles was het Vlaams Belang. Na die tweede fase ging men tot aanpassing over van de procedures om een gemakkelijke veroordeling mogelijk te maken. Niet langer door een volksjury (dat durfde men immers niet: stel je eens voor dat de volksjury, ondanks de aanpassingen van de wet, toch niet meegaand is...), maar wel door een beroepsrechter.
Luc Laminne heeft de mogelijkheid aangeboden om het proces voor een volksjury te laten plaatsvinden. Maar het mocht niet van PDW. Voor de partij was het beter zich te laten veroordelen, dan konden ze zichzelf lekker in hun slachtofferrol wentelen.
Jampie is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:17   #298
Amon_Re

Standaard

Citaat:
ik stem op personen, politici die volgens mij goed werk leveren, ongeacht hun partij.
als ge der enen vindt, let me know
Amon_Re is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:40   #299
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Laat dat dan die professor zijn overtuiging zijn, maar ook niet meer.
Inderdaad, dat is de mening van de professor, maar dan wel van een professor recht. Niet onbelangrijk dus.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:42   #300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag hij gerust vinden. Alleen zal hij niet slagen in zijn opzet om VB-kiezers te winnen voor zijn richting binnen de VLD. Met het beledigen van mensen doe je geen beroep op hun goede wil en bijgevolg zal de kloof even groot blijven, zo niet groter worden. Kortom, DD slaat de bal mis en miskent de vijver waaruit hij kan vissen. Mij niet gelaten natuurlijk; aldus blijven die mensen voor onze partij stemmen.
Jan van den Berghe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be