Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2006, 23:54   #281
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Eind 18de en begin 19de eeuw was het helemaal niet zo uitzonderlijk voor meisjes van 12 om seks te hebben. De levensverwachting lag een stuk lager en het was dus niet zo verstandig om tot je 21ste of zo te wachten.
Kaat, als iemand die de huwelijksgeschiedenis van Vlaanderen heeft bestudeerd en er zijn jaarscriptie heeft aan gewijd, dien ik "nee" te zeggen aan deze stelling.
Oud 31 mei 2006, 23:58   #282
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Gelukkig zal deze perverse partij geen schijn van kans maken op welke zetel dan ook.
Het is zelfs maar de vraag of ze genoeg handtekeningen kan verzamelen om erkent te worden.
Ik dacht eerst aan een ludieke grap.
Zo had je in de jaren '70 in Leiden de partij Laat U Leiden en in Utrecht Ken Uw Toekomst.
De afkortingen stonden vet gedrukt op verkiezingsposters.
die willen geen zetels: ze willen ligbedden, met kleine kinderen in...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 00:03   #283
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Hier zijn de pedofielen duidelijk vragende partij, niet de 12-jarige kinderen.
Kan je je voorstellen dat het niet meer strafbaar zou zijn? Zie je zo'n vetzak van 60 jaar hand in hand met een 12-jarige, haar tussendoor een dikke zoen geven op haar mond, zie je al voor je dat zo'n vetzak aan de borstjes van zo'n kind zit? En dan lekker bij zichzelf denkt, "laat iedereen maar gek kijken, het is toch niet strafbaar" Wie bij dat beeld geen braakneigingen krijgt is volgens mij zelf niet helemaal normaal.
in hun programma staat ook dat het toegelaten moet zijn om spiernaakt door de stad te wandelen: dan zit dat tegennatuurlijk koppel daar ook nog in zijn blote,op een parkbank, net naast de zandbak bvb., aan mekaar te prutsen, terwijl uw kinderen er op zitten te kijken...Normaal allemaal?
Oud 1 juni 2006, 00:06   #284
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
ik zou naar die vetzak toelopen en op zijn smoel toeken...

alleen...waarom zien we visueel altijd een 60 jarige vetzak met een gezicht om erop te toeken??? Kan een 35 jarige verzorgde vent met een sportief lijf geen pedofiel zijn?
Dat is even erg.Die mag ook slaag krijgen.Trouwens , als niemand er iets aan doet, word die ook 60 jaar, op een slechte dag...
Oud 1 juni 2006, 00:14   #285
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samaey Bekijk bericht
Pedofilie op zich mag je niet veroordelen. Het is een geaardheid en daar kan die persoon niks aan doen. Pedoseksualiteit is wel ten sterkste af te keuren omdat sex niet kan zonder volledige instemming van alle deelnemers en kinderen zijn hier psychologisch absoluut niet rijp genoeg voor.

- sex tussen minderjarigen : ok
- sex tussen meerderjarigen : ok
- sex tussen minderjarige en meerderjarige : enkel ok als het leeftijdsverschil klein is
belachelijke onzin natuurlijk.Een sadistische lustmoordenaar volgt ook zijn geaardheid, en dat word dus wel veroordeeld. Waarom? Omdat het andere mensen schade berokkent.
Oud 1 juni 2006, 00:21   #286
carlgustaaf
Banneling

Standaard a very hot lady

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Trouwens, al die hysterie om een politieke partij. Als je het programma niet goed vindt, dan stem je d'er niet voor.
Het is met pedoseks een beetje zoals met drugs: verbieden is geen oplossing. Zoals iedereen ben ik tegen misbruik. En of een volwassen man nu een volwassen vrouw misbruikt, of een meerderjarige misbruikt een minderjarige of een jongere een oudere, misbruik is misbruik.

Maar niet elke vorm van lichamelijke intimiteit tussen een volwassene en een minderjarige is noodzakelijkerwijs misbruik. Op plezier gerichte lichamelijkheid is onder minderjarigen mogelijk en evengoed tussen een minderjarige en een meerderjarige.

Ik spreek trouwens uit ervaring want ik was nog lang niet meerderjarig toen ik mijn eerste seksueel contact had. Je moet daar allemaal zo dramatisch niet over doen, zolang er geen sprake is van misbruik, verkrachting, pijn, trauma's, ... zie ik het probleem niet echt.
het zou mij ook verwondert hebben moest Kaatd hier niet de theorieën van Wilhelm Reich komen interpreteren.En ons ondertussen nog even trakteren met anekdotes over haar welgevuld & vroeg begonnen , intens sex-leven
Oud 1 juni 2006, 00:51   #287
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Iedereen zet een partijtje op tegenwoordig. In Frankrijk is er één, "Chasse, Pêche et Traditions" (CPT).=Jagen, Vissen en Traditie(Zuipen & Vreten, terwijl ze vissen en jagen).Binnenkort ga je dan nog de Drink& Vecht Partij, de Zatte Cyclisten Partij, een nieuwe feministische partij( KP= KoffiekletsPartij), de DP(= DruggebruikersPartij) enz enz.
Zogauw je genoeg leden telt krijg je wel subsidies van de Staat...
Oud 1 juni 2006, 00:59   #288
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door kaatd
Eind 18de en begin 19de eeuw was het helemaal niet zo uitzonderlijk voor meisjes van 12 om seks te hebben. De levensverwachting lag een stuk lager en het was dus niet zo verstandig om tot je 21ste of zo te wachten.
Kaat, als iemand die de huwelijksgeschiedenis van Vlaanderen heeft bestudeerd en er zijn jaarscriptie heeft aan gewijd, dien ik "nee" te zeggen aan deze stelling.
Ik denk dat Kaat hier niet gaat op terugkomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 06:45   #289
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
in hun programma staat ook dat het toegelaten moet zijn om spiernaakt door de stad te wandelen: dan zit dat tegennatuurlijk koppel daar ook nog in zijn blote,op een parkbank, net naast de zandbak bvb., aan mekaar te prutsen, terwijl uw kinderen er op zitten te kijken...Normaal allemaal?
Als ik er alleen maar aan denk ontplof ik zowat. Laat de gezichten en de namen van al die pedofielen maar bekend worden, zou me echt niet verwonderen dat ze aangepakt zullen worden door de één of ander die wel over gezond verstand beschikt, of misschien wel door één van de vele mensen die ooit als kind ook het schatje was van zo'n viespeuk en er nu nog de gevolgen van draagt.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 06:47   #290
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is even erg.Die mag ook slaag krijgen.Trouwens , als niemand er iets aan doet, word die ook 60 jaar, op een slechte dag...
Dan maar hopen dat iemand er iets aan doet want zo'n mensen verdienen het niet eens om 60 jaar te worden.
Oud 1 juni 2006, 06:57   #291
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
tut, tut, tut,...

Vrije meningsuiting, zélfs al is hetgeen hier wordt gepropageerd om van te kotsen.
Maar desondanks geen twee maten en gewichten!

In een democratie mag je ijveren voor om het even wat. Mits je binnen de lijnen van de wettelijkheid blijft in de manier waarop je dat doet.
Ik vind dat vrije meningsuiting hier niet geldt. Deze mensen geven immers een signaal aan alle pedofielen dat hun verlangens normaal zijn. Bovendien brengen ze daarmee alle mannen die pedofiele neigingen hebben in een uiterst slecht daglicht en maken het extra moeilijk voor hen. Er zijn immers ook pedofielen die beseffen dat hun seksuele verlangens naar een kind niet normaal zijn en die ervoor in therapie gaan.
Vrije meningsuiting eindigt volgens mij wanneer dat ten koste van anderen is en al helemaal als het ten koste van kinderen gaat.

Het blijft hier ook niet bij een mening trouwens, deze mensen willen hun woorden in daden omzetten. (voor zover ze dat niet al lang doen )

Laatst gewijzigd door debbie : 1 juni 2006 om 06:58.
Oud 1 juni 2006, 07:26   #292
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik vind dat vrije meningsuiting hier niet geldt. Deze mensen geven immers een signaal aan alle pedofielen dat hun verlangens normaal zijn. Bovendien brengen ze daarmee alle mannen die pedofiele neigingen hebben in een uiterst slecht daglicht en maken het extra moeilijk voor hen. Er zijn immers ook pedofielen die beseffen dat hun seksuele verlangens naar een kind niet normaal zijn en die ervoor in therapie gaan.
Vrije meningsuiting eindigt volgens mij wanneer dat ten koste van anderen is en al helemaal als het ten koste van kinderen gaat.

Het blijft hier ook niet bij een mening trouwens, deze mensen willen hun woorden in daden omzetten. (voor zover ze dat niet al lang doen )
Leuk om te zien dat dezelfde mensen die tegen een oorlog in Irak zijn omdat het een pre-emptive strike was (en ik zeg niet, debbie, dat jij daar toe behoort, maar ik doel op het "links-centrum-tot-rechts" anti-Irak front) WEL "pre-emptive strikes" wensen tegen iemand die wat zegt. Pure Wittgenstein, beste, wie zegt "'t is hier om te stikken" gaat daar meestal niet dood van.
Oud 1 juni 2006, 07:30   #293
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik denk dat Kaat hier niet gaat op terugkomen.
Ik denk dat het niet zo moeilijk is om in te zien dat dat, in acht genomen dat de bevolking steeg einde 18de en begin 19de eeuw, de huwelijksleeftijd opgetrokken werd.

In Vlaanderen trouwde een vrouw op het einde van de 18de eeuw gemiddeld op haar 27, een man rond zijn 29ste. En wat men ook mag beweren, over het algemeen lag het aantal voorverloofde betrekkingen (want in die tijd mochten verloofden al best wat proberen) laag.
Oud 1 juni 2006, 09:15   #294
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
belachelijke onzin natuurlijk.Een sadistische lustmoordenaar volgt ook zijn geaardheid, en dat word dus wel veroordeeld. Waarom? Omdat het andere mensen schade berokkent.
Ik heb niets tegen iemand die zin heeft om sadistische moorden te plegen, zolang hij/zij het maar niet doet.

Net zoals ik niets tegen pedofielen hebben, zolang ze niet pedoseksueel worden. Pedofielen berokkenen anderen namelijk geen kwaad, zolang ze niet overgaan tot daden.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 09:23   #295
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Ik heb niets tegen iemand die zin heeft om sadistische moorden te plegen, zolang hij/zij het maar niet doet.

Net zoals ik niets tegen pedofielen hebben, zolang ze niet pedoseksueel worden. Pedofielen berokkenen anderen namelijk geen kwaad, zolang ze niet overgaan tot daden.
maar waar is de grens tussen pedofielen en pedosexuelen? als een pedofiel zich afrukt op filmkes van pedosexuelen met kinderen, is hij dan even schuldig?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 10:13   #296
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar waar is de grens tussen pedofielen en pedosexuelen? als een pedofiel zich afrukt op filmkes van pedosexuelen met kinderen, is hij dan even schuldig?
Als die filmkes gemaakt zijn op basis van pure computeranimaties (zoals sommige horrorfilms), kan het voor mij.

Maar voor die filmpjes zijn meestal (nuja... altijd) kinderen misbruikt en dat kan natuurlijk niet. Ligt er ook aan wat in die filmpjes te zien is. In Nederland is het bijvoorbeeld legaal om naaktbeelden van kinderen te publiceren, zolang er geen seksuele handelingen gebeuren. Ik denk dat dit in België ook min of meer is, want ik heb op tv al mening naakte baby's gezien. Indien pedofielen zich aftrekken (of vingeren for that matter) op naakte kinderen, maar die dus geen seks doen, is het al wat minder erg. ALTIJD op voorwaarde dat er geen dwang gebeurde (en ook geen manipulatie). Hoe dat gecontroleerd wordt, laat ik hier even in het midden.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 12:34   #297
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en hoe oud ben je nu?
51
Oud 1 juni 2006, 12:39   #298
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Goh, wat willen wij dat graag weten, Teerke.
Op die info zaten we echt te wachten.
Als ik een vraag stel die door iedereen op dit forum kan en mag beantwoord worden dan geef ik daar achtergrondinformatie bij, in dit geval mijn persoonlijke ervaring op het gebied van seks met een oudere vrouw. Dat maakt het voor de eventuele beantwoorden gemakkelijker om zich een mening over mijn vraag te vormen.
Oud 1 juni 2006, 12:40   #299
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
iedereen is vrij zijn eigen ervaringen mee te delen, niet?
Dank voor de steunbetuiging.
Oud 1 juni 2006, 12:44   #300
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Ik ben op hun site geweest. Ik heb hun programma gelezen en mijn eerste indruk is dat ze allerei punten van verchillende bestaande politieke partijen hebben verzameld en die zich eigen hebben gemaakt.
De vraag is natuurlijk wat ze ermee willen bereiken? Het zijn inderdaad allerei imorele gedachten die geen plaats mogen verdienen in onze maatschappij, en hopelijk ook geen plaatsen krijgen!!
Als dit een grap is dan is deze grap heel goed doorgedacht , zo niet dan is onze wereld echt gek aan worden!!
sony is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be