Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 3 juni 2006, 22:36   #281
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk zijn niet alle culturen aan elkaar gelijk. Wat u beweert, is het reinste cultuurreletavisme. In de geschiedenis kunnen we moeiteloos stellen dat de Griekse cultuur veel hoger stond dan bijvoorbeeld de Germaanse rond dezelfde tijd. Daartoe hanteren we elementen als technologische ontwikkeling, levensbeschouwelijke en sociale elementen die we tegen elkaar afwegen.

U verwart duidelijk cultuur en godsdienst. Natuurlijk hebben godsdiensten een grote invloed gehad op een bepaalde cultuur, wat evenwel niet betekent dat er geen onderscheid te maken valt.
Keltische cultuur was in technisch opzicht (hefbomen, landbouw, edelsmeedkunst, etc...) ver vooruit op de 2 grote mediterrane culturen.
Oud 3 juni 2006, 23:22   #282
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Keltische cultuur was in technisch opzicht (hefbomen, landbouw, edelsmeedkunst, etc...) ver vooruit op de 2 grote mediterrane culturen.
O ja? Waar staan dan die prachtige Keltische tempel die de Griekse in het niets doen verzinken? Waar zijn die prachtige Keltische beelden die de beroemde discuswerper of de wagenmenner laten verbleken?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 juni 2006, 23:23   #283
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Behoort ze nu wel tot het Vlaemsche ras?
O Grote Roerganger, uw bubbelspellingscontrole stond blijkbaar niet aan. "Vlaemsche" met hoofdletter... Moet dat volgens de bubbelspelling niet met kleine letter, o doorluchtige Voorzitter-Leider?!
Oud 3 juni 2006, 23:28   #284
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
O ja? Waar staan dan die prachtige Keltische tempel die de Griekse in het niets doen verzinken? Waar zijn die prachtige Keltische beelden die de beroemde discuswerper of de wagenmenner laten verbleken?
Voila, je hebt zelf de verscheidenheid tussen culturen bewezen, en klaarblijkelijk bezitten ze allemaal unieke eigenschappen, waardoor het moeilijk wordt om een simpele hierarchie te maken.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 juni 2006 om 23:29.
Praetorian is offline  
Oud 3 juni 2006, 23:43   #285
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat daar mis mee is? Dat dat in ieder geval mijn waarden niet zijn en ik die dus ook niet wil opgedrongen krijgen.
Waarden als scheiding kerk/staat ?

Sorry, ik wist niet dat je zo was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 juni 2006, 01:25   #286
wendy210178
Vreemdeling

wendy210178's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die doorgewinterde racisten toch...

Ik denk dat de VLD nog serieus mensen en electoraal terrein gaat verliezen trouwens. Reeds volgens De Stemmenkampioen, kwamen de nieuwe kiezers - gedurende de mediahysterie - vooral van CD&V en VLD en rechtvaardigden ze hun overstap met termen als 'hetze', 'demonisering' en 'droogleggingsproces'.
sorry hoor ik vind dat die geadopteerde trut gewoon interesant probeert te doen ze is gewoon een "a joke" en VB gaat dat gewoon uitbuiten (en terecht) zo'n mensen verdienen 't kop van jut te zijn. dan vind ik persoonlijk dat ik meer recht zou hebben om bij VB te gaan waarom, mijn moeder is belgische bij bloed en zij niet.en sorry dat is niet waarvoor de party staat als we dan eerlijk mogen zijn hé .
wendy210178 is offline  
Oud 4 juni 2006, 01:48   #287
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wendy210178 Bekijk bericht
sorry hoor ik vind dat die geadopteerde trut gewoon interesant probeert te doen ze is gewoon een "a joke" en VB gaat dat gewoon uitbuiten (en terecht) zo'n mensen verdienen 't kop van jut te zijn. dan vind ik persoonlijk dat ik meer recht zou hebben om bij VB te gaan waarom, mijn moeder is belgische bij bloed en zij niet.en sorry dat is niet waarvoor de party staat als we dan eerlijk mogen zijn hé .
Als jij vindt dat je recht hebt om bij het VB te gaan, dan vul je gewoon je gegevens in op hun site en in het "opmerkingen" vakje geef je aan wat je achtergrond is en waarom je bij het VB wil gaan. Als je redenen goed zijn en je het programma onderschrijft, dan gaan ze je met open armen ontvangen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 juni 2006, 02:10   #288
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziede gij er ook zo goed uit dan? Wel stel u dan snel kandidaat...intussen wacht ik op de foto's die hier dan op 't forum zullen verschijnen

En waar staat de partij tegenwoordig dan voor? Witter dan wit? Zelfs FDW heeft z'n uitspaken ivm met 'blank Europa' al bijgestuurd als ik me niet vergis.
zorlac is offline  
Oud 4 juni 2006, 02:18   #289
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Ziede gij er ook zo goed uit dan? Wel stel u dan snel kandidaat...intussen wacht ik op de foto's die hier dan op 't forum zullen verschijnen

En waar staat de partij tegenwoordig dan voor? Witter dan wit? Zelfs FDW heeft z'n uitspaken ivm met 'blank Europa' al bijgestuurd als ik me niet vergis.
Ook Aziatische mensen zijn welkom. Waarom ook niet ? Die mensen die hier opgevoed zijn en de grondbeginselen van Europa willen verdedigen zijn welkom.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 juni 2006, 07:00   #290
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt precies tegen dat het VB blijkbaar niet zo racistisch is als wat men ons zo graag doet geloven.

Plotsklaps is het "Belgische Bloed" van groot belang en zijn geadopteerde kleuringen "trutten".
Het lijkt erop dat voor sommigen een extreem-rechtse partij noodzakelijk wordt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 4 juni 2006, 07:13   #291
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard vlamingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ook Aziatische mensen zijn welkom. Waarom ook niet ? Die mensen die hier opgevoed zijn en de grondbeginselen van Europa willen verdedigen zijn welkom.
Mensen die geen echte vlamingen zijn moet men stimuleren om de partij terug te verlaten.Ze zijn immers een letterlijke aanfluiting van het ware volksnatinalisme .
kingtiger is offline  
Oud 4 juni 2006, 07:17   #292
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard grieken

Citaat:
De grieken waren in ieder geval geen christenen.Voor het overige is het maken van hierarchieen tussen culturen een nutteloze bezigheid zonder politiek nut.Ge kunt er u alleen belachelijk mee maken.
kingtiger is offline  
Oud 4 juni 2006, 08:08   #293
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door wendy210178
Het valt precies tegen dat het VB blijkbaar niet zo racistisch is als wat men ons zo graag doet geloven.

Plotsklaps is het "Belgische Bloed" van groot belang en zijn geadopteerde kleuringen "trutten".
idem

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 juni 2006, 09:13   #294
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Behoort ze nu wel tot het Vlaemsche ras?
Een lieve opmerking komende van een 'Belg'
En ja, ik denk dat ze meer Vlaams is dan Hans!
luc broes is offline  
Oud 4 juni 2006, 09:16   #295
luc broes

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds voorspelde moet Aisha op haar hoede zijn voor de 'ant-racisten' en niet voor de zogenaamde 'racisten'.
luc broes is offline  
Oud 4 juni 2006, 09:23   #296
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
De grieken waren in ieder geval geen christenen.Voor het overige is het maken van hierarchieen tussen culturen een nutteloze bezigheid zonder politiek nut.Ge kunt er u alleen belachelijk mee maken.
Bovendien is het maken van een hierarchie tussen culturen tegen de katholieke - Christelijke leer. Zelf ben ik een fervent katholieke volksnationalist, die over geen enkele cultuur of volk een waardeoordeel zal vellen. Enkel God mag en kan hierover oordelen.

Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat wij al deze kulturen of mensen met een afstamming uit een ander volk moeten toelaten in onze gemeenschap. Het moet uiteraard nog leefbaar blijven.

Dus:

Multiculturele samenleving: radicaal neen !
Multi-etnische samenleving: zo weinig mogelijk !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 juni 2006 om 09:24.
Max van Dietschland is offline  
Oud 4 juni 2006, 09:31   #297
PAJOT
Banneling

Standaard

't is daarbij toch duidelijk dat iemand die rassen en volkeren wil vernietigen afbreuk doet aan Gods schepping .
PAJOT is offline  
Oud 4 juni 2006, 09:38   #298
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Bovendien is het maken van een hierarchie tussen culturen tegen de katholieke - Christelijke leer. Zelf ben ik een fervent katholieke volksnationalist, die over geen enkele cultuur of volk een waardeoordeel zal vellen. Enkel God mag en kan hierover oordelen.
Dit is de reinste onzin. Toen de paus zendelingen naar Brittannië zond, kregen ze nog een laatste vaderlijke raad van de paus mee. Hij raadde hun aan om datgene wat goed was in hun cultuur over te nemen en te kerstenen, en wat slecht was te verwerpen. Aldus duidelijk stellend dat niet noodzakelijk alles goed is in een bepaalde cultuur. Naast de verkondiging van het geloof heeft de Kerk steeds haar beschavende taak opgenomen. Dankzij haar vermengde de Latijnse cultuur zich met de Germaanse en bracht ze een hoger cultuurniveau bij volkeren met een primitieve cultuur. De Kerk heeft dit altijd belangrijk gevonden.
Oud 4 juni 2006, 10:03   #299
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
't is daarbij toch duidelijk dat iemand die rassen en volkeren wil vernietigen afbreuk doet aan Gods schepping .
Sinds wanneer is in vrede willen leven met onze gekleurde medemens een inbreuk op Gods woord?
Ik heb niet gezegd dat we ons per se moeten vermengen, maar als dat gebeurt door mensen die elkaar graag zien doet dat geen afbreuk aan Gods schepping.
Ik ben daarentegen fel gekant tegen een multiculturele samenleving omdat:
1. Zoiets nergens werkt
2. Omdat vele culturen nu eenmaal minderwaardig zijn. Maar ook onze cultuur was ooit minderwaardig. Nog niet lang geleden vond iedereen het normaal dat een vrouw geen stemrecht had. Nog niet lang geleden.... en zo kun je eindeloos doorgaan.

Multicultureel? Neen! Multiraciaal? Ja!
Duym is offline  
Oud 4 juni 2006, 11:39   #300
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Idd..blijkbaar wel
zorlac is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be