Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2006, 15:20   #281
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
De "terugval" in Gent was eigenlijk een stagnatie en had enkel met de verstandige persoon van Frank Beke te maken.

Beke komt overigens op 8 oktober niet meer op.

Dit bewijst het volgende: wat u ook uithaalt om het Belang te counteren, het brengt hen alleen maar extra stemmen op. Het enige wat echt helpt zijn politici die de burger respecteren en een goed beleid voeren.

Als 0110 daar nu eens voor opkwam, dan zou het echt iets doen tegen et Belang. Nu zal het alleen maar meer mensen boos maken en het ultieme duwtje geven om - sommigen met neusknijper op - voor het Belang te stemmen.
Dat zou pas een 'statement' zijn.

Dat de onverdraagzaamheid hand over hand toeneemt door de wijze waarop de politiek in het algemeen in dit land functioneert.

Maar ja, onverdraagzaamheid is een boodschap die concreet genoeg is om een concertpromotie aan op te hangen, maar tevens abstract genoeg om niet het achterste van je tong te laten zien.

Laatst gewijzigd door Morduk : 5 juli 2006 om 15:23.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 15:27   #282
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En dan gaan die stemmen gewoon ergens anders naartoe, ...
Yep, opvallend was dat we in de Gentse buurgemeenten iets meer stegen dan dat we verloren in Gent.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 15:33   #283
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een terugval in stemmen voor het VB in Antwerpen (zoals eerder in Gent gebeurde ) zou een mooi bewijs zijn van een buitengewone impact.
Dit is pure volksmanipulatie in de hoop dat daardoor het wanbeleid en de recente 'incidenten' door de kiezer zullen vergeten zijn een paar dagen later in het stemhokje. Niet alleen tracht men alzo de kiezer te manipuleren maar ook de artiesten zelf die zij misbruiken met als enige doel, het huidige bewind in het zadel houden. Niks meer en niks minder.

Zowel Will Tura als Laura Lynn benadrukken in een mededeling dat zij zich engageren voor een evenenement voor verdraagzaamheid met een non-politiek karakter."

Er is hen zelfs een garantie gegeven dat het een niet politiek karakter zou hebben. Blijkbaar hebben zij het charter niet gelezen waar duidelijk staat dat het een concert is tegen extreem rechts, en iedereen weet op welke partij de tegenstanders de naam 'extreem rechts' plakt. Dit is dus wel degelijk een evenement met een politiek karakter waar die artiesten geen weet van hebben en zij zullen vast niet de enigen zijn.
Het feit dat deze concerten doorgaan 1 week voor de verkiezingen is regelrechte volksmanipulatie en een "gestuurde" via-via omzeiling van de sperperiode.

De linkiewinkies denken nog steeds dat de mensen niets meer zijn dan dom kiesvee die ze met zulk een concerten kunnen manipuleren.

"Ik heb het niet over extremistische moslims - ik heb het over eenvoudige islam zoals die neergelegd ligt in de Koran. IEDERE moslim is verplicht om die "waarden" zoals in de Koran beschreven te volgen - en die "waarden" viseren (zonder dat men tussen de regels hoeft te lezen...) iedereen die géén moslim is. De kant van het politiek spectrum die respect vraagt voor de islamitische ideologie, vraagt in de praktijk respect voor stellingen die niet thuishoren in een democratische samenleving."

Seraph

http://forum.politics.be/showthread.php?t=53257

Laatst gewijzigd door smiley : 5 juli 2006 om 15:42.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 15:46   #284
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het feit dat deze concerten doorgaan 1 week voor de verkiezingen is regelrechte volksmanipulatie en een "gestuurde" via-via omzeiling van de sperperiode."
Inderdaad, tijdens de sperperiode mag je geen propaganda voeren, ook geen tegenpropaganda. Vermits het een anti-Vlaams Belang manifestatie is (staat er zwart op wit), begrijp ik niet dat dit alles wettelijk is.
Ik heb geen schrik van deze klucht, maar om ze te kloten zou ik het geweldig vinden dat hun spel niet zou mogen doorgaan (of dat ze het moesten verschuiven).

Laatst gewijzigd door Duym : 5 juli 2006 om 15:46.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 16:16   #285
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Inderdaad, tijdens de sperperiode mag je geen propaganda voeren, ook geen tegenpropaganda. Vermits het een anti-Vlaams Belang manifestatie is (staat er zwart op wit), begrijp ik niet dat dit alles wettelijk is.
Ik heb geen schrik van deze klucht, maar om ze te kloten zou ik het geweldig vinden dat hun spel niet zou mogen doorgaan (of dat ze het moesten verschuiven).
Pfff, niets staat Jurgen Verstrepen in de weg om een tegenconcert te
organiseren : 0110 - Tegen verdraagzaamheid.

Misschien gaat hij met veel chance de Strangers kunnen strikken als
die dan nog leven.
En daar zal nogal volk komen naar kijken.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 16:20   #286
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn bronnen aan de top van een grote (nu ja, ondertussen iets minder grote) Vlaamse partij.

Omdat ze ziedend zijn om de oneerlijke concurrentie?
Wel uw bronnen zijn dan blijkbaar onbetrouwbaar of je wil ons gewoon doen geloven dat je bronnen hebt aan de top van een vlaamse partij.

De enige druk die er momenteel voelbaar is bij de artiesten is die van het VB. Wie een beetje meer kennis heeft over de artiesten zelf zou weten dat het een onbegonnen zaak is om dit gebeuren nog te doen uitdoven. Elke inmenging van de politiek zou je als zelfmoord kunnen beschouwen.

Voor een intrigantje zijt ge wel ni echt heel strategisch he
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 16:28   #287
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

die dan nog leven.
Het Vlaams Belang is helemaal niet tegen verdraagzaamheid maar wel intolerant tegen de intolerantie.
Oud 5 juli 2006, 16:33   #288
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is helemaal niet tegen verdraagzaamheid .
Dan kan ze ook geen problemen hebben met dit initiatief.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 16:36   #289
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

die dan nog leven.
Dit is zelfs niet rond de pot draaien, dit is zelfs geen antwoord op mijn vraag.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 16:37   #290
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wel uw bronnen zijn dan blijkbaar onbetrouwbaar of je wil ons gewoon doen geloven dat je bronnen hebt aan de top van een vlaamse partij.
Wait and see.

Naarmate de sfeer warmer wordt, en blijkt dat het Belang dankzij 0110 met alle media-aandacht gaat lopen, zal de ontevredenheid bij de concurrenten toenemen.

Op zich al boeiend genoeg.

Citaat:
Voor een intrigantje zijt ge wel ni echt heel strategisch he
Ge hebt er géén idee van! Ik zal in Brussel op de eerste rij staan.

Laatst gewijzigd door baarle : 5 juli 2006 om 16:37.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 16:39   #291
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dit is zelfs niet rond de pot draaien, dit is zelfs geen antwoord op mijn vraag.
Je moet eens leren een vraag effectief te formuleren als een vraag.
Een '?' op het einde is meestal een goed idee.
Oud 5 juli 2006, 16:43   #292
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
pffff de marco komt ni zingen , en verder de meeste van die artiesten MOETEN meedoen met die optredens anders verliezen ze de steun van de rode omroep en komen ze bijna niemeer aan de bak
Dat zal er ook voor een stuk inzitten: diens brood men eet, diens woord men spreekt... en de VRT boycot al genoeg wat niet in haar rode multiculkraam past.
Trouwens, zouden die één miljoen VB-stemmers van gedacht veranderen dank zij wat liedjes op een podium? Er bestaat een term zoals "het klootjesvolk" dat je alles kunt wijsmaken, maar ik ben niet zeker dat dat op die groep slaat...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 16:45   #293
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Trouwens, zouden die één miljoen VB-stemmers van gedacht veranderen dank zij wat liedjes op een podium?
Waarschijnlijk niet, maar een deel van die drie miljoen anderen daarentegen...
Oud 5 juli 2006, 16:50   #294
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
0110

dEUS organiseert één week voor de verkiezingen een spetterend feest op hun verkiezingsnederlaag of, als ze nog groeien, op het graf van een vrij en democratisch Antwerpen.

Wees erbij in Antwerpen Gent of Brussel!
En sommigen die dachten dat Antwerpen ten onder ging aan teveel verstopte illegalen, gedumpte asielzoekers uit het ganse land, volgestopte krotwoningen waar allochtone en autochtone huisjesmelkers die sukkelaars uitbuiten, daaruitvloeiende onveiligheid en verloedering, samengevat: een teveel aan multicul...
Hoe dat mensen zich toch kunnen vergissen, nietwaar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 16:53   #295
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
nog 96 dagen en dankzij pseudo-intellectuelen zoals jij zal een bepaalde partij het heel goed gaan doen
Goed? In welke zin? Een paar procent erbij? So what? In de gemeenteraad komen ze toch niet zonder absolute meerderheid en die is uitgesloten.

Nog 96 dagen en er verandert dus niks fundamenteels.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 16:54   #296
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En sommigen die dachten dat Antwerpen ten onder ging aan teveel verstopte illegalen, gedumpte asielzoekers uit het ganse land, volgestopte krotwoningen waar allochtone en autochtone huisjesmelkers die sukkelaars uitbuiten, daaruitvloeiende onveiligheid en verloedering, samengevat: een teveel aan multicul...
Hoe dat mensen zich toch kunnen vergissen, nietwaar...
Ik begrijp de commotie bij jullie VB-ers niet zo goed. Dit is toch een schitterend initiatief, het VB en zijn thema's zo in de picture zetten op een week van de verkiezingen? Dank Barman kunnen jullie de sperperiode omzeilen, en dat zonder een frank uit te geven!

Maak mee reclame voor het evenement (het is immers voor verdraagzaamheid!), ga er in massa naar toe, geniet mee van een prachtig gratis concert, en rijf nauwelijks een week later de opbrengst binnen.

Dat is de positieve aanpak.

Laatst gewijzigd door baarle : 5 juli 2006 om 16:55.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:02   #297
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel (Brouckèreplaats): Arno, Adamo, Laura Lynn, Rocco Granata, Axelle Red, Laïs, Roland, Balo, Mousta Largo, Patrick Riguelle, Reggie, A Brand, Laïla Amezian, Manou Gallo, en Marie en Jean Louis Daulne.
Jeetje, dat zuigt aan alle kanten, zo een festival bijwonen en ik zou nog goesting krijgen om op het VB te stemmen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:04   #298
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Jeetje, dat zuigt aan alle kanten, zo een festival bijwonen en ik zou nog goesting krijgen om op het VB te stemmen.
VB kan alleen maar The Strangers te pakken krijgen, dus ik zou het niet riskeren.
Oud 5 juli 2006, 17:07   #299
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat die flippo zich aangesproken voelt spreekt al boekdelen.
Hiermee geeft hij impliciet toe dat het Blok onverdraagzaam en racistisch is.

Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:08   #300
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp de commotie bij jullie VB-ers niet zo goed. Dit is toch een schitterend initiatief, het VB en zijn thema's zo in de picture zetten op een week van de verkiezingen? Dank Barman kunnen jullie de sperperiode omzeilen, en dat zonder een frank uit te geven!

Maak mee reclame voor het evenement (het is immers voor verdraagzaamheid!), ga er in massa naar toe, geniet mee van een prachtig gratis concert, en rijf nauwelijks een week later de opbrengst binnen.

Dat is de positieve aanpak.
Er is ook een alternatieve positieve aanpak hoor :
2 scenario's :

1. Het VB stagneert of zakt qua kiesresultaten ->
Status quo in de huidige politieke stand van zaken en Phillipe Dewinter kan weer 6 jaar lang fluiten naar het burgemeesterschap.
Hij (en dus het VB) verliest daardoor een massa credibiliteit als een werkelijk alternatief en een permanente oppositiekuur lijkt meer en meer realiteit te worden.

2. Het VB stijgt merkelijk in de kiesresultaten met als gevolg dat ze
een meerderheid halen en De Winter kan burgemeester worden ->
Dewinter en het VB verbranden zich glansrijk aan de macht : jaar na jaar
wordt duidelijker dat de problemen niet door het VB kunnen opgelost worden en bovendien wordt op Antwerpen 6 jaar lang neergekeken in binnen en buitenland als 'dat bruin nest'.
6 jaar vagevuur om daarna des te zuiverder de hemel te kunnen betreden. (bij wijze van spreken hé.)

Ik hoop op Scenario 1 maar als het moet kan scenario 2 er ook wel door.

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 juli 2006 om 17:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be