Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zijn de evenementen tegen het Vlaams Belang?
Ja 103 96,26%
Neen 12 11,21%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2006, 08:53   #281
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Extreemlinkse pamfletten worden in het buitenland niet als standaard genomen om de aard van een land of volk uit af te leiden.
Manu Claeys extreem-links? Moet kunnen...

Zullen ze bij De Standaard graag horen...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 juli 2006 om 09:00.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:08   #282
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de uitslag van deze pol véélzeggend. Het merendeel van de linkse kiezers geeft toe dat het evenement tegen het Vlaams Belang gekant is. Ik denk dat een grotere populatie hetzelfde beeld zou geven.

Soms toch eerlijke mensen die linksen als het erop aankomt om hun haat te uiten.

Ja 82 - 95,35%
Neen 11 - 12,79%

Laatst gewijzigd door Duym : 9 juli 2006 om 09:09.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:22   #283
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeef Bekijk bericht
En die realiteit is de onverdraagzame Vlaming! Wist je dat wij (=Vlamingen) in het buitenland bekend staan als rascisten? Net zoals Hollanders gierig zouden zijn en Duitsers zwijnen zijn wij rascistisch. En neen met buitenland bedoel ik niet Marokko of Turkije.
Het feit dat hollanders gierig zijn dan dan zeker de reden zijn waarom antwerpen vol loopt met nederlandse/marokkaanse allochtonen, die daar eens even aan gezinshereniging gaan doen, omdat ze in nederland niet mogen. Of is het omdat ze ne kick krijgen van de racistische vlamingen.
De echte realiteit is helaas, dat men in de ons omliggende landen het licht omtrend de ongebreidelde invoer van laaggeschoolde allochtonen, die gegarandeerd in werkloosheid terecht komen, al heeft zien schijnen. Zo zijn de immigratiewetten in al deze landen een flink stuk verstrengd (frankrijk, duitsland, nederland...). Het racistische vlaanderen kan daar nog een stuk leren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:23   #284
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Het Blok zorgt ervoor dat dit mooie initiatief versmald wordt tot een actie tegen de onverdraagzaamheid van het Blok.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:25   #285
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zullen ze bij De Standaard graag horen...
Dat denk ik ook. Het zou anders voor het eerst sinds lang zijn dat de Standaard problemen heeft met extreemlinks.
Oud 9 juli 2006, 09:26   #286
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Het Blok zorgt ervoor dat dit mooie initiatief versmald wordt tot een actie tegen de onverdraagzaamheid van het Blok.
Een interessante visie...!

En hoe evalueer jij deze versmalling?
Oud 9 juli 2006, 09:28   #287
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een interessante visie...!

En hoe evalueer jij deze versmalling?
1/ De Blokkertjes en aanhangers vinden zichzelf stoer en jutten elkaar op om zo heftig mogelijk te reageren tegen de deelnemers aan 0110 en er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan te geven.

2/ De normale medemens kan niet anders dan concluderen dat het Blok onverdraagzaam en racistisch is.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Oud 9 juli 2006, 09:35   #288
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1/ De Blokkertjes en aanhangers vinden zichzelf stoer en jutten elkaar op om zo heftig mogelijk te reageren tegen de deelnemers aan 0110 en er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan te geven.

2/ De normale medemens kan niet anders dan concluderen dat het Blok onverdraagzaam en racistisch is.
Helaas zijn er geen normale medemensen meer. Integendeel zelf. Degenen die denken dat ze normaal zijn, komen mij nog abnormaalder over.
Allé, daar moet ge toch een kwink kwijt voor zijn, om niet door te hebben dat dit evenement gericht is tegen het vb.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:36   #289
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik wou eigenlijk weten of jij het een goede zaak vindt dat 0110 versmald is van "tegen onverdraagzaamheid" naar "tegen het Blok".
Oud 9 juli 2006, 09:37   #290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind me helemaal niet stoer en jut niemand op. Daarenboven wordt er weinig ruchtbaarheid gegeven aan dit concert. Op de gewone media merk ik daar niet zoveel van.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:38   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wou eigenlijk weten of jij het een goede zaak vindt dat 0110 versmald is van "tegen onverdraagzaamheid" naar "tegen het Blok".
Het is niet versmald. Het was van bij de aanvang tegen het Vlaams Belang, zoals Barman zelf heeft verklaard. Alleen heeft hij ervoor gekozen een eufemistische titel te kiezen en de aanval op het Vlaams Belang slechts indirect in te zetten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:40   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees er 'Het Vlaams blok in elk van ons' van Manu Claeys er maar eens op na. (dit is geen boek tegen VB!) De Vlaming is asociaal en rascistisch ..
LOL!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 10:22   #293
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Luister eens man. Als er ook maar één iemand van de organisatoren me zou kunnen overtuigen van zijn oprecht verlangen naar meer verdraagzaamheid, dan zou ik de eerste zijn om te zeggen dat mijn partij zich vergist in haar beoordeling.
Met mijn zeer pro multiraciaal standpunt (meer kleur in het Vlaams Be(h)lang) stamp ik sommigen ook tegen de schenen. Maar in heel jullie opzet zie ik niets anders dan haat; haat tegen de winnaars van straks; haat tegen de partij die stemmen afsnoept van andere, haat tegen de partij die paal en perk wil stellen aan de 'alles mag en alles moet kunnen' folosofie.
Als psychologisch geschoolde stel ik me altijd in de plaats van degene die voor me zit of staat (moet je eens doen; héél verrassend!). Als ik ervan overtuigd zou zijn dat het Vlaams Belang onverdraagzaam is, en ik met mijn hart die mensen tot andere gedachten zou willen brengen, dan zou ik een heel andere aanpak voor ogen hebben. Vraag me niet hoe; geen parels voor de zwijnen.
Oud 9 juli 2006, 14:07   #294
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door devilke Bekijk bericht
het festival is tegen onverdraagzaamheid
vlaams blok is synoniem voor deze onverdraagzaamheid
dus het festival is tegen het vlaams blok, das is toch zo klaar als maar kan?
Jouw avatar zegt nochtans ook genoeg over jouw zogenaamde "verdraagzaamheid" Anti-Amerikanisme en antisemitisme propageren is ook een vorm van onverdraagzaamheid en racisme....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:23   #295
Frdrk
Vreemdeling

Standaard

Deze actie van Tom Barman was inderdaad oorspronkelijk bedoeld als een evenement tegen het Vlaams Belang (zoals de oudere aangehaalde artikels aangeven).

Om begrijpelijke redenen is men hier natuurlijk van afgestapt en heeft men het karakter van de actie omgevormd van 'anti' (VB) tot 'pro' (verdraagzaamheid etc.). IK herinner me een interview uit Knack met een professor reclame en marketing van de VUB, waarbinnen hij het originele idee van Barman al bekritiseerde omwille van het negatieve karakter ervan. Een anti-evenement lokt doorgaans weinig bezoekers. Vele personen spreken zich immers niet graag uit tegen iets. Het is een te sterke vorm van 'profiling'. Daarom geef je je evenement dus eerder een positieve boodschap mee, waarbinnen de meesten zich kunnen herkennen.

De 'switch' van anti naar pro lijkt me dus eerder een goed idee van marketing, in de hoop een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.
Frdrk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 17:51   #296
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frdrk Bekijk bericht
Deze actie van Tom Barman was inderdaad oorspronkelijk bedoeld als een evenement tegen het Vlaams Belang (zoals de oudere aangehaalde artikels aangeven).

Om begrijpelijke redenen is men hier natuurlijk van afgestapt en heeft men het karakter van de actie omgevormd van 'anti' (VB) tot 'pro' (verdraagzaamheid etc.). IK herinner me een interview uit Knack met een professor reclame en marketing van de VUB, waarbinnen hij het originele idee van Barman al bekritiseerde omwille van het negatieve karakter ervan. Een anti-evenement lokt doorgaans weinig bezoekers. Vele personen spreken zich immers niet graag uit tegen iets. Het is een te sterke vorm van 'profiling'. Daarom geef je je evenement dus eerder een positieve boodschap mee, waarbinnen de meesten zich kunnen herkennen.

De 'switch' van anti naar pro lijkt me dus eerder een goed idee van marketing, in de hoop een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.
In die schijnheilige gedaanteverandering trappen wij niet in. Dat de opzet ANTI was (en is) zal Tom Toogman en alle artiesten tot na het concert blijven achtervolgen. Daar zullen wij ons steentje aan bijdragen.
Oud 9 juli 2006, 17:52   #297
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
In die schijnheilige gedaanteverandering trappen wij niet in. Dat de opzet ANTI was (en is) zal Tom Toogman en alle artiesten tot na het concert blijven achtervolgen. Daar zullen wij ons steentje aan bijdragen.
Succes schat.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Oud 9 juli 2006, 17:59   #298
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Succes schat.
Bedankt.
Oud 9 juli 2006, 18:57   #299
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frdrk Bekijk bericht

Om begrijpelijke redenen is men hier natuurlijk van afgestapt en heeft men het karakter van de actie omgevormd van 'anti' (VB) tot 'pro' (verdraagzaamheid etc.).
Ik zei het al eerder tegen iemand anders die het afdroop, maar ik zeg het nog eens tegen jou ook.

Als je me in één (ééntje maar) artikel, verklaring, uitspraak of wat dan ook kan aantonen dat Tom Barman als organisator inderdaad afstapt van zijn oorspronkelijke bedoeling van de evenementen, zoals je hier beweert;

Dan geef ik je gelijk, met verontschuldigen voor de desinformatie en alles erop en eraan.

Het tegendeel werd al aangetoond door andere verklaringen uit de media.

Gelieve tot dan niet meer te zeggen dat Tom Barman van zijn standpunt (evenementen tegen het Vlaams Belang) is afgestapt.

Als ik in deze onredelijk ben zeg me dan waar en ik zal je proberen tegemoet te komen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 juli 2006 om 18:57.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 00:02   #300
Frdrk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zei het al eerder tegen iemand anders die het afdroop, maar ik zeg het nog eens tegen jou ook.

Als je me in één (ééntje maar) artikel, verklaring, uitspraak of wat dan ook kan aantonen dat Tom Barman als organisator inderdaad afstapt van zijn oorspronkelijke bedoeling van de evenementen, zoals je hier beweert;

Dan geef ik je gelijk, met verontschuldigen voor de desinformatie en alles erop en eraan.

Het tegendeel werd al aangetoond door andere verklaringen uit de media.

Gelieve tot dan niet meer te zeggen dat Tom Barman van zijn standpunt (evenementen tegen het Vlaams Belang) is afgestapt.

Als ik in deze onredelijk ben zeg me dan waar en ik zal je proberen tegemoet te komen.

Paulus.
Mijn oorspronkelijke bericht was helemaal niet negatief ofzo bedoeld. Ik ben helemaal geen aanhanger van het VB, integendeel zelfs.

Ik gaf gewoon aan dat Barman ongeveer een jaar geleden wel sprak over het organiseren van een 'evenement tegen het VB'. Nu dit idee echt vorm krijgt, is men blijkbaar eerder overgestapt naar een een 'positievere' toon (pro verdraagzaamheid ipv anti vb).

"Tom Barman: 'We plannen een groot evenement tegen het Vlaams Belang' door Vincent Byloo

Manager Christian Pierre nuanceert uitspraken van dEUS-frontman

In het weekblad Focus Knack, dat vandaag verschijnt, zegt Tom Barman dat zijn rockgroep dEUS een groot evenement tegen het Vlaams Belang plant. "Aan de vooravond van de gemeenteraadsverkiezingen", specificeert Barman. Maar gisteren werden die woorden door dEUS-manager Christian Pierre al fel afgezwakt.

De dEUS-zanger en filmmaker heeft zich totnogtoe altijd ver van de politiek weggehouden, maar vindt dat de tijd gekomen is om tegen het VB te chargeren. Gevraagd waarom het zolang geleden is dat dEUS nog eens in zijn hometown Antwerpen optrad, zucht Barman: "Ik zou ons eerstvolgende concert in Antwerpen graag opsparen. (...) Volgend jaar, aan de vooravond van de verkiezingen, willen we op een centrale plaats in Antwerpen een groot evenement organiseren tegen het Vlaams Belang."
Tom Barman zelf was gisteren niet bereikbaar voor commentaar, maar dEUS-manager Christian Pierre zegt dat het hele verhaal uit zijn context is gerukt en beklemtoont dat "zo'n evenement tegen het Vlaams Belang zeker niet door dEUS wordt georganiseerd". Nochtans treedt Barman in het bewuste interview behoorlijk in detail. Als locatie denkt de zanger aan de Antwerpse Kaaien of het stadspark. Ook laat hij zich ontvallen dat hij de allochtone gemeenschap sterk bij het evenement wil betrekken. "We willen reacties uitlokken", zegt Barman. "Het moet veel meer zijn dan een paar rockers die hun left wing thing doen. Bedoeling is dat we er een groot feest van maken. We willen een ander gezicht van Antwerpen laten zien: een verdraagzaam Antwerpen, dat duidelijk maakt hoe het denkt over het Vlaams Belang."

Het is de eerste keer dat Barman zich zo expliciet uitlaat over de politieke situatie in zijn stad. "Beter laat dan nooit", vindt hij. "Ik ben er de mens niet naar om zomaar gratuit meninkjes te spuien. Ik vind dat je moet weten waarover je praat. De laatste tien, vijftien jaar was ik vooral met andere dingen bezig: touren, muziek maken... Intussen volg ik het allemaal van veel dichter. Je zal me nog steeds geen Grote Meningen horen poneren, verre van. Maar wat het Vlaams Belang betreft, is de tijd gekomen om een teken te geven." (VB)

Publicatiedatum : 06-04-2005
Sectie : Binnenland
Frdrk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be