Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2004, 15:37   #281
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Volgens mij is Jan VDB het perfecte bewijs van het feit dat de teletijdmachine van professor Barabas bestaat!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 15:39   #282
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Volgens mij is Jan VDB het perfecte bewijs van het feit dat de teletijdmachine van professor Barabas bestaat!
Nah, gewoon het bewijs dat elk dorp zijn zot heeft, ook Waregem.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 17:32   #283
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik denk het wel. Veel contacten in het VB, gesprekken met mensen in en rond het schoolgebeuren, oudercontactavonden, contacten in de verenigingen waar ik lid van ben. Genoeg gelegenheden om te praten over dit alles.
Wel ik kom beroepshalve ook met veel mensen in contact en hoe langer hoe minder hebben totaal geen problemen met homo's; het geluk is het belangrijkste maar ja hier en daar heb je nog van die echte homohaters hé die niet weten wat dat is samen gelukkig zijn met zijn 2.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 17:34   #284
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Contacten in het VB.... tjaaa, en voor de rest neem ik aan dat uw contacten zich voornamelijk in West-Vlaanderen voordoen, een provincie die toch nog vrij katholiek en conservatief is.
Zeg merci hé Zenoke
maar tis aan het beteren zu, tis hier wel nog vrij katholiek misschien dat wel maar meer en meer progressief.
Nu ja West-Vlaanderen blijft een bastion voor de tsjeven hé.

Oud 3 december 2004, 17:37   #285
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
God alleen beslist daarover. Niet de mens. Niet de mens is schepper van het leven, maar enkel God. Aan Hem komt dat toe. Niet aan ons.
Tja Jan en toch kunnen we daar zelf over beslissen moest ik nu morgen echt héél ernstig ziek zijn en ik heb vreselijke pijnen zou ik er niet te lang moeten over nadenken; m'n zou het moeten doen ook daar ik de nodige maatregelen daarvoor aan het nemen ben en al deels genomen heb.

Oud 3 december 2004, 18:02   #286
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Zeg merci hé Zenoke
maar tis aan het beteren zu, tis hier wel nog vrij katholiek misschien dat wel maar meer en meer progressief.
Aha, dat zal uwe invloed dan zijn hé! Goe bezig, bartje! 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 19:49   #287
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
... èn over barebacking!
Jan staat open voor zeer véél, maar NIET HIER, d�*t is duidelijk
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 11:43   #288
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Ik vind het zeer twijffelachtig dat Brugge bijgehouden heeft hoeveel mensen er precies terechtgesteld zijn door de inquisitie, om dan nog niet te spreken over de niet-dodelijke straffen.
Ooit gehoord van archieven?

Ooit gehoord van de heel grote en bijzonder rijke verzameling handschriften van het Grootseminarie van Brugge?

Van heel veel inquisitieprocessen hebben we zelfs nog de notulen of op z'n minst een samenvatting van het hoe, wanneer en waarom.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 11:48   #289
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Om maar een voorbeeld te geven: hoeveel mensen zouden in de geuzenstrijd gestorven zijn? Enkel en alleen om het recht hun eigen geloof te belijden ...
U moet dringend iets lezen over de geuzentijd die in de eerste plaats een vrijheidsstrijd was tegen de Spaanse koning. Heel wat "geuzen" waren katholieken (vooral dan als het ging om hogere adel: Willem van Oranje bijvoorbeeld bekeerde zich maar na de onafhankelijkheidsstrijd tot het protestantisme).

Feit is dat de grote oorlogen in de voorbije tijd niet omwille van de godsdienst werden gevoerd: de Napoleontische oorlogen, de Zweeds-Russische oorlogen in de 18e eeuw, de Japans-Chinese oorlogen in de 19e en 20e eeuw, de Frans-Duitse oorlog van 1870, WO I, WO II, de Bulgaars-Griekse oorlogen, de Turks-Griekse oorlogen, de Korea-oorlog, de Vietnam-oorlog, de Amerikaanse burgeroorlog, de burgeroorlogen in Kongo...

Allemaal niets te maken met godsdienst, en juist in die grote conflicten werd het grootste aantal mensen gedood.
Oud 4 december 2004, 11:50   #290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks daarvan. IK beslis over mijn leven en IK alleen! Jouw god bestaat voor mij niet.
Nu kunt u dat nog ontkennen, ja. Maar eens op uw stervensuur zult u moeten vaststellen dat u in een illusie geloofde en dat God weldegelijk bestaat.

Het ontkennen dat God bestaat, is trouwens ook een vorm van geloof.
Oud 4 december 2004, 11:54   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
spreekt u op oudercontacten over homo's en abortus?
Ja, het is al een paar keer voorgevallen dat ouders over dit over dat eerste onderwerp begonnen te spreken. Bij mij beperkt het oudercontact zich niet tot het alleen becommentariëren van punten en gedrag van de leerlingen. Sommige ouders willen soms bepaalde maatschappelijke onderwerpen eens doorpraten, vooral wanneer ze vinden dat er evoluties in de maatschappij aan de gang zijn die de opvoeding van hun kinderen bemoeilijken. Dit is een terechte bezorgdheid.
Oud 4 december 2004, 12:16   #292
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu kunt u dat nog ontkennen, ja. Maar eens op uw stervensuur zult u moeten vaststellen dat u in een illusie geloofde en dat God weldegelijk bestaat.

Op het stervensuur moeten vaststellen dat god bestaat?????? Waarom?????? Ik zou niet weten waarom? Langs geen kanten?
Vandaar dat die god ook gezinnen onnoemelijk veel verdriet aandoet zeker om hun kinderen te laten verongelukken, te laten sterven door ziekte etc. en jonge mensen laat sterven. Laat me niet lachen hé.

Oud 4 december 2004, 12:18   #293
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, het is al een paar keer voorgevallen dat ouders over dit over dat eerste onderwerp begonnen te spreken. Bij mij beperkt het oudercontact zich niet tot het alleen becommentariëren van punten en gedrag van de leerlingen. Sommige ouders willen soms bepaalde maatschappelijke onderwerpen eens doorpraten, vooral wanneer ze vinden dat er evoluties in de maatschappij aan de gang zijn die de opvoeding van hun kinderen bemoeilijken. Dit is een terechte bezorgdheid.
Yep kan allemaal zijn maar ik geloof er niet veel van zu; hier en daar misschien een superconservatieve ouder maar voor de rest geloof ik er de ballen van. Een geluk en dat zie je in de maatschappij ook dat er steeds meer en meer open gereageerd wordt op homo's maar er is nog werk aan de winkel, véél werk aan de winkel; als je hier hoort op het forum dat er zelfs zouden zijn die hun kind zouden buitensmijten enzo of het geluk van hun zoon/dochter niet kunnen hebben dan stel ik me daar héél ernstig vragen bij. Héél triestig is dat, dat er nog ouders bestaan die het geluk van kinderen niet kunnen hebben.

Oud 4 december 2004, 12:25   #294
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dit een walgelijke stellingname van jou.
Vlaanderen heeft ook haar (kleine) percentage ongelooflijke klootzakken.
Vlaanderen verdient beter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 12:36   #295
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik vind dit een walgelijke stellingname van jou.
Aha, stellen dat God bestaat is volgens u een "walgelijke stellingname". En de maar al te ware stelling verwoorden dat agnosticisme en atheïsme ook vormen van geloof zijn, is volgens u ongetwijfeld ook een "walgelijke stellingname".

Op welke basis dan wel meent u dat te kunnen zeggen?
Oud 4 december 2004, 12:39   #296
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Yep kan allemaal zijn maar ik geloof er niet veel van zu; hier en daar misschien een superconservatieve ouder maar voor de rest geloof ik er de ballen van. Een geluk en dat zie je in de maatschappij ook dat er steeds meer en meer open gereageerd wordt op homo's maar er is nog werk aan de winkel, véél werk aan de winkel; als je hier hoort op het forum dat er zelfs zouden zijn die hun kind zouden buitensmijten enzo of het geluk van hun zoon/dochter niet kunnen hebben dan stel ik me daar héél ernstig vragen bij. Héél triestig is dat, dat er nog ouders bestaan die het geluk van kinderen niet kunnen hebben.
Als je kind een moord pleegt, stem je daar ook niet mee in. Als je zoon een homoseksuele levenskeuze maakt, dan hoef je dat ook niet te vinden als je bepaalde belangrijke morele maatstaven hanteert. Of de zoon daarvoor buiten moet gegooid worden, is wel iets anders.
Oud 4 december 2004, 12:50   #297
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit wel eens bij stilgestaan, Van den Berghe, dat het ook omgekeerd zou kunnen zijn?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 december 2004, 12:58   #298
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooit wel eens bij stilgestaan, Van den Berghe, dat het ook omgekeerd zou kunnen zijn?
Ja. Maar omgekeerd zal het wel niet zijn, daar de schepping iets te wonderlijk in elkaar steekt dat die slechts het resultaat van een toevalligheid...
Oud 4 december 2004, 12:59   #299
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Maar omgekeerd zal het wel niet zijn, daar de schepping iets te wonderlijk in elkaar steekt dat die slechts het resultaat van een toevalligheid...
Maar zeker ben je daar natuurlijk niet van...

Citaat:
Oud 4 december 2004, 13:01   #300
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Waar is God?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be