Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2010, 23:52   #281
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bewaar je opmerking dan voor een draad; waar de opmerking wel verband mee houdt.
Wel, als ik me dan toch tot de draad moet houden. Ik vind dat andev nu eens overschot van gelijk heeft. En uw opmerking inzake dat het bij de joden geen zootje is, is slechts zo om de redenen die ik heb opgegeven.

Zoals ik al eerder heb aangehaald, in onze maatschappij, en daar zijn de moslims toch naar toe gekomen om er bij te behoren neem ik aan, anders moesten ze maar daar gebleven zijn waar ze wel bij behoren, dragen we geen hoofddeksels in een klaslokaal. PET AF, dat geld zowel voor jantje als voor eender wie. Je kan je aan dit gegeven aanpassen of je bent hier niet thuis. Of mag een Amerikaanse inwijkeling misschien zijn cowboyhoed op houden in de klas, een Indiër zijn tulband, een Mexicaan zijn sombrero en iemand van Canada zijn vederen hoofdtooi. Dan hebben we geen GO meer maar een carnavalsvereniging. En al uw andere psychologische wartaal zal daar geen moer aan veranderen. Les geven of les krijgen, dat is wat er dient te gebeuren in dat GO en niets anders, en wie zich daar niet in kan vinden heeft daar niets te zoeken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 23:58   #282
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was: "Is de hoofddoek een symbool?".

Een voorbeeldje.
Als katholiek gezin aten wij in de vasten 's vrijdags geen vlees. Je eet dan bijvoorbeeld eieren uit geloofsovertuiging. Maar ik neem aan dat we het erover eens zijn dat eieren geen katholiek symbool zijn.(*)
In de kerk krijg je tijdens de communie een hostie. Een hostie staat symbool voor het lichaam van Christus (**). Een hostie is, in tegenstelling tot een ei, wel een symbool.

(*) Ik wou het voorbeeld van vis niet nemen, omdat de eerste volgelingen van Christus twee vissen hanteerden als symbool voor het katholicisme.
(**) Het ligt nog ietsje complexer. Volgens de strikte katholieke leer �*s de hostie het lichaam van Christus.
En mocht die fameuze Christus nu nog eens terug komen, zou hij verwonderd toekijken dat dat vissersclubje dat hij des tijds opgericht heeft, nu nog steeds bestaat bij een stel armen van geest.
Oud 22 maart 2010, 23:58   #283
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wel, als ik me dan toch tot de draad moet houden. Ik vind dat andev nu eens overschot van gelijk heeft. En uw opmerking inzake dat het bij de joden geen zootje is, is slechts zo om de redenen die ik heb opgegeven.

Zoals ik al eerder heb aangehaald, in onze maatschappij, en daar zijn de moslims toch naar toe gekomen om er bij te behoren neem ik aan, anders moesten ze maar daar gebleven zijn waar ze wel bij behoren, dragen we geen hoofddeksels in een klaslokaal. PET AF, dat geld zowel voor jantje als voor eender wie. Je kan je aan dit gegeven aanpassen of je bent hier niet thuis. Of mag een Amerikaanse inwijkeling misschien zijn cowboyhoed op houden in de klas, een Indiër zijn tulband, een Mexicaan zijn sombrero en iemand van Canada zijn vederen hoofdtooi. Dan hebben we geen GO meer maar een carnavalsvereniging. En al uw andere psychologische wartaal zal daar geen moer aan veranderen. Les geven of les krijgen, dat is wat er dient te gebeuren in dat GO en niets anders, en wie zich daar niet in kan vinden heeft daar niets te zoeken.

En wat met kaalkoppen mogen die een pruik dragen?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 00:03   #284
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Er waren geen problemen in die school tot de directie het initiatief nam de dames te ontslaan.
Waarom laat jij je verleiden tot zulke spelletjes?
Wat is het probleem; als een dame een hoofddoek draagt?
Wat is het probleem dat een dame naakt naar de bakker gaat? Wat is het probleem dat naturisten naakt in de school les zouden volgen? Niets, alleen dat dit niet strookt met onze waarden en gewoonten. Idem voor het dragen van hoofddeksels in een school.
Oud 23 maart 2010, 00:06   #285
Wisord
Banneling

Standaard

Ben dat hopeloos pestgezever beu .

het wordt tijd dat jullie solidair moeten zijn! Na de WOII mochten de marokkanen alles opruimen en toen hadden de belgen geen klachten hierover, maar eens dat alles op zijn plaats zit beginnen ze te klagen. Wat kunnen zij er aandoen dat ze in belgie leven ze zijn hier geboren getogen. Hoe kan die zomaar naar hun moederland gaan zonder enige kennis van bv arabisch??? solidair zijn is de boodschap

Teken petitie tegen de hoofddoekendiscriminatie in het onderwijs

http://www.ipetitions.com/petition/h..._in_onderwijs/
Oud 23 maart 2010, 00:08   #286
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En wat met kaalkoppen mogen die een pruik dragen?
Ik denk niet dat dit enig invloed heeft op onze waarden inzake beleefdheidsregels. Ik weet wel dat je pet of je hoed afzetten daar wel toe behoren, je pruik afleggen niet. Heb nog nooit iemand weten zijn pruik oplichten bij het begroeten van iemand. Jij wel misschien?
Oud 23 maart 2010, 00:13   #287
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het wordt tijd dat jullie solidair moeten zijn! Na de WOII mochten de marokkanen alles opruimen en toen hadden de belgen geen klachten hierover, maar eens dat alles op zijn plaats zit beginnen ze te klagen.
Mij niet gelaten dat je tegen het hoofddoekenverbod bent, maar de Marokkanen hadden bijzonder weinig te maken met het opruimen na WOII. Daarvoor mag je in grote mate de Yank bedanken (Marshall-plan, weet je wel).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 00:15   #288
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Mij niet gelaten dat je tegen het hoofddoekenverbod bent, maar de Marokkanen hadden bijzonder weinig te maken met het opruimen na WOII. Daarvoor mag je in grote mate de Yank bedanken (Marshall-plan, weet je wel).
Het Marshallplan is heeft de finale doodsteek betekend voor de dominante economische positie van Europa.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 00:16   #289
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

het wordt tijd dat jullie solidair moeten zijn! Na de WOII mochten de marokkanen alles opruimen en toen hadden de belgen geen klachten hierover, maar eens dat alles op zijn plaats zit beginnen ze te klagen. Wat kunnen zij er aandoen dat ze in belgie leven ze zijn hier geboren getogen. Hoe kan die zomaar naar hun moederland gaan zonder enige kennis van bv arabisch??? solidair zijn is de boodschap

Na de WO2 waren er hier nog geen Marrokkanen, waar haal je het ? In de jaren zestig zaten er welgeteld 3 Spanjaarden op mijn school op het Kiel, en dat was het.
En toen de Marrokkanen beginnen komen zijn was het niet om op te ruimen, maar eerder voor het kot af te breken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 00:40   #290
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik ben dat eeuwige gezever beu van die arme Marokannen die geen binding meer hebben met hun vaderland, maar als ze trouwen is het wel met een van daar die geen woord Nederlands kent, dan hebben ze plots wel binding. En als ze sterven willen ze daar begraven worden.

En ik ben het ook beu om dat eeuwige gezever te moeten horen dat ze die drommels naar hier haalden omdat wij Belgen het vuile werk niet meer wensten te doen. Wat zijn al die Belgen die voordien in de koolmijnen werkten dan gaan doen denk je, thuis met de vingers gaan zitten draaien. Al die jaren werkten hier in de haven tussen de havenarbeiders geen enkele vreemdeling. Wie heeft dan al die tijd boten met zakgoed zoals lampzwart gelost denk je? Was dat dan geen zwaar en vuil werk.

Dat ze slaven hier gehaald hebben om de al lang ter dood opgeschreven koolmijnen nog wat langer draaiende te houden is het werk geweest van de staat en het kapitaal die de eigen bevolking niet meer naar waarde kon verlonen voor dat soort arbeid. Ze hadden Kunta Kinte's nodig die het vuile werk voor een appel en een ei kwamen verder zetten omdat de kolen uit Amerika veel goedkoper hier binnen kwamen dan dat wij ze hier konden delven. Daar waren er heelder koollagen bloot gelegd en werden de kolen geschept met bulldozers terwijl men hier nog met een kaars op hun kop 300 meter diep met hamer en beitel moest gaan vruten. En dan de bevolking maar opzadelen met een schuldgevoel van," we hebben ze hier moeten halen omdat jullie het vuile en zware werk niet meer deden". Nee beste, om hun nog wat verder te verrijken op de bult van slaven. Alleen hebben ze deze slaven niet naar hier laten roeien en hun hier bij aankomst in hun bek gekeken of ze goede tanden hadden en goed gespierd waren. Dat hebben ze ginder gedaan voor dat ze de trein op gingen. En al dat er nadien onder het mom van familiehereniging is gekomen is allemaal het gevolg van wel degelijk bindingen te hebben met het land van herkomst hoor.

Ik ken er hier geen enkele die hier is of blijft voor het mooie weer hier en ze klagen allemaal als zot. Het deugt hier niet, ze mogen hun kap niet overal op zetten, ze mogen hun geiten niet slachten zoals ze willen, ze worden gediscrimineerd door al die racisten hier, geviseerd door de politiemacht, maar toch blijven ze hier, waarom eigenlijk als het dan toch allemaal zo slecht is?
Oud 23 maart 2010, 00:56   #291
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik ben dat eeuwige gezever beu van die arme Marokannen die geen binding meer hebben met hun vaderland, maar als ze trouwen is het wel met een van daar die geen woord Nederlands kent, dan hebben ze plots wel binding. En als ze sterven willen ze daar begraven worden.

En ik ben het ook beu om dat eeuwige gezever te moeten horen dat ze die drommels naar hier haalden omdat wij Belgen het vuile werk niet meer wensten te doen. Wat zijn al die Belgen die voordien in de koolmijnen werkten dan gaan doen denk je, thuis met de vingers gaan zitten draaien. Al die jaren werkten hier in de haven tussen de havenarbeiders geen enkele vreemdeling. Wie heeft dan al die tijd boten met zakgoed zoals lampzwart gelost denk je? Was dat dan geen zwaar en vuil werk.

Dat ze slaven hier gehaald hebben om de al lang ter dood opgeschreven koolmijnen nog wat langer draaiende te houden is het werk geweest van de staat en het kapitaal die de eigen bevolking niet meer naar waarde kon verlonen voor dat soort arbeid. Ze hadden Kunta Kinte's nodig die het vuile werk voor een appel en een ei kwamen verder zetten omdat de kolen uit Amerika veel goedkoper hier binnen kwamen dan dat wij ze hier konden delven. Daar waren er heelder koollagen bloot gelegd en werden de kolen geschept met bulldozers terwijl men hier nog met een kaars op hun kop 300 meter diep met hamer en beitel moest gaan vruten. En dan de bevolking maar opzadelen met een schuldgevoel van," we hebben ze hier moeten halen omdat jullie het vuile en zware werk niet meer deden". Nee beste, om hun nog wat verder te verrijken op de bult van slaven. Alleen hebben ze deze slaven niet naar hier laten roeien en hun hier bij aankomst in hun bek gekeken of ze goede tanden hadden en goed gespierd waren. Dat hebben ze ginder gedaan voor dat ze de trein op gingen. En al dat er nadien onder het mom van familiehereniging is gekomen is allemaal het gevolg van wel degelijk bindingen te hebben met het land van herkomst hoor.

Ik ken er hier geen enkele die hier is of blijft voor het mooie weer hier en ze klagen allemaal als zot. Het deugt hier niet, ze mogen hun kap niet overal op zetten, ze mogen hun geiten niet slachten zoals ze willen, ze worden gediscrimineerd door al die racisten hier, geviseerd door de politiemacht, maar toch blijven ze hier, waarom eigenlijk als het dan toch allemaal zo slecht is?
Iedereen weet toch dat veel slachtoffers van alledaags racisme hier in Vlaanderen zijn geboren en getogen, en nooit een andere identiteitskaart dan de Belgische op zak hebben gehad? Het is toch een publiek geheim dat bepaalde bedrijven en interimbureaus sollicitanten selecteren op basis van de naam en niet op basis van de nationaliteit?
Eigenlijk passen de uitlatingen van vbers in een bepaald discours dat het denken over het migrantenbeleid hier in Vlaanderen tekent. De valkuilen van dit discours zijn al door verschillende mensen aangeduid, het gaat om een "wij-zij"-denken dat leidt tot minorisering.

Men slaagt er maar niet in te denken over allochtonen als medeburgers. Vlamingen van Turkse of Marokkaanse afkomst die hier zijn geboren, blijven steevast als "migranten" gebrandmerkt, terwijl die mensen niets met migratie te maken hebben. Het Vlaams Belang blijft zelfs hardnekkig vasthouden aan het woord "vreemdeling" voor iedereen die islamitisch is, ook al hebben de mensen in kwestie meer loyauteit ten aanzien van België dan de gemiddelde Vlaams Belanger.

Het heeft geen zin bij elk onderwerp afzonderlijk -- werkgelegenheid, onderwijs, politieke participatie of inburgeringsbeleid -- telkens opnieuw te polemiseren en politieke spelletjes te spelen. In veel discussies staan de belangen van de allochtonen in de schaduw van de electorale en machtsbelangen van de politieke klasse.
Oud 23 maart 2010, 01:06   #292
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen weet toch dat veel slachtoffers van alledaags racisme hier in Vlaanderen zijn geboren en getogen, en nooit een andere identiteitskaart dan de Belgische op zak hebben gehad? Het is toch een publiek geheim dat bepaalde bedrijven en interimbureaus sollicitanten selecteren op basis van de naam en niet op basis van de nationaliteit?
Eigenlijk passen de uitlatingen van vbers in een bepaald discours dat het denken over het migrantenbeleid hier in Vlaanderen tekent. De valkuilen van dit discours zijn al door verschillende mensen aangeduid, het gaat om een "wij-zij"-denken dat leidt tot minorisering.

Men slaagt er maar niet in te denken over allochtonen als medeburgers. Vlamingen van Turkse of Marokkaanse afkomst die hier zijn geboren, blijven steevast als "migranten" gebrandmerkt, terwijl die mensen niets met migratie te maken hebben. Het Vlaams Belang blijft zelfs hardnekkig vasthouden aan het woord "vreemdeling" voor iedereen die islamitisch is, ook al hebben de mensen in kwestie meer loyauteit ten aanzien van België dan de gemiddelde Vlaams Belanger.

Het heeft geen zin bij elk onderwerp afzonderlijk -- werkgelegenheid, onderwijs, politieke participatie of inburgeringsbeleid -- telkens opnieuw te polemiseren en politieke spelletjes te spelen. In veel discussies staan de belangen van de allochtonen in de schaduw van de electorale en machtsbelangen van de politieke klasse.
Dat is allemaal goed en wel, maar als je als Belg wil doorgaan zou je moeten beginnen met je zelf niet van hen te onderscheiden. Chinezen zijn en blijven er ook uitzien als Chinezen ook al zijn velen hier geboren en Belg, maar ik ken geen enkele Vlaams Belanger die daar racistische opmerkingen over maakt hoor. Nochtans is in een stad als Antwerpen het vergeven van Chinezen, Joden, Indiërs, en niemand onder hen die last heeft van racisme. Raar hé? Waar schort er dan wat aan denk je?
Oud 23 maart 2010, 01:10   #293
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het Marshallplan is heeft de finale doodsteek betekend voor de dominante economische positie van Europa.
Dat is waar: sinds 1947 tot nu was Europa een straatarm ontwikkelingsgebied. In de landen die in het Warschaupact zaten hadden het pakken beter. Of wacht ...
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 01:15   #294
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal goed en wel, maar als je als Belg wil doorgaan zou je moeten beginnen met je zelf niet van hen te onderscheiden. Chinezen zijn en blijven er ook uitzien als Chinezen ook al zijn velen hier geboren en Belg, maar ik ken geen enkele Vlaams Belanger die daar racistische opmerkingen over maakt hoor. Nochtans is in een stad als Antwerpen het vergeven van Chinezen, Joden, Indiërs, en niemand onder hen die last heeft van racisme. Raar hé? Waar schort er dan wat aan denk je?
De bevolkingsgroepen die je opnoemt hebben geld tot zelfs veeel geld en worden niet uitgesloten in de arbeidsmarkt omdat ze veelal zelfstandig zijn , wat niet het geval is bij marokanen en turken . Moesten joden enz hier zijn en geen geld hebben zouden ze waarschijnlijk ook gestigmatiseerd worden.
Oud 23 maart 2010, 01:18   #295
Wisord
Banneling

Standaard

Btw , ken wel een aantal domme vb erkes op mijn werk die het niet kunnen vinden dat hun vloms frituur nu uitgebaat is door chinezen ..
Oud 23 maart 2010, 01:33   #296
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke discriminatie?

Alle levensbeschouwelijke kentekenen zijn verboden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 01:38   #297
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men slaagt er maar niet in te denken over allochtonen als medeburgers. Vlamingen van Turkse of Marokkaanse afkomst die hier zijn geboren, blijven steevast als "migranten" gebrandmerkt, .
Dat is ook de stelling van het Antwerps stadsbestuur.

Citaat:
Zijn allochtoon - alle mensen met een vreemde nationaliteit behalve West-Europeanen, en ook Belgen met een vreemde voor én achternaam
.

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 maart 2010 om 01:40.
Oud 23 maart 2010, 02:08   #298
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Welke discriminatie?

Alle levensbeschouwelijke kentekenen zijn verboden.
Het verbod op het dragen van een hoofddoek staat vooralsnog niet gelijk met een verbod op het hebben van een bepaalde religieuze overtuiging. Het is slechts een van de vertekende argumenten die langs beide kanten misbruikt worden.

Het verbod op de hoofddoek in openbare functies is absurd en bovendien paternalistisch. De noodzakelijke neutraliteit van instellingen is niet hetzelfde als uniformiteit van personen. Diversiteit in levenbeschouwing mag zichtbaar zijn en kan zelfs maatschappelijk verrijkend zijn. Neutraliteit moet er zijn in de wijze waarop mensen hun job vervullen en niet in hun uiterlijk.

Het wordt tijd dat Janssens & co toegeven dat het hoofddoekverbod rampzalige gevolgen heeft en dat het niet geholpen heeft om het maatschappelijk draagvlak voor diversiteit te vergroten.”
Oud 23 maart 2010, 02:22   #299
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verbod op het dragen van een hoofddoek staat vooralsnog niet gelijk met een verbod op het hebben van een bepaalde religieuze overtuiging. Het is slechts een van de vertekende argumenten die langs beide kanten misbruikt worden.

Het verbod op de hoofddoek in openbare functies is absurd en bovendien paternalistisch. De noodzakelijke neutraliteit van instellingen is niet hetzelfde als uniformiteit van personen. Diversiteit in levenbeschouwing mag zichtbaar zijn en kan zelfs maatschappelijk verrijkend zijn. Neutraliteit moet er zijn in de wijze waarop mensen hun job vervullen en niet in hun uiterlijk.

Het wordt tijd dat Janssens & co toegeven dat het hoofddoekverbod rampzalige gevolgen heeft en dat het niet geholpen heeft om het maatschappelijk draagvlak voor diversiteit te vergroten.”

Mooie uitleg Wisord maar mijn vraag was eigenlijk ''welke discriminatie?''

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 maart 2010 om 02:22.
Oud 23 maart 2010, 02:27   #300
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Mooie uitleg Wisord maar mijn vraag was eigenlijk ''welke discriminatie?''
Als een katholieke school mag blijven bestaan "waar vele vrijzinnigen hun kinderen noodgedwongen naartoe brengen" dan moeten hoofddoeken ook kunnen kan dit niet dan is dit dicriminatie.

Een school is een openbare plaats en moet voor iedereen toegang bieden .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be