![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() Een buitenaardse bezoeker die vanop geringe hoogte onze aardbol komt exploreren, zou mogen vergeven worden als hij concludeert dat de auto hier de dominantie levensvorm uitmaakt, die zijn passagiers automatisch uitbraakt op het einde van de rit als waren het platgelopen batterijen.
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2006 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() De enige autoconstructeur die nog met een goed rendement werkt is Porsche.
Het valt dus te verwachten dat we binnenkort allemaal Porsche rijden. De rest sluit, volgens het genadeloze concurrentie-systeem van de van de vrije markt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Al die gefrustreerde would-be Schumachers die nergens 350km/h kunnen ontwikkelen en dan maar 100km/h rijden in de bebouwde kom...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De auto is een grote vervuiler maar die vervuiling zou 25 procent minder kunnen zijn. Elke automobilist kan 25 procent minder brandstof verbruiken als hij zijn rijgedrag aanpast. En dus zelf geld besparen en minder vervuilen.
Maar, als ik zie hoe dat de meesten met hun auto rijden. Ik vind dat het weer tijd wordt dat men de prijs van de autobrandstof gaat opdrijven. Die is veel te goedkoop. Maar dan ga je ze weer horen klagen en zagen, de sukkelaars. Maar dan heb je nog die schumachers met hun bedrijfswagens die gratis rijden. En dat demonstreren de meesten dan ook wel met veel enthousiasme |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#288 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... Laatst gewijzigd door Bill : 3 oktober 2006 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() Gewoon tolwegen invoeren. Mensen die graag (zoals Bill) eens lekker tuffen met de ronkende bolide, moeten dat kunnen. Het is een gevoel van vrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zou eigenlijk ook een maatregel willen voorstellen dat verbied dat zwaar vervuilende auto's niet meer op onze (europese wegen) mogen rondrijden, dus auto's die men niet nodig heeft. Of de Btw met 200 procent verhoogd.
De meeste rijken zijn toch egoïsten het maakt hun toch niet uit Och, de prijs verdubbelen is wel wat overdreven. Maar u wil het waarschijnlijk niet weten maar ik schreef dat men niet moet klagen dat de brandstof prijzen te duur zijn als men zelf 25 procent kan besparen door zijn rijsteil aan te passen. U wilt niet weten dat een auto zoals die van u vervuilt en dat er extra centen nodig zijn om de gevolgen daarvan tegen te gaan of op te lossen en die kosten worden zowel aan de armen (en vooral armen) als rijken doorverrekend. Ik begrijp goed dat mensen de banden van zwaar vervuildende auto's als de jouwe kapot steken. Ik heb er zelf ook al aan gedacht. Maar dat doe je niet alleen, daar heb je nog een paar andere mensen voor nodig |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je bent wel een echte diplomaat, hé Bill?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Beste Bill. Er bestaan beschaafde landen (waar België niet bij hoort) op deze wereld waar 's nachts en 's avonnds openbaar vervoer voorzien is. Maar natuurlijk is men hier pas sinds een tiental jaren aan ruimtelijke ordening gaan doen. Te laat natuurlijk. Die mensen die hier vroeger de touwtjes in handen hadden, waren dat eventjes vergeten. (Het gekke is dat er nog een heleboel mensen zijn die op deze mensen stemmen) Daardoor is het openbaar vervoer in België een dure zaak.
Ter informatie: ik ben ook werkzoekende? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ecofascisten? Een prachtig woord!
U bent toch wel echt een toffe kerel, hé. Waar is het misgelopen, Bil? Toen je de eerste rekening kreeg van je drinkwater? Is daar je woede ontstaan? Een flinke rekening gehad. Wel, het drinkwater is steeds duurder geworden omdat de meeste mensen hier in België het nut er niet van in zagen dat milieuzorg noodzakelijk is. Want, je weet het waarschijnlijk nog niet, maar dat water wordt eerst gezuiverd en dat kost hopen geld en hoe meer vervuiling hoe meer dat het kost. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn de auto's die overdrijven, niet ik. Op ieder moment worden er drie auto's gemaakt tegen maar één kind. Wie zal al die auto's besturen? Tenzij we drie keer meer kinderen gaan maken... Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2006 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() Hele dagen in die stinkende walmen van die gifstoffenblazers moeten circuleren - tevoet of met de fiets- en als we dan omvergereden worden en zwaargewond raken, dan worden we nog niet eens waard geacht om in de ongevalsstatistieken van de politie terecht te komen...
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2006 om 10:14. |
![]() |
![]() |