![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je hebt mij nog geen van die "kritiek" voorgelegd en je zegt mij dat ik rond de pot draai... En ik zei al dat heel Walonië zeker overdreef in z'n reactie maar dat ligt aan die veel te strijdgrage kleine reactionaire groeperingen (die we in vlaanderen ook kennen lees deze fora maar eens). maar dat betekent nog niet dat jij moet verminderen wat Leterme juist heeft gezegt... antwoord hier eerlijk op: wat zou je doen als ik je op straat tegenkom en ik je gewoon vlak afzeg "je bent een drie dubbele beroepsidioot"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Staatssecretaris
|
![]() Afwachten hé, Vlaamse politici zijn niet zo geloofwaardig als het over communotaire zaakjes gaat. Leterme heeft het voordeel van de twijfel en laat mij toch een betrouwbare indruk na, hopelijk laat hij zijn woorden niet vallen als het baantje van eerste minister vrijkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden de fanstaligen ook zo geredeneerd, dan kon je in Gent ook nu nog je administratieve rommel in 't Frans afhaspelen. De correcte ne democratische visie: Waar meerdere taalgroepen met een significant aantal burgers zich vestigen, dient de overheid zich aan te passen, en twee- of meertalig haar burgers te bedienen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 augustus 2006 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doen zelfs flaminganten �* la Geert Bourgeois. ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() So what?
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Why not?
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
|
![]() Citaat:
Antwoord liever op deze voorgaande post 'ns (als je wil) : Citaat:
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja... en dan Voerense toestanden daar. Echt tof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Staatssecretaris
|
![]() Juist niet, hij stelt dat waar grote groepen anderstaligen komen wonen die burgers in hun taal dienen bediend te worden door de overheid. Daar er grote groepen Turks en Arabisch spreken kan je zijn redenering doortrekken. Bij zijn volgende post stelt hij dan ook dat hij dat niet zo erg zou vinden. Dus wat is er dan tegenovergesteld? En wie bedoel je dan als collega? Of begreep je de smilie op het eind niet goed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Deze stelt dat waar een meerderheid vb franstaligen zijn de diensten,administratie,...ook in het frans mogen zijn! (klop dit nog?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wabliefteru? Waar meerdere taalgroepen ontstaan moeten bestuur, gerecht enzovoorts zich aanpassen en meertalige service aanbieden ??
Ik kan me geen land of plaats ter wereld voorstellen waar dit gebeurt. Staaf vindt dus dat als een verkeersongeval in Aantwaarpen gebeurt tussen een Turk en een Marokkaan, er een polies ter plaatse moet komen die de nodige dingen op papier zet in twee of drie talen (of laat vertalen) en dit voor een anderstalige rechtbank zou laten beslissen. Je zou het recht mogen hebben om aan het loket van het zwembad in het Russisch een uitleg te vragen over de mogelijke abonnementen .... Wat een stierenstront. Mijn mening is wel: geen Waal, geen anderstalige, zelfs al woont hij 80 jaren in Vlaanderen is verplicht om Vlaams te leren. Maar hij heeft niet het minste recht om in het gemeentehuis bediend te worden in iets anders dan het Nederlands. Hij of zij heeft ook niet het minste recht om wie dan ook te schofferen voor hun onkunde om perfect een vreemde taal te spreken enzovoorts ... Is dat trouwens niet zo perfekt goed gegaan met de Italianen in Limburg, enige tientallen jaren geleden ? Gaat dat trouwens niet redelijk goed met de Joodse gemeenschap in Aantwaarpen ? Bovendien is hetgeen ik zo voorstel niet in tegenspraak met bepaalde vormen van service: in een toeristische streek is het maar (ekonomisch) normaal dat sommige overheidsdiensten (vvv ...enz.) anderstalig zijn. De Turken in Antalya spreken zeeer goed Duits en redelijk Engels (en ik vermoed ook redelijk Russisch), maar die talenkennis bedreigt hun kultuur helemaal niet. En zo hoort het. Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 augustus 2006 om 12:38. Reden: tikfout |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als dit daarentegen de zevenhonderdste keer is zou ik vragen: 'tiens, ben ik geen fascist en racist meer?'
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() « MOSLIMS ZIJN INTELLECTUEEL NIET IN STAAT OM ZICH AAN DE BELGISCHE MAATSCHAPPIJ AAN TE PASSEN. »
We parafraseren hier de uitspraken van Yves Leterme, voorzitter van de Vlaamse executieve. Wij onderschrijven deze zin zeker niet, maar willen wel even de parallel aantonen met de uitspraak dat Franstaligen niet in staat zijn Nederlands te leren. De eerste uitspraak over moslims zou de wereld rondgaan en internationale verontwaardiging opwekken, inclusief in de Nederlandstalige pers in België. De tweede uitspraak over de Franstalige Belgen wordt toegejuicht door de Nederlandstalige pers in België. Hoe is het zover kunnen komen? De B.U.B. denkt dat het hoog tijd is voor bezinning over de zin en onzin van federalisme en Vlaams-nationalisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ach ja als ge u maar over iets kunt drukmaken he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |