Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2007, 18:02   #281
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
"Over een lege doos praten is niet erg zinvol."

Dit vind ik wel niet correct. Het kan wel zijn dat jij denkt (en ik ook) dat het geen toekomst heeft, dat neemt niet weg dat hier mensen aan werken die eerlijk geloven dat ze zo vooruitgang kunnen brengen aan de linkerzijde. Misschien bewijzen ze de komende jaren wel dat ik er helemaal naast zit. Het is 'erg zinvol' om met hen de discussie aan te gaan, liefst op een kameraadschappelijke manier, alleen misschien meer over wat we gemeenschappelijk hebben dan over waar we totaal anders over denken.

Dit in tegenstelling tot de discussies met de fascisten, liberalen en soms ook de nationalisten die dit subforum bevolken.
Ik moet erkennen dat je gelijk hebt. Maar ik erger me zo sterk aan de blindheid van sommige CAP-ers. Men moet gewoon erkennen dat vooralsnog CAP niet geworden is wat we gehoopt hadden: het verzamelpunt van klein links en de misnoegde SPa-ers en syndicalisten.
Ik begrijp het zelf ook niet maar Sleekx, Van Outrive en Debunne zijn er niet in geslaagd om in de SPa en het ABVV een betekenisvolle groep los te weken. En daarbij wordt de geschiedenis zelf al wat herschreven: je leest nu op de CAPwebsite dat er 650 mensen waren op 28/10/06. Maar op de website van LSP lees ik, in een verslag van 30 oktober: onze leden telden 500 aanwezigen.
Ondanks de zeer lage opkomst op de provinciale bijeenkomsten, voor de 5 provincies maximum 250 mensen, kiest men er toch voor om deel te gaan nemen aan de verkiezingen. Mijn stelling is: dit wordt de zoveelste electorale ontgoocheling en dat werkt averechts.
De PvdA, die veel meer leden telt en veel sterker is uitgebouwd, stelt tenmminste nog dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze de kiesdrempel kunnen halen. Maar CAP, die zichzelf al als de Belgische versie van de SP preseneert, heeft, nog voor er een programma, een bestuur , een structuur, kortom een organsiatie die die naam waardig is, beslist om te gaan deelnemen aan de verkiezingen. Het is echt te gek om los te lopen...
Wat er nu moet gebeuren is: analyseren wat er nodig is om de misnoegde SPa-leden te overtuigen dat zij moeten meewerken aan een alternatief. Een nieuwe verkiezingsnederlaag zal bij die SPa-ers enkel de idee versterken dat een alternatief voor de SPa niet haalbaar is.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 18:16   #282
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRodeBaron Bekijk bericht
De initiatiefnemers en woordvoerders van CAP komen niet op bij de verkiezingen. Wie zal er dan wel opkomen?
Ik ben zeer benieuwd.
Ik vermoed dat een kartel met de PVDA nu wel uitgesloten is.
Maar 250 aanwezigen meer, de woordvoerders die niet opkomen, geen kartel met de PVDA...
de lucht gaat nu wel in snel tempo uit de opgeblazen ballon.
Goede raad aan zij die twijfelen: tegen een muur lopen doet zeer. De muur daarentegen, die voelt niets.
Sleeckx had al bij aanvang kenbaar gemaakt dat de kans klein was dat ie zou opkomen voor de verkiezingen. Niets nieuws dus onder de zon. De man kan best nog een rol spelen in een kiescampagne. Dat het kartel met de PVDA niet doorgaat moet de PVDA weten maar vind ik persoonlijk helemaal niet zo erg. Voor de rest kan er komende maanden nog heel wat gebeuren of misschien niet maar maar als ge iets wil bereiken moet je er voor durven gaan en het risico lopen om op een muur te botsen. So what? Moeten de champagneglazen al op tafel staan misschien vooraleer je je ergens voor engageert? Het minste van CAP is dat ik komende verkiezingen tenminste weer met volle goesting mijn bol kan inkleuren.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 18:22   #283
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Ondanks de zeer lage opkomst op de provinciale bijeenkomsten, voor de 5 provincies maximum 250 mensen, kiest men er toch voor om deel te gaan nemen aan de verkiezingen. Mijn stelling is: dit wordt de zoveelste electorale ontgoocheling en dat werkt averechts.
De zeer lage opkomst op de provinciale vergaderingen?

Ik heb in Gent wel nog nooit een startvergadering van 80-90 man gezien van een initiatief. En zeker niet met zo'n syndicaal profiel.

Citaat:
De PvdA, die veel meer leden telt en veel sterker is uitgebouwd, stelt tenmminste nog dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ze de kiesdrempel kunnen halen.
Dat heeft misschien meer met de PVDA dan met haar ledenaantal te maken; groen heeft slechts dubbel zoveel leden als de PVDA en er is wel een serieus electoraal verschil.

Trouwens, Ik ben ervan overtuigd dat CAP eens de structuren degelijk op poten staan, snel een groter ledenaantal zal kennen dan de PVDA.

Citaat:
Maar CAP, die zichzelf al als de Belgische versie van de SP preseneert, heeft, nog voor er een programma, een bestuur , een structuur, kortom een organsiatie die die naam waardig is, beslist om te gaan deelnemen aan de verkiezingen. Het is echt te gek om los te lopen...
Zelfs als ze niet meededen, zouden ander LSP zowiezo opgekomen zijn en misschien ook wat andere formaties...

Citaat:
Wat er nu moet gebeuren is: analyseren wat er nodig is om de misnoegde SPa-leden te overtuigen dat zij moeten meewerken aan een alternatief. Een nieuwe verkiezingsnederlaag zal bij die SPa-ers enkel de idee versterken dat een alternatief voor de SPa niet haalbaar is.
Dus jij stelt voor dat we gewoon wachten, net zoals al 15 jaar gebeurd?
Oud 6 januari 2007, 18:39   #284
DeRodeBaron
Burger

DeRodeBaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Sleeckx had al bij aanvang kenbaar gemaakt dat de kans klein was dat ie zou opkomen voor de verkiezingen. Niets nieuws dus onder de zon. De man kan best nog een rol spelen in een kiescampagne. Dat het kartel met de PVDA niet doorgaat moet de PVDA weten maar vind ik persoonlijk helemaal niet zo erg. Voor de rest kan er komende maanden nog heel wat gebeuren of misschien niet maar maar als ge iets wil bereiken moet je er voor durven gaan en het risico lopen om op een muur te botsen. So what? Moeten de champagneglazen al op tafel staan misschien vooraleer je je ergens voor engageert? Het minste van CAP is dat ik komende verkiezingen tenminste weer met volle goesting mijn bol kan inkleuren.
Ik zie niet wat er de komende maanden nog kan gebeuren? Alleen een afkalving van CAP! Denken jullie nu echt dat er op de volgende vergadering meer volk zal zijn? Dat ineens "out of the blue" er een paar woordvoerders zullen neerdalen?
Het laatste dat je moet doen is champagneglazen klaarzetten. Maar als marxist wordt je verondersteld een realistische analyse te maken, gebaseerd op feiten: hoeveel leden hebben we?, waar staan we sterk? In welke bedrijven kunnen we electoraal campagne voeren? Wie zal ons ondersteunen? Waar komen de centen van?
Als het belangrijkste aspect is dat je met volle goesting terug een bol kan inkleuren, dan is dit wel een zeer laag objectief. Dat kon je de laatste jaren trouwens ook, aangezien LSP opkwam.
Als het je doelstelling is om kiezers en leden van SPA naar een links alternatief te laten komen, dan kun je niet anders dan nu besluiten: CAP zal het niet waarmaken.
DeRodeBaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 18:46   #285
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet wat er de komende maanden nog kan gebeuren? Alleen een afkalving van CAP! Denken jullie nu echt dat er op de volgende vergadering meer volk zal zijn? Dat ineens "out of the blue" er een paar woordvoerders zullen neerdalen?
Het laatste dat je moet doen is champagneglazen klaarzetten. Maar als marxist wordt je verondersteld een realistische analyse te maken, gebaseerd op feiten: hoeveel leden hebben we?, waar staan we sterk? In welke bedrijven kunnen we electoraal campagne voeren? Wie zal ons ondersteunen? Waar komen de centen van?
Als het belangrijkste aspect is dat je met volle goesting terug een bol kan inkleuren, dan is dit wel een zeer laag objectief. Dat kon je de laatste jaren trouwens ook, aangezien LSP opkwam.
Als het je doelstelling is om kiezers en leden van SPA naar een links alternatief te laten komen, dan kun je niet anders dan nu besluiten: CAP zal het niet waarmaken.
We zijn nog maar een paar maanden bezig en ja we hebben een realistische visie waar we met CAP naar toe willen en wat we denken te kunnen bereiken komende verkiezingen. Er zijn een aantal maanden verloren gegaan met discussies met UAG die we hadden kunnen gebruiken maar bon gedane zaken nemen geen keer. Komende maanden zullen een belangrijke rol spelen maar niets heb je iets kun je krijgen. Wat is het alternatief. Stemmen voor de PVDA zoals de laatste 30 jaar of stemmen op een partij die al 18 jaar in de regering zit en ons het ene na het andere besparingsprogramma door de strot duwt? Hmmm. Sorry maar dan bots ik nog liever een paar keer met mijn kop tegen de muur vooraleer ik dat laatste doe.
Oud 6 januari 2007, 18:52   #286
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
CAP zal het niet waarmaken.
Laten we even diezelfde redenering maken:

De PVDA zal waarschijnlijk nog minder electoraal succes hebben dan CAP en toch komen die ook op, nietwaar?... Zij zullen ook nergens de kiesdrempel halen en het zal ook weer de zoveelste ontgoochelende nederlaag worden...

Stop dus aub dat gezeik; ondertussen weet iedereen al dat de PVDA niet wil meedoen, en ze zogezegd overtuigd is dat het zal mislukken. Wel, laat iedereen zich dan met zijn eigen zaken bemoeien.
Oud 6 januari 2007, 18:54   #287
DeRodeBaron
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht

Ik heb in Gent wel nog nooit een startvergadering van 80-90 man gezien van een initiatief. En zeker niet met zo'n syndicaal profiel.?
Op de website van CÄP staat 70 aanwezigen. Ik vermoed dat dit aantal naar boven afgerond is. 70 man is inderdaad zeer weinig voor een provincie met meer dan 1 miljoen inwoners. Dat betekent 1 aanwezige per 12000 inwoners. "syndicaal profiel": ik zie geen grote toeloop van onafhankelijke syndicalisten. Hoeveel van de aanwezigen heeft toegezegd om kandidaat te zijn?

Citaat:
Dat heeft misschien meer met de PVDA dan met haar ledenaantal te maken; groen heeft slechts dubbel zoveel leden als de PVDA en er is wel een serieus electoraal verschil.?
Je maakt je torenhoge illusies. Een radicaal-linkse partij zal niet snel gepusht worden in de media. Jean Marie De Decker heeft bijna geen leden, maar je kan er op zweren: hij zal in de komende maanden meer in de media komen dan CAP, PVDA en Groen samen. Een radicaal-linkse partij kan enkel electoraal scoren door een zeer goede inplanting. Dat heeft de nederlandse SP bewezen.

Citaat:
Trouwens, Ik ben ervan overtuigd dat CAP eens de structuren degelijk op poten staan, snel een groter ledenaantal zal kennen dan de PVDA.?
Fantasie, fantasie: denk je nu werkelijk dat je gratis succes zal kennen? Alle potentieel was aanwezig op 28/10. Dat zal nu afkalven. Wedden?
En hoe komt het eigenlijk dat er nog geen degelijke structuur op poten staat? Waarom is er op 28/10 geen bestuur verkozen?

Citaat:
Dus jij stelt voor dat we gewoon wachten, net zoals al 15 jaar gebeurd?
Neen, maar ik neem mijn wensen niet voor werkelijkheid. Ik gaf CAP nog een kleine kans: in kartel met PVDA. Ik kan PVDA trouwens geen ongelijk geven: Als Sleeckx, Van Outrive en Debunne niet opkomen dan heeft CAP geen enkel gezicht met de verkiezingen.
Oud 6 januari 2007, 18:58   #288
DeRodeBaron
Burger

Standaard

Citaat:
Laten we even diezelfde redenering maken:

De PVDA zal waarschijnlijk nog minder electoraal succes hebben dan CAP en toch komen die ook op, nietwaar?... Zij zullen ook nergens de kiesdrempel halen en het zal ook weer de zoveelste ontgoochelende nederlaag worden...

Stop dus aub dat gezeik; ondertussen weet iedereen al dat de PVDA niet wil meedoen, en ze zogezegd overtuigd is dat het zal mislukken. Wel, laat iedereen zich dan met zijn eigen zaken bemoeien.
Ik ben er van overtuigd dat PVDA veel meer stemmen zal halen dan CAP, al was het maar via de gemeenten waar ze op 8 oktober verkozenen haalden.
Ik denk inderdaad dat zij de kiesdrempel niet zullen halen, maar als ik goed heb kunnen lezen op indymedia maken ze zich geen enkele illusie: dan kunnen ze ook niet ontgoocheld zijn.

"Stop met het gezeik?!".
Heb je niet graag lastige commentaar of vragen?
Liever de struisvogelpolitiek?
Oud 6 januari 2007, 19:06   #289
DeRodeBaron
Burger

Standaard

Citaat:
We zijn nog maar een paar maanden bezig en ja we hebben een realistische visie waar we met CAP naar toe willen en wat we denken te kunnen bereiken komende verkiezingen. Er zijn een aantal maanden verloren gegaan met discussies met UAG die we hadden kunnen gebruiken maar bon gedane zaken nemen geen keer. Komende maanden zullen een belangrijke rol spelen maar niets heb je iets kun je krijgen. Wat is het alternatief. Stemmen voor de PVDA zoals de laatste 30 jaar of stemmen op een partij die al 18 jaar in de regering zit en ons het ene na het andere besparingsprogramma door de strot duwt? Hmmm. Sorry maar dan bots ik nog liever een paar keer met mijn kop tegen de muur vooraleer ik dat laatste doe.
Ieder maakt zijn eigen rekening.
Ik zal je vertellen wat ik doe: in mijn bedrijf (als syndicalst), in mijn omgeving discussies voeren over een alternatief. Dat lukt redelijk goed. Ik zou niet liever willen dan dat er een sterk alternatief komt, maar als ik nu mijn gelijkgestemden zou vragen om CAP te steunen, dan leid ik hen recht naar een ontgoocheling meer. Dus ik doe het niet. Ik hoop eerlijk gezegd, dat de PVDA ooit een grote opening maakt naar tientallen mensen zoals mij, en dat er steun komt van de twee grote vakbonden.
Oud 6 januari 2007, 19:25   #290
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ieder maakt zijn eigen rekening.
Ik zal je vertellen wat ik doe: in mijn bedrijf (als syndicalst), in mijn omgeving discussies voeren over een alternatief. Dat lukt redelijk goed. Ik zou niet liever willen dan dat er een sterk alternatief komt, maar als ik nu mijn gelijkgestemden zou vragen om CAP te steunen, dan leid ik hen recht naar een ontgoocheling meer. Dus ik doe het niet. Ik hoop eerlijk gezegd, dat de PVDA ooit een grote opening maakt naar tientallen mensen zoals mij, en dat er steun komt van de twee grote vakbonden.
Als er nog maar honderd mensen waren zoals u die overal in Vlaanderen ipv steeds hetzelfde te doen zoals ze wellicht al een paar decennia doen (en och we weten allemaal dat het beleid van de laatste twee decennia geen ontgoochelingen hebben opgeleverd onder syndicalisten) CAP of misschien zelfs de PVDA zouden steunen dan stonden we al een heel end verder. Eerst moet er een grote partij, uiteraard met een stabiele structuur etc zijn vooraleer mensen zich aansluiten. Sorry maar als iedereen zo redeneert komen we nooit nergens.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 januari 2007 om 19:26.
Oud 6 januari 2007, 19:32   #291
DeRodeBaron
Burger

Standaard

Citaat:
Als er nog maar honderd mensen waren zoals u die overal in Vlaanderen ipv steeds hetzelfde te doen zoals ze wellicht al een paar decennia doen (en och we weten allemaal dat het beleid van de laatste twee decennia geen ontgoochelingen hebben opgeleverd onder syndicalisten) CAP of misschien zelfs de PVDA zouden steunen dan stonden we al een heel end verder. Eerst moet er een grote partij, uiteraard met een stabiele structuur etc zijn vooraleer mensen zich aansluiten. Sorry maar als iedereen zo redeneert komen we nooit nergens.
De sleutelkwestie is: de kar of de paarden? De paarden me dunkt. En daarachter kunnen we een kar spannen. Het is niet omdat CAP geen inplanting heeft dat meedoen aan de verkiezingen jullie één stap vooruit zullen helpen. Met CAP zul je nergens komen omdat je die basisvoorwaarde niet vervult. Dat is trouwens ook mijn belangrijkste bezwaar tegen LSP: met studenten geraak je niet vooruit. Een vakbondsafgevaardigde bereikt tientallen (soms honderden) werknemers. Maak morgen een partij met 500 syndicalisten en ik sluit mij aan.
Oud 6 januari 2007, 19:43   #292
Talisien
Vreemdeling

Talisien's schermafbeelding

Standaard

De CAP Is pas onstaan en moet groeien en zich versterken door haar militanten binnen en buiten de fabriekspoorten . Ik denk trouwens niet dat CAP veel illusies heeft om de kiesdrempel te halen in 2007 . Maar ik krijg hier vooral het gevoel dat men hier niet wil dat de CAP zou slagen .
Talisien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 19:48   #293
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De sleutelkwestie is: de kar of de paarden? De paarden me dunkt. En daarachter kunnen we een kar spannen. Het is niet omdat CAP geen inplanting heeft dat meedoen aan de verkiezingen jullie één stap vooruit zullen helpen. Met CAP zul je nergens komen omdat je die basisvoorwaarde niet vervult. Dat is trouwens ook mijn belangrijkste bezwaar tegen LSP: met studenten geraak je niet vooruit. Een vakbondsafgevaardigde bereikt tientallen (soms honderden) werknemers. Maak morgen een partij met 500 syndicalisten en ik sluit mij aan.
Ten eerste is dat nogal een cliché. Niet iedereen onder de 45 die niet aan de band staat is een "student". Ok we zijn een relatief jonge organisatie maar veel van onze jonge mensen werken (en nemen veelal een syndicale verantwoordelijheid op zich) net als een ander en diegenen die dat niet doen zullen dat op een bepaald moment ook doen. Als de vakbond binnen 20 nog wil bestaan zouden ze beter wat meer openstaan voor die "studentjes". Voor de rest noem me één partij die op 10 jaar tijd 1000% is gegroeid. Blokbustercampagnes in de jaren 90, IV begin jaren 2000, ALS campagnes met enige regelmaat etc.... Ik heb een gerust gemoed.

Kunnen we dat op papier zetten want straks moeten het er 1000 zijn en daarna 2000 etc..... Eigenlijk verwacht ge als syndicalist dat andere syndicalisten eerst de stap moeten zetten vooraleer ge als syndicalist zelf op de kar springt. Maar goed dat is uw keuze.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 januari 2007 om 19:50.
Oud 6 januari 2007, 20:09   #294
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb in Gent wel nog nooit een startvergadering van 80-90 man gezien van een initiatief. En zeker niet met zo'n syndicaal profiel.
Op de CAP site las ik dat er in Gent 70 mensen waren. Een paar weken later zijn dat er volgens jou blijkbaar al tussen de 80 en 90...
De Capsite meldt dat er in Antwerpen zowat 60 mensen waren. Voor de andere provincies worden geen aantallen vermeld. Dat wijst volgens mij op een lage opkomst, anders werd er wel mee uitgepakt. De limburgse Leeuw meldde hier dan dat er in Limburg 20 aanwezigen waren. Ik gok dat er in Brabant en Kortrijk telkens hooguit een 50tal waren (ik ben er eigenlijk zeker van dat het er minder zijn, in het verslag van Brabant wordt gemeld dat de aanwezigen vooral uit het Leuvense zijn, maar soit.) Dat maakt dan samen, in het beste geval, : 250 mensen. Dat is dus dramatisch weinig voor een beweging die zegt dat ze over een paar maanden wil opkomen bij de verkiezingen.
Dat aantal stemt zowat overeen met het aantal mensen dat de LSP kan mobiliseren, plus nog een paar SAP-ers, KP-ers en hier en daar een enkele politieke dakloze die nog niet doorheeft hoe de zaak is leeggelopen.
Ik heb de afgelopen weken de websites van CAP en alle linkse groepen heel goed uitgevlooid en met een aantal mensen gesproken. Voor elke serieuze waarnemer staat het nu wel vast: er is nog maar een groepje dat enthousiast doet over CAP: de LSP. De SAP is bijvoorbeeld een heel stuk eerlijker en stelt dat het conflict tussen CAP en UAG bijzonder pijnlijk is voor mensen die beweren aan een andere politiek te willen doen Sinds meer dan 10 jaar trappelt de LSP ter plaatse en de LSP weet maar al te goed dat dat niet te lang meer mag duren of er wacht hen hetzelfde lot als de SAP: een complete afkalving. Daarom blijft de LSP tegen beter weten in nog hopen dat CAP het instrument kan zijn dat de LSP vooruit zal brengen. Maar nu dus ook al duidelijk is dat Sleekx niet zal fungeren als stemmentrekker, is het allicht helemaal afgelopen.
Nu achteraf kan ik alleen maar erkennen dat de PvdA het heel verstandig heeft aangepakt: ze hebben CAP niet afgekraakt, ze hebben Jef Sleekx veel geluk gewenst maar gezegd dat de PvdA de eigen organisatie verder wil uitbouwen. Ze hebben zich in de periode dat CAP en UAG zaten te kibbelen toegelegd op de gemeenteraadsverkiezingen en zijn toen verdriedubbelt. Die keuze heeft hen ook een hoop ellende bespaart: al het overleg tussen CAP en UAG heeft immers niks opgebracht dan slaande ruzie en , ondanks de inzet van Sleekx en Van Outrive vinden de SPa-ers CAP niet aantrekkelijk. Kortom: de LSP kan de draad weer opnemen die ze een jaar geleden vasthad: op eigen houtje verder gaan.
Ik ben ook eens in de geschiedenis van de internationale van de LSP gedoken. Als ik het goed begrijp zijn er hier drie groepen die zich op het Trotskisme beroepen en die elk hun eigen internationale hebben (Vonk, SAP en LSP) Suggestie: zouden jullie niet best eens eerst beginnen om tot een internationale trotskistische beweging en eenheid in elk afzonderlijk land te komen ? Hoe kunnen trotskisten nu geloofwaardig overkomen als jullie het hebben over een linkse eenheid als julie onderling nog verdeeld zijn in ik weet niet hoeveel groepjes en internationales?

Oud 6 januari 2007, 20:15   #295
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de rest noem me één partij die op 10 jaar tijd 1000% is gegroeid.
Je gaat toch niet beweren dat de LSP op 10 jaar tijd met 1000 procent gegroeid is ?????
Cijfers en feiten aub.
Op het congres in december 2006 werd 13.000 Euro ingezameld. Was het dan 10 jaar geleden 13 Euro ???
Ik schat dat de LSP circa 200 leden telt- corrigeer me als ik me vergis- hoeveel waren het er 10 jaar geleden?

Oud 6 januari 2007, 20:34   #296
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schat dat de LSP circa 200 leden telt- corrigeer me als ik me vergis- hoeveel waren het er 10 jaar geleden?
je vergist je, het zijn er meer.
en de LSP is 10 jaar geleden begonnen met 30 man.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 20:35   #297
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je gaat toch niet beweren dat de LSP op 10 jaar tijd met 1000 procent gegroeid is ?????
Cijfers en feiten aub.
Op het congres in december 2006 werd 13.000 Euro ingezameld. Was het dan 10 jaar geleden 13 Euro ???
LSP telt ongeveer 300 actieve militanten ... - (ik gebruik dat woord liever dan leden, want anders gaat men dat weer vergelijken met dat van andere partijen, terwijl er een kwalitatief verschil is) - ... 10 jaar geleden waren dat er 30...
Dus dat is een groei van 1000% volgens mensen die een beetje kunnen rekenen.
Op het congres werd nu 13.000€ opgehaald, het zou mij niet verwonderen moest dat 10 jaar geleden 1.300€ geweest zijn. (maar dat weet ik niet aangezien ik tot die 900% behoor die er sindsdien zijn bijgekomen)

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 6 januari 2007 om 20:36.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 20:39   #298
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op de CAP site las ik dat er in Gent 70 mensen waren. Een paar weken later zijn dat er volgens jou blijkbaar al tussen de 80 en 90...
Ik heb er die avond zelf nog een discussie over gehad; Ik had er 85 geteld, de persoon die het verslag maakte 70. (Er is sinds toen niets veranderd en ik hou het nog steeds liever bij hetgeen ikzelf geteld heb)

Niettemin vind ik het miereneukerij...

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 6 januari 2007 om 20:40.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 20:58   #299
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat aantal stemt zowat overeen met het aantal mensen dat de LSP kan mobiliseren, plus nog een paar SAP-ers, KP-ers en hier en daar een enkele politieke dakloze die nog niet doorheeft hoe de zaak is leeggelopen.
Tiens, jij weet de zaken blijkbaar héél goed...

In Gent waren er een 20-tal LSP'ers (we hadden dan ook niet gemobiliseerd - want laat ons duidelijk zijn, onze eigen werking mag niet leiden onder ons engagement in CAP), er waren 3 Sap'ers, 2 KP'ers, Raf en al de rest was politiek dakloos... 2/3 van de aanwezigen was dus hier en daar politiek dakloos.

Citaat:
Sinds meer dan 10 jaar trappelt de LSP ter plaatse en de LSP weet maar al te goed dat dat niet te lang meer mag duren of er wacht hen hetzelfde lot als de SAP: een complete afkalving.

Citaat:
Daarom blijft de LSP tegen beter weten in nog hopen dat CAP het instrument kan zijn dat de LSP vooruit zal brengen.
Integendeel, op dit moment zouden we waarschijnlijk kwa ledenaantal en interne opbouw beter vooruitgaan zonder CAP. Maar CAP brengt ons wel in contact met een aantal interessante mensen om mee te discussiëren, maken we onze ideeën via die weg bekend bij syndicale milieus die we anders niet zouden bereiken en worden onze leden ook gevormd in discussies met leden van andere linkse stromingen.

Citaat:
Suggestie: zouden jullie niet best eens eerst beginnen om tot een internationale trotskistische beweging en eenheid in elk afzonderlijk land te komen ?
Hoe kunnen trotskisten nu geloofwaardig overkomen als jullie het hebben over een linkse eenheid als julie onderling nog verdeeld zijn in ik weet niet hoeveel groepjes en internationales?
Suggestie, zouden de Stalinisten - zijnde PVDA, KP en BML - niet één beweging moeten vormen?
Oud 6 januari 2007, 21:05   #300
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LSP telt ongeveer 300 actieve militanten ... - (ik gebruik dat woord liever dan leden, want anders gaat men dat weer vergelijken met dat van andere partijen, terwijl er een kwalitatief verschil is) - ... 10 jaar geleden waren dat er 30...
Dus dat is een groei van 1000% volgens mensen die een beetje kunnen rekenen.
Op het congres werd nu 13.000€ opgehaald, het zou mij niet verwonderen moest dat 10 jaar geleden 1.300€ geweest zijn. (maar dat weet ik niet aangezien ik tot die 900% behoor die er sindsdien zijn bijgekomen)
900% groei inderdaad. Een groei van 1000% is maal elf; 900% is maal tien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be