Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 15:52   #281
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
neen, dan maak je een keuze!

Als je iemand niet aanneemt omwille van zijn afkomst, dan discrimineer je.

Nie onnozel doen eh.
Nee, dan maak je ook een keuze. Weliswaar niet altijd een gegronde keuze, soms zelfs een foute keuze, maar een keuze blijft het.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 15:57   #282
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bij elke keuze die je maakt ben je verplicht te discrimineren. Als je dat nog niet doorhebt dan wordt het tijd dat je dat onder ogen begint te zien.

Neem je het openbare vervoer dan discrimineer je de auto of je fiets
Neem je de tram dan discrimineer je de bus of trein
Neem je de trein dan discrimineer je de tram of de bus

Ga je bij de turkse bakker dan discrimineer je de vlaamse
ga je bij de vlaamse groenteboer dan discrimineer je de marokkaanse

vul verder maar aan en maak jezelf geen blaaskes wijs.
Je kan een begrip ook zo vervlakken dat het zo algemeen wordt dat er geen discussie meer mee is te voeren. Dat doe je dus hiermee. Je maakt het begrip "discriminatie" zo algemeen. Je stelt het gelijk aan "kiezen". Maar dat is niet juist. Als je je in die keuze systematisch laat leiden door vooroordelen, en daarmee een bepaalde groep mensen a priori achteruitstelt ten opzichte van een andere groep mensen, dan discrimineer je.
Als ik naar een Vlaamse bakker ga, doe ik dat omdat die om de hoek ligt, en niet omdat hij blank is. Zijn huidskleur kan me zelfs niet opgevallen zijn. Als ik zou zeggen: Ik ga alleen naar Blanke bakkers, omdat die Bruine bakkers onhygiënisch zijn, dan zou ik discrimineren. Je ziet het verschil toch ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:07   #283
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dan maak je ook een keuze. Weliswaar niet altijd een gegronde keuze, soms zelfs een foute keuze, maar een keuze blijft het.
En ik vraag nog speciaal om nie onnozel te doen.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 16:08   #284
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik naar een Vlaamse bakker ga, doe ik dat omdat die om de hoek ligt, en niet omdat hij blank is. Zijn huidskleur kan me zelfs niet opgevallen zijn. Als ik zou zeggen: Ik ga alleen naar Blanke bakkers, omdat die Bruine bakkers onhygiënisch zijn, dan zou ik discrimineren. Je ziet het verschil toch ?
Bij het maken van een keuze hoeft men zich als burger totaal niet te verantwoorden. Enkel de staat moet zich verantwoorden op dat gebied.

Ga je enkel naar Vlaamse bakkers omdat je verondersteld dat andere bakkers niet hygienisch zijn terwijl dit een foute veronderstelling is, dan is dat nog steeds een keuze, waarbij je enkel jezelf het genot van een turks brood ontzegt.

Hetzelfde geldt voor het aannemen van personeel, het verhuren van woningen etc... Indien men bij aanwerving welbewust de keuze maakt om een deel van de bevolking uit te sluiten dan is dat een keuze (weliswaar met als gevolg dat je misschien de beste kandidaat zelfs niet te zien krijgt omdat die in de verkeerde bevolkingsgroep zou kunnen zitten) maar het blijft een keuze waarvoor je als werkgever zelf de verantwoordelijkheid draagt.

Al deze dingen vallen onder individuele vrijheid.

Of zou je willen dat mensen nu gaan vervolgd worden omdat ze enkel bij de vlaamse bakker hun brood gaan halen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 januari 2007, 16:23   #285
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nie onnozel doen eh.
Als je zo denkt dan wacht ik op de eerste slachter die aangenomen wordt door moslims om een schaapie dood te doen bij het offerfeest.
Ik wacht tevens op de eerste, van Belgische origine, iman.
Ik wacht ook nog op de eerste vrouw (zonder kapje) achter de tap in de plaatselijke vzw's.
Ik wacht trouwens ook nog steeds op een lidkaart van die VZW want als van origine zijnde Vlaming mag je je er niet bij aansluiten ...
Ik wacht op de eerste moslim op een helpdesk die perfect nederlands (dus zonder akbar accent) spreekt.. dat is immers handig als je wil dat de mensen je begrijpen ...

Nee discriminatie vanaf de moslim zijde bestaat niet, dat kennen ze niet, dat hebben zij niet gedaan .... :boe: slechte vieze haatdragende autochtonen ... en m'n overgrootvader z'n broer die z'n neef heeft hier wel in de mijnen gewerkt hé ...
Oud 11 januari 2007, 16:28   #286
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Als je zo denkt dan wacht ik op de eerste slachter die aangenomen wordt door moslims om een schaapie dood te doen bij het offerfeest.
Ik wacht ook nog op de eerste vrouw (zonder kapje) achter de tap in de plaatselijke vzw's.
Ik wacht trouwens ook nog steeds op een lidkaart van die VZW want als van origine zijnde Vlaming mag je je er niet bij aansluiten ...
Ik wacht op de eerste moslim op een helpdesk die perfect nederlands (dus zonder akbar accent) spreekt.. dat is immers handig als je wil dat de mensen je begrijpen ...

Nee discriminatie vanaf de moslim zijde bestaat niet, dat kennen ze niet, dat hebben zij niet gedaan .... :boe: slechte vieze haatdragende autochtonen ... en m'n overgrootvader z'n broer die z'n neef heeft hier wel in de mijnen gewerkt hé ...

Op die slager hoef je niet te wachten, want die zijn er al.
Als vzw's mensen weigeren omdat die Vlaming zijn, discrimineren die vzw's en zijn ze fout.
En misschien zijn er weinig blanke imams omdat er weinig blanke moslims zijn ? Zij jij soms marokkaanse priesters ?
Ik heb best wel al enkele vrouwen zonder kapje achter de tap zien staan
Ik wacht ook nog altijd op de eerste antwerpenaar op een helpdesk die perfect nederlands (zonder accent) spreekt. Of op de eerste forummer die perfect nederlands (zonder fouten) typt.
Oud 11 januari 2007, 16:32   #287
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of op de eerste forummer die perfect nederlands (zonder fouten) typt.
blijkbaar heeft U nog nooit van het woord "slachter" (iemand die vee slacht) gehoord?

Oud 11 januari 2007, 16:32   #288
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:

Wablieft??? Kom jij wel buiten? fuck man, idioot!
Oud 11 januari 2007, 16:36   #289
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wablieft??? Kom jij wel buiten? fuck man, idioot!
heb je ook nog iets zinnigs te vertellen?

Oud 11 januari 2007, 16:37   #290
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
blijkbaar heeft U nog nooit van het woord "slachter" (iemand die vee slacht) gehoord?
tsktsk. Waarom altijd op die onbenulligheden vitten ?
Maar omdat je het zo lief vraagt. Het is gewestelijk, wat wil zeggen: Geen Algemeen Nederlands. En als je het in P.C. Paardekopers buurt zei, kreeg je een dodelijke blik toegeworpen. Nu goed ?
Oud 11 januari 2007, 16:40   #291
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
heb je ook nog iets zinnigs te vertellen?

wel sla me dood, domme vragen bestaan dus toch.

Citaat:

Nie onnozel doen eh.
Oud 11 januari 2007, 17:26   #292
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed deze vraag dan.. wanneer is de uitspraak?
Oud 11 januari 2007, 17:39   #293
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Goed deze vraag dan.. wanneer is de uitspraak?
Met deze dooddoener kan je in bijna elke draad in deze sectie afkomen. Elke zijde van de discussie gebruikt hem wel eens. Maar het punt is dat het niet om *deze* zaak gaat, maar om de bestraffing van discriminatie. Waar er duidelijk nog mensen tegen zijn.
Oud 11 januari 2007, 17:40   #294
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals deze ?
Citaat:
Of wacht, ik ga het proberen duidelijk te maken op een manier die jij wel snapt: "Mijne kameraad Brahim heeft nog nooit iets misdaan, ik kan niet geloven dat marokkanen misdaden begaan."

Heb je hem?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:43   #295
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoals deze ?
ja bobke, tis goed jongen... ik weet dat ge mij hier nu een beetje persoonlijk wilt viseren, ik begrijp da...
Ik kan er toch niet aan doen dat ge blijkbaar geen benul hebt waar ik het over had.

allé, trek u een fleske bier open, eet rustig iets en seffes is familie op tv...

enjoy.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 11 januari 2007 om 17:47.
Oud 11 januari 2007, 17:43   #296
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoals deze ?
Nou, zo'n domme vraag is dat niet. Als je ziet aan welke poster die vraag gesteld wordt, kan ik er inkomen dat hij het voor de zekerheid nog eens vroeg . Grapje, Bobke. Maar laat mij dan nog eens met een domme vraag afkomen: Wat heeft dit met discriminatie te maken ? Of met de rechtszaak ? Of met deze topic in het algemeen ?
Oud 11 januari 2007, 18:02   #297
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij het maken van een keuze hoeft men zich als burger totaal niet te verantwoorden. Enkel de staat moet zich verantwoorden op dat gebied.
als burger zou je inderdaad geen verantwoording hoeven af te leggen voor uw keuze's. Als mens t.o.v. uzelf echter wel. Als gezonde mens sta je stil bij uw keuzes en bevraag uzelf waarom die keuze. Wanneer men dan tot de constatatie komt dat een keuze gedreven werd door niet-objectiveerbare kenmerken (en idd smaak en nog wa zaken zijn niet echt objectief maar je kunt het zo begrijpen : brood moet lekker zijn naar uw smaak en het speelt weinig rol wie het brood maakt, maakt lekker objectiveerbaar) dan betekent dat, dat er iets loos is in uwen gedachtengang en hoor je als gezonde mens uzelf bij te sturen.

terug naar topic : als je als bedrijfsleider serieus genomen wil worden dan neem je de meest geschikte kandidaat en dat is niet altijd diegene die uw persoonlijke voorkeur draagt en ook niet altijd diegene die nonkel of tante graag aan een job hadden geholpen. Ofwel run je uw bedrijf zoals het hoort ofwel stop je ermee e zeg.

Laatst gewijzigd door the_dude : 11 januari 2007 om 18:06.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 18:42   #298
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
tsktsk. Waarom altijd op die onbenulligheden vitten ?
Maar omdat je het zo lief vraagt. Het is gewestelijk, wat wil zeggen: Geen Algemeen Nederlands. En als je het in P.C. Paardekopers buurt zei, kreeg je een dodelijke blik toegeworpen. Nu goed ?
Jij vond het toch nodig om bepaalde tikfouten (volgens jou althans) in het rood te zetten?

Het is helemaal niet "gewestelijk", het staat gewoon in Van Dale.

Oud 11 januari 2007, 18:44   #299
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel run je uw bedrijf zoals het hoort ofwel stop je ermee e zeg.
De enige die beslist hoe zijn bedrijf te runnen in de bedrijfsleider. Hij is tevens de enige die de voor- of nadelen van zijn beslissing zal ondervinden.

Of denk je dat de staat gaat bijbetalen als je de verkeerde werknemers naar klanten stuurt en daardoor je zaak naar de kloten helpt?

Oud 11 januari 2007, 18:47   #300
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
De enige die beslist hoe zijn bedrijf te runnen in de bedrijfsleider. Hij is tevens de enige die de voor- of nadelen van zijn beslissing zal ondervinden.

Of denk je dat de staat gaat bijbetalen als je de verkeerde werknemers naar klanten stuurt en daardoor je zaak naar de kloten helpt?

dus... de Vlaming is een racistische klootzak ofwa? Misschien is het wel zo, maar geef toe, is toch erg om te horen he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be