Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2007, 21:46   #281
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

er zijn evengoed mensen die bv filip de winter geen hand willen geven of er in een grote boog omheen lopen, zijn dat dan ook geen racisten? moeten die mensen ook niet aan de schandpaal genageld worden?
Oud 1 februari 2007, 21:55   #282
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Toch een beschaafd volk die vlamingen he
foei, merk ik daar veralgemening van een bevolkingsgroep?

Snel klacht indienen bij het CGKR.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 22:10   #283
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Men moet toch ergens de lijn trekken, voor ge het weet krijgt ge vegetarische of homofiele schepenen die het huwelijk gaan inzegenen.

http://www.youtube.com/watch?v=diteq36Z5A4

"Dat is een tikkende tijdbom!!!"

Jaja, dit is weer Vlaanderen op zijn breedst. Hoe kun je nu zo boertig zijn om uw trouw af te zetten owv de huidskleur van de schepen ??
Oud 1 februari 2007, 22:17   #284
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht

http://www.youtube.com/watch?v=diteq36Z5A4

"Dat is een tikkende tijdbom!!!"

Jaja, dit is weer Vlaanderen op zijn breedst. Hoe kun je nu zo boertig zijn om uw trouw af te zetten owv de huidskleur van de schepen ??
De foto's hé dude...de foto's...heb je zo telkenmale een zwarte vlek op je foto staan (als de belichting niet zo goed is).
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 22:22   #285
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
zeg liefste Edina, ik mag er toch eentje komen meedrinken.
Ik had met plezier getrakteerd, maar helaas bleek baarle geen man van zijn woord te zijn...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 22:24   #286
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ze zijn nog véél te voorzichtig .

Op het forum 'Buitenlandse politiek' zijn momenteel een roedel negationisten aan het werk die zich in alle bochten en kronkels moeten draaien om toch maar niet expliciet te zeggen wat ze willen zeggen. Ik vind dat eigenlijk best wel zielig.
Bwa, het bewijst gewoon dat je ze - ondanks de wetten die het bestraffen - nog duidelijk kan herkennen. Niks wolf in schaapsvacht dus. En ja, ze zijn behoorlijk zielig.
Oud 1 februari 2007, 22:33   #287
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Je weet dat die mensen van mij racisten mogen zijn, eh, Edina. Als zij zo engdenkend en dwaas willen zijn voor mij niet gelaten.

Maar in dit geval denk ik toch dat er sprake is van een ietsiepietsie racisme én een inbreuk tegen de antiracismewet.

Mochten de trouwplichtplegingen van de drie koppels door een blank persoon zijn vervuld, zouden die mensen niet van zich laten horen.
Nu echter, was het een mens met een zwarte huidskleur en plots zijn er bezwaren. De daad om niet te trouwen is dus racistisch geïnspireerd.

(Het kan natuurlijk dat racisme er niks mee te maken heeft en dat het om intermenselijke problemen uit het verleden gaat. Maar euh: drie koppels?)

Neen, neen, Edina, ik denk dat ze bij het CGKR beginnen door te hebben dat het als gekken op allerhande racismezaken springen, eerder contraproductief werkt.
Door geen rechterlijke stappen te ondernemen geven ze een veel beter signaal dan weeral eens met de wet in de hand een inquisitievervolging te organiseren.
Vervolging betekent namelijk dat de racist al gauw tot slachtoffer wordt gepromoveerd. Je kan het in deze thread duidelijk lezen.
Ik denk dat je mijn post verkeerd hebt begrepen. Natuurlijk gaat het hier over racisme in de zuiverste vorm. Daar bestaat geen twijfel over...

Maar de antiracismewet maakt racisme an sich niet strafbaar, wel "bepaalde door racisme en xenofobie ingegeven daden" en weigeren te trouwen omdat je een probleem hebt met een zwarte schepen is niet zo'n daad (die daad is wel ingegeven door racisme, maar het is geen daad die strafbaar is). Lees er de antiracismewet maar eens op na.

Het CGKR is dus helemaal niet terughoudender geworden, maar respecteert gewoon de wet. Wat nog maar eens bewijst dat die wet helemaal niet zo draconisch is als sommigen willen doen geloven.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 februari 2007 om 22:34.
Oud 1 februari 2007, 22:36   #288
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Toch een beschaafd volk die vlamingen he
Opgepast of je krijgt een bolwassing en een persoonlijke herinterpreteringscursus van Edina ! "Die Vlamingen" bestaan niet hoor !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 22:39   #289
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Diene gast is gewoon geadopteerd, heeft een vlaamse opvoeding gekregen en gedraagt zich als dusdanig.
Allez, we hebben dus 2 strekkingen: degene voor wie elke kleurling er één teveel is en degene voor wie enkel geadopteerde kleurlingen aanvaardbaar zijn.
Oud 1 februari 2007, 22:46   #290
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Allez, we hebben dus 2 strekkingen: degene voor wie elke kleurling er één teveel is en degene voor wie enkel geadopteerde kleurlingen aanvaardbaar zijn.
Heb ik ergens ENKEL gezet?

Er zijn goedkope goede LCD schermen te koop tegenwoordig hoor Edina.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 22:57   #291
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens ENKEL gezet?
Nee, maar je schreef wel:

Citaat:
De rest van uw post (weze er wel waarheid in te zitten) is in deze van geen belang.
En dat ging dus voor alle duidelijkheid over de post van Max4westland waarin hij ervoor pleitte om zo goed als alle allochtonen terug te sturen. Belg of niet. "Aangepast" of niet.
Oud 1 februari 2007, 23:00   #292
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Wie houdt er z'n lief niet net iets steviger vast wanneer hij op straat een groepje Marokkanen kruist? Wie kijkt er niet wat langer door het raam wanneer hij enkele zigeuners rond z'n huis ziet hangen?

Ook al ben je de meest fervente anti-racist, ook al heb je nog zoveel allochtone vrienden, je zal jezelf al op gelijkaardig gedrag betrapt hebben. Wanneer je in een grootstad leeft, kweek je zo'n reflexen, of je het nu wil of niet.
Ik en velen met mij hebben daar compleet geen last van. Ook al leef ik in een "grootstad". Je moet je eigen gevoelens niet zo op anderen projecteren.

Citaat:
Dit gedrag op dezelfde hoogte plaatsen als platte racisme dat in Sint-Niklaas plaatsvond, is compleet grotesk.
De straat oversteken om een kleurling niet te moeten kruisen op straat of weigeren plaats te nemen naast een kleurling op de bus, zijn vormen van datzelfde platte racisme.
Oud 1 februari 2007, 23:00   #293
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Koppel weigert huwelijk door zwarte schepen

BRUSSEL - Een koppel heeft in Sint-Niklaas geweigerd om zijn huwelijk te laten afsluiten door Wouter Van Bellingen (Spirit), schepen van Burgerlijke Stand. Reden voor de weigering is de huidskleur van de bevoegde schepen.
Van Bellingen is de eerste zwarte schepen van Vlaanderen. Nog voor hij officieel aangesteld was als schepen, daagde er een koppel in het stadhuis op dat weigerde voor de zwarte schepen te trouwen.

Burgemeester Freddy Willockx (SP.A) weigerde op hun verzoek in te gaan en reageert geschokt. ,,Dit is een grof voorbeeld van fundamenteel racisme. Als dit zich nog voordoet, kunnen mensen een gesprek aanvragen met alleen de schepen of de burgemeester en de schepen. Maar wij zullen geen milimeter toegeven'', aldus de burgemeester van Sint-Niklaas in de krant De Morgen.

,,Als mensen mij weigeren als schepen van Burgerlijke Stand bij hun huwelijk, zijn er drie opties: ofwel trouwen ze niet, ofwel verhuizen ze, ofwel aanvaarden ze mij als schepen'', zegt Van Bellingen.

(belga)01/02/2007

Het koppel zal hier wel veel bijval vinden...
wat heeft dit met het VB te maken? juist ja, niets...
precies of 1 miljoen vlamingen zijn racisten, hoe dom kun je zijn

trouwens waarom zeg je ook niets over de discriminatie en racisme tegen VB'ers, dat mag zeker?...
Oud 1 februari 2007, 23:05   #294
Banneling

Standaard

Citaat:

En dat ging dus voor alle duidelijkheid over de post van Max4westland waarin hij ervoor pleitte om zo goed als alle allochtonen terug te sturen. Belg of niet. "Aangepast" of niet.

Max4Westland klaagt wel terecht de overinvasie van allochtonen aan in een land dat al te dicht bevolkt is. De maatschappelijke gevolgen kan iedereen vaststellen, jij ook Edina : 'samenlevingsproblemen' (de term zag het leven na de invasie), ghetto, criminaliteit, een serieuse overlast voor de aborigials (al is ze enkel fiskaal) door deze verrijkenden waarvan de overgrote meerderheid nooit echt verrijkt heeft.
Oud 1 februari 2007, 23:07   #295
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
"Wel verwijt ik het nationaal Vlaams Belang dat het een klimaat heeft gecreëerd, waardoor men dit zonder gêne aan een loket durft te zeggen".
Aldus Willockx.. een nummertje opvoeren om uiteindelijk het VB de schuld te kunnen geven. Ach ach ach hoe voorspelbaar toch
Ja, dit hoorde ik ook naverteld worden in het Nieuws op Nederlandse Radio-1.

Ik was even stomverwonderd, omdat het mij totaal niet zou hebben kunnen schelen welke kleur de dienstdoende ambtenaar bij mijn huwelijksvoltrekking, lang geleden, zou hebben gehad.

O, ff oponthoud, het is nu op TV ....

Al terug.
Mm, 2 of 3 zinnen maar en het 4e of 5e woord was "racisme".

Verder ben ik een béétje verwonderd dat die Hr Burgemeester meteen over het VB begon, of hebben de weglopers hem verteld waarop ze stemmen?

Ik denk dat "meetbare" gevallen zeldzaam zullen blijven, beperkt tot "onwilligen" die niet ten tijde van plaatsbespreking nog op de hoogte zijn van de te verwachten configuratie; mijdt of ontwijkt iemand een gemeente bij/wegens een bestaande situatie dan zal dat hooguit waarneembaar zijn aan de plaatselijke woningmarkt.
Oud 1 februari 2007, 23:08   #296
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik en velen met mij hebben daar compleet geen last van. Ook al leef ik in een "grootstad".
De 100den burgers die dagelijks slachtoffer worden van bag-en carjackings, diefstallen, gewapende overvallen, hebben er wel last van. Je hoeft niet zo self-centered op je eigen ikje te focussen Edina, een beetje empathie voor de slachtoffers van de verrijkers die overproportioneel onze gevangenissen verrijken mag ook wel.
Oud 1 februari 2007, 23:09   #297
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
wat heeft dit met het VB te maken? juist ja, niets...
precies of 1 miljoen vlamingen zijn racisten, hoe dom kun je zijn

trouwens waarom zeg je ook niets over de discriminatie en racisme tegen VB'ers, dat mag zeker?...
Discriminatie van Blokkers ? Integendeel, ze komen meer in het nieuws dan ze waard zijn. Gelukkig zorgen ze er steeds opnieuw in zichzelf te ontmaskeren als verzuurde, haatdragende racisten...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 23:13   #298
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Discriminatie van Blokkers ? Integendeel, ze komen meer in het nieuws dan ze waard zijn. Gelukkig zorgen ze er steeds opnieuw in zichzelf te ontmaskeren als verzuurde, haatdragende racisten...
dat zal dan wel, oh wijze oude knar
Oud 1 februari 2007, 23:13   #299
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Verder ben ik een béétje verwonderd dat die Hr Burgemeester meteen over het VB begon
Verkiezingen binnenkort hé
Oud 1 februari 2007, 23:14   #300
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
die schepen heet Wouter van Bellingen, als ik het goed begrijp

wat is zijn achtergrond ? is het geen geadopteerde door vlaamse ouders, van Bellingen is toch geen afrikaanse naam.
Absoluut wel, het is zeer Afrikaans. Bellingen ligt namelijk in de Republiek Zuid-Afrika.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be