![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en de relevantie hiervan is...?
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer een moslim openlijk op grond van wat in de koran staat, joden benadeelt tot aanvalt, dan is het voor mij bewezen dat de koran aanzet tot racisme. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#285 |
|
![]() Niet de vraag of iemand racist geworden door de VB-geschriften (c.q. de Koran), wél of dat de bedoeling is van die geschriften.
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O ja, jij bent er één die inzage heeft in die verborgen agenda's van het Vlaams Belang zekers? ![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morgen staat er iemand recht die zegt dat jouw en mijn geschriften aanzetten tot racisme. Dat kan toch zomaar niet? Het enige criterium dat je kunt hanteren of geschriften werkelijk aanzetten tot racisme, is iemand die racist geworden is, door die geschriften. Maar als blijkt dat er werkelijk niemand is.....tjah? Ik snap die rechter niet hoor. Is hij er misschien racist door geworden? Hoe kan hij nu tot zo'n besluit komen? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb in deze thread al een voorbeeld van dit verschil gegeven met het maken van een brood, maar ik kan ook een meer gelijkend voorbeeld geven : Stel ik wil iemand oplichten. Ik stap een autodealer binnen en begin met een onwaarschijnlijk verhaal de verkoper te proberen overtuigen om mij op krediet met een gloednieuwe wagen te laten wegrijden. Die man ruikt lont en verwittigt de politie, eind van het verhaal. Als ik jouw logica hierop toepas, dan kan de politie mij niets verwijten, want mijn poging tot oplichten heeft totaal geen effect gehad (ik heb uiteindelijk niemand opgelicht). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat slaat toch nergens op?! Het Vlaams Belang heeft helemaal niet mensen willen aanzetten tot racisme. Dat is gewoon niet waar. Hoe kom je daar toch bij? Denk je nu echt dat het Vlaams Belang er baat bij heeft om racisten binnen haar rangen te hebben? Zo dom kun je toch niet zijn? Stel dat iemand een racistische misdaad pleegt en ze wijzen in hun motivatie naar uitlatingen van het Vlaams Belang, dan is het toch direct gedaan met die partij? Trouwens valt het je niet op dat er geen racistische uitlatingen van Vlaams Belangers gevonden zijn. Enkel een paar die "zogezegd" zouden aanzetten daartoe. Komaan zeg. Het Vlaams Belang heeft het vreemdelingenbeleid willen aanklagen. Ze heeft willen aantonen dat de multiculturele samenleving niet werkt. En hoe kun je dat beter doen dan door dat te staven met voorbeelden? Die groepsverkrachting is daar maar een schrijnend voorbeeld van. Het had net zo goed een tramreiziger kunnen zijn die voor een prul doodgeslagen werd. Dat kwam vroeger niet voor, toch niet op openbare plaatsen. Mag dat niet gezegd worden misschien? Het is heel juist dat je in sommige buurten van Brussel niet meer moet komen, na een bepaald uur. Natuurlijk is dat jammer. Het is heel juist dat sommigen het vertikken om Belg te worden, om onze taal te spreken om zich aan te passen aan onze normen en waarden. Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, dat weet mijn kleine teen ook, maar door dat te zeggen los je het probleem niet op. Er zijn weldegelijk kutmarokkaantjes die de boel verpesten. En laat ons eerlijk zijn, de migrantengemeenschap zelf doet er niet veel aan. Het is mijn persoonlijke mening dat als iemand die geen Belg wil worden, voor de tweede keer in onze gevangenis terechtkomt wegens criminele feiten, dat we deze man of vrouw gewoon over de grens moeten zetten, van waar hij of zij kwam. Geen enkele gastheer moet dergelijk gedrag verdragen van zijn gasten in zijn eigen huis. En neem me niet kwalijk, maar alleen het Vlaams belang komt me daarin tegemoet. Ik begin waarlijk te geloven dat de rest zot aan het worden is. Zij vinden dat zo iemand eigenlijk een slachtoffer is, moet je nagaan zeg.... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2007 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() wat mij opvalt, is dat "VB "en "racist" dikwijls in één adem genoemd worden, en dit , hier althans, dikwijls door homos...Ik vind dat allemaal maar een beetje beperkend in feite...Hoe zit het dan in andere landen, waar geen VB-ers bestaan?Turkije, Saudi Arabië, China, Bolivië, ik zeg maar wat, om van Afrika maar te zwijgen, waar enorm veel mensen niet graag blanken zien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wacht, want wat jij hieronder allemaal bij elkaar schrijft is ronduit hallucinant.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet me eens uitleggen wat een deportatie bovenop de celstraf gaat oplossen aan het gedrag van die crimineel? Maar ja, dat is nu eenmaal de simplistische logica van het VB : zet het probleem op een vliegtuig, dan houdt het op te bestaan. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat dat niet werkt is in de VS aangetoond geweest. Daar werden leden van bendes op het vliegtuig gezet naar Zuid-amerika, resultaat was dat elke gedoporteerde er 10 terugkwamen. Deze aanpak heeft geleid tot de uitbreiding van de beruchte MS 13 bende.
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() Bingo! Dat lijkt mij een PERFECTE procedure. Wel: beginnen bij het manifest met de meeste aanhangers.
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
100% gelijk, het begint inderdaad te gek voor woorden te worden. Ik ben ook van mening als ik ooit de stap zet om te emigreren ik mij ook zal aanpassen aan de cultuur etc van dat land. En ik zou ook nooit de stap zetten om naar een land te gaan welke haaks staat op mijn cultuur/principes, ook niet uit financieele belangen. Enfin, ik begrijp de ingesteldheid niet van onze 'gasten'...en absoluut de ingesteldheid van het gastland belgique niet. Wij zouden moeten fier zijn op onze cultuur en ons Vlaanderen en dit moeten uitdragen aan de wereld en ons niet liggen aanpassen aan de wereld op gebied van cultuur enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jamaar dat was wel de bedoeling zeg jij dan en ik zeg dat dit niet waar is. Er is ook niks waaruit blijkt dat dit de bedoeling zou zijn. Ik leg uit dat het om illustraties gaat waarbij men het vreemdelingenbeleid bekritiseerd. Het was dus de bedoeling niet. Trouwens de rechter heeft het niet over een poging tot aanzetten tot racisme. Neen. Hij heeft het over aanzetten tot racisme. Daarvoor zijn ze veroordeeld. Dus is mijn vraag wie er dan wel racist geworden is door het lezen van die bewijsstukken geheel terecht. Citaat:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het Vlaams Belang deze uitlatingen uitte met de bedoeling aan te zetten tot racisme. Vat je het nu? Het was niet de bedoeling om racisten te kweken, maar om het vreemdelingenbeleid aan te klagen. Als iemand bij het Vlaams Belang zegt "ik ben een racist" dan vliegt die met zijn klikken en klakken buiten. De partij kan zich, net als iedere andere partij, niet veroorloven om racisten onder haar leden te tellen. Je bent toch niet te dom om dat te snappen? Waarom zouden ze dan welbedoelt tot racisme aanzetten? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het economisch beleid van het Vlaams Belang steun ik niet. We moeten onze sociale zekerheid ten allen tijde behouden. Het is de basis van onze welvaart. Maar dat snappen ze niet goed bij het Vlaams Belang. Citaat:
Paulus |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |