![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Acties van Were Di, TAK in Voeren enz en nu deze ridicule actie maken het de franstaligen o zo gemakkelijk om de verzelfstandiging van Vlaanderen te ridiculiseren of erger te dramatiseren. Ik ben niet zo'n koningsfan, zeker niet van Philippe de Belgique. Dat kan u afleiden uit andere posts. Ik ben eveneens ook gekant tegen het cordon sainitaire. Dat kan u eveneens afleiden. Doch als dit de eerste bestuursdaad is van het Blok en als dat een overwinning is, dan vrees ik opnieuw dat een bende puberale idioten een ekonomisch dossier zoals dat door de Groep de Warande is voorbereid opnieuw zullen verprutsen. Gooi er nog een hoop Xenofobie en racisme erbij en het is klaar waarom we nog altijd zullen blijven vastkleven aan de modder in plaats van Vlaanderen, samen met zijn metropool, als een draaischijf van de wereldekonomie te maken. Of wil u dat de internatiionale TV opnieuw naar Antwerpen halen, het weze nu Mortsel komt neerstrijken voor de doorbraak van extreem rechts? Near Antwerp? Ik heb liever dat ze dat doen om de diamanthandel, om de Opel Astra's van Antwerpen te verdedigen of de Volvo's van Gent en de Forden van Genk en Bayer en BASF. My dear Knuppel, Er is een onderscheid tussen een puberaal relletje, tussen tactiek en tussen strategie. Laatst gewijzigd door PieterP : 3 maart 2007 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En waarom steun jij een partij die het cordon sanitaire uit alle macht in stand houdt? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Je bedoelt na het nooit opgehelderde Bende van Nijveldossier, het Agustaschandaal, De Commissie Dutroux en de Belgische ziekte', de recente corruptieschandalen in Wallonië? Citaat:
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 maart 2007 om 18:22. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We kunnen er echter niet aan toe komen omwille van de, laat ik zeggen puberale, verzuurde manier waarop u het brengt. Wat jammer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams (on)Belang zit niet in het bestuur van de stad Mortsel. Er is dus helemaal geen bestuursdaad gesteld. Het enige onnozele kleine ding dat gebeurd is, is dat een voorstelleke van niks, door een blokker ingedien, erdoor geraakt is. Dat heeft amper geld en tijd gekost. Maar dat onnozel futiliteitje heeft een zeer grote simbolische waarde: het haalt de nationale pers gehaald en de draad op dit forum bereikt een respektabele lengte. Maar belangrijkste van al: ik voel er er erg tevreden bij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat we er zo nog veel meugen meugen. [Baarle draait van plezier een sigaret ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() Dampiere un niet gekend? En de mannen van Namen?
Laatst gewijzigd door giserke : 3 maart 2007 om 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oef, Giserke wil Jan van de Berghe geschiedenisles geven....
![]()
![]() |
#290 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat toch wel erg relevant dat die derde genoemde naam daar, ik weet niet meer in welk juist vorig bericht, van een persoon die enkele eeuwen geleden leefde, nu wel een Waal was of niet.
Of hoe de voordelen van de kennis van onze geschiedenis in de verdoemenis gereden kan worden door het gezeur aan mijn oren door vakidioten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat ikzelf er mijn mond over hou. Geschiedenis was niet mijn lievelingsvak en dat is eraan te merken. ![]()
![]() |
![]() |
#293 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Aan de hoven van de feodalen in gans Europa (tot in Sint- Petersburg) werd Frans gesproken. Het Vlaamsch en het Diets was voor boeren, het gepeupel. De beslissingsmacht (en daar gaat het om) zat elders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het eigenlijk maar gaan beginnen smaken met het vak sociale geschiedenis van België. En met smaken bedoel ik dan: beseffen dat historisch inzicht wel degelijk belangrijk is (zolang je het maar plaatst samen met andere wetenschappen enzovoorts ... hetgeen naar mijn indruk vele zwakkere geschiedenisleraren niet kunnen) Enfin, den topik ging over Mortsel en de kaakslag aan Berten Bibber en zijn aanhangers. Dat detail zal misschien in de geschiedenisboeken komen als een trigger van iets dat al lang aan het sluimeren was: na die op zich onbelangrijke gebeurtenis is het plots als een sneeuwbaleffekt beginnen groeien ... Wat kan het leven soms zoet zijn ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bruhhe mag van mij echter ongestoord gerust offtopic doormemmen. Het was ook vaak amusant om er de haat bij de verdraagzame Piano te zien afdruipen. ![]()
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bruhhe niet tegenspreken, hé! ![]()
![]() |
![]() |
#298 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat een deel zich heeft onthouden zegt al genoeg. Er was een tijd, nog niet zo lang geleden, dat ieder voorstel van het VB al op voorhand werd verworpen, enkel en alleen al omdat het van het VB kwam. Ook nu hadden ze die kans maar hebben het niet gedaan. Nu kan je wel zeggen dat het ''flutdossier'' was, maar de grote waarde schuilt in het feit dat men een voorstel van het VB heeft aangenomen. Laatst gewijzigd door daiwa : 6 maart 2007 om 02:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De foto van Bert Bibber in een trouwzaal kan helemaal niet. Trouwlustige koppels moeten elkaar daar eeuwige trouw beloven onder het toeziend oog van een kerel die zelf 18 jaar!!!! naast de pot heeft gepist. Laatst gewijzigd door daiwa : 6 maart 2007 om 03:02. |
|
![]() |
![]() |