![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook die zijn "chemisch afval" dat vrijkomt bij verbranden/smelten/verpulveren of aantasting door (andere) chemicaliën.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 februari 2008 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Minister
|
![]() Chemisch afval kan wel zijn, maar LEDs bevatten toch geen kwik en beryllium als ik me niet vergis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
http://www.nd.edu/~exafs/msds/GaAs.htm
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 februari 2008 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt, ik begrijp dergelijke redenering niet. Is het dan zo moeilijk een buurman of vriend eens te vragen die enkele spaarlamp naar het containerpark mee te nemen? Of eens de fiets te nemen? 'n Spaarlamp weegt toch geen honderd kilo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Minister
|
![]() Ik begrijp uw reactie, maar mocht ik daar op aandringen dan krijgen zij het gevoel dat je je afval bij hen deponeert. Vroeger had je lokale KGA ophaalpunten en ging ik daar naartoe, deze zijn ondertussen verdwenen, en om toegang te krijgen tot het containerpark moet je tegenwoordig tegen betaling een toegangskaart bestellen.
Eens de fiets nemen voor een occasionele kapotte spaarlamp? Ik werk me nu al te pletter in 3 ploegen en kan me nog niet eens een auto permitteren. De weinige vrije tijd die ik heb spendeer ik liever op een andere manier dan 10-15 km ver te fietsen om die lamp bij het containerpark te deponeren. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 4 februari 2008 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
Voorlopig gaat zulk spul "gecontroleerd" toch door naar het gewone stort want er is (nog) geen oplossing voor.
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eventjes een ritje met de fiets maken, is dat dan zo'n zware opgave? Ik ga af en toe eens een blokje om rijden, "zomaar". Even ontspannen. Even uitwaaien. Dus, wat houdt het in om bij zulke gelegenheden dan eventjes een spaarlampje mee te nemen en op de passende plaats af te geven. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 februari 2008 om 01:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() Ik houd hier voorlopig mijn hevige twijfels aan.
![]() |
#293 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom ze in godsnaam die KGA ophaalpunten afgeschaft hebben weet ik ook niet. Dat was toch een stuk efficiënter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die in een ploegensysteem werkt, maar schijnbaar nooit vrij is op de uren dat het containerpark open is... D�*t, beste vriend, maakt u me echt niet wijs! Een ritje van 15 km lijkt me trouwens niet zo'n enorme opgave (ik rij wel eens veel grotere afstanden), en vraagt ook niet de eeuwigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees maar eens: http://www.indaver.be/TL-lampen-en-k...fval.70.0.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Minister
|
![]() Tja, u hebt makkelijk zeggen. In praktijk is het voor mij anders, ik moet trouwens al mijn inkopen met de fiets doen (er is hier maar om de 2 uur een busverbinding). Waarom maken ze het de mensen ook zo moeilijk om hun afval op een deftige manier te deponeren? Het is allemaal vanzelfsprekend als je een auto hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beweert u nu dat de onderstaande tekst er maar is voor de parade? http://www.indaver.be/TL-lampen-en-k...fval.70.0.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, dergelijk afval breng ik geenszins met de auto naar het stedelijk containerpark. Veel liever een gezonde fietsrit. Slechts wanneer we groot en zwaar materiaal hadden in het verleden (afbraakmateriaal), haalden we de wagen van stal en het aanhangwagentje werd bij de buren gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Minister
|
![]() Dat het onethisch is om een spaarlamp bij het restafval te kieperen daar heeft u gelijk in. Dat ik met volle goesting op mijn fiets zal springen om die spaarlamp 15km verder te deponeren in mijn huidige situatie kunt u niet van me verwachten.
Maar ik weet wel dat ik fout zit en beter die kapotte spaarlampen bewaar tot er zich eens een gelegenheid voordoet dat ik ze wel correct kan deponeren. 'k Geloof dat er hier zelfs nog ergens een milieubox op m'n zolder staat. |
![]() |
![]() |