Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2007, 16:07   #281
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dank u wel,dat is nethetgeen ik bedoel ook;als je zelf nooit iets bent tegen gekomen komen die mensen of vooral weeral linksen af;ik heb nog nooit problemen gehad en kijk,ze hebben bij mij nog nooit ingebroken of overvallen;ziet ge dat het hier zo erg niet is in antwerpen blabblabla..
Ja, jij haalt je eigen ervaringen hier ook aan. Dan mag ik dat niet ofwat? Wat is dat nu voor een redenering

Citaat:
Niets is minder waar;er worden dagelijks meer dan 200 criminele feiten gepleegd in antwerpen en brussel en in gent 84.
Jij ziet of hoort zoiets niet.Maar vraag eens aan die mensen hoe ze zich voelen en hoe veilig het er is.
Dat zijn dan ook cijfers voor een grootstad.
Ik werk nu in Brussel, mijn zus studeert er en de mensen voelen zich over het algemeen niet onveilig.

Citaat:
Integratie is zee belangrijk en zorgt ervoor dat mensen die willen werken e zich willen aanpassen ook minder vlug problemen zullen hebben om een job te vinden enz...En dus niet in armoede geraken
Ongetwijfeld is het een factor, maar dat verklaart de meer dan 40% nog altijd niet.
Oud 16 maart 2007, 16:08   #282
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar natuurlijk dient die flik zich ook aan de wet te houden hé...
Tuurlijk.
Al is de wet hier een lachertje.Daders mogen hier meer dan anderen.

Ik ga net weeral eens voorbeelden gaan geven,heb ik ondertussen al genoeg gedaan.

Men zit zo te hameren nu op de bie en die ijzeren staaf ect....
Patrick mombaerts is er niet meer en is ook geslagen mee een ijzeren staaf.De dader loopt nog steeds vrij rond.

De bie zou dus voor onze linkse rakkers hier zeker 4j in den bak gaan moeten zitten maar als een allochtoon zoiets doet bij een autochtoon en dan nog vermoord bij dan is het allemaal zo erg niet.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 16:09   #283
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Heeft hier ook al iemand bij stil gestaan hoe het gedrag van allochtonen tov.de politiemensen is in deze tijd?
Oud 16 maart 2007, 16:09   #284
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Eerst waren het leugenachtige vreemdelingen en nu jaloerse agenten? En wat als Debie nu eens schuldig is. Want geef toe de gemiddelde VBer ligt er nu toch echt niet van wakker als een allochtoon hard wordt aangepakt?! Als Debie straks tot bekentenissen overgaat ga je dan beweren dat hij gedrogeerd werdt door de rechter?
Nee, zo eenvoudig kan het niet zijn! Het is een complot tussen jaloerse flikken, leugenachtige vreemdelingen en een links en incompetent gerecht.

Als Turken zeggen dat ze het slachtoffer zijn van racistische aanslagen is dat een uitvlucht.

Als Antwerpenaren zeggen dat het niet zo erg is in Antwerpen, zijn het linkse idealisten.

Als iemand een corrupte flik aanpakt, is hij een linkse die zijn broek afsteekt voor de vreemdelingen. Het is gewoon absurd, maar tegelijk tekenend, dat je de acties van De Bie goedpraat.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 16:09   #285
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zo te zien is Debie er zelf toch héél gerust in:
(van zijn webstek)

Mijn campagne begint op 15 maart
Ik zou zeggen : eindelijk ! Na vier jaar krijg ik nu eindelijk de kans om mij te verdedigen. Vier jaar lang in haast alle media beschuldigd worden van allerlei minder fraaie dingen zonder enige vorm van verdediging is niet prettig. Dat weegt op mezelf en mijn gezin.

Ik heb meermaals de kans gehad om ook mijn kant van het verhaal in één of ander interview kenbaar te maken. Dat heb ik bewust niet gedaan. In tegenstelling tot de tegenpartij en het Antwerpse parket heb ik het geheim van het onderzoek gerespecteerd. Ik zal alle argumenten ter verdediging dan ook aanvoeren op de plaats waar ze aangevoerd moeten worden, met name de rechtbank.

Ik ben dus verheugd eindelijk naar de rechter te kunnen gaan. Kijk, ik heb drie jaar lang (drie volledige jaren !) gewacht op de rechtsgang. Drie jaar lang heb ik mijn persoonlijke politieke loopbaan op stal gezet en het gerecht de kans gegeven om mij te berechten. Niets van dat alles. In het vierde jaar heb ik mij aan de kiezer gepresenteerd en had ik nog steeds alle onterechte beschuldigingen in mijn kielzog. De kiezers heeft mij op 8 okt. vrijgesproken. In mijn eigen Borgerhout had ik zelfs de meeste voorkeurstemmen van ALLE politici.

Nu komen de volgende verkiezingen eraan. En ja, ik ben opnieuw kandidaat. Dat zal het parket allicht niet ontgaan zijn en dus proberen ze Debie nog even snel te veroordelen. Ben ik nu zenuwachtig of angstig ? Nog niet in het minst ! Ik zal - als ik en mijn raadsman de kans daartoe krijgen - alle beschuldigingen stuk voor stuk weerleggen. Binnen een eerlijke rechtbank krijg ik dus een vrijspraak en niets minder. We zullen zien. Mijn vertrouwen over de inhoud van het dossier is groot, het vertrouwen in de Belgische rechtspraak iets minder. Ik heb de afgelopen jaren halucinante dingen meegemaakt op dat vlak.

Goed, verwacht van mij dus geen uitleg over de inhoud van het dossier op deze weblog. Ik eindig met justitie (alweer) te danken voor de media-aandacht. De timing is prima. Het bespaart mij duizenden euro's aan campagnegeld. Dit schijnproces had vier jaar geleden moeten plaatsvinden.

Mijn vrijspraak en campagne begint dus op 15 maart. Het ene zal eindigen op 10 juni, het andere....tja dat kan nog even duren. De hoop dat de media ook mijn standpunten zal willen brengen heb ik al lang opgegeven. Het "bashen" op een VB'er is immers een nationale sport. Ik ben eens benieuwd of de media en sommige politici nadien - bij een vrijspraak - zich zullen willen verontschuldigen. Hmm, ben ik nu weer naiëf ? Over de agenten die zich tegen mij georganiseerd hebben kan ik kort zijn : de uitspraak "we gaan er ene flikken" zal hen (letterlijk) duur te staan komen !

UPDATE : het nieuws staat nu al enkele uren op alle sites van alle kranten (incl ATV). Denk je dat er al eens 1 journalist gebeld heeft om een reactie ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 16:09   #286
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Even nog eens de aanklacht tegen Debie op de voorgrond plaatsen, want sommigen schijnen de ernst vd feiten niet te beseffen :

Bart Debie, voormalig commissaris van de cel Schipperskwartier, moet zich verantwoorden voor :

1) elf valse processen verbaal
2) dertien feiten van slagen en verwondingen als politieman
3) afpersing
4) verduistering
5) het aanzetten tot racisme
6) het vernielen van onroerend goed.

In totaal gaat het om 27 geïdentificeerde slachtoffers, velen zijn allochtoon, niet allemaal. Alle feiten speelden zich af tussen 1999 en 2003.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 16:10   #287
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst waren het leugenachtige vreemdelingen en nu jaloerse agenten? En wat als Debie nu eens schuldig is. Want geef toe de gemiddelde VBer ligt er nu toch echt niet van wakker als een allochtoon hard wordt aangepakt?! Als Debie straks tot bekentenissen overgaat ga je dan beweren dat hij gedrogeerd werdt door de rechter?
De flikken hebben mij ook al een paar keer tegen gehouden en zijn evenzeer tegen mij enorm arrogant geweest en jaja,het waren autochtone stront flikken.
Ik had eens te vlug gereden en de man vroeg mijn uitleg en terwijl ik mijn uitleg doe stond het hem niet aan en begon deze kwaad te worden en te dreigen met het één en ander.
Oud 16 maart 2007, 16:15   #288
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tgoh,ik denk wel dat de bie her en der wat tever is gegaan maarja,zoals eerder gezegd,wij kunnen ons niet voorstellen hoe dat is dag in dag uit zo'n mensen te moeten aanpakken,ik denk dat je nogal wat te zien en te horen krijgt.Flik zijn in een grootstad is geen pretje.

Er zullen her en der dus wel een aantal zaken volgens mij van aan zijn maar zeker en vast niet alles wat ze hem willen aansmeren.
Daar hebt ge gelijk in! Het leven van een agent in een hoofdstad is hard en het enige dat ik over Debie denk is dat hij de druk niet aankon, op een moment is doorgeslagen en gezien heeft dat hij er gemakkelijk mee weg geraakte.

Debie was blijkbaar geen politiemateriaal. Zijn hoge functie bij de politie zal hem zeker niet geholpen hebben zijn job in perspectief te zien. Enkel het feit dat het VB niet openlijk afstand wil doen van Debie zijn acties als hij veroordeeld wordt laat al duidelijk zien naar wat voor een maatshappij het VB ons wil leiden en dat zou je eigenlijk angst moeten aanjagen want denk je nu echt dat Debie plots van karakter zal veranderen als alle vreemdelingen teruggestuurd zijn? We mogen nog blij zijn dat we vreemdelingen hebben anders waren de bruinharigen misschien nu de volksvijand.
Oud 16 maart 2007, 16:15   #289
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
De flikken hebben mij ook al een paar keer tegen gehouden en zijn evenzeer tegen mij enorm arrogant geweest en jaja,het waren autochtone stront flikken.
Ik had eens te vlug gereden en de man vroeg mijn uitleg en terwijl ik mijn uitleg doe stond het hem niet aan en begon deze kwaad te worden en te dreigen met het één en ander.

En heeft hem u toen een vuistslag gegeven?
Oud 16 maart 2007, 16:16   #290
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ja, jij haalt je eigen ervaringen hier ook aan. Dan mag ik dat niet ofwat? Wat is dat nu voor een redenering

Dat zijn dan ook cijfers voor een grootstad.
Ik werk nu in Brussel, mijn zus studeert er en de mensen voelen zich over het algemeen niet onveilig.

Ongetwijfeld is het een factor, maar dat verklaart de meer dan 40% nog altijd niet.

Ik ben niet zoals u die hier beetje scheinheilig komt doen alsof ik nog nooit (grote) problemen zou hebben gehad zowel met autochtonen als allochtonen alleen spannen jammer genoeg allochtonen en vreemdelingen de kroon.
Ik ben ook belange zo geen egoist als gij;zelfs al zou ik nog nooit iets tegen gekomen zijn met allochtonen.Ik zou nooit gaan beweren dat het allemaal zo erg niet is,laat staan dat het veilig zou zijn in mijn stad/gemeente ect....

Mijn broer en ma werken in brussel,zij voelen zich ook niet onveilig maar zij moeten en komen dan ook niet in de gevaarlijkere buurten en WONEN er ook niet.Er wonen in zo'n buurten is geen kattepis.

Nog een ander voorbeeldje;m'n maat werkt in de bouw en ze waren aan het werken in sint jans molenbeek.Ik moet u geen tekeningetje maken zekers .
Het was mooi weer en de baas van m'n maat heeft regelmatig de laptop nodig en de laptop stond slechts 6m van hen vandaan maarja,je moet ook met je werk en personeel bezig zijn en op een geven opgenblik eventjes niet kunnen opletten en boem,de laptop was verdwenen.
De enige mensen die daar buiten liepen en woonden waren allemaal vrienden van u.
Oud 16 maart 2007, 16:17   #291
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hebt ge gelijk in! Het leven van een agent in een hoofdstad is hard en het enige dat ik over Debie denk is dat hij de druk niet aankon, op een moment is doorgeslagen en gezien heeft dat hij er gemakkelijk mee weg geraakte.
Volgens de aanklacht is hij wel meermaals doorgeslagen. Hij sloeg ahw systematisch door.
Oud 16 maart 2007, 16:17   #292
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Nee, zo eenvoudig kan het niet zijn! Het is een complot tussen jaloerse flikken, leugenachtige vreemdelingen en een links en incompetent gerecht.

Als Turken zeggen dat ze het slachtoffer zijn van racistische aanslagen is dat een uitvlucht.

Als Antwerpenaren zeggen dat het niet zo erg is in Antwerpen, zijn het linkse idealisten.

Als iemand een corrupte flik aanpakt, is hij een linkse die zijn broek afsteekt voor de vreemdelingen. Het is gewoon absurd, maar tegelijk tekenend, dat je de acties van De Bie goedpraat.

Dan moet gij ofwel leren quoten of leren lezen
Oud 16 maart 2007, 16:18   #293
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens de aanklacht is hij wel meermaals doorgeslagen. Hij sloeg ahw systematisch door.
Dat staat er toch ook?
Oud 16 maart 2007, 16:19   #294
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zoals u die hier beetje scheinheilig komt doen alsof ik nog nooit (grote) problemen zou hebben gehad zowel met autochtonen als allochtonen alleen spannen jammer genoeg allochtonen en vreemdelingen de kroon.
Bij mij is dat omgekeerd, dat u mensen bestempelt als schijnheilig omwille van hun levenservaring is te gek voor woorden.

Citaat:
Ik ben ook belange zo geen egoist als gij;zelfs al zou ik nog nooit iets tegen gekomen zijn met allochtonen.Ik zou nooit gaan beweren dat het allemaal zo erg niet is,laat staan dat het veilig zou zijn in mijn stad/gemeente ect....
Wederom noem je mij egoïst voor wat ik zelf mee maak.

Citaat:
Mijn broer en ma werken in brussel,zij voelen zich ook niet onveilig maar zij moeten en komen dan ook niet in de gevaarlijkere buurten en WONEN er ook niet.Er wonen in zo'n buurten is geen kattepis.
Daar heb ik geen weet van.

Citaat:
Nog een ander voorbeeldje;m'n maat werkt in de bouw en ze waren aan het werken in sint jans molenbeek.Ik moet u geen tekeningetje maken zekers .
Het was mooi weer en de baas van m'n maat heeft regelmatig de laptop nodig en de laptop stond slechts 6m van hen vandaan maarja,je moet ook met je werk en personeel bezig zijn en op een geven opgenblik eventjes niet kunnen opletten en boem,de laptop was verdwenen.
Ja, zoiets heb ik nooit meegemaakt. Maar uw verhaaltjes doen eigenlijk allemaal niet terzake. Maar ik heb dan tenminste het respect om u niet voor egoïst of schijnheiligaard te bestempelen voor wat jij mee maakt.

Citaat:
De enige mensen die daar buiten liepen en woonden waren allemaal vrienden van u.
Woehoe, keer nummer 2 dat je met je vriendjes-gedoe afkomt.
Oud 16 maart 2007, 16:20   #295
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet gij ofwel leren quoten of leren lezen
Nee, dan moet ik leren namen typen
Ik ben bijzonder verstrooid, zo te zien. De tweede keer in één draad . Daar gaat mijn imago!
Ik had het dus tegen Marlboro in mijn laatste zin...
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 16:20   #296
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
En heeft hem u toen een vuistslag gegeven?

Hug?Ne flik ne vuistslag geven,lol.Als ik dat zou gedaan hebben ik denk dat ze mij ook wel eens tegen de muur zouden durven boenken hebben.

En nogmaals;de reden waarom het vb nog niets onderneemt is dat er nog niets is uitgesproken.
Oud 16 maart 2007, 16:21   #297
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat staat er toch ook?
Tja, je schreef : "en op een moment is doorgeslagen"......

Trouwens valse PV's opstellen doe je niet in een "doorgeslagen" bui, eerder met enige voorbedachtheid (en volgens de aanklacht zijn het er ELF, dus geen alleenstaand geval.
Oud 16 maart 2007, 16:22   #298
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Bij mij is dat omgekeerd, dat u mensen bestempelt als schijnheilig omwille van hun levenservaring is te gek voor woorden.

Wederom noem je mij egoïst voor wat ik zelf mee maak.

Daar heb ik geen weet van.

Ja, zoiets heb ik nooit meegemaakt. Maar uw verhaaltjes doen eigenlijk allemaal niet terzake. Maar ik heb dan tenminste het respect om u niet voor egoïst of schijnheiligaard te bestempelen voor wat jij mee maakt.

Woehoe, keer nummer 2 dat je met je vriendjes-gedoe afkomt.
Idd,zoals ik wel al verwacht heb sta je wel als eerste te bleiten maar weet je totaal niet hoe het het zit in zo'n buurten.

En ja,ik zeg dat je een egoist bent en heb ook uitgelegd waarom;toch raar dat je dat wel ontwijkt,de waarheid kwetst niewaar.
Oud 16 maart 2007, 16:23   #299
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zo te zien is Debie er zelf toch héél gerust in:
(van zijn webstek)

Mijn campagne begint op 15 maart
Ik zou zeggen : eindelijk ! Na vier jaar krijg ik nu eindelijk de kans om mij te verdedigen. Vier jaar lang in haast alle media beschuldigd worden van allerlei minder fraaie dingen zonder enige vorm van verdediging is niet prettig. Dat weegt op mezelf en mijn gezin.

Ik heb meermaals de kans gehad om ook mijn kant van het verhaal in één of ander interview kenbaar te maken. Dat heb ik bewust niet gedaan. In tegenstelling tot de tegenpartij en het Antwerpse parket heb ik het geheim van het onderzoek gerespecteerd. Ik zal alle argumenten ter verdediging dan ook aanvoeren op de plaats waar ze aangevoerd moeten worden, met name de rechtbank.

Ik ben dus verheugd eindelijk naar de rechter te kunnen gaan. Kijk, ik heb drie jaar lang (drie volledige jaren !) gewacht op de rechtsgang. Drie jaar lang heb ik mijn persoonlijke politieke loopbaan op stal gezet en het gerecht de kans gegeven om mij te berechten. Niets van dat alles. In het vierde jaar heb ik mij aan de kiezer gepresenteerd en had ik nog steeds alle onterechte beschuldigingen in mijn kielzog. De kiezers heeft mij op 8 okt. vrijgesproken. In mijn eigen Borgerhout had ik zelfs de meeste voorkeurstemmen van ALLE politici.

Nu komen de volgende verkiezingen eraan. En ja, ik ben opnieuw kandidaat. Dat zal het parket allicht niet ontgaan zijn en dus proberen ze Debie nog even snel te veroordelen. Ben ik nu zenuwachtig of angstig ? Nog niet in het minst ! Ik zal - als ik en mijn raadsman de kans daartoe krijgen - alle beschuldigingen stuk voor stuk weerleggen. Binnen een eerlijke rechtbank krijg ik dus een vrijspraak en niets minder. We zullen zien. Mijn vertrouwen over de inhoud van het dossier is groot, het vertrouwen in de Belgische rechtspraak iets minder. Ik heb de afgelopen jaren halucinante dingen meegemaakt op dat vlak.

Goed, verwacht van mij dus geen uitleg over de inhoud van het dossier op deze weblog. Ik eindig met justitie (alweer) te danken voor de media-aandacht. De timing is prima. Het bespaart mij duizenden euro's aan campagnegeld. Dit schijnproces had vier jaar geleden moeten plaatsvinden.

Mijn vrijspraak en campagne begint dus op 15 maart. Het ene zal eindigen op 10 juni, het andere....tja dat kan nog even duren. De hoop dat de media ook mijn standpunten zal willen brengen heb ik al lang opgegeven. Het "bashen" op een VB'er is immers een nationale sport. Ik ben eens benieuwd of de media en sommige politici nadien - bij een vrijspraak - zich zullen willen verontschuldigen. Hmm, ben ik nu weer naiëf ? Over de agenten die zich tegen mij georganiseerd hebben kan ik kort zijn : de uitspraak "we gaan er ene flikken" zal hen (letterlijk) duur te staan komen !

UPDATE : het nieuws staat nu al enkele uren op alle sites van alle kranten (incl ATV). Denk je dat er al eens 1 journalist gebeld heeft om een reactie ?
Ge kunt al direct zien hoe hij zijn verslagen opstelde. Hij doet zo precies of hij den eerste keer opkwam en nog gewonnen heeft Het VB heeft verdekke nog nooit zo'n pandoering gekregen in borgerhout (jaja de allochtonen, wie dat zegt kent het grondgebied borgerhout niet)
Oud 16 maart 2007, 16:25   #300
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Tja, je schreef : "en op een moment is doorgeslagen"......

Trouwens valse PV's opstellen doe je niet in een "doorgeslagen" bui, eerder met enige voorbedachtheid (en volgens de aanklacht zijn het er ELF, dus geen alleenstaand geval.
Maar ik eindigde met "en zag er mee weg te geraken" maar ja dat laat ik aan de interpretatie over. Ik bedoel dus dat vanaf die dag ... maar da's speculatie

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be