Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2007, 12:59   #281
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
wat...dan nog?

het gaat hier niet over hoge vs. lage inkomens he. Waar haal jij dat.
Ik bedoel gewoon, het zijn niet alleen domme arme mensen die het moeilijk hebben met de juiste geldbesteding.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:00   #282
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Ik bedoel gewoon, het zijn niet alleen domme arme mensen die het moeilijk hebben met de juiste geldbesteding.
ik zie het verband niet tussen dom en arm. En wat dat hiermee te maken zou hebben.
Maar soit.
Als nen domme (ex-)rijke een SUV te veel heeft gekocht dan mag de slimme arme dus meebetalen volgens de "socialen" van dienst. Mooi systeem.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2007 om 13:02.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:02   #283
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik zie het verband niet tussen dom en arm. En wat dat hiermee te maken zou hebben.
Maar soit.
Zullen we zeggen, onwetend.
Oud 18 maart 2007, 13:02   #284
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik denk dat jij niet helemaal doorhebt wat een ocmw wel en niet kan doen.
Jij installeert het ocmw als een tussenpartij; het zal het ocmw zijn die de afbetaling aan de schuldeiser doet (de zo verfoeide interestvoeten blijven dus van toepassing) en dat doen ze bij voorkeur met het geld van de schuldenaar. Heeft de schuldenaar het geld niet, of heeft hij niet genoeg, wat gaat het ocmw dan doen? Hem buiten smijten? Zijn inboedel aanslaan? Hem meer afhouden dan eigenlijk kan voor de afbetaling, en zo zelf verworden tot het equivalent van een financiële instelling?

Het probleem draait hem hier over een gebrek aan voldoende financiën om de lopende leningen af te betalen. Daar mag het ocmw zoveel aan beheren als ze willen, ze zullen de verschillen zelf kunnen bijpassen.
Dat zou in sommige gevallen best kunnen. Ik heb op mijn ocmw een "geval" gehad waarbij het huis en zowat de hele inboedel verkocht werd en die nadien nog vijf jaar in schuldbemiddeling bleef. Dat gezin heeft dat keiharde regime vijf jaar lang volgehouden zonder morren en wat na vijf jaar nog van de schulden overbleef, werd door de rechter kwijtgescholden. Er bestaat geen uniform scenario voor wat een ocmw precies doet wanneer iemand met een schuldenberg zich aandient. Dat wordt geval per geval onderzocht. Die o zo verfoeide intresten worden in sommige gevallen van schuldbemiddeling door de rechter kwijtgescholden. In andere gevallen zal het ocmw (dus de maatschappij) inderdaad bepaalde schulden ten laste nemen, maar voor zover ik weet, is dat eerder uitzondering dan regel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:03   #285
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij niet helemaal doorhebt wat een ocmw wel en niet kan doen.
Jij installeert het ocmw als een tussenpartij; het zal het ocmw zijn die de afbetaling aan de schuldeiser doet (de zo verfoeide interestvoeten blijven dus van toepassing) en dat doen ze bij voorkeur met het geld van de schuldenaar. Heeft de schuldenaar het geld niet, of heeft hij niet genoeg, wat gaat het ocmw dan doen? Hem buiten smijten? Zijn inboedel aanslaan? Hem meer afhouden dan eigenlijk kan voor de afbetaling, en zo zelf verworden tot het equivalent van een financiële instelling?
Sfax, in het voorgestelde systeem leent de overheid de mensen geld aan goedkope interestvoeten. De overheid zorgt er ook voor dat de mensen hun levensstijl aanpassen aan hun situatie.

Citaat:
Je gaat de maatschappij dus laten opdraaien voor het slechte financiëel beheer van de burgers.
Wat denk je dat er nu gebeurt?

Laatst gewijzigd door discuz : 18 maart 2007 om 13:03.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:07   #286
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Het ocmw die mensen buiten smijt, hun inboedel aanslaat en ze zo nog dieper de miserie induwt? Hebben we het hier wel over dezelfde organisatie?
Waar zouden die mensen dan nog gaan aankloppen? De straatstenen?
Sfax, je zegt aan de ene kant dit en aan de andere kant zeg je: Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zittten.

Dat kan ik niet goed met mekaar rijmen.
Oud 18 maart 2007, 13:08   #287
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar soit.
Als nen domme (ex-)rijke een SUV te veel heeft gekocht dan mag de slimme arme dus meebetalen volgens de "socialen" van dienst. Mooi systeem.
Mijn vraag, wat ga je doen met mensen die door hun eigen schuld ook echt aan de grond zitten?
Vroeger redeneerde ik ook van, eigen schuld, dikke bult, maar nu dat ik zulke mensen ken, is toch anders hoor.
Oud 18 maart 2007, 13:11   #288
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Sfax, je zegt aan de ene kant dit en aan de andere kant zeg je: Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zittten.

Dat kan ik niet goed met mekaar rijmen.
En waarom zou dat niet goed met elkaar te rijmen zijn?
Mijn mening dat wie zijn gat brandt op de blaren moet zitten, staat toch los van wat het ocmw is?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:12   #289
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vraag, wat ga je doen met mensen die door hun eigen schuld ook echt aan de grond zitten?
Vroeger redeneerde ik ook van, eigen schuld, dikke bult, maar nu dat ik zulke mensen ken, is toch anders hoor.
Ik zou zeggen: help ze dan.
Oud 18 maart 2007, 13:13   #290
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Sfax, in het voorgestelde systeem leent de overheid de mensen geld aan goedkope interestvoeten. De overheid zorgt er ook voor dat de mensen hun levensstijl aanpassen aan hun situatie.
Is het wel de taak van de overheid om met het geld dat de maatschappij hun ter beschikking stelt, lening uit te gaan geven?

Citaat:
Wat denk je dat er nu gebeurt?
Zeg ik dan ergens dat dat een goede zaak is?
Oud 18 maart 2007, 13:13   #291
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen: help ze dan.
Proberen we via OCMW.
Oud 18 maart 2007, 13:13   #292
born2bewild
Banneling

Standaard

leningen geven onder de marktrente is een even grote cadeau als een cash bonus
Oud 18 maart 2007, 13:14   #293
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Proberen we via OCMW.
nee, help JIJ ze dan
Oud 18 maart 2007, 13:15   #294
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
En waarom zou dat niet goed met elkaar te rijmen zijn?
Mijn mening dat wie zijn gat brandt op de blaren moet zitten, staat toch los van wat het ocmw is?
Maar wat moet er dan met die mensen gebeuren? Hoe ga je, om de gevleugelde woorden van born2bewild aan te halen: 'de uitwassen laten uitzieken'?
Oud 18 maart 2007, 13:15   #295
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
nee, help JIJ ze dan
Dan bestaat de mogelijkheid dat ik zelf moet aankloppen bij het OCMW, zijn we al met twee.
Oud 18 maart 2007, 13:16   #296
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat zou in sommige gevallen best kunnen. Ik heb op mijn ocmw een "geval" gehad waarbij het huis en zowat de hele inboedel verkocht werd en die nadien nog vijf jaar in schuldbemiddeling bleef. Dat gezin heeft dat keiharde regime vijf jaar lang volgehouden zonder morren en wat na vijf jaar nog van de schulden overbleef, werd door de rechter kwijtgescholden. Er bestaat geen uniform scenario voor wat een ocmw precies doet wanneer iemand met een schuldenberg zich aandient. Dat wordt geval per geval onderzocht. Die o zo verfoeide intresten worden in sommige gevallen van schuldbemiddeling door de rechter kwijtgescholden. In andere gevallen zal het ocmw (dus de maatschappij) inderdaad bepaalde schulden ten laste nemen, maar voor zover ik weet, is dat eerder uitzondering dan regel.
En daar is het maar zeer de vraag of dat wel terecht is.
We hebben het hier immers over persoonlijke leningen; leningen voor onzinnige zaken als televisies, reizen, luxeproducten en zelfs wagens. Daar hoort een maatschappij niet voor op te draaien; daar moet je als consument zelf gewoon weten wat je wel en niet kan betalen.
Oud 18 maart 2007, 13:16   #297
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan bestaat de mogelijkheid dat ik zelf moet aankloppen bij het OCMW, zijn we al met twee.
Wel, iedereen bij het ocmw laten aankloppen, ik dacht dat dat het voorstel was?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2007 om 13:17.
Oud 18 maart 2007, 13:19   #298
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar wat moet er dan met die mensen gebeuren? Hoe ga je, om de gevleugelde woorden van born2bewild aan te halen: 'de uitwassen laten uitzieken'?
Net zoals hij zegt: het laten uitzieken.
Oud 18 maart 2007, 13:22   #299
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Daar hoort een maatschappij niet voor op te draaien; daar moet je als consument zelf gewoon weten wat je wel en niet kan betalen.
Was het allemaal maar zo eenvoudig.
Nogmaals mijn vraag, ondanks die mensen hun eigen schuld, kan onze maatschappij aanvaarden dat die mensen in de goot belanden en misschien blijvend?
Oud 18 maart 2007, 13:24   #300
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Was het allemaal maar zo eenvoudig.
Nogmaals mijn vraag, ondanks die mensen hun eigen schuld, kan onze maatschappij aanvaarden dat die mensen in de goot belanden en misschien blijvend?
Zelf wil je ze niet helpen omdat je dan zelf in de problemen komt. Wat denk jij dan dat het OCMW is? Drukken die geld? Ik dacht het niet, integendeel, die verliezen het. (antwerpen).

Het OCMW gaat zijn geld halen, ook bij die arme die zich wel volwassen gedraagt en gedisciplineerd met geld omspringt. Die ga jij in mee in de problemen brengen. Die mensen worden dus gestraft, ze zullen zich ook wel twee keer bedenken in de toekomst. En het probleem nog wat aandikken op die manier. (sneeuwbaleffect)

Dat is gewoon knal hetzelfde, alleen op een andere schaal. Jij gaat heel de maatschappij in de problemen brengen. Da's misschien comfortabeler?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 maart 2007 om 13:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be