![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
2/Dat een tegemoetkoming aan allochtonen gedaan wordt creëert good will, ipv een ghettoreflex, ghettoreflex die extremisme en integrisme in de hand kan werken is het d�*t wat je wil? Die goodwill zal integratie vereenvoudigen. 3/Segregatie komt er dus enkel als jij wil segregeren, want daarvoor moet je met twee zijn....Géén fraaie intentie! 4/Met dat elkaar verstaan loopt het wel los: ik heb geen communicatieproblemen met die mensen, hoewel mijn Arabisch nauwelijks meer is dan "Salaam aleikoum"... 5/ Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen die zeggen dat morgen de zon opgaat geven daarmee aan dat ze letterlijk denken dat de zon rond de aarde draait.
![]() |
![]() |
#286 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het probleem dat Stefanieke opwerpt lijkt mij dus een vals probleem, en het enkel bovenhalen voor vlaamse patiënten is miskennen van recht op gezondheid en verzorgen aan die 100 of zo nationaliteiten die in Brussel reeds aanwezig zijn... gewoon te kwader trouw hier. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Integratie moet wel van twee kanten komen. De allochtonen moeten zich bereid zijn aan te passen en volledig deel te nemen aan de samenleving. Jezelf opsluiten in je eigen gemeenschap helpt daarbij niet. Maar, zoals de Nederlandse Kamercommissie oordeelde, de huidige problemen zijn eerder dankzij dan ondanks het regeringsbeleid ontstaan; de groepen die wel goed geïntegreerd zijn, zijn eerder ondanks dan dankzij het regeringsbeleid van de afgelopen 30 jaar geïntegreerd. Dat was het politiek-correcte vrijheid-blijheid-regime. Dat werkt in ieder geval NIET, daar is iedereen, ik herhaal iedereen het in Nederland over eens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Die bevolking veranderde wel degelijk, en er was economische en culturele wisselwerking met andere landen en streken: Bretoenen gingen in Parijs werken of hadden contact met de rest van Frankrijk, In Ierland was er een kolonisatie, Ieren werden mobieler en gingen in Londen studeren... In Vlaanderen sprak nooit iedereen NL, daarvoor zorgde de belgische geschiedenis voor: bezetting door Romeinen, Noormannen, Lotharingers, Fransen, Spanjaarden, Oostenrijkers, Duitsers, Er was immigratie uit Spanje , Polen, Italië, Turkije en Marocco, contacten met Wallonië, Frankrijk, Ook nu spreekt niet iedereen hier Nederlands. In Brussel was er dezelfde geschiedenis van oorlog en bezttting, immigratie, waren er dezelfde economische contacten.... Sociologisch is het zo dat wanneer twee taalculturen met elkaar in contact komen, na verloop van tijd de sterkste taal het pleit wint. Op korte termijn is dat het Vlaams in België, op middellange termijn het Frans, op langere termijn wordt dat het Engels. Ondertussen kan men zoveel taalwetten maken als men wil, dat verandert er niets aan... Juist een kostelijk en frustrerend vertragingsmaneuver, méér niet. Een mooi voorbeeld daarvan is wel het Engels. Ik citeer uit geheugen, er kunnen foutjes in zitten, maar de grote lijnen zijn juist: Oorspronkelijk Keltisch, invallen door eerst Romeinen, dan Angelen en Saksen , ergens van over de Rijn, Engeland wordt anglosaxisch., Kelten trekken zich terug in Ierland (misschien via Wales? Vanaf de 9° eeuw landen vikings in Frankrijk,spreken eerst hun skandinavische taal (Noors of Deens)Deze Noormannen vestigen zich daar (hier ook, al gemerkt hoe het Westvlaams soms op Noors trekt?), integreren zich, leren Frans, worden Normandiërs en vallen in de 11° eeuw Engeland binnen: 1066 Hastings: sindsdien bestaat de engelse woordenschat voor een 75 �* 80% uit woorden van Frans-Latijnse origine...Kom dus niet af met talen die aan grondgebieden gebonden zijn, dat is een romantische visie uit de 19° eeuw: talen zijn een werktuig om te communiceren, géén vlag of ideologie, en een sociologisch werktuig past zich aan aan de behoeften van hen die het gebruiken. Als zelfs de Romeinen en de Noormannen zich integreerden, vanuit een militair sterkere positie, waarom zouden Maghrebijnen en Turken dat dan niet doen? Hun integratie is onvermijdelijk, maar de snelheid en soepelheid ervan is onvoorspelbaar en hangt te véél af of de getthoreflex wordt aangemoedigd (door uitsluiting en frustrerende wetjes) of geen groeibodem vindt. Geef ze werk (ttz een besteedbaar inkomen boven het levensminimum) en aanvaardt ze zoals ze er nù bijlopen, en IKEA, Levis, Nike, Tampax, Nestlé, Persil, Dash,C&A en McDonalds (ttz. de consumptiemaatschappij en de publiciteit ervoor) zullen méér voor integratie (en waarschijnlijk assimilatie) doen dan alle wetten en verboden die je ook maar kan uitdenken... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem China, India, elk met verschillende talen, die wij in onze onwetendheid onder één noemer als Indisch of Chinees klasseren, neem Hongarije waar Hongaars de voertaal is maar de Rom hun taal blijven spreken... Allemaal niet-homogene bevolkingen, Neem de rol die het Pidgin in de Stille Zuidzeelanden en rond de Chinese Zee speelt... Neem Mexico waar een groot deel van de bevolking Maya spreekt, en de rest Spaans. Neem Peru waar Spaans en (is het Quetcha?) de Incataal naast elkaar bestaan,zoals in Africa overal Frans of Engels naast de locale talen bestaan. Ik weet dat dit een overblijfsel is van het kolonialisme, en dat één der talen dus meestal de bovenhand heeft en "officiëel" is , maar dat verandert niets aan de dagelijkse praktijk: er wordt handel gedreven, recht gesproken en bestuurd in die talen ook. Uitzonderingen zullen er overal zijn, d�*t is onvermijdelijk, en dikwijls/meestal zelfs zal één van de talen (of het Engels, soms het Frans) de Lingua Franca worden. Neem de Maghreb waar Arabisch, Berbers en Frans naast elkaar bestaan zonder territoriale binding. Neem gewoon de ganse geschiedenis van de nomadenvolkeren... Deze en ook de landen die jij noemt stellen het allemaal perfect zonder taalgrenzen, taalwetten, taalhysterie en Vaste Commissie voor Taaltoezicht, [size=6]gewoon omdat een taal een middel is, géén vlag of ideologie.[/size] Maken de Amerikanen problemen omdat een groter wordend deel van de bevolking Spaans spreekt en omdat er groepen zijn die nog Frans, Duits, Italiaans of Chinees spreken? Noem me één land in de wereld waar taalgrenzen, taalwetten, taalhysterie en Vaste Commissie voor Taaltoezicht, allemaal bestaan en eenzelfde belang hebben als hier??? Als ik aan een buitenlander dit uitleg is de normale reactie er een van ongeloof...Vorige maand was een vriendin uit Tasmanië op bezoek, en bij een wandeling door Brussel heb ik bij valavond geprobeerd haar onze staatsstructuur uit te leggen, op het Martelarenplein. ![]() (en in Tasmanië heeft men een levensgroot probleem met de Landrechten van de aboriginals...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
1/ omdat die igranten als gastarbeider hier aan minimumlonen werden binnengehaald, en dat ze met die minimumlonen automatisch in de armste wijken en dus in groep kwamen te wonen. 2/Door de afwijzing van die mensen door de "kleine man", de gepensioneerde of de huurder van een sociale woning (die er logisch een concurrent in zag en bovendien de ruggengraatreactie "als ik niet beter ben dan een.... , beter dan wat ben ik dan?? niet kon ontwijken) 3/door migranten enkel aan te werven voor de ongeschoolde beroepen, , gewoon op de naam of de huidskleur... wat enorme frustratie en gezichtsverlies tegenover de familie in het thuisland veroorzaakt, zodat steun gezocht werd bij mensen in dezelfde toestand. Citaat:
Citaat:
Ikzelf, hier geboren, met een stamboom die tot midden 19°eeuw verifiëerbaar is ![]() Ik ken veel mensen zo, Belgen 10° generatie die aan de kant blijven staan, zonder deel te nemen aan die hysterie. Met welk recht zou ik dat dan van een allochtoon eisen? Citaat:
Zoals ik schreef, zorg ervoor dat ze koopkracht hebben en de publiciteit van de consumptiemaatschappij doet de rest.... Nu zijn ze uit de consumptiemaatschappij uitgesloten, zonder vooruitzicht er deel van uit te maken (oa door de agitatie van rechts, of het nu LN, Fortuyn, LPF, NR, VB CDA, LA of commissie Blok heet). Geef ze hoop en vooruitzicht de maatschappellijke ladder ook te kunnen opklimmen, en ze zullen vragende partij zijn voor integratie. Zonder die hoop, w�*�*rom zouden ze integreren? Uit dankbaarheid? Zo zit geen enkele mens in elkaar.... Geef ze een andere reden om te integreren dan bedreigingen...want dat is de traagste manier: gewoon toegepaste psychologie, éérst misprijzen en dan bedreigingen: zou jij je niet afwenden? IK wel!! Wees blij dat islamietisch fatalisme speelt en dat het niet tot écht zwaar geweld komt, want dat is ook een optie voor iemand met de rug tegen de muur... Je moet mensen altijd hoop op beter laten. (Denk aan Watts en aan de rellen in Miami |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit onderwerp begint nl. nogal afgezaagd te worden daar het de 600ste discussie erover is. Te zot om los te lopen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Staatssecretaris
|
![]() Zoals op het auto/motosalon......op de stand van> ktm< geen nederlandstalige folders....reaktie van de infoverstrekster(goeie naam he)...je kan toch engels of frans he.... waarom dan een nederlandtalige folder... onze reaktie NOOIT een >ktm<...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Burger
|
![]() Ja mensen, wat hier te lezen valt, naar aanleiding van een folder in de brusselse rand is zonder meer ongelooflijk. Heel pak snotventen zitten hier te discuteren over taaltoestanden rond Brussel / Vlaams Brabant.
Er zijn er die graag opmerken dat iemand off-topic gaat, maar die zelf niet anders doen en er mee beginnen. Die de ziekenhuis- en dokterstoestanden zelfs "hypothetisch " vinden , terwijl dat een dagelijke praktijk is. Wat een onwetentheid en toch maar discuteren....om hier wat proberen gelijk te halen, met de meest onzinnige dingen die er niets mee hebben te maken. Er zijn die het goed vinden anderstaligen in een gemeente mondeling ter wille te blijven zijn terwijl ze er al j�*ren wonen. Man, ik kan je één raad geven, kom zoals ik, al tientallen jaren, hier echt in de probleemstreek wonen, die goesting om dat te doen zal je met de tijd wel afnemen, dat garandeer ik je. Misschien moet je ook maar eens de gemeente noemen waar je dat goede voorbeeld voor eeuwige niet-aanpassing uitoefent. Als jullie werkelijk minder dan het achterste van mijnen hond over die zaken afweten, zwijg er aub over en hou je bezig met iets anders. Zoals ik al eens zei, met dit soort klootvlamingen, jawel die term gebruik ik met veel plezier, hij is nog te goed zelfs, worden vlamingen die na enkele jaren van vooruitgang op hun recht op correcte behandeling, opnieuw in de toekomst in eigen rug geschoten. En ter informatie, je hoeft niet eens daarvoor een extreem standpunt in te nemen om te denken en te weten zoals ik , kom gewoon hier wonen, je ziet het dan wel. Op een dag zal je misschien spijt hebben hier te wonen als ze je in een of ander hospitaal je niet meer begrijpen. Denk liever eens na. Gelukkig zijn er toch nog mensen als Dimitri, Stefanie en Jan vdB die iets begrijpen , iets van die wetten kennen en al enige kennis hebben van hoe het er hier kan aan toe gaan. Laten we , dank zij hen misschien dan toch maar optimistisch blijven, we hebben het hier in het verleden ook al met minderheden moeten doen om simpelweg je eigen rechten op correcte behandeling in eigen streek te krijgen. Nog eens de groeten van niet partijgebonden vlaming ter plekke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar halen ze die arrogantie? PS: Is dit dezelfde Raf die zich zo opwond over het gebruik van het woord 'objectief' als synoniem voor doelstelling? De ene 'mierenneukerij' is blijkbaar de andere niet.
![]() |
![]() |
#297 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |