![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog een probleem met biologische racisten is dat ze niet precies weten waar een ras begint en waar het eindigt.
Ze zitten natuurlijk ook nog met het probleem "mengrassen". EN de mengelingen hiertussen ![]() Indien je een genetisch verschil dat klein is al een ras noemt dan zijn er een paar miljard rassen. Als je enkel vanaf een bepaald beduidend verschil van een ras spreekt dan is er maar één ras: het mensenras. Daar tussenin kan je naar willekeur gaan indelen, zou je denken. Maar dat klopt ook weer niet, omdat de vele verschillen kriskras door mekaar lopen: er zit geen enkele lijn in. Dus de niet melk verwerkende indianen zijn niet eens uniek: er zijn witten en bruinen die dat ook hebben, die afwijking. Racisme heeft als grootste tegenvaller dat we door de huidige wetenschap, de analyse van DNA en het menselijk genoom weten dat het kwakzalverij is. En door allerlei willekeurige verschillen aan de huidskleur toe te wijzen zullen ana-listen afgaan als een gieter: het blijkt niet te kloppen. Moesten er rassen bestaan, dan zou het ALTIJD moeten kloppen, nietwaar? En dan nog zelf de opdeling blank-zwart klopt niet. Er zijn daar zoveel overgangen in dat je ook hier gaat de kluts kwijtgeraken. Je geraakt als racist al rap tilt met het mopje van de kruising tussen een mulat en een mestiet... Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 april 2007 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
|
![]() Citaat:
Bij honden en katten mag men wel van rassen spreken, wel als we genoeg generaties terug gaan in de tijd, hebben aan zoogdieren, een gemeenschappelijke voorouder. Nu vraag ik me af wat het probleem is? Er is 1 soort mens, ja. Deze bestaan uit verschillende rassen. Het verschil tussen mensen is dat wij ons niet bewust voortplanten op bepaalde eigenschappen, die we in stand willen houden. Een man en een vrouw vinden elkaar om subjectieve redenen aantrekkelijk en het gevolg ... Bij honden worden de rassen wel bewust gekweekt op bepaalde eigenschappen. Daar mogen we zelfs een stamboom als bewijs van raszuiverheid bij leveren. Bij mensen is dat not done. Wel, als we de natuur zijn gang laten gaan, kruisen alle hondenrassen zich ook onderling, totdat we enkel "stratiers" overhouden, met als gevolg dat men dan inderdaad moeilijk kan zeggen dat er nog hondenrassen bestaan. De mens is inderdaad al zo sterk gekruist langs alle kanten, dat raszuivere mensen zeldzamer worden. Alles is al vermengd. Natuurlijk kan een zwarte het gen voor blauwe ogen hebben, bv. Als hij ooit ergens een blanke voorouder in zijn lijn had. Denk hierbij aan Afro-Amerikanen, die duidelijk een mix zijn. Klinkt technisch, maar die genetische bewijsvoering slaat nergens op. Zeggen dat alle genen bij elk ras voorkomen, is gemakkelijk, als je alle rassen al ergens ooit gekruist hebt. Men heeft het DNA eerder moeten ontdekken, toen de verschillende mensenrassen nog niet zo veelvuldig met elkaar in contact gekomen waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
|
![]() O positief, donkerbruin haar en donkerbruine ogen. In mijn familie komt langs grootmoeders zijde ook veel B voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat over een zuiver biologische definitie over wat men een "ras" noemt en wat een "variëteit" : we zijn niet aan eugenetica aan het doen om een of ander genetisch doel na te streven zoals het scheppen van een superras of iets dergelijks. Sommige biologen zien inderdaad het feit dat er verschillende bloedgroepen bestaan een soort pre-configuratie van diverse "mensenrassen" - maar zover zijn we nog niet & de vraag is of de aarde nog lang genoeg geschikt zal zijn voor de mens om er op te leven. De hele discussie over "rassen" is overigens niet zozeer biologisch als wel poltiek - het is een fascistisch neodarwinisme over "survival of the fittest" waarbij de niet noordse gekleurde medemensen in feite een "lagere" soort zou moeten verbeelden. Ik doe morgen mijn vrijwilligerswerk met autisten "van het blanke ras" als ik één moment moest geloven in mijn "superioriteit" tegenover deze mensen, zou ik mijn werk zeker niet naar behoren kunnen doen. Men mag gerust wat de misantroop uithangen, wat sommige racisten in feite doen. Zij wonen in een kleine stad, een klein dorp en verachten de rest van de (nu reeds 7 miljard ?) mensen op deze aarde als zijnde "inferieur". Wie denk je dat er ziek is ?
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() Ze zijn misschien bang om honden te worden!
(ze blaffen al luid, overigens...) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zouden we volgens deze theorie de chimpansee ook tot de hominiden en niet tot de pongidae moeten rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als het CGKR toch streeft naar 'gelijke kansen' hebben ze een vette kluif aan het cordon sanitair, maar daar blaffen ze niet naar. Ze liggen liever als een pitbul op de loer voor (bij voorkeur) een blanke vlamingen die even niet de indruk geeft dat een kleurling zijn beste vriend is. Maar ook ik ben van standpunt dat racisme een instinctief karakter heeft. In hoeverre racisme bij een persoon tot ontplooiing komt hangt voor een groot deel af van de dossering die hij/zij zichzelf oplegt, zowel bewust als onbewust, de relativering, het realiteitsbesef, eigen ervaringen, de omgeving, maar ook niet te vergeten de beïnvloedbaarheid en mediagevoeligheid. Al deze factoren kunnen bijdragen tot in hoeverre ons denkpatroon zich racistisch opstelt. Een extreme en oncontroleerbare vorm van racisme moet zeker en vast tegengegaan worden en dus ook bestraft, maar zoals het CGKR blijkt te doen, om het begrip strafbaar racisme zo ruim te omvatten is gevaarlijk en leidt enkel tot een gespannere samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Burger
|
![]() Inderdaad zou de manipulerende media zich meer moeten toeleggen op manipulatie tégen racisme in plaats van het racisme aan te wakkeren via allerlei soorten racistisch getinte geweldfilms, 'sensatie'-berichten enz.
![]() |
#290 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Racisten hebben geen haat tegen andere mensen, ze beschermen enkel hun eigen mensen. Dat is instinctief en komt overal in de natuur voor van hoog tot laag. Elk zijn eigen territorium en roedel.
En de rest is gewoon verzonnen zever uit slechte boekjes.
![]() |
#292 |
Minister-President
|
![]() Mensen die zich baseren op hun instinct en niet op rede tref je vooral bij de lagere klasse aan. Die hebben nog niet begrepen wat rede is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
![]() Olivier Maingain?
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen de "hogere" hebben niet begrepen waar hun roots liggen.
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
![]() In ieder geval zien ze al in dat bepaalde problemen te maken hebben met gebrek aan kansen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
Wat een probleem is de oneerlijkheid waarmee sommigen superrijk menen te mogen zijn terwijl er nog mensen te kort komen. Dat is niet neerkijken: dat is blatende onrechtvaardigheid. Het is typisch dat racisten en xenofoben eerder zich richten tot de armsten en zwaksten in de maatschappij: de zogenaamde illegalen, de vreemdelingen waarvan de helft het minimum inkomen niet eens haalt, maar dat ze de fundamentele onrechtvaardigheid, die maakt dat dit met één vingerknip is opgelost indien we links worden, en de rijkdom iets eerlijker verdelen, "links" laten liggen. Rechtse klootzakjes houden zich liever beter met het pesten en oproerkraaien tegen sukkels en pakken de echte boeven niet aan. Slim! Goe bezig! Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 april 2007 om 02:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Wat betreft het onderwerp... Ik veronderstel dat er buiten de (8?) vastgestelde soorten ook wel een heel miniem aantal mensen rondlopen met een DNA, waarin de typische klassificatie tot een bepaalde 'mensensoort' ontbreekt, als gevolg van de over-mengeling van de soorten. Deze mensen, die dus niet tot een bepaalde 'soort' zouden behoren wegens het ontbrekend stukje identificatiecode zouden dus problemen hebben met ALLE ander mensensoorten die wél dit stukje indentificatiecode in zich hebben. Ze zouden zichzelf, dus inderdaad "elitair" kunnen wanen t.o.v. de mensensoorten waar de DNA- identificatiecode nog intact is.
Vrije meningsuiting is een mensenrecht ! ![]() Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 5 april 2007 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |