Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2007, 11:45   #281
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Astrologie is geen exacte wetenschap, maar dat is psygologie ook niet. En het gebruiken voor toekomstvoorspellingen is idd bijna onmogelijk omdat de toekomst gewoon niet vast staat en te veel afhangt van onbepaalbare factoren.
psychologie beweert niet in uw 'toekomst' te kunnen kijken...

Citaat:
Maar het kan wel gebruikt worden om sommige mensen de moed te geven het leven terug in eigen handen te nemen en terug in de eigen toekomstmogelijkheden te geloven.
Geloof en god doen dat evenzeer... en net zoals al dat horoscopen gedoe heb ik 0,0 bewezen gezien van dat alles...

Citaat:
Het is dus eigenlijk veel meer bruikbaar als geneesmiddel voor onze huidige ziektes dan we wel denken.
Daar ik zelf tot mijn verbazing heb moeten vaststellen dat joadoor er met haar probleemrichtingen niet ver naast zat, is het volgens mij zelfs heel bruikbaar voor de geestelijke geneeskunde, dit om mensen te leren dat ze hun probemen niet moeten verbergen en verzwijgen, maar er evengoed gewoon kunnen over praten en hulp vragen voor hun problemen, want dat men zijn problemen toch niet kan verbergen voor de buitenwereld.

Geneesmiddel?

lol

handig middeltje om mensen geld uit de zakken te kloppen... meer nut zie ik daar niet in.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 18:54   #282
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Lol Lol LOL

nog steeds rond de pot draaien...

nog steeds GEEEEEN voorbeeld...

alle, voor de 500 keer dan maar..

geef een voorbeeld in de trand van...

"Als de poolster springt, jupiter naar het wc moet, en mars honger heeft, DAN ZULLEN die groep mensen, of die mens vandaag VEEL GELUK hebben"..

en dan nog den uitleg van hoe je het een aan het ander kan koppelen...

Toch niet moeilijk als je volledige horoscopen kan 'lezen' om 1 simpel regeltje met uitleg te geven? Als je een horoscoop met 'berekenen' dan doe je toch niets anders? Dus één voorbeeld graag...

oorzaak =>gevolg...

start... nog maar es...
Ok ik zie er het nut niet van in maarja.

De zon staat in de geboortehoroscoop in het zevende huis. De zon bepaald de wil om te leven, te schitteren en is zoals in ons zonnestelsel dominant.
Deze maand komt saturnus in het zevende huis. Saturnus geeft beperking, inkrimping, eenzaamheid. Het zevende huis heeft als hoofdkenmerk partnerrelatie.
Nu heb je twee mogelijkheden de persoon is single of hij heeft een partner.
Singel : de persoon zijn wil om te leven zou beperkter zijn in die periode door zijn eenzaamheid en gemis aan een partner.
Heeft Partner: De persoon voelt zich berperkt door zijn dominante parner

nu content? waarschijnlijk niet. och, wat baten kaars en bril ......
joadoor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 20:26   #283
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Ik denk wel dat er een bron van waarheid zit in astrologie. In het heelal staat alles toch op één of andere manier met elkaar in verbinding, dus waarom niet met mensen?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 20:36   #284
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joadoor Bekijk bericht
Ok ik zie er het nut niet van in maarja.

De zon staat in de geboortehoroscoop in het zevende huis. De zon bepaald de wil om te leven, te schitteren en is zoals in ons zonnestelsel dominant.
Deze maand komt saturnus in het zevende huis. Saturnus geeft beperking, inkrimping, eenzaamheid. Het zevende huis heeft als hoofdkenmerk partnerrelatie.
Nu heb je twee mogelijkheden de persoon is single of hij heeft een partner.
Singel : de persoon zijn wil om te leven zou beperkter zijn in die periode door zijn eenzaamheid en gemis aan een partner.
Heeft Partner: De persoon voelt zich berperkt door zijn dominante parner

nu content? waarschijnlijk niet. och, wat baten kaars en bril ......
Beste joadoor,

Je zegt dat deze maand saturnus in het zevende huis komt te staan.
Ik dacht dat saturnus daar elke dag gedurende een 2-tal uur in staat?
Bedoel je soms iets anders of begrijp ik je niet goed?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 20:37   #285
satiper
Minister-President

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door satiper : 5 juni 2007 om 20:39.
Oud 5 juni 2007, 21:44   #286
duncan
Banneling

Standaard

uranus is een leuke planeet
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 04:57   #287
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De zon staat in de geboortehoroscoop in het zevende huis.

De zon bepaald de wil om te leven,

Deze maand komt saturnus in het zevende huis.

Saturnus geeft beperking, inkrimping, eenzaamheid.

Het zevende huis heeft als hoofdkenmerk partnerrelatie.

Toch al iets concreter....

Nu rest ons enkel nog de volgende vragen :

- Wie heeft die zaken bepaald?

- Op welke aanneembare en aantoonbare feiten zijn die stellingen gebaseerd?

- Op welke manier is het onderzoek gevoerd geweest?

- Hoe is men tot een dergelijke conclusie gekomen?
Oud 6 juni 2007, 06:13   #288
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Beste joadoor,

Je zegt dat deze maand saturnus in het zevende huis komt te staan.
Ik dacht dat saturnus daar elke dag gedurende een 2-tal uur in staat?
Bedoel je soms iets anders of begrijp ik je niet goed?
Ik gaf een fictief voorbeeld om aan te tonen hoe interpretatie werkt. Waar Saturnus nu staat is afhankelijk van de huizenverdeling bij de persoon. Bij mij kan hij bevoorbeeld in het negende huis staan en bij u bevoorbeeld in het derde.
Hoe lang hij in hetzelfde huis staat is afhankelijk van hoe groot het huis is waarin hij staat, wat ook totaal verschillend is van persoon tot persoon.
Daar saturnus een trage planeet is staat hij jaren in hetzelfde huis.
Oud 6 juni 2007, 06:18   #289
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Astrologie is al zo oud als de mensheid zelf.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Astrologie
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 06:24   #290
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik denk wel dat er een bron van waarheid zit in astrologie. In het heelal staat alles toch op één of andere manier met elkaar in verbinding, dus waarom niet met mensen?
Nu iemand zijn toekomst er mee voorspellen, is volgens mij dus niet echt mogelijk.
Maar iemand zijn karaktertrekken blijkbaar.

Daarom ook dat het volgens mij kan gebruik worden om mensen met geestelijke problemen in onze maatschappij te helpen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 07:08   #291
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Ik denk dat die zaken vooral door ervaring zijn ontstaan.
Ik kan alleen zeggen hoe ik het ervaren heb. Toen ik met astrologie begonnen ben heb ik aan iedereen die ik ken gevraagd of ik hun horoscoop mocht maken. Zo heb ik voeling beginnen krijgen met de eigenschappen van de planeten.
Elke planeet heeft verschillende eigenschappen die eigelijk in dezelfde lijn liggen. Om het met een voorbeeld te illustreren een eigenschap van saturnus is beperking dan kan het nooit ook als eigenschap uitbreiding hebben.
Een eigenschap van het eerste huis is de manier waarop de persoon zich toont aan de wereld dan kan het nooit over partnerrelatie gaan want dat is een eigenschap die hij het zevende huis hoort.
Wat wel kan is dat er in dat huis een planeet staat dat een aspect maakt met een andere planeet in een ander huis dan heeft dat wel een invloed op elkaar.
Astrologie is gewoon leren de eigenschappen combineren. Ik heb nog nooit een fout in een horoscoop gezien enkel ondervonden dat ik een foute interpretatie gemaakt heb.
Ik noem mezelf geen goede astroloog gewoon om de simpele reden dat ik de laatste 8 jaar nauwelijks horoscopen heb gemaakt. Jaren geleden was ik veel beter omdat ik dagelijks horoscopen maakte en daardoor meer voeling had met de aspecten.
Neem nu dat ik weer horoscopen begin te maken, automatisch wordt de kwaliteit van mijn interpretatie beter.
Astrologie leer je door ervaring. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Oud 6 juni 2007, 07:28   #292
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nu iemand zijn toekomst er mee voorspellen, is volgens mij dus niet echt mogelijk.
Maar iemand zijn karaktertrekken blijkbaar.

Daarom ook dat het volgens mij kan gebruik worden om mensen met geestelijke problemen in onze maatschappij te helpen.
Men kan toch zien wanneer iemand bevoorbeeld een beperking op een bepaald aspect van zijn leven krijgt en hoe lang die zal duren. In detail is het moeilijk omdat men de persoon zijn leven niet kent.
Hoe beter men de persoon kent hoe meer in detail men de voorspelling kan maken. Mijn eigen toekomstvoorspelling uit een horoscoop halen is daardoor uiteraard het simpelste en het meest gedetaileerd.
Oud 6 juni 2007, 09:03   #293
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen zeggen hoe ik het ervaren heb. Toen ik met astrologie begonnen ben heb ik aan iedereen die ik ken gevraagd of ik hun horoscoop mocht maken. Zo heb ik voeling beginnen krijgen met de eigenschappen van de planeten.
Elke planeet heeft verschillende eigenschappen die eigelijk in dezelfde lijn liggen. Om het met een voorbeeld te illustreren een eigenschap van saturnus is beperking dan kan het nooit ook als eigenschap uitbreiding hebben.
Een eigenschap van het eerste huis is de manier waarop de persoon zich toont aan de wereld dan kan het nooit over partnerrelatie gaan want dat is een eigenschap die hij het zevende huis hoort.
Wat wel kan is dat er in dat huis een planeet staat dat een aspect maakt met een andere planeet in een ander huis dan heeft dat wel een invloed op elkaar.
Astrologie is gewoon leren de eigenschappen combineren. Ik heb nog nooit een fout in een horoscoop gezien enkel ondervonden dat ik een foute interpretatie gemaakt heb.
Ik noem mezelf geen goede astroloog gewoon om de simpele reden dat ik de laatste 8 jaar nauwelijks horoscopen heb gemaakt. Jaren geleden was ik veel beter omdat ik dagelijks horoscopen maakte en daardoor meer voeling had met de aspecten.
Neem nu dat ik weer horoscopen begin te maken, automatisch wordt de kwaliteit van mijn interpretatie beter.
Dus met andere woorden, NIEMAND heeft iets gemeten, NIEMAND heeft iets vastgesteld met echte proefondervindelijkheid...
De regeltjes zijn dus veronderstellingen... Als ik andere regeltjes gebruik zijn die eigenlijk zo 'valabel' als uw set regeltjes.

Hoe zou de uitkomst van die regeltjes dan 'waarheid' kunnen bevatten... ofte : nutteloos tijdverdrijf, onschuldig (als men geen mensen geld aftroggelt), maar nutteloos dus...

Nog niet eens gesproken van HOE die bepaalde stand van hemellichaam een invloed uitoefent... onzichtbare straling? telepathie tussen planeet en mens? God is a planet?

Ge ziet het goed genoeg, veronderstellingen van voor naar achter... Gemeten : 0,0... "maar het werkt, zenne"...

Oud 6 juni 2007, 09:06   #294
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
uranus is een leuke planeet
They will change it soon to "ur-rectum"...
Oud 6 juni 2007, 11:08   #295
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik gaf een fictief voorbeeld om aan te tonen hoe interpretatie werkt. Waar Saturnus nu staat is afhankelijk van de huizenverdeling bij de persoon. Bij mij kan hij bevoorbeeld in het negende huis staan en bij u bevoorbeeld in het derde.
Hoe lang hij in hetzelfde huis staat is afhankelijk van hoe groot het huis is waarin hij staat, wat ook totaal verschillend is van persoon tot persoon.
Daar saturnus een trage planeet is staat hij jaren in hetzelfde huis.
Ik begrijp het nog steeds niet goed.

Je hebt de horoscoop van bvb een persoon, hetgeen een momentopname is van de stand van de hemellichamen vanuit aards perspectief bekeken.
Het is dus een tekening uit het verleden.
In die tekening staat elk hemellichaam in een bepaald teken en bepaald huis.

Je kan zo een tekening maken van het verleden, maar ook van het heden.
Als je zoiets doet zal je merken dat saturnus inderdaad meerdere jaren in een bepaald teken blijft hangen, maar elke dag wel doorheen de 12 huizen loopt.
Vandaar mijn verwarring als je zegt dat saturnus meerdere jaren in een bepaald huis blijft staan?
Hoe moet ik dit begrijpen?
Oud 6 juni 2007, 11:19   #296
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is een tekst die ik bijna zelf had kunnen schrijven.

Ik denk ook dat het een kwestie van ervaring opdoen is en eerlijke feedback te krijgen van de mensen wiens horoscoop je maakt. “Al doende leert men” gaat hier zeker op.
Buiten mijn eigen horoscoop heb ik echter niet zo heel veel andere horoscopen bekeken (ik schat een 20-tal).
Dus veel ervaring heb ik eigenlijk nooit op zak kunnen steken.

Ik vind het dus wel leuk dat ik hier mss nog wat kan opsteken.
Oud 6 juni 2007, 11:30   #297
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ons zonnestelsel en bij uitbreiding het heelal lijkt idd wat op een programmeermachine.

Het is nog geen bewijs voor een programmeur uiteraard, maar het lijkt op z'n minst in die richting te wijzen.
Oud 6 juni 2007, 14:39   #298
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ons zonnestelsel en bij uitbreiding het heelal lijkt idd wat op een programmeermachine.

Het is nog geen bewijs voor een programmeur uiteraard, maar het lijkt op z'n minst in die richting te wijzen.
Nog iets dat ik heb gehoord of gelezen (ik weet niet meer waar en wanneer): Het heelal kan vergeleken worden met een klok die eens opgewonden werd en langzaam aan het aflopen is.

Ik weet niet of het klopt maar het fascineert me wel. Soit, dit heeft allemaal niets meer met astrologie te maken.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 16:29   #299
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Astrologie is al zo oud als de mensheid zelf.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Astrologie
Kan best zijn.

Het is evenwel geen antwoord op mijn vragen.
Oud 6 juni 2007, 16:31   #300
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Elke planeet heeft verschillende eigenschappen die eigelijk in dezelfde lijn liggen.

Astrologie is gewoon leren de eigenschappen combineren. maakte en daardoor meer voeling had met de aspecten.

Sorry, al evenmin een antwoord.

Eigenschappen? Welke eigenschappen? Wie heeft die eigenschappen bepaald en op basis van welke gegevens?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be