Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2007, 20:36   #281
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Een persoon die wil gaan schieten komt altijd aan een wapen, legaal of niet ... de enige die dan geen wapen heeft is de eerlijke burger die niet meer de kans heeft om zich te verdedigen door een kogel door een crimineel z'n kop te jagen als zijn leven ervan afhangt!
De nagel op de kop.
Oud 19 april 2007, 20:44   #282
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
En zeggen dat als je de wapens afpakt van de burgers dat er dan midner van deze rampen gebeuren, da's onzin! Een persoon die wil gaan schieten komt altijd aan een wapen, legaal of niet ... de enige die dan geen wapen heeft is de eerlijke burger die niet meer de kans heeft om zich te verdedigen door een kogel door een crimineel z'n kop te jagen als zijn leven ervan afhangt!
Dit is volkomen juist : de grootste moordpartij vond niet in de USA plaats, maar in Australie (Port Arthur) in 1996. Op dat ogenblik werd er in Australie reeds een "gun ban" ingevoerd, en had men reeds een vergunning nodig voor de meeste type wapens (een vergunning die relatief moeilijk te verkrijgen was).

Toch is een geestelijk gehandicapte erin geslaagd om op de illegale markt oorlogswapens te kopen (Colt AR-15, FAL, ...) en er 35 personen mee dood te schieten en 37 personen mee te verwonden.

Iemand die zich voorbereid (zoals ook nu in de USA) die vindt steeds wapens, indien nodig op de zwarte markt.

Laatst gewijzigd door ynneb : 19 april 2007 om 20:44.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 21:41   #283
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het toch raar dat hij in zijn boodschap Jezus Christus vermeldt. Naar mijn weten heeft Jezus geen medestudenten neergeknald. Jezus was vredelievend en genas de zieken, hij schoot ze niet dood.
Wat komt Jezus in dit drama dan doen ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 21:45   #284
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Dit is volkomen juist : de grootste moordpartij vond niet in de USA plaats, maar in Australie (Port Arthur) in 1996. Op dat ogenblik werd er in Australie reeds een "gun ban" ingevoerd, en had men reeds een vergunning nodig voor de meeste type wapens (een vergunning die relatief moeilijk te verkrijgen was).

Toch is een geestelijk gehandicapte erin geslaagd om op de illegale markt oorlogswapens te kopen (Colt AR-15, FAL, ...) en er 35 personen mee dood te schieten en 37 personen mee te verwonden.

Iemand die zich voorbereid (zoals ook nu in de USA) die vindt steeds wapens, indien nodig op de zwarte markt.
Dat is helemaal waar, in dit soort gevallen helpt een wapenban niet. Een wapenban helpt wel bij gevallen als de hofstadgroep, die je in de gaten houd en kunt aanpakken zodra ze iets fout doen. Maar een wapenban helpt vooral tegen 'impulsief' geweld. Als wannabe gangsters met pistolen lopen in plaats van messen vallen er meer doden, als dronken debielen die nu al mensen doodschoppen gewapend zijn kan je ook nog wat beleven. In de grote Nederlandse (en Belgische) steden zijn er zat criminelen met wapens, maar er zijn er ook zat zonder. Laptopdieven, aanranders en fietsenjunkies zouden als ze een wapen hadden best eens in nerveusiteit de trigger kunnen overhalen, zeker als het slachtoffer ook wel eens gewapend zou kunnen zijn. De wapens zijn niet dodelijk, de wapencultuur wel. Als ze enkel gebruikt worden voor sport en jacht gaan er welliswaar een hoop beesten dood, maar is dat geen stijging van de criminaliteit, het gaat mis zodra mensen ermee gaan zwaaien, iets wat ze in Amerika graag en veel doen, zodra wapens geen gereedschappen zijn maar wapens, iets cools, iets gevaarlijks, iets wat je als echt bende lid altijd bij je moet hebben, ook tijdens het uitgaan, ook als je de tegenstander aan het uitlokken bent, en dan kan er eens een onschuldige burger in de vuurlinie belanden, ach ja...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 april 2007 om 21:46.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 22:57   #285
discuz
Minister

Standaard

Zonder af te willen doen aan de persoonlijke verantwoordelijkheid van de schutter ...

Drie fundamentele officiële instanties hebben hier compleet gefaald, zowel op beleidsniveau als de mensen op de grond: de school, de politie en de dokter.

1) De dokter:
After concerns raised by peers and teaching staff and several
incidents Cho was interviewed by police. He was later evaluated by a
mental care professional and involuntarily committed to a
psychiatric institution. He was released the next day.

Hoe kwam het dat een psychiater de problemen bij Cho enkel lijkt aangepakt te hebben met enkele pillen? Volgens een docent was hij het gevaarlijkste gestoorde student die ze in 20 jaar gezien had. Misdadige nalatigheid van de dokter.

2) De politie:
After concerns raised by peers and teaching staff and several
incidents the police interviewed him on two occasions. A judge served an involuntary commitment.

De universiteit heeft z'n eigen politiedienst. Gingen die Cho af en toe opzoeken, om te kijken hoe het met hem was? Praatten ze met medestudenten en docenten? Waarom werd gedwongen opname van Cho niet aan de background check voor vuurwapens toegevoegd? Al sinds 1968 mag je na zo'n opname de rest van je leven geen wapen meer kopen.

3) De school:
His tutor begged police, mental-health counselors and university hierarchy
to get together and discuss Cho, but was refused on the
grounds of privacy. No-one took any further action.

De universiteit heeft hem na een reeks klachten laten opnemen. En da's prima. Maar toen hij een dag later terug was ... stilte? Waarom waren er geen gesprekken met Cho, medisch personeel, docenten, huisgenoten? De universiteit was crimineel nalatig in haar verantwoordelijkheid voor het welzijn van haar studenten.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 23:45   #286
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hier niet uitwijden, en over enige excuses beginnenen en zeker niet om deze daad goed te praten maar, ik vind, dat men nogal makkelijk, met het woord "psychopaat" afkomt...eerlijk toegeven, wat brengt iemand zo ver zulke daden te doen...na het zien van de bepaalde videobeelden, en het luisteren naar bepaalde zinnen, die die kerel uitkraamde, besluit ik dat deze persoon tot het uiterste moegepest is...
Oud 20 april 2007, 00:07   #287
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Uit maoïstisch Zuid-Korea zeker?
Mao zélf deed het: hij werd herkend op een robotfoto!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 00:28   #288
discuz
Minister

Standaard

De universiteitspolitie op Virginia Tech geeft ook les:

Student's Police Academy
The student's police academy is a relatively new program for our department. Classes meet twice a week from 7:00 pm to 9:30 pm, for five weeks. Students learn about police procedure, and are involved in hands-on practical exercises [including a full day of shooting at the Woodrow Field range] that range from mock traffic stops to conducting a crime scene investigation. Faculty and staff are also encouraged to attend. For more information, go to the Student's Police Academy web page.

Laatst gewijzigd door discuz : 20 april 2007 om 00:33.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 00:31   #289
filosoof
Banneling

Standaard

Een practische proef die is misgelopen?
Oud 20 april 2007, 00:33   #290
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Ik ga hier niet uitwijden, en over enige excuses beginnenen en zeker niet om deze daad goed te praten maar, ik vind, dat men nogal makkelijk, met het woord "psychopaat" afkomt...eerlijk toegeven, wat brengt iemand zo ver zulke daden te doen...na het zien van de bepaalde videobeelden, en het luisteren naar bepaalde zinnen, die die kerel uitkraamde, besluit ik dat deze persoon tot het uiterste moegepest is...
een "litterair meesterwerk" van die vent:
http://www.thesmokinggun.com/archive...071vtech1.html
Oud 20 april 2007, 00:38   #291
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik vind het toch raar dat hij in zijn boodschap Jezus Christus vermeldt. Naar mijn weten heeft Jezus geen medestudenten neergeknald. Jezus was vredelievend en genas de zieken, hij schoot ze niet dood.
Wat komt Jezus in dit drama dan doen ?
En waarom zou een Zuidkoreaan géén christene zijn?

https://www.cia.gov/cia/publications...ks.html#People

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CIA Factbook
Religions:
Christian 26%, Buddhist 26%, Confucianist 1%, no affiliation 46%, other 1%

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 april 2007 om 00:39.
Oud 20 april 2007, 01:34   #292
filosoof
Banneling

Standaard

Tegen een gestoorde als die VirginiaTechkiller was helpen wapenwetten niet, tegen zaken als deze wél:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,267025,00.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxnews
.
Georgia Man Killed Wife Thinking She Was a Burglar
Thursday , April 19, 2007

COLLEGE PARK, Ga. —
A man shot and killed his wife at their apartment, apparently thinking she was an intruder who was breaking in, police said.
Clayton County police found Andrea Henry laying in the walkway in front of their apartment just before 5 p.m. Tuesday. She had been shot in the neck.
Andrea Henry and her 22-year-old daughter were entering the apartment when her husband, Horace Henry, 60, fired a shot from a .38-caliber revolver through the slightly open door, Clayton County Deputy Chief Tim Robinson said.
"He apparently didn't know that she and their daughter had walked outside for a few minutes," Robinson said. "When he heard someone at the door, he said he called out, 'Who's there?' but he said no one answered. He thought she was an intruder and fired his gun."
Andrea Henry was flown to Grady Memorial Hospital in Atlanta where she was pronounced dead.
Police believe the shooting was accidental. Horace Henry, who has not been charged, is disabled and retired.
Robinson said police had no record of domestic problems at the home in the past. Authorities were continuing to investigate, he said.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 april 2007 om 01:36.
Oud 20 april 2007, 01:40   #293
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Mja, weer een van de trieste gevolgen van migratie ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 13:04   #294
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Blijkbaar gaat het toch veel makkelijker dan je denkt. Tenminste één van zijn wapens blijkt wel degelijk legaal gekocht:

Ik zei dus in omloop, dat is iets anders dan geproduceerd worden. Overigens mag van mij de wapenindustrie in België morgen verdwijnen, maar dat is een andere discussie.

Ik heb ook nergens beweerd dat vrij wapenbezit de oorzaak is, wel dat het de zaken behoorlijk vergemakkelijkt.
in Amerika is zelfs een stad, ergens in texas geloof ik,ik herinner me die dokumentaire niet zo goed, waar de plaatselijke sheriff wapendracht verplicht gemaakt heeft.Iedere volwassen burger MOET een vuurwapen op zak hebben.Ex-gedetineerden hebben dat recht natuurlijk niet.De journaliste vroeg aan verschillende mensen wat ze er van dachten, er was er géén één dat er tégen was.Ge had wel kerels die daar enthousiaster over waren als anderen, maar dat echt onnozel vinden was er geen éne.Er werd zelfs een oud vrouwtje van mischien 75 gevraagd of zij nu ook een wapen bij zich had, en die zei van "yes, i always carry my gun with me", ze opende haar handtasje, en toonde een Derringer aan de journaliste."the first bastard who try to rob me, i'll show him!"vertelde de oude dame nog, glimlachend...
De Sheriff in kwestie legde uit dat hij niet overal kon zijn, en enkel twee ogen had.Dus voor de veiligheid van de stadsinwoners had hij de wapendracht verplicht gemaakt, na een paar overvallen in de buurt waarbij mensen gewond geraakt werden, gekwetst door misdadigers...
Ik vind dat een goed idee.Zou men hier ook moeten doen.De eerste die mij overvalt schiet ik dan mijn ganse lader leeg in zijn borstkas. Kijken of hij daar van terugheeft...
Kijk, Edina, als bvb één of andere allochtoon u wilt verkrachten.In plaats van hem beleefd te verzoeken een condoom aan te trekken, haalt ge uw pistool boven en maakt er een zeef van
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 13:10   #295
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
De eerste die mij overvalt schiet ik dan mijn ganse lader leeg in zijn borstkas. Kijken of hij daar van terugheeft...
De tweede die u overvalt zal u dankbaar zijn.
Oud 20 april 2007, 13:39   #296
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
De tweede die u overvalt zal u dankbaar zijn.

En die zal dan allicht een nog groter wapen hebben en sneller trekken.
Oud 20 april 2007, 13:41   #297
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Jaaaah!!!!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 13:48   #298
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik ben nu niet meteen de juiste persoon om tussen de springen als er iemand aangevallen wordt. Vroeger deed ik dat zonder veel problemen (het is zelfs heel grappig om de reactie te zien als zo'n pipo door een vrouw wordt geslaan) maar sinds ik het mij al niet meer moet wagen om een volle emmer op te heffen voor ik een weekje in de zetel mag doorbrengen (chronische pijn) en ik dus al bij een stamp 'uitgeschakeld' ben, ben ik niet bepaald de grootste held op het gebied van fysieke verdediging.
Ik verwacht dan ook niet van iederéén dat ze zich meteen in een vechtpartij gooien. Maar als je als vrouw bijv. aangevallen wordt en er staan 20 brede jongens op te kijken dan mag er wel eens iémand reageren. Daarom niet net diegene die geneest van een hernia. Toen een collega van mij met een blauw gezicht op 't werk verscheen nadat ze in elkaar was geslaan in een station in Brussel tijdens de spits kon ze echter vertellen dat niémand geholpen had. Voor Joe kon wellicht niemand iets gedaan hebben (dat gaat zo snel), maar als je 5 minuten ligt te spartelen op de grond kan iemand toch wel eens ingrijpen eh .
Maar het gaat niet alleen om dat. Niet vlug de andere kant opkijken als je buurvrouw bont en blauw staat, maar vragen wat er gebeurd is. Niet maken dat je weg bent als je een vader zijn kind door elkaar ziet rammelen omdat het zijn eten niet netjes opat, maar duidelijk maken dat zoiets niet kan. Of gewoon niet voorbij lopen als er een ouw ventje van zijn fiets is gevallen, maar die helpen rechtstaan of, als 't ernstig is, een ambulance bellen en wachten tot die komt. Zo van die kleine dingen.

Een vriend van me is ooit eens 's nachts aangereden door een auto. Die pleegde vluchtmisdrijf. Hij had zijn been gebroken en was flink aan 't bloeden. Dat was voor iedereen een gsm had, hij had er ook geen, dus hij kon niet zomaar een ambulance bellen. Het was langs een grote baan, een telefooncel was niet direct in de buurt. Hij heeft drie kwartier lopen zoeken naar hulp. Auto's reden gewoon voorbij, ook al stond hij half op straat in een poging die auto's te stoppen. Die reden gewoon in een flinke boog rond hem. Aanbellen bij mensen had geen effect. Ze waren toch niet allem�*�*l niet thuis eh. Uiteindelijk was het de politie zelf die tijdens hun patrouille langs daar passeerden die een ambulance gebeld hebben voor hem.
Ik vind dat akelig.
mensen kunnen inderdaad ongelofelijk egoïstisch en/of laf zijn.In 1985 heb ik wel het ergste gehoord wat ik tot nu toe tegengekomen ben.In Paris, 200 meter van de Gare de l'Est, op het spitsuur , loopt op de avenue duizenden en duizenden mensen rond.T'is de ene winkel en café naast het andere, wel, drie mannen hebben daar , elk op toer, het spel heeft een halfuur geduurd, een vrouw verkracht.Gewoon op het voetpad liggend, tussen de voorbijstappende mensen!En niemand heeft een vinger uitgestoken, zelfs niet naar de politie gebeld.Elke 100 meter staat anders een telefooncel, en het nummer van de politie is gratis...De volgende dag stonden de kranten er vol van, en mensen zijn op de plaats van de misdaad kartonnen plakkaten met "Honte �* vous, lâches" er op geschreven komen leggen...Die vrouw dat daar verkracht is moet ook wel een hoge opinie van haar stadsgenoten hebben , en van de mensheid in het algemeen waarschijnlijk...
Een signalement heeft ze wel gegeven van haar aanranders...Jullie mogen raden wat voor soort het weer eens was...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 20 april 2007 om 13:50.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 13:51   #299
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
mensen kunnen inderdaad ongelofelijk egoïstisch en/of laf zijn.In 1985 heb ik wel het ergste gehoord wat ik tot nu toe tegengekomen ben.In Paris, 200 meter van de Gare de l'Est, op het spitsuur , loopt op de avenue duizenden en duizenden mensen rond.T'is de ene winkel en café naast het andere, wel, drie mannen hebben daar , elk op toer, het spel heeft een halfuur geduurd, een vrouw verkracht.Gewoon op het voetpad liggend, tussen de voorbijstappende mensen!En niemand heeft een vinger uitgestoken, zelfs niet naar de politie gebeld.Elke 100 meter staat anders een telefooncel, en het nummer van de politie is gratis...De volgende dag stonden de kranten er vol van, en mensen zijn op de plaats van de misdaad kartonnen plakkaten met "Honte �* vous, lâches" er op geschreven...Die vrouw dat daar verkracht is moet ook wel een hoge opie van haar stadsgenoten hebben , en van de mensheid in het algemeen waarschijnlijk...
Een signalement heeft ze wel gegeven van haar aanranders...Jullie mogen raden wat voor soort het weer eens was...

Doet me denken aan iets wat ik zelf heb meegemaakt.
Een jaar terug was een man in het midden van de straat zijn vrouw aan het slaan. Iedereen maar kijken en doorwandelen.
Uiteindelijk ben ik er tussengekomen, maar buiten wat beledigingen als 'Vuile Limburger' voelde hij zich minder geroepen om hetzelfde bij te doen.
Oud 20 april 2007, 13:58   #300
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En waarom zou een Zuidkoreaan géén christene zijn?

https://www.cia.gov/cia/publications...ks.html#People
Het zal dan aan de interpretatie liggen.

Jezus was een rebel die liefde, rechtvaardigheid en vrede belangrijk vond om de machthebbers te bestrijden, geen geweld en oorlog. De vergelijking met Jezus Christus is dus totaal misplaatst. Jezus stierf aan het kruis, die Zuidkoreaan stierf als een moordmachine. Hun dood kan dus ommogelijk dezelfde boodschap hebben. De ene was liefde, de andere zuivere haat.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be