![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is basis fysica. De enige manier waarop een windmolen energie zou kunnen leveren is als hij gebruikt wordt als statische vogelhakker waar DAT DE WIND DE MOLEN AANDRIJFT. En zo goed gaat dat niet tenzij er echt veel wind is. Lucht is een bijzonder arme energiedrager. Vandaar dat die ecologische wagen in Australië niet reed met windmolentjes maar met zonnepanelen in de chassis van de wagen ingebouwd.
![]() |
![]() |
#282 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoalng je dat niet weet kun je niet losweg zeggen het werkt wel of niet. Volgens mij kan het werken voor zeer lage verbruikers en dus de juiste verhoudingen. Uiteindelijk voor alle auto's ter wereld zou dit ook al een wereld van verschil zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
|
![]() Citaat:
Als't allemaal zo gemakkelijk ging, dan had ik nu ook zeker wel op m'n fiets zo'n molentje staan voor m'n voorlicht. En dat is ocharme maar een lampke van een paar volt. Zelfs daar heb ik brute beenkracht voor nodig dat die dynamo stevig kan aandraaien. Dit is nu de derde keer op verschillende dagen dat ik een overzicht plaats van de wind in België. In geen van de drie keer is er voldoende wind geweest voor de windmolens rendabel te maken. Zonnepanelen-dag is het vandaag ook niet.
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
Als er geen verliezen zijn is dat 0 wegens de wet van behoud van energie. In praktijk gaan er verliezen zijn, dus die som is negatief en kost die molen u meer dan dat het opbrengt.
![]() |
![]() |
#285 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het laatste stukje, ik zeg niet dat een molentje beter is dan zonnepanelen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. De molens in Hasselt draaien momenteel idd niet maar de kleine molentjes die de windkracht meten bovenop de molens draaien wel! Kijk maar eens goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die verschillen kennen we niet. Uit welke proef dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar komtbij, dat jij steeds vertrekt vanuit de huidige wagens en geen nieuw concept van wagens voor je ogen kan halen blijkbaar. En deze molens moeten helemaal geen vogelhakkers zijn, als men rond de stilstaande molens een draadkooi bouwd, dan kunnen de vogels er niet meer door verhakkeld worden en ook geen schade aan de molens meer veroorzaken. Echter economisch gezien, is een draadkooi veel duurder dan 10.000 vogels. kleine molens hebben zeer weinig luchtverplaatsing nodig om rendabel te zijn. En de wedstrijden die in Australie gereden worden zijn solarvoertuigen en geen ecologische voertuigen. het plaatsen van een windmolentje om energie op te wekken is in deze wedstrijden zelfs verboden. Net als in de verbrandingsmotor energie zuininge wedstrijden voor voertuigen in Engeland het gebruik van andere energiebronnen dan verbrandingsmotors verboden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Minister
|
![]() Zelfs in dit zeer theoretische geval, (want zeg nu zelf wanneer waait het nu 80 km/h en wanneer komt de wint nu pal van voren?) zal dit geen enrgiewinst opleveren. Het syteem elektromoter-windmolen zal dan een efficiency van 50% moeten hebben en dit is onmogelijk. Ik meen mij te herinneren dat windmolens alleen al niet boven de 30% kunnen uitkomen in een ideale situatie met een ideale windmolen. Dit is niet iets wat te verbeteren valt, maar het zit in de basiskrachtenwerking achter een windmolen.
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit omdat de alternator toch moet draaien en deze met de huidige technieken veel minder weerstand veroorzaakt dan een extra alternator aan gedreven door een windmolentje. Je kan dit dan vergelijken met een wagen die een lading op zijn dak meeneemt. Het is ook energiezuiniger om met een kleine aanhanger te rijden, dan met een last op het dak van een wagen. Hier zijn al testen rond gedaan. Men moet dus om te beginnen afstappen van het concept wagens met verbrandingsmotors. Want zolang die als basis gebruikt word is het steeds zuiniger om daar een alternator op te laten aandrijven, dan een windmolen op de wagen plaatsen die meer weerstand en meer gewicht veroorzaken. Op dat punt kan je dus niet buiten de beweringen van Tavek. Als het extra is, verbruikt het ook extra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou willen dat ik de kans had om dergelijke tests zou kunnen doen. Helaas heb ik daar de energie niet meer voor, en zeker het geld niet. Als ik dan toch iets moest doen zouden het kleine zonnepaneeltjes worden. Ik vind wel dat men meer kleine toestellen moet maken met alternatieve bronnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het windmolentje hoeft van mij niet percé op het dak te staan. Voor de rest ga ik natuurlijk met je akkoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben nog wel de energie en wilskracht er voor. En vinden dat ze evengoed in deze hobby hun geld kunnen steken, als in het op café zitten. Tja, de toekomst behoord toch aan de jeugd toe en niet aan ons oude zieke en uitgeputte 45+sers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar daarom niet meer als dat het zou kunnen opwekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrije tijd besteed ik echt aan vrije tijd en de uurtjes voor het werk dienen dan ook enkel daarvoor. Wat ik wel zie zitten is misschien paneetjes plaatsen. Hier is er zeker een opbrengst.
![]() |
![]() |