Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2008, 16:56   #281
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw vraag verraadt uw onwil mijn eerdere berichten (of daaraan gerelateerde) te lezen. Al eerder heb ik immers aangestipt dat ik in mijn lessen de beide invalshoeken bijbreng: de hypothese dat alles bij toeval en door evolutie ontstaan zou zijn, alsook de gelovige overtuiging dat er een scheppende God is. Bij mijn weten twijfel ik trouwens niet aan het scheppingsverhaal uit de bijbel, enkel en alleen omdat ik zou verwijzen naar kritiek op het evolutionisme, die geuit wordt vanuit hindoeïstische hoek. Ik kan met deze kritische beschouwing instemmen, niet op basis van een gelijke lezing van de scheppingsverhalen maar wel op basis van een gezamenlijk beginstandpunt, nl. dat alles in deze wereld een hogere oorsprong heeft.
Denkt u nu echt dat uw uitgangspunt aan geldigheid en/of geloofwaardigheid wint simpelweg door het voor de zoveelste keer te herhalen?

Antwoord bijvoorbeeld eens heel concreet op het volgende: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=215
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 16:57   #282
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Denkt u nu echt dat uw uitgangspunt aan geldigheid en/of geloofwaardigheid wint simpelweg door het voor de zoveelste keer te herhalen?
Ja, omdat u schijnbaar dat uitgangspunt niet goed begrepen heeft. Juist dat element is een wezenlijke basis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:07   #283
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, omdat u schijnbaar dat uitgangspunt niet goed begrepen heeft. Juist dat element is een wezenlijke basis.
Ik heb heus wel begrepen dat het uw gelovige overtuiging is dat de wereld is geschapen volgens het joods-christelijke scheppingsverhaal en dat DUS de Darwinistische evolutietheorie niet kan kloppen. Alleen hebt u, ten eerste, nog niets kunnen weerleggen van die evolutietheorie en, ten tweede, nog geen enkel bewijs kunnen aandragen voor het scheppingsverhaal.
Oud 17 juli 2009, 23:30   #284
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Men weet het niet.

Waarom?

* Stammen we van apen af?

* Stammen mensen en apen van een gemeenschappelijke voorouder af?

* Stammen we af van een andere homo-soort?

Bij elk van de drie mogelijkheden die jij opnoemt stammen we af van een soort "voormens". Of die nu een echte "aap" was is een semansitsche discussie, feit blijft dat we afstammen van een aapachtige diersoort.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 23:46   #285
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht

* Stammen we af van een andere homo-soort?
Nu mag je knielen voor mij.
Oud 18 juli 2009, 00:13   #286
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Evolutieleer verwerpt paus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Nu mag je knielen voor mij.
En

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 juli 2009 om 00:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 00:21   #287
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Bij elk van de drie mogelijkheden die jij opnoemt stammen we af van een soort "voormens". Of die nu een echte "aap" was is een semansitsche discussie, feit blijft dat we afstammen van een aapachtige diersoort.
Christenen niet, die stammen af uit de incestueuze relatie van een moordenaar Kaïn met een in de bijbel niet bij name genoemd familielid: Amaai, schoon volk
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2009, 12:50   #288
elcid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb heus wel begrepen dat het uw gelovige overtuiging is dat de wereld is geschapen volgens het joods-christelijke scheppingsverhaal en dat DUS de Darwinistische evolutietheorie niet kan kloppen. Alleen hebt u, ten eerste, nog niets kunnen weerleggen van die evolutietheorie en, ten tweede, nog geen enkel bewijs kunnen aandragen voor het scheppingsverhaal.
Omgekeerd is er ook geen sluitend bewijs voor het darwinisme.
elcid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2009, 13:18   #289
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elcid Bekijk bericht
Boeiende bijdrage. Echt verfrissend.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2009, 13:21   #290
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elcid Bekijk bericht
Dat hebt u verkeerd. zie bijvoorbeeld:
http://www.talkorigins.org/faqs/evolution-fact.html
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-...ons.html#proof
Oud 23 juli 2009, 15:45   #291
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Sta me toe dit geen wetenschappelijk bewijs te noemen doch filosofisch gewauwel , in de zin van " its a fact " , gevolgd door " its proven " waarna verwezen wordt naar boeken van hetzelfde niveau .
Leven komt uit de ruimte , de ruimte bevat bouwstenen van het leven blootgesteld aan kosmische straling wat hetzelfde effect geeft of nucleaire straling , zij het dat de invloed van protonen hoger is.
Jaarlijks dwarrelen tonnen ruimtestof op aarde mee die tal van levensvormen met zich meebrengen.
Zo vond men levende en dode bacterieen in de orgueilmeteoriet.
http://www.panspermia.org/magneto.htm
Ook kan het gebeuren dat bouwstenen van het leven hier neerdwarrelen en in een vriendelijke leefomgeving transformeren tot leven , rode regen vind je niet in de ruimte , wel op aarde.
http://adsabs.harvard.edu/abs/2003astro.ph.12639l
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 15:56   #292
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Sta me toe dit geen wetenschappelijk bewijs te noemen doch filosofisch gewauwel , in de zin van " its a fact " , gevolgd door " its proven " waarna verwezen wordt naar boeken van hetzelfde niveau .
O, ik sta u dat toe. Ik ben voorstander van de vrije meningsuiting. Zelfs wanneer iemand op die manier niets meer dan zijn of haar eigen domheid etaleert.
Oud 23 juli 2009, 16:20   #293
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Leven komt uit de ruimte , de ruimte bevat bouwstenen van het leven blootgesteld aan kosmische straling wat hetzelfde effect geeft of nucleaire straling , zij het dat de invloed van protonen hoger is.
Jaarlijks dwarrelen tonnen ruimtestof op aarde mee die tal van levensvormen met zich meebrengen.
Zo vond men levende en dode bacterieen in de orgueilmeteoriet.
http://www.panspermia.org/magneto.htm
Ook kan het gebeuren dat bouwstenen van het leven hier neerdwarrelen en in een vriendelijke leefomgeving transformeren tot leven , rode regen vind je niet in de ruimte , wel op aarde.
http://adsabs.harvard.edu/abs/2003astro.ph.12639l

Hoe het leven ontstaan is is een andere discussie (waar de wetenschap nog geen antwoord op heeft).
Oud 23 juli 2009, 18:09   #294
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
O, ik sta u dat toe. Ik ben voorstander van de vrije meningsuiting. Zelfs wanneer iemand op die manier niets meer dan zijn of haar eigen domheid etaleert.
Tsiouw , het gescheld begint al , heb je mijn links al gelezen , dat is wetenschap.
Talkorigins is ideologisch , ze vallen het creationisme aan op basis van een reden die ik niet begrijp .
Oud 23 juli 2009, 18:17   #295
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe het leven ontstaan is is een andere discussie (waar de wetenschap nog geen antwoord op heeft).
Het leven ontstaat permanent , virussen ontstaan in streken waar de stratosfeer het dunst is , nabij de hymalaya , de hymalaya scheurt de stratosfeer open , de meeste griepvirussen komen uit het nabijgelegen Guangdong , die rode regen , virus of bacterie of whatever ontstond in het nabijgelegen India , Mexico is ook een hoog gelegen land , ook daar vallen gaten in de stratosfeer , en de evenaar = dunne stratosfeer brengt ook zijn virussen voort , ebola en aids en dergelijke .
De vraag wanneer het leven ontstond is wrong , leven ontstaat permanent , kosmisch bestraald ruimtestof dat bouwstenen bevat voor leven komt via de verdunde stratosfeer binnen , komt in een levensvriendelijke omgeving binnen , en pats , we hebben weer een nieuwe ziekte

Wat uiteraard het scheppingsverhaal wetenschappelijker maakt dan de evolutietheorie " God blies leven naar de aarde " .
Oud 23 juli 2009, 18:32   #296
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het leven ontstaat permanent , virussen ontstaan in streken waar de stratosfeer het dunst is , nabij de hymalaya , de hymalaya scheurt de stratosfeer open , de meeste griepvirussen komen uit het nabijgelegen Guangdong , die rode regen , virus of bacterie of whatever ontstond in het nabijgelegen India , Mexico is ook een hoog gelegen land , ook daar vallen gaten in de stratosfeer , en de evenaar = dunne stratosfeer brengt ook zijn virussen voort , ebola en aids en dergelijke .
De vraag wanneer het leven ontstond is wrong , leven ontstaat permanent , kosmisch bestraald ruimtestof dat bouwstenen bevat voor leven komt via de verdunde stratosfeer binnen , komt in een levensvriendelijke omgeving binnen , en pats , we hebben weer een nieuwe ziekte

Wat uiteraard het scheppingsverhaal wetenschappelijker maakt dan de evolutietheorie " God blies leven naar de aarde " .
Ja maar dan nog, je hebt het over waar het (primitieve) leven vandaan komt.

Wij hebben het over evolutie. Of vallen bijvoorbeeld zoogdieren ook uit de lucht volgens jou?
Oud 23 juli 2009, 18:35   #297
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Talkorigins is ideologisch , ze vallen het creationisme aan op basis van een reden die ik niet begrijp .
U zegt het.
Oud 23 juli 2009, 18:36   #298
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wij hebben het over evolutie. Of vallen bijvoorbeeld zoogdieren ook uit de lucht volgens jou?
Oud 23 juli 2009, 18:51   #299
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsiouw , het gescheld begint al , heb je mijn links al gelezen , dat is wetenschap.
Liever een eerlijke vraag naar waarheid van wetenschappers, dan een bindende oekaze van religieuze leiders, die ons hun waarheid willen door de strot rammen. De Creationisten kan je o.a. fijn tussenpakken met het dilemma van incest, Adam en Eva als eerste en enige stamouders. Hun kinderen dienden om zich voort te planten dan onvermijdelijk incestueuze betrekkingen aan te gaan met respectievelijk vader en moeder of broer en zus. Pijnlijke zaak wanneer hun opperwezen daar dan niet echt voorstander van was.
Oud 24 juli 2009, 01:03   #300
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Af en toe valt er al eens 50 ton rode regen uit de lucht , het kan zich zelfs voortplanten bij 300 graden , zo primitief is dat niet en het weegt toch iets meer dan het gemiddelde van een zoogdier.
Ik hoor het de evolutionisten al zeggen , een deel van het leven komt uit de ruimte , de rest is evolutie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be