Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2007, 08:36   #281
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Hoe zit het met sommige verzen die expliciet lijken te handelen over een strijd tegen 'ongelovigen'? Zo wordt in volgend vers op het eerste gezicht toelating gegeven om de ongelovigen te vermoorden:
"En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, sla hen dan dood, maar wanneer jullie dan de overhand over hen verkregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten, hetzij om hen los te laten kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd. ... (Koran 47:4)
het klopt dat er passage's in de koran staan die niet thuishoren in een democratie.als ik mij nog goed herriner heeft de conventie voor mensenrechten in 2003 sommige teksten in de koran veroordeeld als zijnde in strijd met de mensenrechten en een democratie onwaardig. ik vind het dan ook jammer dat deze teksten niet uit de koran worden verwijderd.mijn vraag is dan ook kan men of wil men niet?
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 10:32   #282
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
het klopt dat er passage's in de koran staan die niet thuishoren in een democratie.als ik mij nog goed herriner heeft de conventie voor mensenrechten in 2003 sommige teksten in de koran veroordeeld als zijnde in strijd met de mensenrechten en een democratie onwaardig. ik vind het dan ook jammer dat deze teksten niet uit de koran worden verwijderd.mijn vraag is dan ook kan men of wil men niet?
allo,kan er iemand mijn vraag beantwoorden.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 10:44   #283
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bianca Bekijk bericht

Het Vlaams Belang lanceert volgende week de campagne 'Zonder Jihad Straat'. Naar eigen zeggen om de toenemende islamisering van Antwerpen aan de kaak te stellen.

Bij het initiatief horen folders, die vanaf 1 juni zullen gebust worden, en straatnaambordjes. Het eerste zal Filip Dewinter volgende week woensdag symbolisch ophangen op de hoek van de Turnhoutsebaan met de Eliaertstraat in Borgerhout.

Met het initiatief wil VB de aandacht vragen voor het immigratievraagstuk dat volgens de partij prioriteit nummer een moet zijn voor de volgende federale regering. Het Belang stelt alvast een tienpuntenplan voor om de islamisering te stoppen.

De intenties van Filip Dewinter zijn duidelijk; aanzetten tot racisme,discriminatie, haat, en geweld. Filip Dewinter provoceert de Islamitische jongeren in Borgerhout. Bij deze wil ik een oproep lanceren om jullie waardig te gedragen, en enkel het bord te vernietigen.

salaam alaikum

Moest het maar eens proberen om in een straat vol VB'ers een "geen haat straat" bordje te hangen...
Oud 30 mei 2007, 10:52   #284
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Moest het maar eens proberen om in een straat vol VB'ers een "geen haat straat" bordje te hangen...
En wat zou er dan gebeuren, denk je? Gaat men je ruiten uitgooien?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 10:56   #285
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En wat zou er dan gebeuren, denk je? Gaat men je ruiten uitgooien?

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn ja. Er kan zoveel gebeuren...
Oud 30 mei 2007, 11:02   #286
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of partijsecretariaten van andere partijen die door VB'ers gevandaliseerd worden?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 11:14   #287
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Of partijsecretariaten van andere partijen die door VB'ers gevandaliseerd worden?
Dat heb ik niet gezegd.
Oud 30 mei 2007, 11:18   #288
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er dan nog steeds mensen die niet inzien dat VB-stemmers gewoon mensen zijn die rustig en normaal willen leven ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 11:28   #289
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom gebeurt het dan niet? Omdat Vb'er zeer verdraagzaam zijn ja. Men organiseert er zelfs concerten tegen waar men bvb in Gent ronduit walgelijke hatelijke praat verkoopt tegenover VB politici.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 11:53   #290
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Zou PDW ondertussen al beseffen dat zijn actie door wekelijk quasi niemand gesmaakt wordt? De actie is niet alleen nodeloos provocerend, maar zal hen ook niets opleveren. Integendeel zelfs. Het vertrek van hun campagneleider speelt hen duidelijk parten.

Citaat:
Unizo Antwerpen betreurt Jihad-actie Vlaams Belang

BRUSSEL - In een open brief aan Filip De Winter (Vlaams Belang) betreurt de Antwerpse afdeling van zelfstandigenorganisatie Unizo de Vlaams Belangcampagne 'Zonder Jihad Straat'. Woensdag hangt de partij een bordje met die slogan op aan de Turnhoutsebaan in Borgerhout.

'Zonder Jihad Straat' is een parodie op 'Zonder Haat Straat', een initiatief waarmee het Antwerpse middenveld uitdrukking wilde geven aan de verontwaardiging na de schietpartij van Hans Van Temsche.

'Respecteer de campagne 'Zonder Haat Straat' en misbruik en vervorm deze slagzin niet. Uw actie is een smet op deze stad', staat te lezen in de open brief van Unizo Antwerpen.

De plaats die Vlaams Belang heeft uitgekozen om de slogan 'Zonder Jihad Straat' op te hangen, is volgens de zelfstandigenorganisatie niet willekeurig. 'De winkelas Carnotstraat - Turnhoutsebaan heeft het al jaren moeilijk. De laatste weken was het er niet altijd even makkelijk, maar de zelfstandige ondernemers zijn er uit het goede hout gesneden en zetten zich schrap om te overleven. Zij verenigen zich en strijden samen, over alle culturen heen, om hun winkelas terug tot bloei te brengen', luidt het.

Eerder reageerde ook de Winkeliersvereniging Voorstad-Turnhoutsebaan en de koepel van christelijke werknemersorganisaties ACW geschokt op de actie van Vlaams Belang.
Bron: De Standaard

Laatst gewijzigd door Edina : 30 mei 2007 om 11:57.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 12:03   #291
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zou PDW ondertussen al beseffen dat zijn actie door wekelijk quasi niemand gesmaakt wordt? De actie is niet alleen nodeloos provocerend, maar zal hen ook niets opleveren. Integendeel zelfs. Het vertrek van hun campagneleider speelt hen duidelijk parten.

Bron: De Standaard
Och, ze zal zeker gesmaakt worden hoor. Meer zelfs, weer ontzettend veel 'reclame' voor VB. Ik vraag me echt af wat mensen hier nu tegen hebben. Wie is er nu vóór Jihad? Net zoals wie er nu vóór haat is? Niemand toch? Of toch? Toen de bordjes 'straat zonder haat' opgehangen werd, totaal geen hetze want iedereen vond dat normaal... Ik vind deze boodschap ook normaal.

Is Jihad stigmatisering van moslims? Voelt iedere moslim zich dan geviseerd? Hoe kan dat? Dat wil dan toch zeggen dat men zich vereenzelvigd met de Jihad, dat men er akkoord mee is? Ik zou eerder verwachten dat moslims er mee akkoord gaan, dit gebeuren aangrijpen om duidelijk te maken dat ook zij tegen de Jihad zijn. Ik wil nu ook nog een bordje : "Straat zonder sharia".
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 12:04   #292
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Bij mij mag gerust zo'n bordje hangen hoor, ik voel me echt niet geviseerd..... WANT IK BEN OOK VOOR EEN STRAAT ZONDER HAAT
Oud 30 mei 2007, 12:09   #293
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Bij mij mag gerust zo'n bordje hangen hoor, ik voel me echt niet geviseerd..... WANT IK BEN OOK VOOR EEN STRAAT ZONDER HAAT

Ik ook, ik had het woord 'sommigen' er tussen moeten zetten.
Waarvoor mijn excuses.
Oud 30 mei 2007, 12:15   #294
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, ze zal zeker gesmaakt worden hoor. Meer zelfs, weer ontzettend veel 'reclame' voor VB. Ik vraag me echt af wat mensen hier nu tegen hebben. Wie is er nu vóór Jihad? Net zoals wie er nu vóór haat is? Niemand toch? Of toch? Toen de bordjes 'straat zonder haat' opgehangen werd, totaal geen hetze want iedereen vond dat normaal... Ik vind deze boodschap ook normaal.

Is Jihad stigmatisering van moslims? Voelt iedere moslim zich dan geviseerd? Hoe kan dat? Dat wil dan toch zeggen dat men zich vereenzelvigd met de Jihad, dat men er akkoord mee is? Ik zou eerder verwachten dat moslims er mee akkoord gaan, dit gebeuren aangrijpen om duidelijk te maken dat ook zij tegen de Jihad zijn. Ik wil nu ook nog een bordje : "Straat zonder sharia".
Jihad staat niet alleen waarvoor jij het houdt en je kan het begrip jihad dus niet vergelijken met haat, maar dat dringt blijkbaar niet tot je door. Ook al werd het hier herhaaldelijk uitgelegd. Het is een regelrechte provocatie aan elke moslim. Natuurlijk smaakt de harde kern van de VB'ers deze actie. Maar ze moeten hun stemmen niet alleen bij die harde kern halen. Dat zijn ze blijkbaar vergeten.

Laatst gewijzigd door Edina : 30 mei 2007 om 12:16.
Oud 30 mei 2007, 12:19   #295
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Jihad staat niet alleen waarvoor jij het houdt en je kan het begrip jihad dus niet vergelijken met haat, maar dat dringt blijkbaar niet tot je door. Ook al werd het hier herhaaldelijk uitgelegd. Het is een regelrechte provocatie aan elke moslim. Natuurlijk smaakt de harde kern van de VB'ers deze actie. Maar ze moeten hun stemmen niet alleen bij die harde kern halen. Dat zijn ze blijkbaar vergeten.
Denk je nu echt dat de Jihad bij de meeste mensen gekend staat als innerlijke strijd? Kom op, je kan beter hé. Vraag aan 100 mensen waar Jihad voor staat en ik ben er zeker van dat de meerderheid (+90%?) heilige oorlog zal zeggen, hetgeen staat voor de verwerping voor elke andere godsdienst dan de islam.

Ik zal het er zelf ook bijzetten
a. Jihad an-Nafas: de strijd tegen het verwaande zelf
b. Jihad ash-Shaytan: verzet tegen Satan
c. Jihad ahlu ath-Thulm: inzet voor sociale rechtvaardigheid en tegen onrecht
d. Jihad al-Kuffar: indijken van ongeloof door verspreiding van kennis van geloof
e. Jihad al-Bid'ah: zuiver houden van het geloof door afwijzen van afwijkende innovaties
f. Jihad al-Munafiqeen: doorprikken van hypocrisie
g. Jihad al-Asghar: gewapende strijd tegen aanval en bezetting - een 'heilige' oorlog?

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 30 mei 2007 om 12:20.
Oud 30 mei 2007, 12:22   #296
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat de Jihad bij de meeste mensen gekend staat als innerlijke strijd? Kom op, je kan beter hé. Vraag aan 100 mensen waar Jihad voor staat en ik ben er zeker van dat de meerderheid (+90%?) heilige oorlog zal zeggen, hetgeen staat voor de verwerping voor elke andere godsdienst dan de islam.
Voor de meerderheid van de moslims geldt dat in ieder geval niet en daar gaat het om. Vandaar dat het wel degelijk een provocatie naar moslims is.
Oud 30 mei 2007, 12:25   #297
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Voor de meerderheid van de moslims geldt dat in ieder geval niet en daar gaat het om. Vandaar dat het wel degelijk een provocatie naar moslims is.
Kan ik je gelijk in geven. Discussie draait hem dus om interpretatie.
Oud 30 mei 2007, 12:26   #298
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kan ik je gelijk in geven. Discussie draait hem dus om interpretatie.

En het VB weet goed dat die voor een deel moslims anders ligt en dat zij dit dus als een aanval zien.
Oud 30 mei 2007, 12:31   #299
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
En het VB weet goed dat die voor een deel moslims anders ligt en dat zij dit dus als een aanval zien.
Zoals je zegt: een deel. Zijn dit dan de extremisten? Of gevoeligen? Wil je voor iedereen goed doet, dan vrees ik dat je nooit iets gedaan zal krijgen.

Zelfs moest er een bord met 'straat zonder heilige oorlog' staan, zou een discussie ontstaan. Want dat is dan weer stigmatiseren.

Mijn punt is nu dus: geef geen kritiek op islam, meer nog, zeg/schrijf niets over de islam, neem geen standpunten in over de islam, want dat is 'not done'. Je zal dan altijd 'stigmatiseren'
Oud 30 mei 2007, 12:31   #300
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Lees mijn post van deze ochtend, daar kan je rustig lezen wat Jihad werkelijk is en dat Jihad een deel is van het leven van élke moslim. Gewoon bidden is al Jihad, natuurlijk voelen alle moslims zich dus aangesproken.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be