![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR! | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
150 | 72,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
39 | 18,84% |
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop |
![]() ![]() ![]() |
13 | 6,28% |
Kan me geen moer schelen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 2,42% |
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op dit scherm: http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/racism/jurisdiction/ kan je een aantal zoektermen invullen, nadien druk je op het knopje ZOEKEN onderaan het scherm Zoektermen: zijn woordjes die betrekking hebben op het titeltje links van het kotteke waarin je je woordje moet invullen. bij het kotteke ZOEKTERM kan je vb. de stad van een misdrijf invullen, of een specifiek deel van het voorkomen van een slachtoffer: "zwarte"... vul niet in "blanke": daarvoor zijn er geen racistische misdrijven gemeld. Dit is de site met een voorbeeld als gevolg van de zoekactie op "zwarte": http://www.diversiteit.be/CNTR/Recht...&submit=Zoeken En als het niet lukt dan vraagt ge het nog maar eens aan de juffrouw in de kleuterklas.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waken over de rechten van de mensen in dit land is één ding.
Waken over de juistheid van meningen is iets heel anders. Het CGKR gedraagt zich steeds meer als wetgever, jury en beul tegelijk en is een gevaar voor de democratie. Afschaffen die handel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier dan maar: Zoekresultaten r04-12-23_c_mechelen, 23/12/2004 Correctionele rechtbank te Mechelen, 23 december 2004 In de toiletten van een danscafé maakten twee volwassenen een jongeman van Indische origine uit voor “vuile bruine”. Er ontstond een woordenwisseling waarbij de beide mannen hun slachtoffer door de deur van het toilet duwden, waa r04-01-08_antwerpen, 8/01/2004 Hof van beroep van Antwerpen, 8 januari 2004 Na het roepen van " pak die zwarte " sloeg de beklaagde op een fuif een man van Rwandese afkomst in elkaar en spoot peperspray in zijn ogen. Achteraf wordt zijn wagen vernield. Ook een vriend van het slachtoffer werd aangevallen omdat hij r03-12-30_c_brugge, 30/12/2003 Correctionele rechtbank van Brugge, 30 december 2003 Op 30 december 2003 velt de correctionele rechtbank van Brugge een omstandig gemotiveerd vonnis in verband met de gebeurtenissen van 23 oktober 2002 toen een bende Brugse hooligans zich schuldig maakten aan vernielingen en het toeb r03-03-05_vgrs, 5/03/2003 Vlaamse Geschillenraad voor Radio en Televisie, 5 maart 2003 De Vlaamse Geschillenraad heeft een klacht van het Centrum tegen Q-music (racistische uitlatingen ten aanzien van de zussen Williams op antenne) ontvankelijk en gegrond verklaard. Naast een blaam heeft de Geschillenraad r02-12-24_c_dendermonde, 24/12/2002 Correctionele rechtbank van Dendermonde, 24 december 2002 Een politiecommissaris wordt vervolgd voor het aanzetten van zijn korpsleden tot geweld tegen migranten en omdat hij als politiecommissaris discriminatie zou hebben gepleegd. Uit de verklaringen van talrijke korpsleden en bedi r01-11-27_c_brussel, 27/11/2001 Correctionele rechtbank van Brussel, 27 november 2001 Een schoonmaakbedrijf stelt arbeiders te werk in een grootwarenhuis. Een zwarte bedrijfsverantwoordelijke begeeft zich naar het grootwarenhuis en deelt aan de tewerkgestelde arbeider (van Portugese herkomst) mee dat hij van werkpl r01-10-22_jr_dinant, 22/10/2001 Jeugdrechtbank van Dinant, 22 oktober 2001 Een groepje minderjarigen bedreigde drie jongeren, waarvan één zwarte en één van Marokkaanse herkomst. Door het beledigingen en het dreigen met geweld, verhinderde dit groepje hen om dezelfde trein te nemen. Bovendien bleek dat de minderjar r99-02-08_c_leuven, 8/02/1999 Correctionele rechtbank van Leuven, 8 februari 1999 Na een aanrijding gaat een van de betrokken partijen, onder invloed van drank, tamelijk heftig te keer en beledigt de Somalische tegenligger als zijnde "een zwarte zak", "zwarte aap" en "zwart krapuul" en verklaart hierbij verder ond r98-12-18_c_turnhout, 18/12/1998 Correctionele rechtbank van Turnhout, 18 december 1998 Uitschelden van een collega-dienster onder meer als " zwarte " en " die zwarte werkt niet graag zeker ". De rechtbank oordeelt dat aan de openbaarheidsvereiste is voldaan en dat de gebruikte uitlatingen duidelijk het intentionee 1 ------------- Nu staan er natuurlijk NOG linkskes op! is het nodig alle PDF filekes voor uw neuzeke te zetten jongen? of moet ik ze met een lepelke in je mondeke stoppen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom: in ELK van die gevallen gaat het duidelijk om heel wat meer dan alleen maar "vuile zwarte" roepen naar iemand. Maar dat had je niet gezien zeker?
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heb je het laatste niet gelezen lieve schat.
Had ik dat er van in het begin moeten bijzeggen lieverdje? sorry hoor dat je nu een extra inspanning hebt moeten leveren. Het doet toch geen zeer zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zetten ze er alleen maar bij om de misdaad als racistisch te kunnen definieeren en zo extra te kunnen straffen de racisten, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op 27 januari 1997 legde - X - klacht neer omdat beklaagden haar hadden uitgescholden voor "rosse" en meer bepaald zou eerste beklaagde op 26 januari 1997 tegen haar gezegd hebben: "Zeg,rosse, wilt gij niet met ons werken?".
De feiten deden zich voor in het restaurant waar - X - tewerkgesteld was als dienster. Op 31 januari 1997 verklaarde een getuige, eveneens tewerkgesteld in het voornoemde restaurant, dat tweede beklaagde tegen haar zei: "Die rosse zal weeral niets aan het doen zijn zeker", terwijl eerste beklaagde haar zei: "Die rosse werkt niet graag zeker". Het is duidelijk dat dergelijke uitspraken en uitlatingen onder toepassing vallen van art. 1 lid 1 en lid 2.1° van de wet van 30 juli 1981, waarin verwezen wordt naar de omstandigheden van art. 444 Strafwetboek. Beide beklaagden hebben de voornoemde uitspraken gedaan in een restaurant, zijnde een openbare plaats die voor iedereen toegankelijk is, en dit op een ogenblik dat verscheidene personen aanwezig waren, waaronder ook de genaamde getuigde. Evenzo staat het vast dat beide beklaagden een welomschreven doelstelling hadden bij het aanzetten tot discriminatie, rassenscheiding, haat of geweld. De bewoordingen "Die rosse werkt niet graag zeker" vertolken duidelijk het intentioneel karakter om aan te sporen tot discriminatie en haat op grond van de haarkleur van de genaamde - X - waardoor deze ook beledigd werd. ------------------- Veroordeelt beklaagden, wegens voormelde vermengde tenlasteleggingen A en B, ieder tot een geldboete van vijftig frank, verhoogd wordt met 1990 opdeciemen en gebracht op: tienduizend frank voor ieder van hen en bij gebrek aan betaling binnen de wettelijke termijn door een gevangenzitting van acht dagen voor ieder van hen; Duidelijk toch?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervang "rosse" door "dom blondje" en we zijn weer weg voor een proces ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Of je vindt dat racisme echt een verzwarend element moet zijn, kan je natuurlijk discussieren.) De laatste ging uitdrukkelijk - volgens de rechtbank - over het aanzetten van racisme en discriminatie. Dus ook niet "gewoon" om een mening/iets dat je zegt. Maar om herhaaldelijk iemand zwart (hihi, woordgebruik) te maken met racisme als motief/ondertoon. Ook dat is niet 'gewoon' iets roepen. Je beschuldiging van 'gewoon iets zeggen' is dus niet genoeg voor een veroordeling. Er moet haat achter zitten. En het moet aanzetten tot haat. Dát is strafbaar. Of ik daarmee akkoord ben? Wel nee. Ik vind het een foutieve oplossing op een concreet probleem (namelijk racisme). Dat is iets dat je niet formeel (door middel van processen) moet aanpakken. Dus neen, ik keur het niet goed. Maar om te roepen 'de vrije meningsuiting is in gevaar'. Mss wel. Maar aan de hand van bovenstaande voorbeelden is dat toch niet 100% aangetoond. Je mag nog steeds kritiek leveren op maatschappelijke problemen aangaande allochtonen. Allemaal geen probleem. Je mag alleen niet persoonlijk beledigen. Dat mag al een tijdje niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit. Racisme is niet alleen een misdrijf op zichzelf, maar is bovendien een verzwarende omstandigheid en staat ook als dusdanig omschreven in het gerechtelijk wetboek.
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zover ik weet is dat altijd een verzwarend onderdeel van een andere misdaad?
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht bijvoorbeeld aan het uiting geven aan haat jegens anderen omwille van hun ras...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 29 juni 2007 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mjah, ik dacht altijd dat dat wél mocht, maar aanzetten tot haat niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Minister-President
|
![]() Racisme op zich (als gedachtegoed) is niet strafbaar. Het publiekelijk uiten of (helpen) verspreiden van racisme is dat wel, omdat dit valt onder het aanzetten tot haat. Althans, dat is wat ik ervan dacht. Daarnaast kan racisme als motief ook een verzwarende omstandigheid zijn.
mvg, Andy Laatst gewijzigd door Andy : 29 juni 2007 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit staat in ieder geval in artikel 1 van de antiracismewet:
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() klinkt niet alleen...