![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat is de enige manier waarop de werkgever in dit geval iets voelt. Als er door de staking geen vertragingen of cancellations zijn, dan lacht de werkgever eens leukjes. Jammer maar helaas. Hopelijk leert de werkgever hierdoor dat hij wat beter met zijn werkmensen omgaat en praat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de dienstensector zoals vervoer is zoiets idd onvermijdelijk.
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou eens de precedenten moeten bekijken. In tegenstelling tot wat velen denken, is het stakingsrecht niet absoluut, noch onaantastbaar. Laat ze mij maar eens rechter maken: ik zal er wel over oordelen... Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2007 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Elke dag twee uur op steeds andere tijdstippen, moet toch chaos in de organisatie teweegbrengen. Ze kunnen ook eens geen enkele nachtvlucht laten doorgaan, kunnen bepaalde mensen de nacht eens lekker doorslapen ! Die dag zijn de nachtvluchten wel vertrokken hoor !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind jij dit nu rechtvaardig t.o.v. jou? Dat jij het slachtoffer wordt van een geschil tussen een werknemer en werkgever waar je voor de rest niets mee te maken hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Goede vergelijking ! Ik had ook niets met dat toekennen van die maaltijdcheques te maken of met wat dan ook en strandde daar ook ! Evenzo een meisje met haar droom om een optreden in Nice bij te wonen. Had ze voor geld bijeengespaard. En de zwangere vrouw met een driejarig kind die naar haar familie in Marseille ging. Maar die Japanse zakenlui die hun (ongebruikte) zitplaats niet wilden afstaan voor een bejaarde : ik ben blij dat hun vlucht die dag niet vertrokken is !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() 40 mensen, die dubbele maaltijdcheques willen, zouden het recht hebben om 26.000 onschuldigen te gijzelen...
Dus iedereen, die bijkomende maaltijdcheques wil, mag 650 onschuldigen gijzelen?!?... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 10 augustus 2007 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() Zouden werknemmers in dienst verlende bedrijven dan het stakingsrecht (dat voor werknemers in producerende bedrijven evident is) ontzegd of bemoeilijkt worden, zodat ze met een handicap tegenover de werkgever staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() wat zou er gebeuren als de filosofen in staking gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() maar beeld je even in dat degenen die geboren-werden-om-wild te-zijn plots zouden staken: de wereld zou er beter van worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Zeker als u met het publiek te maken heeft. Denk aan treinen, luchthavens, ziekenhuizen,... Ik zou graag zien dat jij in de spoed wordt opgenomen met een glasscherf in je nek en dat alle dokters staken. Eens zien of je dan nog zo zit te zagen over rechten.
Laatst gewijzigd door Dycore : 13 augustus 2007 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |