![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij hebben ze zich middels hun inquisitiewetten volkomen schaak gezet.
Indien ik het recht had behouden om persoonlijk te mogen discrimineren dan zou het me een worst wezen of iemand zich in een carnavalspak hult of niet. In voorkomend geval kan ik gerust beslissen om niet door een hoofddoek te worden bediend indien ik daar een probleem mee heb. Echter, deze beslissingsmogelijkheid is me ontnomen. Bijgevolg moet de staat er maar voor zorgen dat ik me niet geschoffeerd voel door mensen die beweren dat ik mag worden lastiggevallen worden omdat mijn haren wèl zichtbaar zijn. (zie het betreffende koranvers waarop ze zich blijken te baseren om zich in te pakken).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb net d�*t ook al aan verschillende van hen gevraagd.
Het antwoord dat ik in de meeste gevallen kreeg, luidde (ongeveer) als volgt: "Hoe hard ik ook mijn best doe om als 'Belg' of 'Vlaming' aanvaard te worden, ik word toch keer op keer weer als 'Turk' of 'Marokkaan' bekeken/beschouwd/geëtiketteerd/verdacht gevonden/uitgesloten/... Ik heb het opgegeven te proberen daar tegen in te gaan, ik heb er gewoon geen zin meer in." Spijtig, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang geleden, toen de dieren nog spraken, kon men zich laten naturaliseren... daarvoor moest men hier minstens twintig jaar wonen, de taal spreken en zich vooral "belg voelen".
Tegenwoordig wordt het belgische staatsburgerschap gratis uitgedeeld bij aankoop van een goedkope krant. Bijgevolg is het ook niks meer waard. Net zoals men tegenwoordig gratuit voor racist wordt uitgescholden en men daar ondertussen nog enkel de schouders bij optrekt, is men nu gratuit "belg" waarbij men ook enkel de schouders optrekt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weinigen kunnen dat, ikzelf niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Burger
|
![]() Daar hebben we weer de lange teentjes !! Nee, jij mag daar uit afleiden dat de geïntegreerde Marrokkanen/Turken het een pak makkelijker hebben dan degenen die zich daar star tegen blijven verzetten. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen nietwaar ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Gouverneur
|
![]() We zaten rond de muntthee ( op de mansarde ben ik nooit geraakt ) , en dat Moslims de beste toneelspelers zijn laat ik voor uw rekening . Volgens mij zijn dat de Katholieken , of niet soms ?
![]() |
#288 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ach, we gaan gewoon niet op hun eisen in en we zetten dit jaar allemaal een kerstboom voor onze deur !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en willen ze dat niet ..... BUITEN !!!
![]() |
![]() |
#290 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kerst en Pasen zijn, zeker in de Katholieke Ritus, allebei Hoogdagen. Zowel de kerstboom als de paaseieren zijn objecten die, zèlfs al zijn ze van heidense oorsprong, al heel erg lang met die beide religieuze hoogdagen geassocieerd worden, en m.i. dan ook terecht als 'religieuze symbolen' kunnen bestempeld worden, niettegenstaande ze in onze huidige samenleving ondertussen een veeleer commercieel (maar zeker geen 'neutraal') karakter hebben gekregen. Volgens mij heeft Amon Re wel degelijk 'een punt'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() We moeten solidair zijn.
We kunnen die paaseieren in de vorm van Mohammed maken, eentje met een bomgordel, een ander met Aicha, enz.... De Kerstboom kunnen we aankleden met een burka met daarop flikkerende halve maantje en zwaardjes als kerstmisballen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 augustus 2007 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Applaus voor hun prestatie. Break a leg ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Minister-President
|
![]() Tja, als je regeltjes gaat invoeren als het verbieden van hoofddoeken, dan moet je niet schrikken dat uw regeltjes in uw eigen gezicht uiteen spatten. Als je het principe van neutraliteit naar de wet toepast wordt horen kerstbomen en paaseieren inderdaad niet thuis in openbare ruimten, want ze staan symbool voor een religieus feest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen hebben al wat meer energie dan anderen, en sommige mensen zijn ook koppiger en vasthoudender dan anderen. Uw 'ofwel'-'ofwel'-uitleg is, met permissie, toch maar een beetje 'mager', niet? En verder EIS IK (nu is het mijn beurt, hé hé) dat u de Nederlandse taal met wat meer respect behandelt: het is 'voorkauwen' en 'wauwelen', en het zijn 'standaardzinnetjes', ![]() Graag gedaan, djimi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Minister-President
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door dejohan : 23 augustus 2007 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent een gelukkige bezitter van lange teentjes, mag ik aannemen?
Laatst gewijzigd door djimi : 23 augustus 2007 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Heidense religie is ook een religie. Ergo, het zijn religieuze symbolen. |
|
![]() |
![]() |