Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 13:45   #281
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij hebben ze zich middels hun inquisitiewetten volkomen schaak gezet.

Indien ik het recht had behouden om persoonlijk te mogen discrimineren dan zou het me een worst wezen of iemand zich in een carnavalspak hult of niet. In voorkomend geval kan ik gerust beslissen om niet door een hoofddoek te worden bediend indien ik daar een probleem mee heb.

Echter, deze beslissingsmogelijkheid is me ontnomen. Bijgevolg moet de staat er maar voor zorgen dat ik me niet geschoffeerd voel door mensen die beweren dat ik mag worden lastiggevallen worden omdat mijn haren wèl zichtbaar zijn. (zie het betreffende koranvers waarop ze zich blijken te baseren om zich in te pakken).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 13:54   #282
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Waarom antwoorden ze dan dat ze Turk zijn ?
Ik heb net d�*t ook al aan verschillende van hen gevraagd.

Het antwoord dat ik in de meeste gevallen kreeg, luidde (ongeveer) als volgt:

"Hoe hard ik ook mijn best doe om als 'Belg' of 'Vlaming' aanvaard te worden, ik word toch keer op keer weer als 'Turk' of 'Marokkaan' bekeken/beschouwd/geëtiketteerd/verdacht gevonden/uitgesloten/...

Ik heb het opgegeven te proberen daar tegen in te gaan, ik heb er gewoon geen zin meer in."

Spijtig, niet?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 13:57   #283
Lord Snooty
Burger

Lord Snooty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb net d�*t ook al aan verschillende van hen gevraagd.

Het antwoord dat ik in de meeste gevallen kreeg, luidde (ongeveer) als volgt:

"Hoe hard ik ook mijn best doe om als 'Belg' of 'Vlaming' aanvaard te worden, ik word toch keer op keer weer als 'Turk' of 'Marokkaan' bekeken/beschouwd/geëtiketteerd/verdacht gevonden/uitgesloten/...

Ik heb het opgegeven te proberen daar tegen in te gaan, ik heb er gewoon geen zin meer in."

Spijtig, niet?
Dat antwoord getuigt dan van ofwel een pathologische combinatie van lange tenen en extreem zelfmedelijden of een reeds aangehaalde meer dan gemiddelde aanleg om toneel te spelen en voorgekoude standaard zinnetjes uit te wouwelen.
Lord Snooty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:03   #284
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Lang geleden, toen de dieren nog spraken, kon men zich laten naturaliseren... daarvoor moest men hier minstens twintig jaar wonen, de taal spreken en zich vooral "belg voelen".

Tegenwoordig wordt het belgische staatsburgerschap gratis uitgedeeld bij aankoop van een goedkope krant.
Bijgevolg is het ook niks meer waard.

Net zoals men tegenwoordig gratuit voor racist wordt uitgescholden en men daar ondertussen nog enkel de schouders bij optrekt, is men nu gratuit "belg" waarbij men ook enkel de schouders optrekt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 augustus 2007, 14:04   #285
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Snooty Bekijk bericht
Dat antwoord getuigt dan van ofwel een pathologische combinatie van lange tenen en extreem zelfmedelijden of een reeds aangehaalde meer dan gemiddelde aanleg om toneel te spelen en voorgekoude standaard zinnetjes uit te wouwelen.
Uit jouw antwoord leid ik dus af dat jij geïntegreerde Belgen met Marokkaanse/Turkse roots en ditto looks als volwaardige Belgen/Vlamingen beschouwt? Chapeau.
Weinigen kunnen dat, ikzelf niet.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:07   #286
Lord Snooty
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Uit jouw antwoord leid ik dus af dat jij geïntegreerde Belgen met Marokkaanse/Turkse roots en ditto looks als volwaardige Belgen/Vlamingen beschouwt? Chapeau.
Weinigen kunnen dat, ikzelf niet.
Daar hebben we weer de lange teentjes !! Nee, jij mag daar uit afleiden dat de geïntegreerde Marrokkanen/Turken het een pak makkelijker hebben dan degenen die zich daar star tegen blijven verzetten. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen nietwaar ?
Oud 23 augustus 2007, 14:11   #287
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn ze het mee eens in het oog van de media. Eens op de mansarde en rond de muntthee is dat verhaal toch iets anders. Moslim's zijn de beste toneelspelers ter wereld.
We zaten rond de muntthee ( op de mansarde ben ik nooit geraakt ) , en dat Moslims de beste toneelspelers zijn laat ik voor uw rekening . Volgens mij zijn dat de Katholieken , of niet soms ?
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:12   #288
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Ach, we gaan gewoon niet op hun eisen in en we zetten dit jaar allemaal een kerstboom voor onze deur !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:16   #289
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En ten andere, paaseitjes en kerstbomen zijn al lang geen religieuze symbolen meer, maar slechts folkloristische uitingen. Als het aan die eisers ligt, gaan we binnenkort onze eigen cultuur ook nog volledig moeten wegcijferen...
idd, zij moeten zich aanpassen aan ons, en niet omgekeerd !!!

en willen ze dat niet ..... BUITEN !!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:16   #290
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Ach, we gaan gewoon niet op hun eisen in en we zetten dit jaar allemaal een kerstboom voor onze deur !
Pas op eh, want dat zou wel es strafbaar kunnen zijn, hinderen van de openbare weg en zo
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:18   #291
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Moslims hebben helemaal geen gelijk en jij ook niet.

Kerstbomen en paaseieren hebben niks met katoholicisme te maken en zijn weldegelijk neutraal.

Sinterklaas ook niet trouwens. Vraag het maar aan de Roomse authoriteiten of aan niet katholieke Belgen of zij misschien tegen kerstversiering en paaseieren zijn.

Het argument slaat nergens op.

Het gaat helemaal niet om godsdienstige symbolen.

Paulus.

Kerst en Pasen zijn, zeker in de Katholieke Ritus, allebei Hoogdagen.

Zowel de kerstboom als de paaseieren zijn objecten die, zèlfs al zijn ze van heidense oorsprong, al heel erg lang met die beide religieuze hoogdagen geassocieerd worden, en m.i. dan ook terecht als 'religieuze symbolen' kunnen bestempeld worden, niettegenstaande ze in onze huidige samenleving ondertussen een veeleer commercieel (maar zeker geen 'neutraal') karakter hebben gekregen.

Volgens mij heeft Amon Re wel degelijk 'een punt'.
Oud 23 augustus 2007, 14:19   #292
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

We moeten solidair zijn.

We kunnen die paaseieren in de vorm van Mohammed maken, eentje met een bomgordel, een ander met Aicha, enz....

De Kerstboom kunnen we aankleden met een burka met daarop flikkerende halve maantje en zwaardjes als kerstmisballen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:24   #293
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
We moeten solidair zijn.

We kunnen die paaseieren in de vorm van Mohammed maken, eentje met een bomgordel, een ander met Aicha, enz....

De Kerstboom kunnen we aankleden met een burka met daarop flikkerende halve maantje en zwaardjes als kerstmisballen.
voil�*! en kerststalletjes met een kameel en een ezel, Maria in burka en Jozef met een bomgordel. En met nieuwjaar laten we Jozef ontploffen!

Laatst gewijzigd door circe : 23 augustus 2007 om 14:24.
Oud 23 augustus 2007, 14:26   #294
Lord Snooty
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
We zaten rond de muntthee ( op de mansarde ben ik nooit geraakt ) , en dat Moslims de beste toneelspelers zijn laat ik voor uw rekening . Volgens mij zijn dat de Katholieken , of niet soms ?
Nee Katholieken zijn gewoon dommekloten die het "andere kaak" princiepe hebben uitgevonden. Steun de illegalen, geef ze kerkasiel. Spijtig genoeg is het overgrote deel van deze illegalen Moslim. Eens ze hier mogen resideren gaan ze protesten opzetten tegen kerstbomen en paaseieren.
Applaus voor hun prestatie. Break a leg !
Oud 23 augustus 2007, 14:30   #295
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
....

Let wel, ze gaan niet in discussie over wat hen stoort of wat ze graag anders hadden gezien. Nee hoor, ze eisen!

Die moslims eisen dat wij onze paaseitjes en kerstbomen weghalen.

Hier bij ons.
Tja, als je regeltjes gaat invoeren als het verbieden van hoofddoeken, dan moet je niet schrikken dat uw regeltjes in uw eigen gezicht uiteen spatten. Als je het principe van neutraliteit naar de wet toepast wordt horen kerstbomen en paaseieren inderdaad niet thuis in openbare ruimten, want ze staan symbool voor een religieus feest.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:34   #296
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk.

Sommige mensen hebben al wat meer energie dan anderen, en sommige mensen zijn ook koppiger en vasthoudender dan anderen.

Uw 'ofwel'-'ofwel'-uitleg is, met permissie, toch maar een beetje 'mager', niet?

En verder EIS IK (nu is het mijn beurt, hé hé) dat u de Nederlandse taal met wat meer respect behandelt: het is 'voorkauwen' en 'wauwelen', en het zijn 'standaardzinnetjes',

Graag gedaan,

djimi
Oud 23 augustus 2007, 14:35   #297
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

...

Laatst gewijzigd door dejohan : 23 augustus 2007 om 14:39.
Oud 23 augustus 2007, 14:35   #298
Lord Snooty
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Niet noodzakelijk.

Sommige mensen hebben al wat meer energie dan anderen, en sommige mensen zijn ook koppiger en vasthoudender dan anderen.

Uw 'ofwel'-'ofwel'-uitleg is, met permissie, toch maar een beetje 'mager', niet?

En verder EIS IK (nu is het mijn beurt, hé hé) dat u de Nederlandse taal met wat meer respect behandelt: het is 'voorkauwen' en 'wauwelen', en het zijn 'standaardzinnetjes',

Graag gedaan,

djimi
Get a life or a wife.
Oud 23 augustus 2007, 14:41   #299
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Get a life or a wife.
U bent een gelukkige bezitter van lange teentjes, mag ik aannemen?

Laatst gewijzigd door djimi : 23 augustus 2007 om 14:41.
Oud 23 augustus 2007, 14:41   #300
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstboom

De kerstboom gaat terug op een voor-christelijk, ook wel "heidens" vruchtbaarheidssymbool. De groenblijvende boom vertegenwoordigt daarin de vernieuwing van het leven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paasei

De traditie komt voort uit heidense lenterituelen.

Nog een prettige dag verder.

Paulus.

De Heidense religie is ook een religie. Ergo, het zijn religieuze symbolen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be