![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is de enige junkfood dat ik eet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is Brussel dan geen bron van inkomsten, is het een verlieslatend gewest ? Als het zo zit, vanwaar dan die ijver om Brussel in te palmen ? Consequent blijven hé. De kost voor het leger werklozen en illegalen is misschien wel een peulschil vergeleken met de opbrengsten als Europese hoofdstad. Denk daar ook eens over na, als je wilt. Uiteraard is ieders antwoord hierop welkom. Laatst gewijzigd door Rudy : 28 augustus 2007 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, zoals het er nu uitziet (N-VA quid ?), denk ik dat de separatisten alle hoop mogen laten varen, ook al blijft Bart De Wever hameren op de goeie afspraken met cd&v. Laatst gewijzigd door Rudy : 29 augustus 2007 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maak je dus geen zorgen: als het nu niet is, is het volgende keer prijs. Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg, zodra het gewest Brussel afgeschaft wordt gaat Brussel wel weer winstgevend kunnen worden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wil jij er in één klap minstens 50.000 werklozen bij? Alleen als Vlaanderen zeggenschap krijgt over Brussel, en de werkloosheid dus aldaar, kan zoiets opgevangen worden. Ik denk dat jij géén idee hebt wat de EU onrechtstreeks betekent voor de regio!
![]() |
![]() |
#288 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ik vond het trouwens goed nieuws dat Michel zei dat zij best de formateur/premier willen leveren. Van mij mogen ze ook eens proberen ![]() Wij zeggen dan gewoon : NEEN ![]()
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 29 augustus 2007 om 14:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Brussel genereert in z'n dooie eentje ongeveer twintig procent van het bbp, waarvan de helft terugvloeit naar Vlaanderen en Wallonië". Dit kan toch tellen, of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 50.000 ? En de rest ? Ik lees zojuist dat Brussel 700.000 arbeidplaatsen telt, waarvan 56 % worden ingevuld door pendelaars uit Vlaanderen en Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Europees Commissaris
|
![]() --
Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 augustus 2007 om 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Europees Commissaris
|
![]() --
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Europees Commissaris
|
![]() --
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Europees Commissaris
|
![]() --
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De helft? Beetje belachelijk om daar komen mee te schermen om het verdwijnen van België te bezweren. Alle werkplaatsen die voortkomen uit het hoofdstedelijk statuut verhuizen natuurlijk naar elders. De Brusselaars moeten dus niet te hoog van de toren blazen en Vlaanderen en Wallonië dankbaar zijn voor die werkplaatsen. Het zijn onze werkplaatsen, niet die van Brussel. Laatst gewijzigd door Kortaf : 30 augustus 2007 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat Brussel gewoon zelf kiezen.
Maar ik denk dat de Waalse imperialisten zich dik vergissen in de loyaliteiten van die stad. Aan een Turk of een Marrokaan die er al jaren woont moet ik niet vragen of hij bij Vlaanderen of wel bij Wallonië wil. Die wil bij Turkije of Marrokko. Brussel bij Wallonië? not gonna happen. Brussel bij Vlaanderen? Nog minder gonna happen.
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN