Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2007, 18:05   #281
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Pas maar op!
Waarvoor?
Oud 10 oktober 2007, 11:18   #282
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht

Een prachtig stukje proza waarin duidelijk gemaakt hoe de vork aan de steel zit en jij blijft daar stilletjes bij?
Met uw GSM kan men u overal situeren, met kamera's overal zien...Het word toch veel.Alhoewel, ze kunnen ook door hun eigen spel overwonnen worden: de overheid krijgt nu zovéél informatie, dat dat heel moeilijk allemaal te verwerken valt.Heel dat spionnage-imperium is ook een reus op lemen poten, het volstaat dat de computers kapot zijn en alles stort inéén als een kaartenhuis.In Japan bvb zijn er na een reusachtige bug de pensioen -dossiers van 50 miljoen mensen verdwenen! Een enorme rotzooi brengt dat met zich mee, men vraagt aan de betrokken personen hun loonfiche's van de laatste 50 jaar, om hun rechten opnieuw te berekenen.
Ik denk dat de nieuwe generatie terroristen zijn peilen gaat richten op de computers en hun inhoud, inplaats van bommen in de metro te leggen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 11:36   #283
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Met uw GSM kan men u overal situeren, met kamera's overal zien...Het word toch veel.Alhoewel, ze kunnen ook door hun eigen spel overwonnen worden: de overheid krijgt nu zovéél informatie, dat dat heel moeilijk allemaal te verwerken valt.Heel dat spionnage-imperium is ook een reus op lemen poten, het volstaat dat de computers kapot zijn en alles stort inéén als een kaartenhuis.In Japan bvb zijn er na een reusachtige bug de pensioen -dossiers van 50 miljoen mensen verdwenen! Een enorme rotzooi brengt dat met zich mee, men vraagt aan de betrokken personen hun loonfiche's van de laatste 50 jaar, om hun rechten opnieuw te berekenen.
Ik denk dat de nieuwe generatie terroristen zijn peilen gaat richten op de computers en hun inhoud, inplaats van bommen in de metro te leggen.
O ja hoor; eerdaags past men ook wel een foefje toe om op afstand de camera van jouw GSM in te schakelen om je beter te kunnen volgen ...
Oud 20 oktober 2007, 15:00   #284
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oké, dat vind ik een enge gedachte.
Oud 20 oktober 2007, 15:11   #285
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Eng... En nochtans niet helemaal ondenkbaar.

Ik herinner me een denkpiste van toen ik in het leger was, waarbij er op zeer grote hoogte een atoombom tot ontploffing wordt gebracht. Door de electro-magnetische impuls zouden alle electrische en electronische circuits dermate beschadigd kunnen raken dat niets nog zou werken. Beeld je maar eens in: alles wat werkt op of met electriciteit defect. Dat was toen in het kader van de koude oorlog, maar in de context van het terrorisme... De schade zou niet te overzien zijn, en tegen de tijd dat men weet wat er gebeurd is (alle communicatie is immers ook onmogelijk) kan men nog onmogelijk achterhalen wie er achter zit.

Het enige wat tegen zoiets beschermd is de kooi van Faraday. Daar hebben de banken en dergelijke zich al tegen voorzien, maar wie zegt dat de overheden dat ook hebben? Let's face it, mijn kat van negen weken handelt met meer vooruitzicht dan de overheid.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2007, 20:52   #286
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Je moet eigenlijk op zijn Nederlands denken jongens: maak eens van die AFWERKHOEKEN...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 15:32   #287
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je moet eigenlijk op zijn Nederlands denken jongens: maak eens van die AFWERKHOEKEN...
Mét camera's?
Oud 21 oktober 2007, 16:10   #288
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het een goeie denkpiste:
Feitelijk zaten de WTC torens bomvol computers en zat een dikke 50% van de stock exchange daar te traden. Toen de eerste Osama de torens met een bomauto wilde opblazen, zijn ze daar strategisch beginnen denken, en hebben ze full mirrored (dus over glasvezel alles in tweevoud) beginnen werken.
Gevolg was dus dat er quasi geen transacties verloren zijn.. In elk geval in de computers.

Dus de terrrosisten waren uw gedachten voor, en de strategen hadden de oplossing al bij de hand...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 23:03   #289
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vind het een goeie denkpiste:
Feitelijk zaten de WTC torens bomvol computers en zat een dikke 50% van de stock exchange daar te traden. Toen de eerste Osama de torens met een bomauto wilde opblazen, zijn ze daar strategisch beginnen denken, en hebben ze full mirrored (dus over glasvezel alles in tweevoud) beginnen werken.
Gevolg was dus dat er quasi geen transacties verloren zijn.. In elk geval in de computers.

Dus de terrrosisten waren uw gedachten voor, en de strategen hadden de oplossing al bij de hand...
Ik heb niet de pretentie om te denken dat ik de pro's te vlug af kan zijn
Wel probeer ik een beetje na te denken.En vermits alles tegenwoordig rond computers draait, zijn zij het doelwit geworden.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 23:12   #290
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Seks in private openbaarheid moet kunnen.
Oud 22 oktober 2007, 00:14   #291
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Seks in private openbaarheid moet kunnen.
In een openbaar privaat bedoel je?
Kunnen zal wel, maar mogen ....

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 oktober 2007 om 00:15.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be